XXL Nutrition

Logje

Proficiat met je PR ;)

• Topic Starter Topic Starter
Terug van weg geweest

Oke beste mensen, het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst hebt gelogt. Het is dood geworden zie ik. Ik heb dan ook een tijdje stilgezeten, niet helemaal, maar trainde niet meer zo fanatiek en zonder regelmaat. Sinds een paar weken geleden weer de knop omgedraaid en nu moet het weer serieus worden! Ook ga ik dingen anders aanpakken me schema heb ik omgegooid en ik ga op een andere manier loggen.

Maar eerst wat vergelijkingsfoto's van toen ik begon [30jun 2013] en nu [6-1-2015]:
overall:
41p3ryT.jpg

Rug:
qL0HOSI.jpg

Side:
3tpBOOK.jpg

Benen:
toXdL1G.jpg

Voor 2015 geldt nieuwe doelen en een andere aanpak. Ik ga voortaan traingsingsvideos plaatsen dat is veel leuker voor in een log. Voor mezelf ook een soort van reflectie. Ik ga ook niet meer elke training bijhouden maar per week een target stellen, bijv. squats: 50kg en dát 3x5 [only work sets].

Wat voeding betreft ik heb 2 potten whey nu dus kan er weer mee door en dat ga ik ook niet meer zo opdrinken maar allerlei recepten mee maken, is veel leuker! Dat zet ik ook hier op met bijbehorende recepten.

Dus het gaat weer leuk worden en hopelijk zie ik andere strijders tegemoet die ns met me willen trainen ofzo of praat hier lekker!

Mijn quote is:to get back AND be stronger!

Laatst bewerkt:
Welkom terug en heel veel succes! Lekker bouwen dit jaar!

Video van mijn bench press van maandag 5-1-2015, UB:

Video:
http://vimeo.com/116187255

En verder me nieuwe trainigsschema, kracht gecombineerd met calisthenics. 6 weken lang de focus op 4 main lifts [2 bw oefening en 2 met gewicht]. Hier ga ik vanaf volgende week maandag mee verder!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ok weer even een update
heb een paar filmpjes van de afelopen week training.

en mijn voeding (meer fotos volgen):
MLPQGEt.jpg

Body stats van laatste meting (6-1-15):
gewicht 52,6kg
borst 89,5cm
bicep rechts 31cm
quads 46,5cm

Laatst bewerkt:
Ziet er super goed uit!!! Behalve die foto van die worteltjes (wtf haha)

In! Heb je mn startersguide al een keer doorgelezen? :)

wow thanks mensen leuk dat jullie even reageren!

Sorry voor de lelijke wortel foto @Lisanne, hahaha. elke keer als ik een receptje maak wil ik een foto maken maar dan vergeet ik het weer en dit was het enige ''recept'' waarbij ik het niet vergeten was. maar ik zal ervoor zorgen dat ik dit vaker doe en van echte recepten!

@oak: ja, ik ehb zelfs gereageerd in jouw topic... toffe guide man! maar mijn doelen zijn iets anders denk ik en ik vind mezelf niet meer een beginner, maar gevorderde (2+ jaar training)

Laatst bewerkt:
*Voeding update* recept: pepernoten smaak cake

Ik heb net een lekker recept gemaakt, wat ik graag wil delen met jullie. Toevallig was ik in de supermarkt en toen heb ik een cake mix gekocht. Om het eiwitgehalte te verhogen heb ik er whey aan toegevoegd. Het is dus echt super simpel, want je koopt een mix en voegt alleen whey toe! Ik heb de Kruidcake mix gekocht van het merk ''Home Made'', deze kun je gewoon bij elke supermarkt kopen, bijv. de AH. Het is een mix van 450gr, maar ik gebruikte alleen 400gr.

De smaak: Erg lekker, had ik niet verwacht!! Hij is namelijk niet te zoet, je ruikt de geur van pepernoten en het smaakt er ook écht naar! De substantie was goed, lekker luchtig zoals een lekkere cake hoort te zijn! Ik kan gerust zeggen dat dit mijn eerste keukensucces is geweest!:D

Nodig:
- mix van 400gr
- 3 scoops whey (ik had whey perfection - natural)
- 225ml lauwwarm water

Instructies:
1. Verwarm de oven voor op 160°
2. Doe 400gr van de mix in een mengkom samen met het water en meng tot een klontvrij beslag (niet luchtig kloppen)
3. Vul vervolgens een ingevet cakeblik met het beslag en bak het voor 60 min. op 160°. Gebruik een satéprikker om te kijken of die gaar is
4. Snijd in gewenste hoeveelheid. Ik had er 6 grote punten uit gesneden. Een variatie tip: verwarm wat abrikozen jam in de magnetron en smeer dit erbovenop!!

Voedingswaarde (gehele cake):
kcal:1476 kh:243,1 eiwit:86,2 vet:9,1

20150130_140803.jpg

20150130_140857.jpg

20150130_141233.jpg

20150130_141630.jpg

20150130_141911.jpg

Laatst bewerkt:
Ik maak die cake zooooo vaak. (alleen niet voor mezelf.. gluten intolerant.. :( )
Als je hem zo rond hebt kan je hem ook doormidden doen (bovenkant eraf snijden) Lekkere dikke laag kwark met casseine ertussen en fruit op de bovenkant. En iedereen denkt dat je een super de luxe taart hebt gemaakt. ;)

Krijg er honger van...
Moet ook echt meer zo'n dingen gaan uitproberen...

*Voeding update* recept: heerlijke shake voor de winter

Omdat ik altijd iets warms moet drinken in de ochtend heb ik bedacht om een warme shake te maken. Beetje geëxperimenteerd met de ingrediënten en er is iets héél lekkers uitgekomen, drink het nu ELKE dag bij het ontbijt!
Ik gebruikte voor dit recept Ovomaltine, maar je kunt dit doen met allerlei soorten drank (in de vorm van poeder).. Ovomaltine kun je bij elke supermarkt kopen en het smaakt als chocomelk (maar dan nóg lekkerder). De suiker kun je vervangen door stevia, maar dat had ik dus niet in huis.

Nodig:
- 1 EL ovomaltine
- 1 scoop whey
- lauwwarm water
- 200ml halfvolle melk
- 1 TL bastard suiker

Instructies:
1. whey, poeder en suiker in een grote glas beker doen
2. tap wat lauwwarm water van de kraan en roer het geheel met een VORK
3. warm nu de melk op in de magnetron en giet het in de glas. wel tegelijk roeren!
Cheers!:D

Voedingswaardes:
kcal:269 kh:33 eiwit:29 vet:4

20150205_130834.jpg

20150205_131107.jpg

20150205_131357.jpg

Laatst bewerkt:
*Voeding update* recept: Gebakken appels recept

Het stroomt van de recepten nowadays.. Ik spreek in ieder geval af dat er sowieso één keer per week een voeding update komt net als deze!

Heerlijk recept, veel koolhydraten en simpel te bereiden!
Ik gebruikte 2 kleine appeltjes, maar je kunt ook één grote gebruiken. Suiker vervangen door honing maakt het nóg lekkerder!

Nodig:
- 2 handappeltjes
- 1 EL kaneel
- 3 EL suiker
- 1/2 kom vanille yoghurt

Instructies:
1. Schil de appels met een dunschiller en snijd ze in dunne plakjes
2. Verwarm klein beetje bote rin de pan en bak de appels op hoog vuur
3. Vuur lager zetten en voeg de overige ingrediënten toe.
5. Bak tot de appels zacht zijn en er een soort ''laagje'' erop zit, serveren met wat yoghurt!

Voedingswaarde:
komt nog

rsz_ja.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven