*Voeding update* recept: pepernoten smaak cake
Ik heb net een lekker recept gemaakt, wat ik graag wil delen met jullie. Toevallig was ik in de supermarkt en toen heb ik een cake mix gekocht. Om het eiwitgehalte te verhogen heb ik er whey aan toegevoegd. Het is dus echt super simpel, want je koopt een mix en voegt alleen whey toe! Ik heb de Kruidcake mix gekocht van het merk ''Home Made'', deze kun je gewoon bij elke supermarkt kopen,
bijv. de AH. Het is een mix van 450gr, maar ik gebruikte alleen 400gr.
De smaak: Erg lekker, had ik niet verwacht!! Hij is namelijk niet te zoet, je ruikt de geur van pepernoten en het smaakt er ook écht naar! De substantie was goed, lekker luchtig zoals een lekkere cake hoort te zijn! Ik kan gerust zeggen dat dit mijn eerste keukensucces is geweest!
Nodig:
- mix van 400gr
- 3 scoops whey (ik had whey perfection - natural)
- 225ml lauwwarm water
Instructies:
1. Verwarm de oven voor op 160°
2. Doe 400gr van de mix in een mengkom samen met het water en meng tot een klontvrij beslag (niet luchtig kloppen)
3. Vul vervolgens een ingevet cakeblik met het beslag en bak het voor 60 min. op 160°. Gebruik een satéprikker om te kijken of die gaar is
4. Snijd in gewenste hoeveelheid. Ik had er 6 grote punten uit gesneden. Een variatie tip: verwarm wat abrikozen jam in de magnetron en smeer dit erbovenop!!
Voedingswaarde (gehele cake):
kcal:1476 kh:243,1 eiwit:86,2 vet:9,1