Fitness Seller

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Waarom geen MP i.p.v. Neck Press? Is toch veel minder blessuregevoelig.

lying french press=skullcrushers

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.125
Ik zie nu al dat woensdag helemaal niks wordt:roflol:
Of bedoel je met cardio: kickboxen of mountainbiken?

je hebt een voorspellende gave ja, laat ik reformuleren;
Indien m'n conditie te laag blijft en m'n vet % te hoog wordt dan ga ik cardio op woensdag doen. Verder kickboksen op donderdag en zondag, ff kijken of dat voldoende is.

stevige poten training !!!Maar waarom een biceps machine ??? een geen concentration curl of preacher?
Voor je triceps mss skullcrusher?
overhead press ???

Ik vind het ook vrij veel voor benen, maar ik kan geen oefening weglaten.
Die twee kuitoefeningen daar wandelen we zo doorheen, dat is het probleem niet.
Met machines is niks mis, zeker niet als laatste oefening.
Ik pak eerste losse barbell en dumbels, een machine als afsluiter kan geen kwaad. Zeker aangezien we in geen jaren een machine hebben gepakt voor biceps.

lying french press=skullcrushers

juist, scheelt nagenoeg niks.
En skull crushers doen we al tijden.

No close grip bench = No life.

Die doen we al een eeuwigheid. Maar vooruit.

Goed schema imo. Persoonlijk hou ik van iets meer volume.

reps sets?

Persoonlijk ben ik de laatste tijd weer wat naar beneden gegaan in volume, de trainingen werden wat te lang. Maar ik zal hier en daar een oefening erbij knallen. Ik kan altijd nog skippen als het teveel wordt.

Mogen van mij wel wat meer borst oefeningen in. Maarja ik ben dan ook een borsten man. Ik vin zelf lekker:
Benchpress
DB flys
Incline benchpress
Lying cable flys (kk geile oeffening)
Standing cable flys onderkant borst
Standing cable flys bovenkant borst

Zou zelf neckpress vervangen voor military press + upright DB rows

Triceps: small grip bench en skullcrushers toevoegen. One arm cable pulldown is ook super goed.

En ik zou je vrijdag training op woensdag doen en dan op donderdag cardio en op vrijdag rug. Is beter voor je herstel.

Ik voeg wel 2 sets shuin benchen in de smith toe, om nog meer nadruk op die bovenkant te leggen.

Ik snap het probleem tegen een neck press niet zo. Indien je
schouderproblemen hebt met die oefening dan moet je hem niet doen.
Maar als je puur naar de anatomie kijkt dan ligt de werklijn van de voorste schouderkop beter bij een neckpress dan bij een MP. Door meer exorotatie draait je zijkant schouder meer naar achter en leg je echt de nadruk op de voorste kop. Maar hij is blessuregevoelig idd. Mijn schouders zijn toch al naar de klote dus deze oefening kan er ook nog wel bij :D

lying french press = skull crushers

uitgebalanceerd schema - loo
persoonlijk zou ik de flyes als laatste oef pakken bij borst - the coleman style

en tja of je cable of mach pakt bij biceps is een keuze , hierin kan je nog afwisselen

juist

Waarom geen MP i.p.v. Neck Press? Is toch veel minder blessuregevoelig.

zie m'n voorgaande post.

• #2.126
Dan wordt ie zo;
Maandag

Borst
Schuindrukken dumbels
Schuine fly’s
Bankdrukken
Schuindrukken smith 2 sets pomp

Biceps
Barbell curls
Hammer curls db
Biceps curl machine

Dinsdag

Buik;
Leg raises + schuine crunches

Benen;
Squat, narrow stance
Lunges
Standing leg curls
Leg extensions
Standing calve raises
Seated calve raises

Donderdag

Rug;
Deadlift
Pull ups (breed, voorlangs)
T-bar rows
Dumbbell rows
Bent over side raises

Traps;
Barbell Shrugs
Dumbbell shrugs

Vrijdag;

Schouders;
Neck press losse barbell
Standing front raise dumbel
Seated side raise
Upright rows

Triceps;

Dips
Lying french press
Rope pull down
CGPB 3 sets

Laatst bewerkt:
Leuk schema! Geen cardio neem ik aan? Schema ziet er opzich al wel intensif uit!

• #2.129

http://en.wikipedia.org/wiki/Lying_triceps_extensions

http://www.eigenkracht.nl/workout/krachtoefeningen/triceps/frenchpress

lying triceps extensions, lying french press, lying french extensions, skull crushers, maakt mij niet uit hoe je ze wilt noemen het is dezelfde oefening. Ga maar op google afbeeldingen kijken en zoek de verschillen.
Enige verschil is mijn inziens dat je met een skull crusher met de barbell je hoofd aan raakt, vandaar de naam, en met een french press achter je hoofd gaat.

Laatst bewerkt:
Je zal merken dat je rug na DL, Chins en DB rows een ferme knauw krijgt, zeker de volgende dag merk je het goed, ik toch, zeker toen ik zwaarder ging in kg en lager in reps. Mss die T-bar eruit laten, hoewel het ook een lekkere oefening is. Ik weet dat je gevoelige schouders hebt, is het dan niet verstandig om een neck press eruit te laten, ik vind dit een zeer blessuregevoelige oefening, evenals upright rows... en te vervangen door een front press? Het zijn maar wat hersenspinsels hoor, zeker geen negatieve kritiek, verder net schema:).

• #2.132
MAANDAG

Aardige training, no bullshit just hard work.

Borst

Schuindrukken dumbels
12 * 28
10 * 34
10 * 36
10 * 38 (2spot)

Bankdrukken
10 * 60
10 * 70
10 * 80 (2spot)
8 * 90 (spot)

Schuine cable fly's
12 * 7,5
12 * 10
10 * 12,5
10 * 15 (spot)

Schuindrukken smith machine (extra schuin)
2 * 12 * 50

Biceps

Barbell curls
12 * 30
10 * 40
8 * 45 (forced reps)
10 * 40

Hammer curls
10 * 16
10 * 16
10 * 18
14 * 12

Machine curls
12 * 30
10 * 35
10 * 40
14 * 25

Voeding

09.00 4 muesli-notenbrood, glas sinaasappelsap
11.30 4 boterhammen met 5 eieren, vit C + multi
14.00 bord macaroni met 200g makreel, visolie + vit E
17.30 100g rijst, 50g whey shake.
18.30 -20.00 trainen, direct na trainen AA
21.00 100g rijst met 250g kipfilet, vit C
22.30 500g kwark met ananas.

tigah motiveert?

http://en.wikipedia.org/wiki/Lying_triceps_extensions

http://www.eigenkracht.nl/workout/krachtoefeningen/triceps/frenchpress

lying triceps extensions, lying french press, lying french extensions, skull crushers, maakt mij niet uit hoe je ze wilt noemen het is dezelfde oefening. Ga maar op google afbeeldingen kijken en zoek de verschillen.
Enige verschil is mijn inziens dat je met een skull crusher met de barbell je hoofd aan raakt, vandaar de naam, en met een french press achter je hoofd gaat.

klopt de skull is wat zwaarder naar mijn inziens - goeie basic-training lootje , netjes

lekkere barbell curls ook !! maar beetje zwakke hammer?

Biceps is impressive, borst is ronduit Loo onwaardig, tijd dat je daar eens flink aan gaat werken. Of heb je soms last van je schouders of dergelijke?

Ik vind het er toch nog aardign uit zien anders..

• #2.139
Biceps is impressive, borst is ronduit Loo onwaardig, tijd dat je daar eens flink aan gaat werken. Of heb je soms last van je schouders of dergelijke?

Nee gek genoeg was m'n borst altijd m'n sterkste punt, meeste massa ook, maar de laatste tijd is ie hard achteruit gegaan. Vreemd, vroeger kon ik borst verwaarlozen. Die schuine db presses gingen nog redelijk, als ik weer over de 40's ben dan kan ik tevreden zijn. Maar die bench erna is zwak. Maar ik heb het gevoel dat ik weer snel back on track ben met dit schema. Ik voel het aan m'n spierpijn. Ik heb een hele tijd relatief rustig getraind ivm m'n schouder, ik ga nu weer ff beuken om snel weer kracht te pakken.

Nee gek genoeg was m'n borst altijd m'n sterkste punt, meeste massa ook, maar de laatste tijd is ie hard achteruit gegaan. Vreemd, vroeger kon ik borst verwaarlozen. Die schuine db presses gingen nog redelijk, als ik weer over de 40's ben dan kan ik tevreden zijn. Maar die bench erna is zwak. Maar ik heb het gevoel dat ik weer snel back on track ben met dit schema. Ik voel het aan m'n spierpijn. Ik heb een hele tijd relatief rustig getraind ivm m'n schouder, ik ga nu weer ff beuken om snel weer kracht te pakken.

en ik ben er voor je, om je af te zeiken, en lof te geven :cool:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven