XXL Nutrition

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Maandag

Dit was echt zo'n training waarin ik alleen maar met een smile op m'n gezicht heb gelopen. M'n rots in de branding tiger4evah :wave: was weer terug na een weekje b**chen, en ik heb hem ook elke oefening gestraft vanwege z'n afwezigheid.
Zwaar, strikt, en snel getraind. Borst biceps klapten uit elkaar.

Borst

Schuindrukken dumbels
10 * 34
10 * 38
10 * 42
9 * 44 (1 spot)

Bankdrukken
10 * 70
10 * 80
10 * 90 (2spot)

Schuine cable fly's
10 * 12,5
10 * 17,5
10 * 20 (spot)
12 * 10

Extra schuindrukken smith machine
10 * 60
10 * 60
12 * 50

Biceps

Barbel curls
12 * 30
10 * 35
10 * 40
10 * 40

Hammer curls
10 * 14
10 * 18
10 * 18
10 * 20 (spot)

Machine scott bench curls (rechte stang)
10 * 35
10 * 45
10 * 50 (spot)

Voeding

Aan de matige kant, ging zondag laat slapen dus was laat wakker.
Nu zorg ik dat ik om half 11 op bed lig om morgen vroeg op staan.
ik MOET groeien.

Gaat vast lukken na zo`n training!
Morgen weer beter voeding tot je nemen bro...

Lekker de borst afgemat. DB presses zijn impressive

Loo, nooit last van overtraining met zo'n hoog volume op borst? (ga ik vandaag ook eens proberen)..wat betreft het extra schuin, ik doe dat ook, want heb het idee dat ik daar toch meer upoper chest mee pak. :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.704
Die schuine dumbbellpress van jou op 9x44, ziek man :D

die db presses gaan idd lekker, volgens mij is die 44 ook een PR, maar weet niet zeker. 46 sowieso.

Dat dacht ik al op je foto's te zien idd.

Dat begreep ik ja. Ik zie nu dat ik het een beetje raar had geformuleerd.
Hoe moet ik dat zien?

Schuindrukken met dumbbells op 30/45 graden.
En extra schuin op 60 graden ofzo?

Zoiets ja. Nog schuiner en ik pak teveel voorkant schouders mee denk ik.
Ik probeer echt te focussen dat ik net dat bovenste gedeelte van m'n borst pak, zonder schouders en triceps erbij te betrekken. Vandaar dat ik ook niet zo zwaar pak, ik wil niet cheaten op die oefening.

Loo, nooit last van overtraining met zo'n hoog volume op borst? (ga ik vandaag ook eens proberen)..wat betreft het extra schuin, ik doe dat ook, want heb het idee dat ik daar toch meer upoper chest mee pak. :thumbs:

Nou...voorheen deed ik altijd 3 oefeningen voor borst.
Meestal schuin beginnen, daarna recht en daarna een fly.
Naar mijn idee was dat genoeg. Maar ik ben nu een beetje aan het experimenteren met verschillende hoeken; schuine db press, schuine fly's, schuine press op de smith (zijn allemaal verschillende hoeken) om die bovenkant voller te maken. Vandaar 4 oefeningen.

Wat ik nu anders doe; ik verspil minder energie aan warm-up sets en probeer ik 2 werksets per oefening te doen, waar ik voorheen misschien 3 werksets per oefening deed. Omdat ik nu 4 oefeningen doe wil ik iets meer sparen, anders ben ik bij oefening 4 uitgelult. Dus ik doe 4 sets per oefening, waarbij de eerst 2 sets uitsluitend warm-up sets zijn ver beneden vermoeiing. Soms kies ik ervoor om maar 3 sets te doen.

Over overtraining; borst is een grote spiergroep, ik zie dat niet zo snel gebeuren. Bij mij is het wel nodig om een aantal dagen rust te houden, ik heb zeker 3 dagen spierpijn in borst altijd.

En nog 1 tip met die schuine hoeken; zorg dat je niet met je voorkant schouders gaat drukken, daar gaan veel gasten de fout mee in namelijk. Bovenkant borst is vrij lastig te isoleren, en als je ego verkiest boven maximale spiergroei dan ga je zeker de fout in. ;)

Laatst bewerkt:
11 setjes biceps is ook aardig veel volgens mij.

• #2.707
11 setjes biceps is ook aardig veel volgens mij.

misschien ook wat afbouwen ja naar 3 sets per oefening.
Om eerlijk te zijn heb ik de laatste tijd meer spierpijn in m'n biceps na rugtraining dan na bicepstraining. En dat terwijl ik ze wel kk op hun fl**ker geef. Ik krijg er wel een gruwlijke pomp in maar echt spierpijn heb ik niet.

lees je mee tiger4evah? ;)

spierpijn is niet gelijk aan spiergroei he. Maar goed.
Incline db press is erg impressive. Bij ons gaan de db's niet verder dan 40 kg(niet dat ik die de komende paar jaar nodig zal hebben).

Momenteel bekijken: 7 (4 leden en 3 gasten) gebruikers dit onderwerp
rivelino, sgtmossad, SpankSta, Usernamed

Die anonieme kijkertjes zijn wel fan van je Loo:D

• #2.710
Momenteel bekijken: 7 (4 leden en 3 gasten) gebruikers dit onderwerp
rivelino, sgtmossad, SpankSta, Usernamed

Die anonieme kijkertjes zijn wel fan van je Loo:D

standaard procedure, altijd een paar gasten in m'n log.
M'n log wordt ook vaak over de 500x per dag bekeken valt me op, apart. Paar keer zelfs tegen de 1000x.
Zolang m'n moeder of toekomstige schoonfamilie niet meeleest vind ik het best.

spierpijn is niet gelijk aan spiergroei he. Maar goed.
Incline db press is erg impressive. Bij ons gaan de db's niet verder dan 40 kg(niet dat ik die de komende paar jaar nodig zal hebben).

Dat spierpijn niet gelijk is aan spiergroei wist ik niet?
Ik dacht namelijk als je je spiervezels(pijn) kapot maakt ze vullen met eiwitten dan krijg je er meer cellen voor terug..
Of is dit heel kort door de bocht?

Dwarsgestreept spierweefsel bestaat uit spiervezels en die op hun beurt weer bestaan uit spierfibrilen. Elke spiervezel is ontstaan door versmelting van vele spiercellen. (syncytium) Een spiervezel bevat dan ook veel kernen. Met een microscoop is bij deze spiervezels een dwarse streping te zien. Veel dwarsgestreepte spieren zitten vast aan delen van het skelet (de skeletspieren). Sommige dwarsgestreepte spieren zitten met een of beide uiteinden vast aan de huid (de huidspieren). Voorbeelden van huidspieren zijn spieren in het gelaat en de spieren in de tong.

Op microscopisch niveau bestaat een dwarsgestreepte spier uit dikke (zware) en dunne (lichte) filamenten, die je kunt zien als 'staafjes' die in elkaar geschoven moeten worden om de spier korter te maken en dus aan te spannen. Aan de zware filamenten zitten uitsteeksels, de myosine-koppen. In rustpositie zijn deze gekoppeld aan ATP. Als de spier gaat samentrekken, wordt ATP gehydrolyseerd tot ADP en anorganisch fosfaat. Door de energie die hierbij vrijkomt bindt de myosinekop zich aan een bindingplaats op de lichte filamenten oftewel actinefilamenten. ADP en de fosfaatgroep worden daar losgelaten, zodat de myosinekop weer naar zijn rustpositie gaat. Hierdoor schuiven de lichte en zware filamenten in elkaar, wordt de spier korter en spant zich dus aan.

En nog 1 tip met die schuine hoeken; zorg dat je niet met je voorkant schouders gaat drukken, daar gaan veel gasten de fout mee in namelijk. Bovenkant borst is vrij lastig te isoleren, en als je ego verkiest boven maximale spiergroei dan ga je zeker de fout in. ;)

Groei staat voorop...**** die EGO (ben denk de enige bij ons in de gym die zo denkt)..ik dumbbell en benchpress dan ook vreselijk strict! Maar thanks for the advise...misschien eens bij mij in de gym komen vertellen..;)

Flink bezig gozert! :thumb:
Incline zijn echt behoorlijk sterk! ;)

dacht dat borst een kleine spiergroep was?

lol borst kleine spiergroep, is op benen en rug na de grootste spiergroep.

Gaat lekker hier loo :D

Zie je ! Toch kleine spiergroep..

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven