Ik had het over je training van gisteren Loo.(mbt dead's en bor's) Want ik meen me te herrineren dat je vorig week wel bor hebt gedaan. Maar omdat ik gisteren geen bor, deadlift en chin zag staan vroeg ik ernaar. Maar chins/pull-ups heb ik een tijdje niet meer gezen in je log? Ik doelde op die 2.mbt je nieuwe schema. En niet op dead's en bor's.
Ik heb in dit schema een deadlift, een wide grip pull up, een t-bar row, en een dumbbell row.
Maar ik moet in de toekomst inderdaad veel aandacht blijven besteden aan chins/pull-ups en deadlifts. Zware oefeningen waarin geknald wordt, afgewisseld met wat strakke strikte uitvoeringen.
Ga gewoon een x aantal weken je vooral concentreren op zware gewichten. Ga een beetje powerliften, je zult zien dat vooral je rug en benen aanzienlijk gaan groeien(jouw zwakke punten). Het lijkt allemaal zo mooi al die reps, maar als je wilt groeien zul je zware gewichten moeten gebruiken.
Ik ga proberen wat zwaarder te trainen met rug ja.
Ik ben normaliter niet zo'n fan van zware gewichten, omdat je al heel snel vorm verliest en het risico op blessures (waar ik tegenwoordig als de dood voor ben) aanzienlijk toeneemt. Ik heb met lichtere gewichten en meer reps een veel betere mind-muscle connection, waardoor ik naar mijn idee meer stress op m'n te trainen spiergroep leg daar ik hem beter kan isoleren.
Ik ga nu wat meer afwisselen met zware en lichtere sets. Ain't nothing to it but to do it.
train rug zelf 2x in de week. Dag 1 is dan gewoon 5 sets deadlift waarbij alleen de laatste set echt moordend is en 5 sets front pulldown die allemaal best zwaar zijn. de reps van de deadlift zijn altijd rond de 5 puldown rond de 6.
Dag 2 is het t-bar row, 5x5 en front pulldown, ook weer 5x6
dan zijn 20 setjes, waarbij de warming up wordt meegeteld.
verschilt dus echt per persoon denk ik maar zo. snap ook niet waarom je 10 reps maakt met deadlift. Het is echt een van die oefeningen die HARD en ZWAAR moeten, niet lang en licht.....
misschien niet verkeerd idee dat 2x pw week trainen.
Je zou hem dan onder kunnen verdelen in dag 1 rugdikte en dag 2 rugwijdte.
Over die DL ben ik het niet helemaal eens;
Niet eens...
Deadlifts kan je net als squats zowel op volume als op kracht trainen. Afwisseling is de key. Als je 2x/week deadlifts doet bijv. kan je imo beter 1x hard op hoog volume trainen en 1x kort en krachtig op low reps en hoog gewicht, van beide zal je rug uitgeteld zijn. Ben trouwens altijd meer kapot van een hoog volume dan van een hoog gewicht bij dl, is maar waar je sterktes en gewoontes liggen.
Ben het verder eens met ItaStallion67 dat je met wat powerlifting om de zoveel tijd als afwisseling zal groeien als kool. Neem het trouwens maar van hem aan, gezien zijn progressie en stats.

Doe het zelf binnenkort na een 6-tal weken split ook weer met een "zelfopgestelde" uitgebreide rippetoe-versie, lekker 3x/week keihard knallen en vreten voor 6-7 weken.
Denk los daarvan dat het probleem bij Loo niet zit bij de hoeveelheid sets die hij doet voor de rug. Als die lastig genoeg zijn moeten die zeker genoeg zijn. Beter wisselt hij een paar van die machine-oefeningen voor meer wide grip chins, dl en rows.
word!! alleen de reden waarom je zo kapot bent van hoge reps op squats en deadlift is omdat je cardiovasculaire systeem tot de max gedreven word. elke keer als je dat doet dan krijgt je lichaam een opdonder.maar het is meer uitputting dan stimulans denk ik. een deadlift sessie van 5x200 doet meer dan even lekker 10x160 ofzo imo. maar dat moet je voor je zelf uitvinden denk ik. echter voor iemand die zo lang traint als loo en nog maar zo;n rug heeft... heeft weinig te maken met kennis maar eerder voor angst om te veranderen. en ik denk ook dat dat splitschema maar een royaal de prullenbak in gegooid moet worden
goede posts bro's. Ik neem ze allebei in gedachten.
heeeeeeeeee looo ,laat je niet gek maken door andere mensen over je topic
ik vind hem helemaal te gek ,en leer er veel van !!!
greetz simon
thanks bro.
Tussen alle grappen door is er inderdaad nog weleens nuttige info te vinden, daar er in mijn log af en toe meer diepgang te vinden is dan in driekwart van de andere logs. Als je vragen hebt stel ze gerust.
hoe gaat het met je anti-drink campagne? Sinds oud en nieuw heb ik op zo'n 2 weken terug alleen 3 wijn. Thats all.
Ik heb 1 keer bruut gezondigd, voor de rest heb ik al vele verleidingen kunnen weerstaan Sofietje. Maar officieel heb jij gewonnen dus. En nu? Nu moet ik zeker een keer met je op date of niet?
met deze post ben ik wel eens , zware gewichten is wel de sleutel , maar met reps maken is ook niks mis , ik zou alleen af en toe eens effe pieken
je sig van de wijze Lee Haney is alleszeggend big G.
Goede borstspieren Loo! Hoelang train je al vraag ik me af?
En wat betreft drankmisbruik, daar hebben er veel last van. Stappen zonder alcohol is nu eenmaal (althans voor mij) een stuk minder leuk.. Daarom heb ik met mezelf de afspraak gemaakt om maar 1 a 2 keer in de maand op stap te gaan. Vooralsnog kom ik mijn afspraken niet echt na..
ik draai al een paar jaartjes mee met vallen en opstaan

Drankmisbruik is inderdaad mijn grootste valkuil, en zal altijd een gevecht zijn.
Ik heb mezelf nu voorgenomen om alleen nog bij echt speciale gelegenheden te drinken (max 1x per maand), en tot op heden gaat dat wel goed.
Ik kan ook meer genieten van drank dan
Je bent terug goed bezig man, daar gaat het hem toch om, keep it up!
Gaat goed! Mooie armen en borst. Idd ff aan rug werken, succes!
blijf je borst en abs gruwelijk vinden..lijken wel nooit slecht te zijn geweest!
thanks bro's.