VRIJDAG
Zo'n ongeloofelijke spierpijn in m'n benen dat ik nauwelijks in staat was te functioneren.
Ik had donderdag al spierpijn van woensdag, maar vrijdag moest ik s'ochtends eerst m'n pa me laten masseren met m'n tanden op elkaar. Hielp natuurlijk bijna niks. De rest van de dag met knee straps om gelopen (no kidding). Iedere keer als ik spierpijn heb in m'n benen denk ik; erger dan dit kan het niet worden. WRONG!!!
Trouwens ook spierpijn in m'n onderrug.
Training overgeslagen, onmogelijk om te trainen. S'avonds ook erg moe.
ZATERDAG
Nog steeds gruwelijke spierpijn. Wel gewerkt met pijn en moeite. Veel uitgelachen door iedereen natuurlijk. "hou er toch mee op met die onzin, is nergens goed voor, op je 40ste zit je in een rolstoel, blabla". En deze doet het ook altijd goed; "komt door al die pilletjes en poedertjes die je slikt, rotzooi is het " (gewoon creatine, vit C en multi tijdens de lunch, maargoed).
Zaterdagavond ook moe, thuis gebleven.
ZONDAG
Rug/traps. Helaas deadlift wederom overgeslagen vanwege m'n benen die ik nog steeds nauwelijks kan buigen. Hier baal ik erg van want juist m'n onderrug verdient de aandacht. Verder wel een lekkere training met goede mind-muscle connection. Probeer juist te focussen op maximale contractie voor meer details in m'n rug. Gaat wel goed heb ik het idee. M'n rechterschouder begint wel weer wat op te spelen. Dit moet ik in de gaten houden.
Anyway; waarom deze uitgebreide beschrijving? Omdat dit beeld enigsinds op een vorm van overtraining begint te lijken. Wat pijntjes, wat slechter herstel, moe. M'n lichaam werkt wat tegen deze week. Ik ga nog steeds wel lekker vooruit qua kracht en fysiek, maar dit voelt niet helemaal goed. Misschien zijn het de naweeën van die griep, misschien begint het iets op overbelasting te lijken. Daarom zit ik er over te denken om volgende week ff een "deload" weekje te doen, als afsluiter van dit schema en ter preventie van erger. Ik zal morgen eens kijken hoe ik me voel.