AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
zullen we het maar op een stretch training houden dus :cool:

dat tweede schema ziet er tenminste beetje lekker uit ; )

maar euh Leg extensions (charles glass style; bovenlichaam schuin naar achter leunen) die doe je toch altijd met je bovenlichaam licht naar achter hellend?

mmmm..ik zal die oefening eens ff goed onder de loep nemen en kijken of ik hem ergens bij kan plaatsen. Elke opmerking van jou over rug moet namelijk uiterst serieus genomen worden. Hij lijkt wel erg veel op straight leg dl's trouwens.

+1 hij heeft een monsterrrug!;)

Voor een grote brutale rug raad ik je goodmornings aan, dat is imo de beste oefening voor de rug.
Ik vond hem ook altijd een beetje "link"...
Maar daar kun je zelf wat aan doen natuurlijk.
Vroeger deden we hem altijd met een dumbbell in de nek, en heb er zelf gelukkig nooit een blessure aan overgehouden.
Maar als je ziet hoeveel bijv. Imponderabilia er mee pakt(e) :eek:

Naar aanleiding van deze post van jou, even naar je foto's gekeken, en ik moet zeggen dat jij inderdaad een hele dikke rug hebt, zeker de lage lats! :thumb:

Dus waarschijnlijk een goed advies om hem te gaan doen! ;)

mmmm..ik zal die oefening eens ff goed onder de loep nemen en kijken of ik hem ergens bij kan plaatsen. Elke opmerking van jou over rug moet namelijk uiterst serieus genomen worden. Hij lijkt wel erg veel op straight leg dl's trouwens.

Wel voorzichtig, en met een goede techniek beginnen met die oefening.
Maar dat geld eigenlijk voor iedere oefening... :rolleyes:
Suc6! :thumb:

+1 hij heeft een monsterrrug!;)
+1 ;)

Goodmorning

Muscles

Target

* Hamstrings

Synergists

* Gluteus Maximus
* Adductor Magnus

Stabilizers

* Erector Spinae

Antagonist Stabilizers

* Rectus Abdominis
* Obliques

diegene die in deze tekst ook maar 1 rugspier ziet die wordt aangesproken ( nu maar wachten op de eerste dumbass die denkt dat een stabilizer een hypertrofie aanspraak maakt)
aleen omdat het voor 1 iemand werkt om er een dikke rug van te krijgen ( vraag me niet hoe want dan doe je hem toch echt ****ing verkeerd als je van een goodmorning een dikke rug krijgt) moeten we hem maar allemaal gaan doen :eek::eek:........ soms verbaast me het niveau van dit forum echt

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.128
Gruwelijk man, kramp! :eek:
Verschrikkelijk vind ik dat... :rolleyes:

Volgende keer serieuze gewichten? :D

Die kramp is zeker ****ed up. Ik schrok een paar keer goed want ik heb m'n linker hamstrings al eens gescheurd, en het lijkt wel een beetje op dat gevoel.
Tiger4evah heeft er regelmatig last van dan lach ik hem altijd uit, maar gister vond ik het niet zo grappig bij mezelf.

zullen we het maar op een stretch training houden dus :cool:

Ja deze training was p*ssy maar ik kon me geen gruwelijke spierpijn veroorloven mbt donderdag. Doet me denken aan een FB schema, dan kan je ook niet maximaal gaan omdat je een paar dagen later alweer dezelfde spiergroep pakt...
Ik voorspel volgende week een verdubbeling van de gewichten. (behalve op squat ;) )

dat tweede schema ziet er tenminste beetje lekker uit ; )

maar euh Leg extensions (charles glass style; bovenlichaam schuin naar achter leunen) die doe je toch altijd met je bovenlichaam licht naar achter hellend?

Normaliter zit je vrij recht op een leg extension.
We doen nou leg extensions op een apparaat waarbij wel altijd full stack zitten. We hebben nog een apparaat die veel zwaarder gaat, maar je zit zo ****ed up op dat ding dat je geen goede ROM kunt maken.
Daarom ga ik een volgend schema de rugsteun helemaal naar achter schuiven, en dan naar achter leunen zodat je alsnog een goede ROM kunt maken.
Charles Glass past het toe in zijn trainingsfilmpjes met Adam Kirby, ze staan op www.bodybuilding.com meen ik me te herrineren.

Is dat niet meer een glutes/ham-oefening?

Goodmorning

diegene die in deze tekst ook maar 1 rugspier ziet die wordt aangesproken ( nu maar wachten op de eerste dumbass die denkt dat een stabilizer een hypertrofie aanspraak maakt)
aleen omdat het voor 1 iemand werkt om er een dikke rug van te krijgen ( vraag me niet hoe want dan doe je hem toch echt ****ing verkeerd als je van een goodmorning een dikke rug krijgt) moeten we hem maar allemaal gaan doen :eek::eek:........ soms verbaast me het niveau van dit forum echt

Akkoord.
Als je goed naar de oefening kijkt is het nagenoeg een straight leg deadlift.

Er is zo veel wijsheid op het net te vinden...

Het blijft wel belangrijk je eigen conclusies te trekken.
Liefst nadat je een oefening de kans hebt gegeven z'n nut te bewijzen.

Als je denkt dat de goodmorning je (onder)rug niet aanpakt, heb je hem nog nooit gedaan denk ik...

En ja, inderdaad... net als bij hyperextensions en stiff legged deadlifts doen de hamstrings enorm veel werk tijdens de uitvoering er van, maar dat betekend niet dat je de rug er niet mee aanspreekt...

Quote:
Good-morning is a weight training exercise in which a barbell or two dumbbells are held on the shoulders, behind the head. The person bends forward bow at the hips and recovers to upright. The good-morning is so called because the movement resembles bowing to greet someone. It involves the hamstrings but is primarily used to strengthen the lower back; the degree of knee bend used will change the focus -- nearly straight-legged involving the hamstrings most.

The good-morning is a controversial exercise as some will claim that it leads to lower back injuries. Famously, Bruce Lee seriously injured himself while performing the exercise after an inadequate warm-up and overconfidently selecting his working weight. On the other hand, the good-morning can also strengthen the lower back and prevent injury when properly applied.

Performing the good morning strengthens the posterior chain, which includes the lower back, glutes and hamstrings. The glutes (butt) and the hamstrings are responsible for hip extension while the muscles of the lower back (erector spinea) are contracted statically.

I would advise anyone with a history of back trauma to avoid this exercise. However, when performed correctly, this movement is a good lower back exercise for those who can tolerate it.

Tuurlijk spreek je de hams ook aan, maar probeer een keer variaties van Goodmornings, probeer niet alles te isoleren en uberstrict uit te voeren. Voer de goodmorning een keer met een wide stance uit en je benen licht gebogen(Soort hybrid-movement). en gooi gewicht op de bar. Het is ook 1 van de beste oefening om je squat en deadlift omhoog te krikken. Je zult zien dat je rug gruwelijk veel dikte gaat krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=x-b8zi0769k&feature=related
"No back involved".......right.

2x hetzelfde filmpje!
Wel een buffel hoor, die kerel! :eek:
Hoeveel kilo is dat man?! :rolleyes:

• #3.132
Ik ga die good morning met arched back en iets gebogen knieën ook proberen , m'n onderrug moet sterker worden.
Ik zie niet echt in hoe hij m'n rug daar echt dikker van wordt, maar maak niet uit wie niet waagt wie niet wint.

• #3.133
DINSDAG

ff wennen aan de nieuwe oefeningen. Zoals ik al had verwacht zijn die standing MP en standing barbell front raise best pittig voor je core, precies wat ook de bedoeling was want die wil ik verbeteren. Die MP voel ik echt in m'n hele lijf man, vooral m'n onderrug. En dat met deze p*ssy weights nog wel.
Die alternatieve side raises zijn zeer lastig uit te voeren, daar heb ik zeker nog twee trainingen voor nodig wil ik ze door hebben.
Helaas kreeg ik tijdens triceps weer op onverklaarbare wijze pijn in m'n pols waardoor ik dips moest overslaan en tijdens kickback nauwelijks op m'n hand kont steunen.

BORST

Dumbbell press
10 * 36
10 * 42
7 * 46
8 * 46 (1spot)

Incline bench 60graden op smith
12 * 60
10 * 80 (1spot)
8 * 80
12 * 60

Dumbbell fly's
12 * 16
12 * 22
12 * 26
12 * 26

SCHOUDERS

Standing MP press
12 * 30
10 * 40
8 * 50
8 * 50 (lichte spot)
8 * 50 (lichte spot)
12 * 30

Standing barbell front raises (korte barbell)
12 * stang
12 * stang + 10
12 * stang + 10

Standing db side raises palms back
4 * 12 * 7

TRICEPS

Dips
te pijnlijk

Push down rechte stang
12 * 25
12 * 35
12 * 45
12 * 45

Kick back
12 * 14
10 * 16
12 * 18

Voeding

10.00 bord brinta, whey shake, vit C + multi
12.30 bord macaroni, 150gram tonijn, 5gram creatine
15.30 4 boterhammen met 125gram kipfilet
17.30 100gram rijst met 4 eieren, whey shake
19.00-20.30 trainen
direct na trainen AA met 5gram creatine
22.00 bord pasta met 200gram koolvis

Nog een mooi verhaaltje;

Tiger4evah heeft er een handje van om dumbbells op de grond te smijten, of de stang met DL hard op de grond te laten klappen zodat de halve sportschool omkijkt. Zo ook vandaag weer tijdens db press. Tijdens z'n 3e set liet hij die db's zo hard vallen dat de cd-speler, die compleet aan de andere kant van de zaal bij de ingang staat gewoon een keer oversloeg. Knappe prestatie. Maar hij geloofde niet dat dat door hem kwam. Tijdens zijn vierde set liet hij die db's weer op de grond klappen, toen kwam de eigenaar vanuit z'n kantoor (ook aan de andere kant van de gym) aanstieren om een preek van 10 min te houden. "ja ik zit in m'n kantoor en m'n beeldscherm dondert bijna van het bureau af" " ja straks heb ik weer kromme db's" " ja zelfs ... (een sterkste man deelnemer) doet dat niet" " anders moet je maar extra matjes pakken als je ze niet normaal neer kan leggen" etc.etc. Epic :roflol:

Heavy combinatie borst, schouders en dan nog is triceps. Heb je dan nog wel wat kracht over in je triceps?

• #3.135
Heavy combinatie borst, schouders en dan nog is triceps. Heb je dan nog wel wat kracht over in je triceps?

triceps ging nog wel, vooral m'n front delts hadden er weinig zin in.
maar maakt niet uit, alles went. Behalve stoppen met trainen, dat went nooit.

Hoe krijg je ook in vredesnaam 46kg dumbbells boven je mik? Of is het 2x 23kg?:P

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA @ verhaal

al moet ik niks zeggen, heb er zelf ook een handje van :P

goede training ouwe, lekekr die DB presses!

Dikke DB press!

Tiger4evah....... Respect:roflol:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven