XXL Nutrition

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
1x per week benen is gewoon FAIL, welke mother****er deelt zijn bovenlichaam op in 3-4 dagen en traint zijn onderlichaam maar 1x :eek::eek: wel eens van west side barbell ofzo gehoord, nee opzoeken dus!

leg curl, nog zo'n k*t apparaat, wil je je hamstrings aanspreken, ga je maar wat wijder staan op de squat, ga je stiffs doen of lunges, niet leg curl, nutteloze zooi.
doe deze maar eens rest-paused 3x tot failure, kijken of je nog zo ligt te piepen dat het een k*t oefening is.

Maar zijn jou benen tegen over 2007 (je gallery) extreem gegroeid dan op jouw manier van trainen?

en niet tot fail gaan is betwistbaar, maar op zijn minst 1x in een set moet er een punt zitten waarop je bijna failt. en met 8-12 reps gaat da niet gebeuren dus. sinds wanneer ligt het aan het aantal reps of je failt of niet? lijkt mij nog altijd een combinatie van reps + gewicht. Of kun jij niet failen op 3x220kg?

dat die last heeft van zijn knieën snap ik, maar dar valt ook veel voor te vinden.

maar zijn beentrainingen vind ik altijd pijnlijk om te lezen... en hij weet zelf dat ze niet zo groeien zoals het moet
...paar keer ge-edit.

van 62 naar 72 cm. Squat van 120 naar 200+.

en leg curl brand als t*ring ja, maar het is geen massabouwer imo, echt niet, een wide stance squat doet zo veel meer, een stiff dead ook. Zijn poten groeien niet en hij blijft diezelfde meuk in zijn schema houden. knieen of niet, poten moeten 2x in de week getraind worden, gouden regel bijna. maar gezien dat iedereen liever 50cm armen en 150 cm borst heeft.... tja

en leg curl brand als t*ring ja, maar het is geen massabouwer imo, echt niet, een wide stance squat doet zo veel meer, een stiff dead ook. Zijn poten groeien niet en hij blijft diezelfde meuk in zijn schema houden. knieen of niet, poten moeten 2x in de week getraind worden, gouden regel bijna. maar gezien dat iedereen liever 50cm armen en 150 cm borst heeft.... tja

Nja, ik train ze 1,5x per week...merk wel dat loeizware legcurls, rest paused, voor mij wel iets doen.

Verder een nette progressie, kan me voorstellen dat als jij die progressie behaald op die manier van trainen dat je er dan heilig in gelooft.

Maar dat stukje over die reps vond ik niet echt kloppen.

De eigenaar van mn gym heeft ook afgeraden om leg curls te doen, volgens is het een nutteloze oefening. Hij raadt het alleen aan als opwarming voor de benentraining. Maar ik blijf ze gewoon af en toe doen omdat ik het een lekkere oefening vind, maar een massabouwer is het zeker niet nee.

Ik doe helemaal geen open keten oefeningen meer. Om mijn knietjes te beschermen.

Nja, ik train ze 1,5x per week...merk wel dat loeizware legcurls, rest paused, voor mij wel iets doen.

Verder een nette progressie, kan me voorstellen dat als jij die progressie behaald op die manier van trainen dat je er dan heilig in gelooft.

Maar dat stukje over die reps vond ik niet echt kloppen.

nouja luister je hebt verschillende soorten van failen en ik denk dat het voor benen belangrijker is dat je failt op gewicht dan op reps. dus liever op 5x150 dan dat je die 10de rep niet haalt bij 100 kilo ofzo..... snap je dat denk ik persoonlijk

Na Stronglifts ga ik of Split of UB/LB doen, dan ook 2 keer p/w benen.. is minimaal, ook omdat ze nogal achterlopen hier!

Ik vind het vreemd om te zeggen, maar ik ga de laatste tijd meer en meer akkoord met MarcJ.

nouja luister je hebt verschillende soorten van failen en ik denk dat het voor benen belangrijker is dat je failt op gewicht dan op reps. dus liever op 5x150 dan dat je die 10de rep niet haalt bij 100 kilo ofzo..... snap je dat denk ik persoonlijk

Dus als ik jou goed begrijp: als je op (maximale) spiergroei wilt trainen, kun je beter op die 5e rep failen dan op de 10e?

Ga zelf ook 2x per week benen trainen.
1x in de week heb ik de afgelopen 4 maanden gedaan en dat schiet niet op.
De poten moeten gewoon afgebeuld worden 2x per week.

1x per week een kingsquat sessie 6-8 sets van 4-8 hh en 1-2 sets 15-20 hh.
1x per week compleet squat sessie inclusief wat stiffedleg dl kuiten etc etc.

Ben benieuwd hoe ik daarop ga reageren de komende tijd. Morgen beginnen dat word namelijk de 2e dag benen deze week:D

OT;
Deze hele discussie is ontstaan met de vraag of Loo kan squatten. Nogmaals lijkt mij een overbodige vraag. Ben het volledig eens met Marc als je echte progressie wil boeken op je poten dat je 2x per week poten moet aanpakken minimaal

Dus als ik jou goed begrijp: als je op (maximale) spiergroei wilt trainen, kun je beter op die 5e rep failen dan op de 10e?

ja, ik denk dat het gewicht zwaar genoeg moet zijn dat na die 5de rep je kapot bent, alleen heeft Loo last van zijn knieën dat belet hem hierbij, daardoor gaat hij lichter in de oefeningen maar dat induceert geen spiergroei. je been zijn dat gewend met lopen, fietsen etc. nee het moet KORT en HARD!!!!!

loo moet daar wat op zien te vinden, en alleen hij weet wat hij het beste aan kan

1x per week benen is gewoon FAIL, welke mother****er deelt zijn bovenlichaam op in 3-4 dagen en traint zijn onderlichaam maar 1x :eek::eek: wel eens van west side barbell ofzo gehoord, nee opzoeken dus!

heb ik van gehoord beste marc j ;) en juist deze mother****er gaat idd over twee weken 4 * bovenlichaam trainen en 1 * benen

leg curl, nog zo'n k*t apparaat, wil je je hamstrings aanspreken, ga je maar wat wijder staan op de squat, ga je stiffs doen of lunges, niet leg curl, nutteloze zooi.

liggend leg curls zijn zeker geen k*t-oef maar idd met stiff ga je beter vooruit - hierin ga ik met je mee

en niet tot fail gaan is betwistbaar, maar op zijn minst 1x in een set moet er een punt zitten waarop je bijna failt. en met 8-12 reps gaat da niet gebeuren dus.

dat die last heeft van zijn knieën snap ik, maar dar valt ook veel voor te vinden.

maar zijn beentrainingen vind ik altijd pijnlijk om te lezen... en hij weet zelf dat ze niet zo groeien zoals het moet

ik train niet met hem en jij ook niet volgens mij dan is het moelijk vast te stellen of iemand diep gaat of niet , en ik geloof dat loo altijd wel redelijk diep gaat in zijn trainingen;)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd fan ben geweest van een split schema. Echter heeft dbb mij overtuigd om eens wat anders te proberen. In de split kwamen mijn benen maar 1x aan de beurt en het bovenlichaam 3x. Dit is niet in balans om de benen goed te laten groeien en je core goed sterk te maken. Met fb wat ik nu hanteer komen iedere training de benen aan de beurt en sinds dien zijn ze een stuk sterker geworden en om eerlijk te zijn is sinds dien mijn knie probleem ook minder geworden.

Ik ben zeker niet tegen een leg curl, die doe ik ook als assistance oefening. Maar het kan zijn dat Loo gewoon tegen een vervelende blessure is gelopen. Een tijdje wraps gebruiken kan hem misschien helpen dit probleem te overwinnen.

Dat die manier van trainen voor JOU werkt wil nog niet zeggen dat Loo er ook baat bij heeft. De meningen zijn nou eenmaal verdeeld en dat geldt ook het menselijk lichaam: geen één body is hetzelfde.

Sinds wanneer is het een gouden regel dat benen 2x per week getraind moeten worden? Mag best hoor, daar niet van, maar als je 1x in de week je benen hard aanpakt is dat in principe ook voldoende.

Je presenteert je meningen als feiten, en dat klopt dus niet, vooral met het gegeven dat ieder lichaam anders is.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd fan ben geweest van een split schema. Echter heeft dbb mij overtuigd om eens wat anders te proberen. In de split kwamen mijn benen maar 1x aan de beurt en het bovenlichaam 3x. Dit is niet in balans om de benen goed te laten groeien en je core goed sterk te maken.
Ja, maar het is toch logisch dat je bovenlichaam in een split waarin je 1 of 2 (of misschien zelfs 3) spiergroepen traint meerdere malen aan bod komt? Je bovenlichaam bevat nu eenmaal meer soorten spieren dan je onderlichaam. Of wil je zeggen dat schouders, borst, biceps, rug en-weet-ik-veel-wat allemaal één pot nat zijn?

Ja, maar het is toch logisch dat je bovenlichaam in een split waarin je 1 of 2 (of misschien zelfs 3) spiergroepen traint meerdere malen aan bod komt? Je bovenlichaam bevat nu eenmaal meer soorten spieren dan je onderlichaam. Of wil je zeggen dat schouders, borst, biceps, rug en-weet-ik-veel-wat allemaal één pot nat zijn?
Is niet een pot nat, maar meeste kracht van je lichaam komt uit je benen en je rug (grootste spiergroepen). Je benen en je rug train je voornamelijk met compounds... dus dan zijn daar meer spieren betrokken dan alleen de benen en de rug. Als je echt groot en sterk wilt worden moet je echt je benen trainen en vaak! Mensen die het daar niet mee eens zijn houden vaak niet van het trainen van de benen omdat het zo zwaar is. Ik wil in ieder geval geen tanktopper worden.

MarcJ is een coole lifter je weeeeeeet

Is niet een pot nat, maar meeste kracht van je lichaam komt uit je benen en je rug (grootste spiergroepen). Je benen en je rug train je voornamelijk met compounds... dus dan zijn daar meer spieren betrokken dan alleen de benen en de rug. Als je echt groot en sterk wilt worden moet je echt je benen trainen en vaak! Mensen die het daar niet mee eens zijn houden vaak niet van het trainen van de benen omdat het zo zwaar is. Ik wil in ieder geval geen tanktopper worden.
Nee oké, daar heb je wel gelijk in. Maar als het om massa gaat vond ik het gewoon een kromme redenatie om te roepen dat in een split 1x onderlichaam en 3x bovenlichaam trainen slecht zou zijn voor de balans. Sowieso train je in een split iets van 2 spiergroepen, niet zozeer boven- of onderlichaam (dus echt gefocust daarop). En aangezien het bovenlichaam nu eenmaal meer spiergroepen bevat dan het onderlichaam, vind ik het niet gek dat spieren die zich in het bovenlichaam bevinden iets meer aan bod komen in een split. Maar goed dat ligt natuurlijk ook weer hoe je je splitschema indeelt.

En verder blijven de benen mijn favoriete spiergroep om te trainen, dus daar ligt het niet aan :p

Maar ik ben trainen nu ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven