MuscleMeat

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ja, maar het is toch logisch dat je bovenlichaam in een split waarin je 1 of 2 (of misschien zelfs 3) spiergroepen traint meerdere malen aan bod komt? Je bovenlichaam bevat nu eenmaal meer soorten spieren dan je onderlichaam. Of wil je zeggen dat schouders, borst, biceps, rug en-weet-ik-veel-wat allemaal één pot nat zijn?

Logisch blijven nadenken.
Als je borst traint train je ook biceps/schouders/triceps.
Als je rug traint train je ook biceps/schouders.
etc etc. en je benen rusten kunnen makkelijk 2x per week worden stukgemaakt imo.

MarcJ blaat maar wat onzin van zich af. Moest ik gewoon even heel erg om lachen, sorry, zal het niet meer doen.

Sorry Loo, zal stoppen met het vernken van je log! (Btw, ik moet altijd wel erg lachen om je 'saterday-night-stories', dus vandaar een 5 sterren waardering:D)

Ga zelf ook 2x per week benen trainen.
1x in de week heb ik de afgelopen 4 maanden gedaan en dat schiet niet op.
De poten moeten gewoon afgebeuld worden 2x per week.

1x per week een kingsquat sessie 6-8 sets van 4-8 hh en 1-2 sets 15-20 hh.
1x per week compleet squat sessie inclusief wat stiffedleg dl kuiten etc etc.

Ben benieuwd hoe ik daarop ga reageren de komende tijd. Morgen beginnen dat word namelijk de 2e dag benen deze week:D

OT;
Deze hele discussie is ontstaan met de vraag of Loo kan squatten. Nogmaals lijkt mij een overbodige vraag. Ben het volledig eens met Marc als je echte progressie wil boeken op je poten dat je 2x per week poten moet aanpakken minimaal

Try Doggcrapp, en het tegendeel word je bewezen.

Laatst bewerkt:
Dat die manier van trainen voor JOU werkt wil nog niet zeggen dat Loo er ook baat bij heeft. De meningen zijn nou eenmaal verdeeld en dat geldt ook het menselijk lichaam: geen één body is hetzelfde.

Sinds wanneer is het een gouden regel dat benen 2x per week getraind moeten worden? Mag best hoor, daar niet van, maar als je 1x in de week je benen hard aanpakt is dat in principe ook voldoende.

Je presenteert je meningen als feiten, en dat klopt dus niet, vooral met het gegeven dat ieder lichaam anders is.

geef ik je helemaal gelijk in.. ik heb mijn mening dan ook te hard neer gezet al geloof ik er wel in

LoL die handtekening weer een waanzinnige tekst van die WESKING.
Ik heb mijzelf verslikt in mijn rijst daardoor.....

Wesking

LoL die handtekening weer een waanzinnige tekst van die WESKING.
Ik heb mijzelf verslikt in mijn rijst daardoor.....

Wesking

Precies de reden waarom ik hem in mijn handtekening heb staan. Achterlijk randdebiel (dat zich in ieder bicep-topic weer met zijn mening komt aanwapperen) is het.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.367
ke*ker ik moest vier pagina's doorlezen voordat ik zelf weer kon posten.
Goede discussie, mag ik ook meedoen?
ff de quote-functie overbelasten;

Misschien een rare vraag he.. maar kan je wel squatten Loo? Hoe is je techniek?

Dat is misschien niet eens een rare vraag aangezien ik al tijden met pijnlijke knieën loop.

iemand die al jare niet boven de 100-120 uit komt ?????? ik denk dat jessaja daar wel een redelijke vraag stelt ja

Als je zo beredeneert is het wel een hele domme vraag.
Staan zware gewichten op squat garant voor een goede techniek? En vise versa, staan lichte gewichten op squat garant voor een slechte techniek?
Mijn ervaring in the gym is dat de jongens die zwaar squatten vaker een beroerdere techniek hebben dan jongens die lichter gaan.

iemand die niet boven de 120 komt , wil nog niet zeggen dat je niet kan squatten - het is niet altijd het gewicht wat belangrijk is , de uitvoering is het belangrijkst

er zijn zat uitvoeringen van 120 kg en hoger die er niet uitzien

Juist.

Anyway; m'n techniek is goed. Zonder twijfel. Ik squat netter en vooral dieper dan de meeste forumleden. Krachtstats boeien me jack ****ing shit. Ik wil dat m'n benen groeien. Neemt niet weg dat ik last van m'n knieën blijf houden, ik ben me daar ook van bewust en werk daar al tijden aan;

Mede omdat ik m'n knie wat instabiel vond met squatten heb ik lunges erin gegooid. Ik vind het juist een goede oefening om m'n kniestabiliteit te trainen.

bij benen wel!! ze poten groeien niet, dan doet die iets fout en ijn log schreeuwt dat uit alleen hij ziet het niet.

1x per week benen = fail
niet tot het uiterste gaan bij benen =fail
leg curl= fail

moet ik doorgaan?!

time to turn it up a notch. Waar woon jij Loo, Utrecht?? Jammer.. had wele ens graag poten met je getraind. als je na de de derde dag weer goed kunt lopen dan betaal ik die pot BSN voor je!!

Hahahaha laat me toch niet lachen vriend, alsjeblieft zeg.
Al squat je 300kg, je intensiteit is niet hoger dan die van mij.
Ik snap dat we hier allemaal Branch Warren's zijn, en hoe sterker je op internet bent hoe meer hardcore je bent. Maar jij doet geen rep meer dan mij als het gaat om tot failure trainen. Daar ben ik van overtuigd.
En als spierpijn garant stond voor een goede training, dan had ik nu al monster poten moeten hebben;

VRIJDAG
Zo'n ongeloofelijke spierpijn in m'n benen dat ik nauwelijks in staat was te functioneren.
Ik had donderdag al spierpijn van woensdag, maar vrijdag moest ik s'ochtends eerst m'n pa me laten masseren met m'n tanden op elkaar. Hielp natuurlijk bijna niks. De rest van de dag met knee straps om gelopen (no kidding). Iedere keer als ik spierpijn heb in m'n benen denk ik; erger dan dit kan het niet worden. WRONG!!!
Trouwens ook spierpijn in m'n onderrug.
Training overgeslagen, onmogelijk om te trainen. S'avonds ook erg moe.

ZATERDAG
Nog steeds gruwelijke spierpijn. Wel gewerkt met pijn en moeite. Veel uitgelachen door iedereen natuurlijk. "hou er toch mee op met die onzin, is nergens goed voor, op je 40ste zit je in een rolstoel, blabla". En deze doet het ook altijd goed; "komt door al die pilletjes en poedertjes die je slikt, rotzooi is het " (gewoon creatine, vit C en multi tijdens de lunch, maargoed).
Zaterdagavond ook moe, thuis gebleven.

ZONDAG
Rug/traps. Helaas deadlift wederom overgeslagen vanwege m'n benen die ik nog steeds nauwelijks kan buigen. Hier baal ik erg van want juist m'n onderrug verdient de aandacht. Verder wel een lekkere training met goede mind-muscle connection. Probeer juist te focussen op maximale contractie voor meer details in m'n rug. Gaat wel goed heb ik het idee. M'n rechterschouder begint wel weer wat op te spelen. Dit moet ik in de gaten houden.

Oja en deze had je ook nog;

http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/extreme-spierpijn-192141/

ligt natuurlijk ook aan zijn schema + er staat mij iets bij dat hij iets met zijn knieen had - , ik weet niet of hij tot failure gaat , als ik zijn trainingen bekijk en lees is hij daar altijd heel eerlijk over

moet je dan altijd benen 2 * trainen per week , vind ik niet - is ook persoonlijk - ligt ook aan wat je doelen zijn

Tuurlijk ik ga er nooit om liegen. Als ik een geen ballen heb post ik het ook. Maar bij benen ga ik eigenlijk altijd 110 %, juist omdat ze achterblijven.

1x per week benen is gewoon FAIL, welke mother****er deelt zijn bovenlichaam op in 3-4 dagen en traint zijn onderlichaam maar 1x :eek::eek: wel eens van west side barbell ofzo gehoord, nee opzoeken dus!

leg curl, nog zo'n k*t apparaat, wil je je hamstrings aanspreken, ga je maar wat wijder staan op de squat, ga je stiffs doen of lunges, niet leg curl, nutteloze zooi.

en niet tot fail gaan is betwistbaar, maar op zijn minst 1x in een set moet er een punt zitten waarop je bijna failt. en met 8-12 reps gaat da niet gebeuren dus.

dat die last heeft van zijn knieën snap ik, maar dar valt ook veel voor te vinden.

maar zijn beentrainingen vind ik altijd pijnlijk om te lezen... en hij weet zelf dat ze niet zo groeien zoals het moet

Oke beest, ik zal volgende training een keer tot failure trainen :rolleyes:

Over 1x p.w benen trainen; misschien is het voor mij inderdaad noodzakelijk om 2x p.w benen te pakken. Hiervan groeien ze niet.
Maar ook deze post van je is niet echt breaking news, omdat ik zelf enige tijd geleden al met dit voorstel kwam en een 2x p.w benen schema volg;

Dit schema wat ik nu draai is inderdaad een van de betere, ik voel het aan de spierpijn op de juiste plaatsen.

M'n volgende schema gaat vooral de nadruk leggen op benen.
En ik wil wat alternatieve oefeningen gaan toepassen, wat aanpassingen en andere uitvoeringen.
Volgende schema zal ik ook niet zo lang aanhouden.

Ik zal het van de week ff in elkaar knutselen.

En so it will be.

In dit schema draait het vooral om isolatie en alternatieve cq aangepaste oefeningen. Ik ga de nadruk vooral leggen op een goede beheerste uitvoering en mind-muscle connection, en op het terugwinnen van wat core strength.
Dit omdat zowel m'n schouders, onderrug en knieën de laatste tijd weer wat zeurderig aan het worden zijn.
Vandaar dat ik "de slopers" in dit schema ff achterwege laat en kies voor stapje terug.
Weinig assistance in de vorm van een riem of straps gebruiken.
Hoog tempo om m'n cardiovasculaire vermogen wat op te krikken en omdat het een relatief hoog volume is.
En ik ga thuis 2 x p.w shoulder rehab oefeningen doen.
Dit schema is een try out, ik verwacht dan ook niet dat ik deze lang aan ga houden. Het is ff een soort "reset" voor m'n lichaam, ter voorbereiding van het volgende hardcore schema wat ik al klaar heb liggen.

Anyway, dit is hem;

Maandag

Benen

Nadruk op hams, glutes en adductoren

Hyperextenisons 4 sets 15-20 reps
Wide stance full squats 4 sets 10-12 reps
Barbell lunges 3 sets 12 reps
Straight leg deadlift 4 sets 10 reps
Seated leg curl 3 sets 12 reps
Adductor machine 4 sets 10 reps

Dinsdag

Borst/Schouders/Triceps

Dumbbell press 4 sets 8 reps
Incline press op smith 60 graden 3 sets 12 reps
Flat dumbbell fly's 4 sets 10-12 reps
Standing military press 4 sets 10-12 reps
Seated side raises, palms facing backwards 4 sets 12 reps
Standing barbell front raise 3 sets 10 reps
Dips 4 sets 10-12 reps
Kickbacks 3 sets 12 reps

Woensdag

rust

Donderdag

Buik/Benen/Kuiten

Nadruk op quads

Hanging leg raises 4 sets 15-25 reps
Crunches 4 sets 25 reps
Small stand parallel squat 4 sets 10-12 reps
Leg press (flat), voeten laag op plateau, 3 sets 10 reps
Single leg extensions, 3 sets 14 reps
Standing calve raises 4 sets 25 reps, last set dropset
Seated calve raises, 4 sets 25 reps, last set dropset

Vrijdag

Rug/Biceps/Traps

Wide grip pull down met handvaten (palms neutral) 4 sets 10 reps
Seated v-bar rows 4 sets 10 reps
T-bar rows 4 sets 12 reps
Deadlift 4 sets 8 reps
Dumbbell shrugs 4 sets 10-12 reps
Seated dumbbell curls 3 sets 10 reps
Pose down curls 3 sets 12 reps

Oja, en ik zie dat er minachtend wordt gedaan over een leg curl door bepaalde internet goerroes?
Wat is dit nou weer een voor ****ing bullshit. Leg curls zijn uitstekend om hamstrings te isoleren. Godzijdank is er een leg curl, perfecte oefening om wat isolatie in je hamstrings te brengen. Ik snap dat hier de laatste tijd een hype is die fullbody's en uitsluitend compound-oefeningen pretendeert en dat is natuurlijk heel stoer, maar laten we nou niet doordraaien met macho-talk.
Ik ben elke benen training aan het squatten en legpressen of lunges aan het doen, en dan zou een leg curl erna een "k*t apparaat" zijn?

Ronnie, stop this shit, leg curls don't work;

http://www.youtube.com/watch?v=lZfrLRAy-Dw

nouja luister je hebt verschillende soorten van failen en ik denk dat het voor benen belangrijker is dat je failt op gewicht dan op reps. dus liever op 5x150 dan dat je die 10de rep niet haalt bij 100 kilo ofzo..... snap je dat denk ik persoonlijk

Daarover zijn de meningen verdeelt. Dorian Yates en wat andere goerroe's zijn bijvoorbeeld van mening dat je in een reprange van 15hh moet zitten.
Hij legt het in de trainingsdvd van mark dughdale nog eens uit.
Wie heeft er gelijk, jij of six time mr.O....

Ik weet het antwoord ook niet.
Wat ik wel weet, is dat ik nu niet eens laag in reps kan zitten i.v.m de roest in m'n knieën. Dus ik heb weinig keus dan hoger in reps en lager in gewicht te gaan...

ja, ik denk dat het gewicht zwaar genoeg moet zijn dat na die 5de rep je kapot bent, alleen heeft Loo last van zijn knieën dat belet hem hierbij, daardoor gaat hij lichter in de oefeningen maar dat induceert geen spiergroei. je been zijn dat gewend met lopen, fietsen etc. nee het moet KORT en HARD!!!!!

loo moet daar wat op zien te vinden, en alleen hij weet wat hij het beste aan kan

zie mij bovenstaande post.

Dat die manier van trainen voor JOU werkt wil nog niet zeggen dat Loo er ook baat bij heeft. De meningen zijn nou eenmaal verdeeld en dat geldt ook het menselijk lichaam: geen één body is hetzelfde.

Sinds wanneer is het een gouden regel dat benen 2x per week getraind moeten worden? Mag best hoor, daar niet van, maar als je 1x in de week je benen hard aanpakt is dat in principe ook voldoende.

Je presenteert je meningen als feiten, en dat klopt dus niet, vooral met het gegeven dat ieder lichaam anders is.

duidelijk

Anyway; altijd goed om te discussiëren.
Feit is dat m'n benen achter blijven lopen, zowel in kracht als massa.
Mijn persoonlijke mening;
Ik moet ze vaker pakken. Benen vallen als eerste af als er een dag overgeslagen moet worden :sd:
Dat is de fout die tiger4evah en ik maken. Daarnaast ben ik eigenlijk te laat begonnen met benen intensief te trainen :sd:, waardoor ze logischerwijs een inhaalslag moeten maken. Maar eerlijk is eerlijk, het gaat langzaam. Dus 2x in de week trainen is een goede optie. Aan de intensiteit ligt het niet, zwaarder kan niet. Maar ik zal ff kijken hoe dit schema uitpakt. Ik denk eigenlijk dat ik een volle week herstel nodig heb na benen trainen, maar we zullen zien.

Thanks for the input bro's.

Tja, zo blijven Ronnie z'n benen natuurlijk altijd enorm achterlopen op de rest, hij stopte bij 12 herhalingen! :eek:
Da's dus niet hardcore! :rolleyes:

• #3.369
Oja, ff tussendoor, er werd ook nog getraind vandaag;

VRIJDAG

Redelijke training, miste net ff wat kracht hier en daar, weet niet echt waar het aan lag. Wel alles gegeven dus ik kan niemand de schuld geven. Misschien wat minder reppies maken volgende keer. Vrijdag herkansing.

Rug

Wide grip pull down (handpalmen naar elkaar toe)
12 * 65
12 * 75
10 * 85
12 * 75

v-bar seated rows
10 * 52,5
10 * 77,5
10 * 92,5
8 * 100
12 * 62,5

T-bar row
10 * 35
10 * 50
10 * 50
12 * 35

Hyperextensions (te druk voor deadliften)
15hh
15hh + 10kg
15hh + 15kg
15hh + 15kg + 5hh

Traps

Dumbbell shrugs
12 * 28
12 * 34
12 * 40
12 * 46

Biceps

Seated dumbbell curls
12 * 12
10 * 16
12 * 12

Scott bench barbell curls
3 * 10 * 20

Voeding

Druk vandaag, niet echt top gegeten.

10.00 bord havermout met whey shake
13.00 4 boterhammen met pindakaas
16.30 100gram cashewnoten met whey shake
17.30 bord pasta met 150gram tonijn, vit C + multi, 5gram crea
19.00-20.00 trainen
direct na trainen AA met 5 gram crea
21.00 bord pasta met 150gram tonijn (m'n pa had m'n rijst opgegeten :mad:)
22.00 2 hamburgers (200gram), visolie + vit E

Wat een discusie weer, netjes getrained kerel!

LoL mooi voorbeeld van Ronnie!
Vind je rug training goed maar kan beter;

Ik mis een BOR Chin of/en een deadlift!
Lekkere shrugs beest...

Edit lees nu net dat het te druk was voor deadliften:D

• #3.372
LoL mooi voorbeeld van Ronnie!
Vind je rug training goed maar kan beter;

Ik mis een BOR Chin of/en een deadlift!
Lekkere shrugs beest...

Edit lees nu net dat het te druk was voor deadliften:D

Ik weet het, alle drie komen in m'n volgende schema ;)
En zwaar ook.

Hadden natuurlijk wel ff wat BOR's bij gemogen. Probeer BOR's eens onderhands en wat smaller te pakken, het liefst met straps en dan er echt op concentreren dat je je rug gebruikt en niet je armen.

Zelf pak ik aan het einde van mijn rug training ook altijd nog ff BOR's met dumbbells, voel ik ook wel goed.

• #3.375
Ik vind die BOR"s en chins echt super-oefeningen voor rug, ik heb ze er nu alleen uitgegooid omdat ik ze er in m'n vorige schema's al in had zitten en ik merk dat ik eraan begon te wennen. Ik kan niet wachten om ze weer te doen. Die t-bar die ik nu doe vind ik maar zuigen.

Ik vind die BOR"s en chins echt super-oefeningen voor rug, ik heb ze er nu alleen uitgegooid omdat ik ze er in m'n vorige schema's al in had zitten en ik merk dat ik eraan begon te wennen. Ik kan niet wachten om ze weer te doen. Die t-bar die ik nu doe vind ik maar zuigen.

Als je ze niet lekker vind werken moet je ze niet doen. Is alleen maar verspilde energie. Ik vind t-bars persoonlijk ook crap. Heb ze één keer geprobeerd en ik merkte gewoon dat het niet werkte voor mij.

Daarnaast moet je je niet zo strak aan een schema houden imo. Enige schema dat je moet hebben is je spiergroepen verdeling over de week, en voor de rest gewoon doen waar je op dat moment zin in hebt. Door de afwisseling ontdek je steeds meer wat het beste voor jou werkt. Na een tijdje zal je wel een soort van schema/volgorde in je hoofd maken.

Dat je die BOR's er uit hebt gelaten voor een tijdje is echt zonde, als je een nieuwe prikkeling wilt moet je gewoon wat afwisselen/experimenteren met kk zwaar gaan en met wat lichter maar gefocust op contractie.

Dat je die BOR's er uit hebt gelaten voor een tijdje is echt zonde, als je een nieuwe prikkeling wilt moet je gewoon wat afwisselen/experimenteren met kk zwaar gaan en met wat lichter maar gefocust op contractie.

+1 bor,chin en DL altijd erin laten dan maar afwisselen qua hh nettere uitvoering etc etc.
Met het lukraak trainen op gevoel zonder schema ben ik het niet eens.

+1 bor,chin en DL altijd erin laten dan maar afwisselen qua hh nettere uitvoering etc etc.
Met het lukraak trainen op gevoel zonder schema ben ik het niet eens.

Eensch met deze post.

Wat een discussie weer. Ik begin me toch steeds meer af te vragen wie MarcJ nou is in het dagelijks leven (no homo).

ke*ker ik moest vier pagina's doorlezen voordat ik zelf weer kon posten.
Goede discussie, mag ik ook meedoen?

Als je zo beredeneert is het wel een hele domme vraag. klopt, heb je gelijk in
Staan zware gewichten op squat garant voor een goede techniek? En vise versa, staan lichte gewichten op squat garant voor een slechte techniek?
Mijn ervaring in the gym is dat de jongens die zwaar squatten vaker een beroerdere techniek hebben dan jongens die lichter gaan.

Anyway; m'n techniek is goed. Zonder twijfel. Ik squat netter en vooral dieper dan de meeste forumleden. Krachtstats boeien me jack ****ing shit. Ik wil dat m'n benen groeien.:cool: Neemt niet weg dat ik last van m'n knieën blijf houden, ik ben me daar ook van bewust en werk daar al tijden aan;

Hahahaha laat me toch niet lachen vriend, alsjeblieft zeg.
Al squat je 300kg, je intensiteit is niet hoger dan die van mij.:rolleyes:
Ik snap dat we hier allemaal Branch Warren's zijn, en hoe sterker je op internet bent hoe meer hardcore je bent. Maar jij doet geen rep meer dan mij als het gaat om tot failure trainen. Daar ben ik van overtuigd.:rolleyes:
En als spierpijn garant stond voor een goede training, dan had ik nu al monster poten moeten hebben;

Oke beest, ik zal volgende training een keer tot failure trainen :rolleyes:

Over 1x p.w benen trainen; misschien is het voor mij inderdaad noodzakelijk om 2x p.w benen te pakken. Hiervan groeien ze niet.
Maar ook deze post van je is niet echt breaking news, omdat ik zelf enige tijd geleden al met dit voorstel kwam en een 2x p.w benen schema volg;

Oja, en ik zie dat er minachtend wordt gedaan over een leg curl door bepaalde internet goerroes?
Wat is dit nou weer een voor ****ing bullshit. Leg curls zijn uitstekend om hamstrings te isoleren. Godzijdank is er een leg curl, perfecte oefening om wat isolatie in je hamstrings te brengen. Ik snap dat hier de laatste tijd een hype is die fullbody's en uitsluitend compound-oefeningen pretendeert en dat is natuurlijk heel stoer, maar laten we nou niet doordraaien met macho-talk.
Ik ben elke benen training aan het squatten en legpressen of lunges aan het doen, en dan zou een leg curl erna een "k*t apparaat" zijn?

Daarover zijn de meningen verdeelt. Dorian Yates en wat andere goerroe's zijn bijvoorbeeld van mening dat je in een reprange van 15hh moet zitten.
Hij legt het in de trainingsdvd van mark dughdale nog eens uit.
Wie heeft er gelijk, jij of six time mr.O....

Ik weet het antwoord ook niet.
Wat ik wel weet, is dat ik nu niet eens laag in reps kan zitten i.v.m de roest in m'n knieën. Dus ik heb weinig keus dan hoger in reps en lager in gewicht te gaan...

Anyway; altijd goed om te discussiëren.
Feit is dat m'n benen achter blijven lopen, zowel in kracht als massa.
Mijn persoonlijke mening;
Ik moet ze vaker pakken. Benen vallen als eerste af als er een dag overgeslagen moet worden :sd:
Dat is de fout die tiger4evah en ik maken. Daarnaast ben ik eigenlijk te laat begonnen met benen intensief te trainen :sd:, waardoor ze logischerwijs een inhaalslag moeten maken. Maar eerlijk is eerlijk, het gaat langzaam. Dus 2x in de week trainen is een goede optie. Aan de intensiteit ligt het niet, zwaarder kan niet. Maar ik zal ff kijken hoe dit schema uitpakt. Ik denk eigenlijk dat ik een volle week herstel nodig heb na benen trainen, maar we zullen zien.

Thanks for the input bro's.

fijn dat je zulke zaken altijd vanuit een discussiepunt weet te redeneren. hier heb ik er nog een voor jou, groeien ze niet dan doe je wat FOUT. zo simpel is dat. aan je voeding kan het niet liggen, die is mijn ogen zeer goed, beter als de mijne. Maar je training bro, wtf. ik zie dat je het het met me eens bent dat 1x per week gewoon te weinig is. je benen worden elke dag al gebruikt je zult ze slim moeten aanpakken, get in, get the **** out.
Ik zal maar eens beginnen met de lug curl, WTF dude, waarom zeg je ook maar zoiets als van Ronnie Coleman blablabla, dude die gast is aan de roids als een gek, zijn poten groeien nog al kijkt hij ze raar aan, tevens traint hij al 10+ jaar. Tuurlijk heeft hij isolatie nodig als je je benen naar 85+ cm wil pushen, die van jou zitten daar denk ik wel een 20cm onder. Dus voor jou is 2x squatten in de week way belangrijker dan die domme legcurl. pak de squats dan wide stance gast, spreek je je hams ook aan.
Dan over intensiteit.... zie ik eruit alsof het mij een reet kan schelen hoe intensief je traint. al kots je de gehele vloer onder en schijt je in je broek, het doet het hem niet voor jou. daar draait het zich om. dus pak ze gewoon slim, pak ze goed met 3 oefeningen, en pak dan verder in de week weer 3 oefeningen. Bijv maandag, Squat narrow/hack squat/seated calfs en dan donderdag Squat wide /leg extension, standing calves. heb je tenminste nog energie om te lopen op de dagen erna gezien jij snel spierpijn hebt. en met failure bedoelde ik, doe nou eens wat op de 6-8 reprange voor squats, geen 10-12. Dat dorian yates zegt dat het 15 moet is toch geen ****ing gouden regel. Hoeveel mensen trainen er wel niet op 5 herhalingen benen en hebben massieve poten. voor jou werkt die 10-12 niet want ze groeien niet, tijd om drastisch te veranderen. En dat is jou probleem, veranderen. je hebt zoveel gelezen en zoveel bekeken etc etc dat je denkt dat dit goed is en je verdedigd het altijd vanuit het bodybuilding principe. Maar als ze niet groeien........ je moet niet menen dat ik de macho wil uithangen omdat ik wel 200 kilo op me rug heb. maar ik heb heeeel lang split getraind in benen, de woensdagen waren moordend, kotsneigingen, krampen, pijnen, het was hell!! maar ze slonken ipv van groeien, en daardoor ben ik gaan beseffen dat benen een spiergroep is die echt slim getraind moet worden. en dat is wat ik je wil vertellen, vriend!

kijk maar wat je ermee doet

Eensch met deze post.

Wat een discussie weer. Ik begin me toch steeds meer af te vragen wie MarcJ nou is in het dagelijks leven (no homo).

;)

Laatst bewerkt:
Als je ze niet lekker vind werken moet je ze niet doen. Is alleen maar verspilde energie. Ik vind t-bars persoonlijk ook crap. Heb ze één keer geprobeerd en ik merkte gewoon dat het niet werkte voor mij.

Daarnaast moet je je niet zo strak aan een schema houden imo. Enige schema dat je moet hebben is je spiergroepen verdeling over de week, en voor de rest gewoon doen waar je op dat moment zin in hebt. Door de afwisseling ontdek je steeds meer wat het beste voor jou werkt. Na een tijdje zal je wel een soort van schema/volgorde in je hoofd maken.

Met deze post kan ik het wel vinden, het per week bekijken en zien dat je alles gehad hebt.
Maar ga binnekort wel is met een strikt schema beginnen, hehe

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven