Even voor de goede orde, er worden hier wat zaken flink uit verband getrokken.
Nu lijkt het net of ik regelmatig aan de kuur zit

Meer dan een jaar geleden heb ik voor het laatst gekuurd, ik heb toen een hele periode strikter geleefd dan 99 % van dit forum hier. Elke zondagochtend trainen, geen druppel alcohol of zelfs cola gedronken, geen maaltijd overgeslagen, geen rep te weinig gedaan.
Ik vrat me de hele dag de tieves in, tijdens de lessen zat ik nog te vreten.
Beginnerbb kan dit be-amen, het was bodybuilding all day long.
Dus mij vergelijken met botje die of iemand die kuurt en "schijt heeft" is zwaar onterecht.
(overigens heb ik helemaal niet zoveel gewonnen met dat kuren ivm keuze van te lichte middelen, maar dat terzijde)
Nu heb ik wel een periode gehad waarin ik het trainen verwaarloosd heb (zie inleiding).
Erg zonde, want ik zie er nu bijna net zo uit als voor ik begon met kuren, weggegooide winst dus.
En spijtig genoeg kost de comeback me vele malen meer moeite dan ik verwacht had.
Een deel daarvan is mijn eigen schuld, want inderdaad, de periode van zaterdagavond tot zondagavond is gewoon zwaar verrot.
Op de een of andere manier beland ik toch weer in de kroeg met een paar blondje sletjes en eindigt het in een overmatig alcoholgebruik en een verwaarlozing van het dieet.
En dat moet ik afgelopen zijn, want is het zonde want de rest van de week werk ik hard.
Klaar, ballen tonen, niet meer kort gaan op zaterdagavond.
En hallelujah, met dank aan 18fitie en alext en ik wünderbar niks gedronken op een studentenfeestje vannacht, want het spookte in m'n hoofd dat ik werd uitgelachen om m'n 110 kg squat.
En om even door te gaan op dat uitlachen om mijn krachtstats.
Zoals al in meer discussies is gebleken dat ik echt een fan ben van Milos Sarcev en zijn benaderingswijze betreffende bodybuilding.
Ook ik heb soms de behoefte om mijn ego te strelen en proberen zo zwaar mogelijk te pakken, bijvoorbeeld door lager in reps te gaan zitten of een andere ROM of vorm te gaan hanteren.
Maar, als ik dan de jongen naast me 10kg zwaarder zie drukken, en ik eigenlijk niet voor hem onder wil doen, dan sluit ik mijn ogen even en laat ik de woorden van Milos op me inwerken.
"Twenty years ago when i walked into a gym in Yuguslavia i was in for a big suprise. I see two guys in the gym training chest, one was doing 80kg benchpress, and had enourmus chest, fenominal, proffessional level.
The other guy was doing over 200 kg's, and had almost no chest. He had a decent development, but his chest was really underdevelopt. The first thing i noticed, something is wrong here. If this guy can lift somemutch weight, how come he doesnt have a chest? As sone as i asked him some questions i realised that in bodybuilding, we're building the body, most important is to stimulate the bodypart that we are training. So if you're doing the chest, lets stimulate the chest, and only the chest. The other guy was doing for power and just wanted to lift, so he was using all the supporting muscle groups, like front delts, triceps, and even lats to do he work
en;
"drop the ego, lower the weight"
En het is geen sprookje wat hij vertelt. In de praktijk blijkt het steeds weer.
Ook in mijn gym zijn er grote jongens die enorm sterk zijn, maar in mijn ogen een lachwekkende fysiek hebben. Ook op dit forum verbaas ik mij met grote regelmaat over de tegenvallende fysieken die soms voorbij komen.
Hoevaak gaat de conversatie tussen sportschoolbezoekers wel niet over het volgende;
"hey hoeveel bench jij, hoevaal pak jij met rug, hoeveel squat jij? "
Misschien ben ik wel van een andere planeet hoor, maar ik vind het ronduit lachwekkend en vaak kan ik niets anders dan de conclusie trekken; kerel al druk je 250kg, je hebt nog steeds een slecht gevormde borst.
Ik heb alle respect voor mensen die sterk zijn en op kracht geilen, ik ben ook altijd een van de eersten om enthousiast te zijn als iemand weer zijn 1rep PR heeft verbeterd, maar mijn inziens zijn krachtstats bij lange na niet zaligmakend en mijn ervaring is dat ik met mijn ****ed up 100kg bench nog met grote regelmaat een beter gevormde borst heb dan menigeen die mijn owned met benchen.
Ik probeer echt altijd zo zwaar mogelijk te pakken en tot failure te trainen, maar zodra ik het idee heb dat ik mijn vorm achteruit gaat en het ten koste gaat van mijn te stimuleren spiergroep, dan gooi ik er geen kg bij.
En deze gedachtengang werkt voor mij.
(al zou een kg'tje of 5 solid ass muscle mass erbij voor volgende zomer niet verkeerd zijn

)
nuff said.