MuscleMeat

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik kreeg ineens een angstwekkend visioen van een "Lorenzo Lamas" avatar onder Loo z'n naampje! :eek:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.463
ne dat klopt ook niet ben ik bang. eerst KH, dan vet en dan spierweefsel. Met een hoge dosis eiwitten voor de training zorg je al oor een dikke buffer tegen spieraanspraak. dat je eiwitten verbrand is bijna altijd het geval bij zware KT. de koolhydraten en vetten leveren net zo veel energie, mits er natuurlijk zo´n 1,5 voor de training pas gegeten is, 30 min voor een training is KH de beste keus. Waar het om gaat is de hypertrofie die bewerkstelligt moet worden met de voeding. KH eiwitten is dan de allerbeste keus door de insuline piek, zo wordt ook afgeraden vetten te neme na de training.

waar het mij om ging was de vraag waarom hij niet beter maaltijd 3 en 4 geswitcht heeft that´s it

Lijkt mij niet logisch dat je lichaam eiwit als energiebron aanspreekt.
Eiwit is de minst efficiënte energiebron.
Gebeurt alleen in een wat extremere situatie wanneer je bloedsuiker en glycogeen te laag is. En een beetje bodybuilder zorgt dat ie nooit in die situatie komt.

Het probleem met vet is dat het enkel kan verbranden dmv O2. Nou zou je denken bij KT heb je genoeg zuurstof in vergelijking tot een duur training. Al twijfel ik hier sterk aan om dat setjes vaak toch wel even kunnen duren en vaak pittig zijn qua intensiteit.

eiwitten zijn voor het lichaam moeilijk te verbranden. Tijdens inspanning wordt dit nog vele male bemoeilijkt. Vraag me niet waar dat aan ligt, want dat zou ik even na moeten kijken in me boeken.

Eens met KH voor en na de training. Echter 30 min van te voren zou ik wel voor redelijk snelle kh gaan.

Juist. Energiebron bij krachttraining is hoofdzakelijk spierglycogeen gezien de tijd van de krachtsinspanning. Hij is zo kortdurend dat de energieleverantie zonder zuurstof geschiet, je verbruikt dus ATP + CP + glycogeen zonder tussenkomst van O2.
Vetten en eiwitten verbranden tijdens KT is nihil. Zeker als je voor je training een carbs goed timed, dan is je bloedsuiker tijdens je training ook hoog.

Alleen zie ik bij jou dat je voor de schouders 3 oefeningen doet. Waarbij 1 voor de voorste kop, en 2 voor de middelste. Nu mis je dus wel een oefening voor de achterste kop. Kan je niet beter 1 voor de middelste inruillen voor de achterste. Of als je midden goed wil aanpakken de voorste kop weglaten omdat die bij de borst ook al aanpakt.

Maar dit weer jij net zo goed, vergeleken met jou ben ik nog een uber beginner. Dus wat is de rede hiervan?:D

Eigenlijk pak ik 2 oefeningen (front press en front barbell raise) voor de voorste kop en 1 voor de middelste (side raise).
De achterste kop pak ik op rugdag mee (bent over side raises).
Als je je schouders na borst traint is het misschien verstandiger om maar 1 oefening voor je front delts te pakken (press) aangezien je met alle inclines voor borst ook al je front delts belast. Zeker als je zoals mij die incline op 60 graden doet. Tenzij je heel goed isoleert maar ik zie weinig jongens dat doen.
In principe zou ik dus aanraden om na borst, eentje voor je front delts en een of twee voor side delts en eentje voor rear delts te doen. (mits je rear delts niet op rugdag pakt).

Ik pak nu die staande front press en staande barbell front raise om m'n core sterker te maken, dat was een van de doelstellingen van dit schema.

Heeft hij nog getraind:D
LoL dit log is zo populair had het niet eens gezien na al die posts.
****ing brute training Loo een echte hardcore splittraining volgens het boekje. ****ing dumbbells zijn bruut.......
Heb af en toe echt het idee dat jij toch stiekem aan een snoepje zit.
Je zal waarschijnlijk ook nog wel een beetje kracht over hebben gehouden van je vorige kuur en je bent gewoon sowieso al oersterk van jezelf!

Wat zijn je doelen tot de zomer gewoon nog brute massa aankomen met clean bulk toch?

s6 beest! Als je trouwens Loo heet als nick op DBB moet je geen Arnold als avatar hebben bro. Gewoon Loo F of als de hulk of als BB-er:D
hulk-smash.jpg

Nee ik zit zeker niet aan de snoepjes, ik zou daar niet sneaky over doen ik ben geen b*ch. Van dat kuurtje van een paar jaar terug heb ik weinig over gehouden, ben nu sterker en groter als tijdens m'n kuurtje toen.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat de gedachte om te kuren de laatste tijd steeds vaker in m'n hoofd spookt. Het is net of er een engeltje en een duiveltje op m'n schouders zitten.
M'n gains en kracht gaan wel vooruit, maar ik moet er ****ing hard voor werken. En het gaat langzaam, heel langzaam. Iedere keer weer dat eten, eten eten, total los gaan met trainen, sociaal proberen te isoleren van alcoholistische vrienden en sletjes, etc.
Het kost zwaar tijd en vooral geld. Want eten als een bb-er is duur.
Nu weet ik, dat is de price you have to pay om te groeien, maar steeds vaker begin ik te twijfelen. Het gaat te langzaam, ik ga m'n doel niet halen voor de zomer. Ik ben bang dat ik me helemaal de ke*ker in werk tot de zomer en nog niet tevreden ben. Ik ben bang dat ik een blessure krijg of ziek wordt en weer overnieuw kan beginnen. Want ik kelder altijd als een baksteen.
Ik zie jongens links en rechts van me aan de kuren (het wordt weer zomer:rolleyes:) en die schieten omhoog terwijl ze nauwelijks op hun voeding letten en trainen als p*ssy's. En dat allemaal frustreert me. Ik denk dan bij mezelf; **** it man met een kuur kan je in 8 weken pakken waar je normaal een jaar over moet doen.
Je wilt er goed bij staan deze zomer, dan moet je maatregelen nemen anders vis je achter het net.
Aan de andere kant denk ik; je moet tevreden zijn, je moet geduldig zijn.
Je hebt geen obstakels in de weg staan die je van trainen kunnen weerhouden. Als je kuurt heb je voor een makkelijkere weg gekozen, en dat zal altijd in je hoofd blijven zitten. Je zult minder trots zijn op jezelf. Je zult respect verliezen van anti-a.s bodybuilders.
Je kan niet altijd eerlijk zijn tegen anderen over je gebruik.
Je moet het moeilijk hebben, dat is je drijfveer. Als het makkelijker wordt ga je slordig worden.

Ik wil een goede fysiek hebben, niet over 5 jaar. NU. Maar ik wil het niet te makkelijk hebben...
En zo schieten de voor en tegens door m'n hoofd.
Lastig, ik moet er nog goed over nadenken.

Als Loo sterf maak ik een topic aan.

Loo is het waard om over gepraat te worden.

Hebben ze internet in de hel? Dan kan ik ook reageren op m'n eigen topic met een fake-account, wat voor goeie jongen die Loo wel niet was.

Laatst bewerkt:
Bulk je wel is? Ik heb het idee dat je het hele jaar kurkdroog staat. En verder denk ik het geen kwaad kan om doordeweeks wat meer te junken omdat je in het weekend vaak te weinig eet.

Bulk je wel is? Ik heb het idee dat je het hele jaar kurkdroog staat. En verder denk ik het geen kwaad kan om doordeweeks wat meer te junken omdat je in het weekend vaak te weinig eet.
+10.000

Kom op Loo... je weet wel waar het aan ligt. Die katabole weekenden van je.
Train jij alleen maar om zomers goed voor de dag te komen? Deze zomer zal mijn reet roesten, als ik maar massa pak... dan maar minder strak. Nog ff in full bulking mode, Loo!

+10.000

Kom op Loo... je weet wel waar het aan ligt. Die katabole weekenden van je.
Train jij alleen maar om zomers goed voor de dag te komen? Deze zomer zal mijn reet roesten, als ik maar massa pak... dan maar minder strak. Nog ff in full bulking mode, Loo!

Waarom train je dan? Je traint toch zodat chickies je een geile beer vinden. Chicks vallen op spieren, niet op vetkwabben bro.

Bulken? en dan 5 kg gainen waarvan 3 kg vet en 1.98 kg vocht.

Ik zou het niet doen.. :D

Hoog bf heeft zo veel nadelen hormonaal.

Bulken? en dan 5 kg gainen waarvan 3 kg vet en 1.98 kg vocht.

Ik zou het niet doen.. :D

Hoog bf heeft zo veel nadelen hormonaal.

Hoe wil je dan aankomen? Tis vrijwel onmogelijk vanaf een bepaald gewicht zonder rotzooi droog te blijven en te gainen.

Hoe wil je dan aankomen? Tis vrijwel onmogelijk vanaf een bepaald gewicht zonder rotzooi droog te blijven en te gainen.

Ben vanaf begin Januari 6 kg aangekomen met hetzelde BF percentage( Sta nu inmiddels al 2 jaar op hetzelfde percentage ). Overigens willen ik en Loo onze tijd niet in een cut steken als het niet nodig is.

Laatst bewerkt:
  • #3.475
Ach, bulken....ik ben de laatste die zal zeggen dat het niet nodig is.
Het is bijna onmogelijk om year round droog te blijven staan en toch veel massa te pakken. Wil je goed bezig zijn dan moet je boven onderhoud zitten qua voedingsinname. Je moet op safe spelen. Zorgen dat je zeker weten geen voedingsstoffen te kort komt. En bijproduct daarvan is dat je vet aan gaat zetten. Mits je zo'n lucky bastard bent dat je precies met je inname op je verbruik zit en al je kcal's gebruikt worden voor opbouw en herstel.
(tiger4evah bijvoorbeeld)
Maar in de regel speel je op safe en ga je hoog zitten.
En vet aanzetten heeft ook z'n indirecte voordeel; doordat je zwaarder wordt ben je in staat meer gewicht te verzetten. Meer gewicht verzetten = meer stress op je spieren = meer groei.

Echter, ik vreet mezelf de tieves in. Vanaf het moment dat ik op sta tot ik naar bed ga ben ik er mee bezig. Tegen de tijd dat ik m'n meal op heb ben ik al weer bezig met m'n pan afwassen en de volgende bereiden. En zo gaat het dag in dag uit. Ik zit CONSTANT tegen m'n zin in te eten.
Ik denk dat ik qua voeding wel goed zit, zeker bovengemiddeld als ik het vergelijk met andere schema's.
En zeker met oogpunt op het feit dat ik later wakker word dan de meesten en de hele dag weinig kcal's verbruik (computerwerk).
Feit dat ik relatief droog blijf is eerder te danken dat ik (afgezien van het feit dat ik super ecto stofwisseling heb) zo hoog in eiwitten zit dat ik voordeel heb van het T.E.F (thermic effect feeding). Een andere verklaring heb ik er niet voor, lijkt me niet dat m'n schema drastisch verbeterd moet worden. Tuurlijk ik kan m'n kcal's wel met junkfood omhoog schroeven, maar dit is tegen mijn principes.

Sowieso heb ik een fobie voor vet. Wat dat betreft ben ik echt een ****ing superdude.:sd::suicide: Nee ik train niet voor de chickies, maar ja, ik vind het zeker belangrijk om er goed bij te staan van de zomer. Ik train altijd naar de zomer toe. Anders is het een eindeloze rit. Je moet tijdsdoelen stellen. En ja, ik haat het om van de winter met een bulkkop en een pens in de rondte te lopen. Overdreven ijdel? Misschien wel ja.

Ik was wel van plan om na afgelopen zomer te bulken. Het is er door omstandigheden en b*ch-heid van mezelf niet van gekomen. Maar dan nog, ik denk dat er voor mij niet bijzonder veel extra te winnen valt als ik m'n kcal's opschroef. Ik zal dikker worden, ik zal wat meer kilo's pakken, maar dan wordt het wikken en wegen. Is de winst in droge massa zo hoog dat het het waard is om ongezonder te eten en het halve jaar als dikkerdje rond te lopen...
Ik denk het niet.
Goede discussie trouwens.

Waarom train je dan? Je traint toch zodat chickies je een geile beer vinden. Chicks vallen op spieren, niet op vetkwabben bro.
Mijn motivatie komt zeker niet van de dames, dat probleem heb ik nooit gehad. Met een ecto lichaam kun je ook chicks scooren :rolleyes:

En weer eens met Strong, je zult moeten eten om te kunnen groeien dat is gewoon een feit.

Edit: Als je erg clean eet is het idd een opgave om genoeg calorieën binnen te krijgen. Je moet dan veel volume binnenwerken, arme maag. Ik eet dirty, dus bij mij is het heel eenvoudig om veel te eten. Gewoon een reep chocola en wat whey en ik ben klaar.

• #3.477
Edit: Als je erg clean eet is het idd een opgave om genoeg calorieën binnen te krijgen. Je moet dan veel volume binnenwerken, arme maag. Ik eet dirty, dus bij mij is het heel eenvoudig om veel te eten. Gewoon een reep chocola en wat whey en ik ben klaar.

juist ja.

Ik kan m'n kcal's wel heel makkelijk omhoog schroeven met chocomel, snacks, vet eten, maar ik zie het nut daar niet zo van in.
Ik noem dat onzuiver en nutteloos voedsel, er zit veel suiker en veel verzadigd vet in, mijn inziens slechte voedingsbronnen en nog ongezond ook. De enige toegevoegde waarde is een shitload aan calorieën die heel makkelijk omgezet worden in vet.

juist ja.

Ik kan m'n kcal's wel heel makkelijk omhoog schroeven met chocomel, snacks, vet eten, maar ik zie het nut daar niet zo van in.
Ik noem dat onzuiver en nutteloos voedsel, er zit veel suiker en veel verzadigd vet in, mijn inziens slechte voedingsbronnen en nog ongezond ook. De enige toegevoegde waarde is een shitload aan calorieën die heel makkelijk omgezet worden in vet.

Een groot aantal kcal zorgt voor spierbouw.
Je kan wel genoeg eiwitten en koolhydraten binnen krijgen, maar als je kcal onder de maat zijn dan zul je echt neit groeien.

• #3.480
Een groot aantal kcal zorgt voor spierbouw.
Je kan wel genoeg eiwitten en koolhydraten binnen krijgen, maar als je kcal onder de maat zijn dan zul je echt neit groeien.

Voor zover ik weet zijn alleen eiwitten, eigenlijk hun simpele vorm aminozuren, in staat om spieren te bouwen.
kcal's is simpelweg een energie-eenheid.

Al krijg je 10.000kcal's binnen, als je geen aminozuren hebt valt er ook niks te bouwen.
Anderzijds, als je je kcal-behoefte volledig uit zuivere carbs kan halen en voldoende aminozuren binnen krijgt zul je groeien, geen twijfel mogelijk.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven