AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Een groot aantal kcal zorgt voor spierbouw.
Je kan wel genoeg eiwitten en koolhydraten binnen krijgen, maar als je kcal onder de maat zijn dan zul je echt neit groeien.
Eensh, je hebt veel energie nodig om spieropbouw mogelijk te maken.

Maar heb zelfde probleem als jou Loo. Ecto stofwisseling. Ik vreet door de weeks beter dan in het weekend. Einde van de werkweek zie ik het vet wat toenemen, als het weekend voorbij is ben ik weer wat verloren.

Voor zover ik weet zijn alleen eiwitten, eigenlijk hun simpele vorm aminozuren, in staat om spieren te bouwen.
kcal's is simpelweg een energie-eenheid.

Al krijg je 10.000kcal's binnen, als je geen aminozuren hebt valt er ook niks te bouwen.
Anderzijds, als je je kcal-behoefte volledig uit zuivere carbs kan halen en voldoende aminozuren binnen krijgt zul je groeien, geen twijfel mogelijk.

Maar als je niet genoeg kcal binnen krijgt dan zal je gewoon niet groeien. Jij groeit niet, ergo.....

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.483
Maar als je niet genoeg kcal binnen krijgt dan zal je gewoon niet groeien. Jij groeit niet, ergo.....

Ik groei wel degelijk hoor, ik word ook langzaam ietsje dikker.
Ik heb zo'n 4 droge kilo's gepakt vanaf januari.
Maar het gaat too ****ing slow man! :mad:
Ik moet er nog 6 bij hebben voor juli, en dat zie ik niet gebeuren.

Ik groei wel degelijk hoor, ik word ook langzaam ietsje dikker.
Ik heb zo'n 4 droge kilo's gepakt vanaf januari.
Maar het gaat too ****ing slow man! :mad:
Ik moet er nog 6 bij hebben voor juli, en dat zie ik niet gebeuren.

O ok, ik dacht dat je helemaal niet groeide, My bad.
Misschien moet je je doelen wat realistischer stellen?
Met 6 kilo erbij gok ik je tegen 88-90 kilo. Dat is erg hoog gegrepen.

Ach, bulken....ik ben de laatste die zal zeggen dat het niet nodig is.
Het is bijna onmogelijk om year round droog te blijven staan en toch veel massa te pakken. Wil je goed bezig zijn dan moet je boven onderhoud zitten qua voedingsinname. Je moet op safe spelen. Zorgen dat je zeker weten geen voedingsstoffen te kort komt. En bijproduct daarvan is dat je vet aan gaat zetten. Mits je zo'n lucky bastard bent dat je precies met je inname op je verbruik zit en al je kcal's gebruikt worden voor opbouw en herstel.
(tiger4evah bijvoorbeeld)
Maar in de regel speel je op safe en ga je hoog zitten.
En vet aanzetten heeft ook z'n indirecte voordeel; doordat je zwaarder wordt ben je in staat meer gewicht te verzetten. Meer gewicht verzetten = meer stress op je spieren = meer groei.

Echter, ik vreet mezelf de tieves in. Vanaf het moment dat ik op sta tot ik naar bed ga ben ik er mee bezig. Tegen de tijd dat ik m'n meal op heb ben ik al weer bezig met m'n pan afwassen en de volgende bereiden. En zo gaat het dag in dag uit. Ik zit CONSTANT tegen m'n zin in te eten.
Ik denk dat ik qua voeding wel goed zit, zeker bovengemiddeld als ik het vergelijk met andere schema's.
En zeker met oogpunt op het feit dat ik later wakker word dan de meesten en de hele dag weinig kcal's verbruik (computerwerk).
Feit dat ik relatief droog blijf is eerder te danken dat ik (afgezien van het feit dat ik super ecto stofwisseling heb) zo hoog in eiwitten zit dat ik voordeel heb van het T.E.F (thermic effect feeding). Een andere verklaring heb ik er niet voor, lijkt me niet dat m'n schema drastisch verbeterd moet worden. Tuurlijk ik kan m'n kcal's wel met junkfood omhoog schroeven, maar dit is tegen mijn principes.

Sowieso heb ik een fobie voor vet. Wat dat betreft ben ik echt een ****ing superdude.:sd::suicide: Nee ik train niet voor de chickies, maar ja, ik vind het zeker belangrijk om er goed bij te staan van de zomer. Ik train altijd naar de zomer toe. Anders is het een eindeloze rit. Je moet tijdsdoelen stellen. En ja, ik haat het om van de winter met een bulkkop en een pens in de rondte te lopen. Overdreven ijdel? Misschien wel ja.

Ik was wel van plan om na afgelopen zomer te bulken. Het is er door omstandigheden en b*ch-heid van mezelf niet van gekomen. Maar dan nog, ik denk dat er voor mij niet bijzonder veel extra te winnen valt als ik m'n kcal's opschroef. Ik zal dikker worden, ik zal wat meer kilo's pakken, maar dan wordt het wikken en wegen. Is de winst in droge massa zo hoog dat het het waard is om ongezonder te eten en het halve jaar als dikkerdje rond te lopen...
Ik denk het niet.
Goede discussie trouwens.

Heel herkenbaar man. Ik heb ook jaren lang zo strickt geleefd nooit een maaltijd overslaan. Ik kon alleen niet boven de 100 uit komen. Ik moet ook heel veel eten om aan te komen. Daarom heb ik een strickt gezond schema waar ik me aan houd. Alleen daarbij probeer ik zoveel mogelijk andere dingen te eten die ik lekkerder vind (bijna altijd ook ongezonder). Ik doe het misschien een beetje erg extreem en heb een vrij hoog vetpercentage, maar als je je wat inhoud denk ik dat het best kan werken voor je.
Maar nu niet vlak voor de zomer natuurlijk want je wilt blokjes enzo.

Wat een gedoe hier allemaal

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.487

Arnold leest ook een keer mee hoor.
Ik ben trouwens zeer benieuwd naar jouw mening over a.s-gebruik?
Tiger4evah heeft het elke training wel 3x over jou, dat hij het niet kan begrijpen dat je zulke brute gains in zo'n korte tijd hebt gemaakt.....Ik word er gek van soms.

Tiger4evah heeft het elke training wel 3x over jou, dat hij het niet kan begrijpen dat je zulke brute gains in zo'n korte tijd hebt gemaakt.....Ik word er gek van soms.

Hahaha ... nou nou :eyebrow:

Ga nu net trainen dus zal mijn mening over AS en info over mijn gains later of morgen wel even geven..

Loo junkmeals hoeven imo niet bij jou. Dan kan je liever elke dag 4 sneetjes brood nemen(met pindakaas of kipfilet). Beter die paar sneetjes brood dan aan de friet oid gaan.

???

Lijkt mij niet logisch dat je lichaam eiwit als energiebron aanspreekt.
Eiwit is de minst efficiënte energiebron.
Gebeurt alleen in een wat extremere situatie wanneer je bloedsuiker en glycogeen te laag is. En een beetje bodybuilder zorgt dat ie nooit in die situatie komt.

wat ik bedoelde was dat als je genoeg eiwitten inneemt van te voren je al IN DE TRAINING bezig bent met aminozuren aanspreken voor opbouw. Je bent dus wel degelijk bezig je eiwitten te verteren. Vreet maar eens alleen eiwitten voor een training, 3x raden wat aangesproken wordt. altijd je eten gast, dan pas je reserves. uiteindelijk zal het wel 50-50 zijn. maar toch. Zo bedoelde ik het.

en WHAT THE **** is dit weer voor een discussie. hebben we die troep niet al eens gehad?????? GAST, kap er nou maar eens mee. jij bent sowieso al typetje mentaal de vernieling ingaan gevolgd door fysiek de vernieling ingaan. laatste wat jij nodig hebt is deze discussie en een doelstelling die zo onrealistisch is dat ik hem zelfs met a.s nog niet zie gebeuren. je helemaal de ke*ker inzuipen in de weekenden en hier door de week b**chen dat je niet je doelstelling raakt..... wtf man. tijd dat Tiger je er eens een b*ch slap voor geeft. BTW, trainen met hem, is niet goed voor jou mentale staat bro, dat merk ik wel weer. Misschien komt het wel omdat hij niet zichzelf de zooi inzuipt, maar hee, wie vertel ik dat, LOO is een meester met betrekking tot zelfinzicht...... ACHTERAF ja!

doe maar gewoon steady je ding en accepteer dat deze zomer je er goed bij zult staan maar niet zoals je gedroomt had en achja so what jou kennende ga je de hele zomer toch weer finaal naar de klote, heb je weer wat naar uit te kijken in september.... weer een jaar mental ****ing up voor de boeg :cool::cool:

GAST, kap er nou maar eens mee. jij bent sowieso al typetje mentaal de vernieling ingaan gevolgd door fysiek de vernieling ingaan. laatste wat jij nodig hebt is deze discussie en een doelstelling die zo onrealistisch is dat ik hem zelfs met a.s nog niet zie gebeuren. je helemaal de ke*ker inzuipen in de weekenden en hier door de week b**chen dat je niet je doelstelling raakt..... wtf man. tijd dat Tiger je er eens een b*ch slap voor geeft. BTW, trainen met hem, is niet goed voor jou mentale staat bro, dat merk ik wel weer. Misschien komt het wel omdat hij niet zichzelf de zooi inzuipt, maar hee, wie vertel ik dat, LOO is een meester met betrekking tot zelfinzicht...... ACHTERAF ja!

Gast wat een pleidooi weer. Ben je zn pappie of vind je het gewoon pijnlijk ironisch dat hij er ondanks dat gefeest nog altijd best goed bij staat? Ik zou zeggen Marcj, probeer het ook eens! :rolleyes:;)

Allemaal wel leuk aan aardig dat hardcore trainen, maar er mag nog gefeest worden ook, en zoals ik het zie traint Loo nog aardig en dat eten zit ook wel goed. 1x wat kapot gaan in het weekend is dan echt niet zo katabool als jij maar weer eens wilt laten uitschijnen.

Al krijg je 10.000kcal's binnen, als je geen aminozuren hebt valt er ook niks te bouwen.
Anderzijds, als je je kcal-behoefte volledig uit zuivere carbs kan halen en voldoende aminozuren binnen krijgt zul je groeien, geen twijfel mogelijk.

Klopt niet helemaal Loo je lichaam maakt van zich zelf ook aminozuren aan.

Verder goed bezig 4kg vanaf januarie is erg netjes.

Gast wat een pleidooi weer. Ben je zn pappie of vind je het gewoon pijnlijk ironisch dat hij er ondanks dat gefeest nog altijd best goed bij staat? Ik zou zeggen Marcj, probeer het ook eens! :rolleyes:;)

Allemaal wel leuk aan aardig dat hardcore trainen, maar er mag nog gefeest worden ook, en zoals ik het zie traint Loo nog aardig en dat eten zit ook wel goed. 1x wat kapot gaan in het weekend is dan echt niet zo katabool als jij maar weer eens wilt laten uitschijnen.

LOL, ik vind hem de moeite waard om en pleidooi te geven, Hij open, ik open, zo gaat dat. ieder die zijn log volt weet dat het geen uitgaan is maar vaak vernielen. met de post-uitgaans dagen daarbij. En Loo zijn fysiek, geen disrespect naar Loo toe, maar ik ben blij genoeg met wat ik zelf heb. hoe droger ik wordt hoe blijer ik wordt, dus maak je niet druk ouwe. ga jij maar trainen, je hebt nog genoeg werk voor de boeg.

MarcJ, jij moet wel eens leren op een normale manier jouw mening over te brengen.

Ik ben vrijdag zo katabool geweest dat ik nu nog niet hersteld ben. Slik 6 paracetamol per dag om de pijn in mn darmen te stoppen.

'T leven is goed Loo

LOL, ik vind hem de moeite waard om en pleidooi te geven, Hij open, ik open, zo gaat dat. ieder die zijn log volt weet dat het geen uitgaan is maar vaak vernielen. met de post-uitgaans dagen daarbij. En Loo zijn fysiek, geen disrespect naar Loo toe, maar ik ben blij genoeg met wat ik zelf heb. hoe droger ik wordt hoe blijer ik wordt, dus maak je niet druk ouwe. ga jij maar trainen, je hebt nog genoeg werk voor de boeg.

Het gaat hier dan niet over mijn of jouw fysiek maar over die van Loo. Ik zie in je galerij enkel maar oude foto's, wanneer kom je eens met wat nieuwe? Want daar ben ik (oprecht) nieuwsgierig naar want klaarblijkelijk is het de moeite waard om er vele genotsmiddelen voor opzij te zetten en sta je er serieus ripped bij?

Anyway, je hele standpunt en de manier waarop je het brengt vind ik niet kloppen, maar dat ben ik dan. Vandaar dat je het eens van mij op een "open" en "no bs" manier te horen krijgt, je weet wel, zoals jij en Loo ook communiceren. ;)

Je kan imo de twee best combineren en dan nog niet tevreden zijn met de progressie die je maakt, zeker als je kijkt naar kuurders etc. die je razendsnel inhalen.

MarcJ, jij moet wel eens leren op een normale manier jouw mening over te brengen.

true maar anders zou je niet van me houden of wel :rolleyes::rolleyes:

Het gaat hier dan niet over mijn of jouw fysiek maar over die van Loo. Ik zie in je galerij enkel maar oude foto's, wanneer kom je eens met wat nieuwe? Want daar ben ik (oprecht) nieuwsgierig naar want klaarblijkelijk is het de moeite waard om vele genotsmiddelen voor opzij te zetten en sta je er serieus ripped bij?

Anyway, je hele standpunt vind ik niet kloppen, maar dat ben ik dan. Je kan imo de twee best combineren en dan nog niet tevreden zijn met de progressie die je maakt, zeker als je kijkt naar kuurders etc. die je razendsnel inhalen.

de post is eigenlijk voor hem bedoeld, hij snapt wel wat ik ermee wil zeggen, de meesten denken dat ik maar lig te bashen of zo maar niets is minder waar. ik weet wel wat ik zeg, anders zou ik hier niet posten. En hoe ik erbij sta.... loeizwaar en te hoog vet% wat nu wel aan het minderen is maar hee, iedereen is een held toch hier of niet :rolleyes::cool:

de post is eigenlijk voor hem bedoeld, hij snapt wel wat ik ermee wil zeggen, de meesten denken dat ik maar lig te bashen of zo maar niets is minder waar. ik weet wel wat ik zeg, anders zou ik hier niet posten. En hoe ik erbij sta.... loeizwaar en te hoog vet% wat nu wel aan het minderen is maar hee, iedereen is een held toch hier of niet :rolleyes::cool:

Dat zeg ik helemaal niet. Maar goed, dat hebben we dan ook maar weer gehad, hopelijk heeft Loo meer boodschap en die laatste post van je en wie weet tempert hij ooit wel nog met dat "misbruik" van zijn weekends. ;)

Dat zeg ik helemaal niet. Maar goed, dat hebben we dan ook maar weer gehad, hopelijk heeft Loo meer boodschap en die laatste post van je en wie weet tempert hij ooit wel nog met dat "misbruik" van zijn weekends. ;)

weet ik kerel, dit is ook meer algemeen statement. Maar ik weet wel wat ik zeg hoor, ik volg zijn log al vanaf dag 1. Dus ik weet wel waar ik het over heb. Snap je standpunt wel maat:cool::cool:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven