Ach, bulken....ik ben de laatste die zal zeggen dat het niet nodig is.
Het is bijna onmogelijk om year round droog te blijven staan en toch veel massa te pakken. Wil je goed bezig zijn dan moet je boven onderhoud zitten qua voedingsinname. Je moet op safe spelen. Zorgen dat je zeker weten geen voedingsstoffen te kort komt. En bijproduct daarvan is dat je vet aan gaat zetten. Mits je zo'n lucky bastard bent dat je precies met je inname op je verbruik zit en al je kcal's gebruikt worden voor opbouw en herstel.
(tiger4evah bijvoorbeeld)
Maar in de regel speel je op safe en ga je hoog zitten.
En vet aanzetten heeft ook z'n indirecte voordeel; doordat je zwaarder wordt ben je in staat meer gewicht te verzetten. Meer gewicht verzetten = meer stress op je spieren = meer groei.
Echter, ik vreet mezelf de tieves in. Vanaf het moment dat ik op sta tot ik naar bed ga ben ik er mee bezig. Tegen de tijd dat ik m'n meal op heb ben ik al weer bezig met m'n pan afwassen en de volgende bereiden. En zo gaat het dag in dag uit. Ik zit CONSTANT tegen m'n zin in te eten.
Ik denk dat ik qua voeding wel goed zit, zeker bovengemiddeld als ik het vergelijk met andere schema's.
En zeker met oogpunt op het feit dat ik later wakker word dan de meesten en de hele dag weinig kcal's verbruik (computerwerk).
Feit dat ik relatief droog blijf is eerder te danken dat ik (afgezien van het feit dat ik super ecto stofwisseling heb) zo hoog in eiwitten zit dat ik voordeel heb van het T.E.F (thermic effect feeding). Een andere verklaring heb ik er niet voor, lijkt me niet dat m'n schema drastisch verbeterd moet worden. Tuurlijk ik kan m'n kcal's wel met junkfood omhoog schroeven, maar dit is tegen mijn principes.
Sowieso heb ik een fobie voor vet. Wat dat betreft ben ik echt een ****ing superdude.

Nee ik train niet voor de chickies, maar ja, ik vind het zeker belangrijk om er goed bij te staan van de zomer. Ik train altijd naar de zomer toe. Anders is het een eindeloze rit. Je moet tijdsdoelen stellen. En ja, ik haat het om van de winter met een bulkkop en een pens in de rondte te lopen. Overdreven ijdel? Misschien wel ja.
Ik was wel van plan om na afgelopen zomer te bulken. Het is er door omstandigheden en b*ch-heid van mezelf niet van gekomen. Maar dan nog, ik denk dat er voor mij niet bijzonder veel extra te winnen valt als ik m'n kcal's opschroef. Ik zal dikker worden, ik zal wat meer kilo's pakken, maar dan wordt het wikken en wegen. Is de winst in droge massa zo hoog dat het het waard is om ongezonder te eten en het halve jaar als dikkerdje rond te lopen...
Ik denk het niet.
Goede discussie trouwens.