MuscleMeat

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.001
Thanks gasten.

Die wraps zijn niet goed, zolang je ze niet nodig hebt moet je ze niet gebruiken.
Twee gegronde redenen om ze wel te gebruiken;
- als je zo'n *****blessure hebt als ik
- als je een brutaal gewicht op de bar hebt

Verder lekker in je tas laten zitten en alleen in noodgevallen eruit halen.
Wat ik nu doe is ook alleen uitstellen van problemen, m'n knie wordt er niks beter op.
Ik kan niet eens zonder gewicht door m'n hurken, en doggy-style lukt ook niet. (ja misschien op een heel zacht matras of staand).Maar ik kan het me niet echt veroorloven om nu ff geen benen te trainen, ik wil niet uitgelachen worden van de zomer.

Thanks gasten.

Die wraps zijn niet goed, zolang je ze niet nodig hebt moet je ze niet gebruiken.
Twee gegronde redenen om ze wel te gebruiken;
- als je zo'n *****blessure hebt als ik
- als je een brutaal gewicht op de bar hebt

Verder lekker in je tas laten zitten en alleen in noodgevallen eruit halen.
Wat ik nu doe is ook alleen uitstellen van problemen, m'n knie wordt er niks beter op.
Ik kan niet eens zonder gewicht door m'n hurken, en doggy-style lukt ook niet. (ja misschien op een heel zacht matras of staand).Maar ik kan het me niet echt veroorloven om nu ff geen benen te trainen, ik wil niet uitgelachen worden van de zomer.
Hardcore is het zeker, of het gezond is is een ander paar mouwen.
Misschien toch beter 2 weken geen benen trainen? Daar zal je geen hopen massa van verliezen hoor ;)

• #4.004
nou beest? ik voelde namelijk ook wat aan binnenkant knie na mn squat van gister.:o

oja nee ik had pijn aan de voorkanten, onder m'n knieschijven op die aanhechtingen.

Over die adductor machine; m'n adductoren moeten dikker om meer vorm in m'n benen te krijgen. Nu prefereer ik sumo squats, maar ik kan ff geen gekke dingen doen met squats dus pak ik die adductor machine.
Vrouwenoefening? **** that, moet je hem maar eens zwaar pakken een aantal weken, let maar eens op wat er gaat gebeuren; die binnenkant wordt voller.

die wordt nu al voller :D maar thnx voor de tip als het stil komt te vallen.

Denk dat het bij mij gewoon even een houding dingetje is...dat met die knieën

die wordt nu al voller :D maar thnx voor de tip als het stil komt te vallen.

Denk dat het bij mij gewoon even een houding dingetje is...dat met die knieën
Wat denk je van het gewicht die een stuk hoger is dan je onlangs hebt gepakt. Zoals Loo zegt een wrap bij top squats is wel aan te raden.

Loo,

Wat versta je onder een brutaal gewicht zit nu op 140 kg FULL squat moet ik die dingen alvast gaan aanschaffen?

:duh:Ok mond is dicht.

Waarom moet ik steeds aan een pannenkoek denken als ik "wrap" lees..? ???

Die pijn aan de binnenkant van de knien heb ik ook wel eens, niet altijd gelukkig...
Maar na zwaar kiebuigen kan ik dat ook wel hebben.
Ik deed nog redelijk makkelijk een setje met 180kg laatst, maar heb toen wel 5 dagen nodig gehd om van te herstellen, en dat had ook te maken met de "last" in de knien die ik had.
Na het bestuderen van foto's van mijn knien, zijn de geleerden het er over eens dat ik geen, of heel weinig slijtage op de knien heb voor iemand van mijn leeftijd, dus dat is het niet...
Tijdens het buigen heb ik ook geen pijn, of ik heb er geen erg in.
Nu kan ik me zo voorstellen dat wraps je banden e.d. wel lekker ondersteunen, en dat dit "goed" is daarvoor.
Maar ik kan me ook voorstellen dat die strakke wraps niet echt gezond zijn voor de rest van je knien.
Het scharnieren dat de knien doen wordt volgens mij toch wel gehinderd door strakke wraps...
Als je er goed over nadenkt zijn we natuurlijk ook een beetje gestoord om zo veel gewicht te willen kniebuigen...
En tsja, gestoorde wensen hebben soms misschien gestoorde maatregelen nodig, zoals bijvoorbeeld wraps.
Ik ben er zelf geen voorstander van, gewoon gevoelsmatig.
Wel lijkt het me beter dat je je knien even wat rust gunt Loo.
Je weet dat ik ook niet snel toegeef aan blessures, en dat ik beter ben in een goed advies geven aan anderen wat dat betreft, dan dat ik er zelf verstandig mee omga, maar toch wil ik het je ten strengste aanraden!
Je knien verkloten is n van de ergste dingen die je kan doen man, en nu even een paar weken "rusten" zal je groei echt niet in de weg staan hoor!
Stop even een tijdje met benen trainen, meet ze vanaf het begin "koud" op, en wees niet te zeer geschokt dat je benen zelfs wat groter worden op die 2 weken dat je ze rust gunt.
Misschien dat je daarna weer wat rustiger aan kan beginnen, en van de zomer ben je de man op het strand! :thumb:

Mooie tekst Hummie en als ze toch kleiner worden kan je nog altijd een linnen broek kopen voor op het strand;

linnen.jpg

Loo, als je de benen gewoon een tijdje laat voor wat ze zijn, lijkt je bovenlichaam wel huger :sd:

On; gewoonweg k*t van die knieproblemen!

• #4.015
DONDERDAG

Damn deze training was ****ing zwaar, we hadden allebei weinig praatjes meer richting het einde van de training. Gelukkig is tiger vrij sterk in z'n rug dus dan kan ik ook een keertje in zijn kielzog meegaan onder het motto; gedeelde smart is halve smart.
Ging verder best oke voor een eerste training van het nieuwe schema.

Rug

Deadliften
12 * 60
12 * 100
10 * 140 (geen riem)
6 * 160 (grip fail)
8 * 160

Wide grip pull ups (assisted)
4 * 10 hh

BOR's
12 * 60
10 * 70
10 * 80
10 * 80 (riem)

Dumbbell rows
10 * 34
10 * 38
10 * 42

Rear delts

Bent over side raises
12 * 10
12 * 14
11 * 16 + 5 * 10

Traps

Barbell shrugs
12 * 60
12 * 90
12 * 110
7 * 130 (easy maar steek in m'n onderarm, alweer...)

Dumbbell shrugs
10 * 32
10 * 44
10 * 44

Voeding

****ed, had weer stressfactor 1000 ivm deadlines dus m'n hoofd stond ff niet naar eten.
Maakt niet uit, zo ff twee decent meals pakken nog.

Netjes getraind. Jammer v.d. steek en stress..

• #4.017
Netjes getraind. Jammer v.d. steek en stress..

Die steek is raar ja ik heb het nu 3e traptraining op rij. Zonde iedere keer, ik wil eigenlijk 140 / 150 erop gooien.
Volgende training ga ik eerst m'n onderarm rekken, bij 130 trekt ie teveel aan m'n onderarm waardoor er teveel spanning op komt.

Ik vind die deadlift netjes man!

Lijkt het je niet leuk om een keer te gaan toppen op de DL?

• #4.019
Ik vind die deadlift netjes man!

Lijkt het je niet leuk om een keer te gaan toppen op de DL?

klopt ja ik zat er wel aan te denken maar ik doe nog ff rustig aan ik heb laatst een tijdje last van m'n onderrug gehad. Maar vandaag voelde hij goed aan, als de t*ring nu een tijdje uit m'n rug blijft zal ik eens proberen richting de 200 te gaan.

Zou zeker nice zijn!
Wat is je vorige PR op deadlift?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven