MuscleMeat

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
waarom geen frontsquat? waarom wel?

waarom geen goodmornings? waarom wel?

waarom geen deadlifts? waarom wel?

Blessure meer in m'n hoofd? wat denk je nou zelf dat het iets psychisch is?
Ik moest zaterdag tijdens m'n werk een aantal keer op m'n hurken zitten. En op m'n hurken zitten vermijd ik zoveel mogelijk want ik weet wat er gaat komen dan. Die nacht ben ik gewoon wakker geworden omdat m'n knieën pijn deden, ik moest midden in de nacht nog rare moves uithalen om met een paar kussens tussen m'n knieën proberen wat verlichting te geven.
Als ik na m'n benen training uit m'n auto moet stappen, dan pak ik met m'n linkerhand het dak beet en dan moet ik me via het dak optrekken omdat ik geen steun op de linker knie kan nemen.

Nee die blessure is nog steeds aanwezig, en ik word er te pas en te onpas aan herrinert. Maar de benentraining iss op zich best te doen, met wraps.

En Loo blijft maar gaan met brutale been trainingen.

:roflol:

Loo, ik ben bang dat je jezelf naar de kloten aan het helpen bent...
Je hebt nog meer last dan mij zo te lezen, en dat kan niet goed zijn! ;)
Ik hoop maar dat mijn blessures mentaal zijn! :D

damn... ik dacht dat ik van de hardcore been-trainingen was... maar dit is helemaal absurd! :O

Is het niet beter om ipv al die setjes en herhalingen die je doet bv eerst goed op te warmen en dan 140kg 5x5 te doen? En dan heel gelijdelijk aan opbouwen? Misschien dat je knieen dat fijner vinden, en toch doe je 140kg 25x

akkoord, eigenlijk vond ik hem ook al wat :gay:

Noten for example... ongeveer 40 gram ofzo. op zich is er niks mis met whey en 2 bananen.. als de maaltijd ervoor een stevige is geweest en diegene erna ook een stevige is.

en wat betreft je knieën, je weet dat ik normaal ben van het 'don't be a p*ssy' 'stel je niet aan' en 'ga gvd eens knallen'. . . . . maar dit gast is suicide.

je zei zelf drop the ego, lower the weight. nu lower je al the weight maar als je nog steeds last hebt. Je doet precies wat iedere BB of iedere atleet je zal zeggen als ie gestopt is en terugkijkt naar vroeger en je hem om advies vraagt: LUISTER NAAR JE LICHAAM!!!

Ik ga ook niet deadliften met een riem als ik onderug blessures heb....

maar enfin.. jou knieën. vergeet niet dat je niet veel aan een ripped fysiek hebt als je de zomer moet doorkomen in een rolstoel :p:p:p

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.587
Is het niet beter om ipv al die setjes en herhalingen die je doet bv eerst goed op te warmen en dan 140kg 5x5 te doen? En dan heel gelijdelijk aan opbouwen? Misschien dat je knieen dat fijner vinden, en toch doe je 140kg 25x

Ik doe expres heel veel sets voordat ik aan m'n werksets begin, juist om goed op te warmen. Ik kom speciaal een kwartier eerder om eerst 3 sets lege stang superset met 3sets leg extensions te doen. Maar om eerlijk te zijn maakt het geen k*t uit, tot parallel zakken lukt bij 60kg al niet meer.

Ik denk dat 5 reps op 140 te weinig intensiteit zijn. Of denk je dat ie met 5 sets op 140 alsnog genoeg load geeft om een groeiprikkel te geven?

In principe ben ik wel blij met die 10 reps ik merk dat op de laatste paar reps m'n onderrug een beetje instabiel begint te worden dus die train ik mooi mee.
Hij ging deze keer al beter dan de vorige keer.

Noten for example... ongeveer 40 gram ofzo. op zich is er niks mis met whey en 2 bananen.. als de maaltijd ervoor een stevige is geweest en diegene erna ook een stevige is.

en wat betreft je knieën, je weet dat ik normaal ben van het 'don't be a p*ssy' 'stel je niet aan' en 'ga gvd eens knallen'. . . . . maar dit gast is suicide.

je zei zelf drop the ego, lower the weight. nu lower je al the weight maar als je nog steeds last hebt. Je doet precies wat iedere BB of iedere atleet je zal zeggen als ie gestopt is en terugkijkt naar vroeger en je hem om advies vraagt: LUISTER NAAR JE LICHAAM!!!

Ik ga ook niet deadliften met een riem als ik onderug blessures heb....

maar enfin.. jou knieën. vergeet niet dat je niet veel aan een ripped fysiek hebt als je de zomer moet doorkomen in een rolstoel :p:p:p

Ja ik weet het, maarja het wordt ook niet erger zo en het is al beter dan dat het was. Als ik het zo nog kan doortrainen tot de zomer vind ik het best.
Daarna ga ik net zo lang rustig aan doen tot m'n knieën weer gezond aanvoelen. Komt goed.

Ik zal voortaan 2 bananen nemen of wat anders toevoegen om de carbs wat omhoog te gooien in die tussendoor meal.

bij 5*5*140 zal de eerste set wel makkelijk gaan inderdaad. Maar de 5e set zal al een stuk zwaarder zijn.
En als het dan toch te makkelijk is, verhoog je met 5-10 kg. Verhogen op 5 reps gaat al stuk makkelijker dat op 10 reps.
Is dat geen idee? Proberen kan geen kwaad imo.

Doe gewoon
Melk + Whey + Havermout.. laat dat weken enzo, dan drink/kouw je dat op.. ideaal!

Ok Loo ik ga je dezelfde tip geven die ik aan Yin Yang heb gegeven. Dit deed Dorian Yates in zijn trainingen. Ga eerst je benen helemaal gaar trainen met alle oefeningen die je doet en doe de squat dan als laatste oefening. Want volgens mij heb je alleen daar een probleem met je knieen. Doordat je benen al gesloopt zijn hebben ze aan minder gewicht een goed prikkel om te groeien. Je bent de laatste paar weken toch steeds weer zwaarder gegaan bij de squat zie ik. Minder gewicht is toch beter voor die knieen en dan krijg je toch de gewenste groei.

Daarnaast zou ik toch eens een filmpje maken van de techniek vanuit verschillende hoeken of je niet misschien toch ergens een fout maakt. Iedereen kan een fout maken. Zet je ego aan de kant en post die film dan zodat we misschien kunnen helpen.

Deze zomer ergens op een strand "packed" with lekkere chickies:

Chick1: Hé meid, kijk daar eens!
Wat een heerlijke vent zit daar.

Chick2: Waar dan, welke..?

Chick1: Die gast daar, moet je kijken wat een heerlijk lichaam!

Chick2: Oh die, ja die is wel goed gebouwd, maar komt altijd hiernaartoe met een rollator...
Is een fysiotherapeut ofzo...

Chick1: Oh.. ok... Laat maar dan...

:jk: Of course! ;)

Ok Loo ik ga je dezelfde tip geven die ik aan Yin Yang heb gegeven. Dit deed Dorian Yates in zijn trainingen. Ga eerst je benen helemaal gaar trainen met alle oefeningen die je doet en doe de squat dan als laatste oefening. Want volgens mij heb je alleen daar een probleem met je knieen. Doordat je benen al gesloopt zijn hebben ze aan minder gewicht een goed prikkel om te groeien. Je bent de laatste paar weken toch steeds weer zwaarder gegaan bij de squat zie ik. Minder gewicht is toch beter voor die knieen en dan krijg je toch de gewenste groei.

Daarnaast zou ik toch eens een filmpje maken van de techniek vanuit verschillende hoeken of je niet misschien toch ergens een fout maakt. Iedereen kan een fout maken. Zet je ego aan de kant en post die film dan zodat we misschien kunnen helpen.

kijk, hier hebben we wat aan. ipv al die full body reclame ;)

• #4.593

ja ik snap wat je bedoelt, alleen welke oefeningen moet ik dan als eerste pakken?
De reguliere leg press is veels te licht, die pomp ik gewoon weg op fullstack.
Leg extensions pak ik ook makkelijk op fullstack.
De plate loaded leg press als eerste oefening zou wel kunnen...
Lunges zou ook kunnen, alleen die pak ik liever niet meer omdat m'n gluteus aardig uit verhouding begint te raken.

Probleem is dat ik die squat wel nodig heb om die benen al leeg te trekken, omdat veel van de andere oefeningen te licht zijn.

M'n techniek op squat is wel goed, er staan regelmatig 3 of 4 ervaren jongens mee te kijken. Ik weet wat m'n zwakke punten zijn; soms te snel zakken en een linker knie die soms wat onbalans heeft (naar binnen klappen). Maar met die wraps is het eigenlijk kinderspel; m'n knieën blijven mooi stabiel. En dat is ook meteen het nadeel; balans wordt niet meer getraind. Ik weet zeker dat ik zonder wraps geen 140kg kan pakken, athans niet zo makkelijk.

Je zou de deadlift naar de benendag kunnen verplaatsen. Kan je daar helemaal kapot op gaan, en daarna squatten:D
Beetje vergezocht, maar oke.

Heb je zelf al een diagnose gesteld over je knie?

Je gaat me toch niet vertellen dat je leg extensions "full stack" doet voor bijv. 3x20+ herhalingen dat je nog steeds zit te flierefluiten éh, Loo..?
Je bent een sterke gast, en hebt de juiste mentaliteit, dat weet ik wel, maar dan heb ik eerder het idee dat jullie op sissy/chickie shit aan het trainen zijn... :rolleyes:

• #4.598
Heb je zelf al een diagnose gesteld over je knie?

Ja, ik weet wel wat het is. Zwaar geïrriteerde aanhechtingen van beiden quadricepspezen thv m'n tuberositas tibiae beiden zijden. Ook drukpijnlijk daar.
De blessure is al op z'n retour, alleen kniebuigingen gaan nog zwaar beroerd, specifiek squatten.
Die wraps geven gek genoeg veel verlichting, ik bind ze strak om die tuberositas tibiae heen en dan voel ik tijdens de sets nagenoeg geen pijn.
De druk die die wrap geeft op die plek geeft verlichting. Alsof hij die pees beter op z'n plek houdt.

Alleen de dag erna word ik altijd gestraft, al merk ik dat het herstel wel steeds beter gaat. Voorheen deed ik ook altijd fullsquatten, nu blijf ik er net iets boven, dat scheelt ook iets.

• #4.600
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven