- Waardering
- 410
Haha, meest lompe opmerking. Helemaal uit de mond van een fysio.
Relatieve rust is alleen maar goed voor je. Steeds je klachten gaan irriteren is een no go.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gewoon de oefeningen die je nu ook bij een benen training doet maar dan de squat niet meer als eerste maar als laatste oefening.ja ik snap wat je bedoelt, alleen welke oefeningen moet ik dan als eerste pakken?
De reguliere leg press is veels te licht, die pomp ik gewoon weg op fullstack.
Leg extensions pak ik ook makkelijk op fullstack.
De plate loaded leg press als eerste oefening zou wel kunnen...
Lunges zou ook kunnen, alleen die pak ik liever niet meer omdat m'n gluteus aardig uit verhouding begint te raken.
Probleem is dat ik die squat wel nodig heb om die benen al leeg te trekken, omdat veel van de andere oefeningen te licht zijn.
M'n techniek op squat is wel goed, er staan regelmatig 3 of 4 ervaren jongens mee te kijken. Ik weet wat m'n zwakke punten zijn; soms te snel zakken en een linker knie die soms wat onbalans heeft (naar binnen klappen). Maar met die wraps is het eigenlijk kinderspel; m'n knieën blijven mooi stabiel. En dat is ook meteen het nadeel; balans wordt niet meer getraind. Ik weet zeker dat ik zonder wraps geen 140kg kan pakken, athans niet zo makkelijk.
Ja, ik weet wel wat het is. Zwaar geïrriteerde aanhechtingen van beiden quadricepspezen thv m'n tuberositas tibiae beiden zijden. Ook drukpijnlijk daar.
De blessure is al op z'n retour, alleen kniebuigingen gaan nog zwaar beroerd, specifiek squatten.
Die wraps geven gek genoeg veel verlichting, ik bind ze strak om die tuberositas tibiae heen en dan voel ik tijdens de sets nagenoeg geen pijn.
De druk die die wrap geeft op die plek geeft verlichting. Alsof hij die pees beter op z'n plek houdt.
Alleen de dag erna word ik altijd gestraft, al merk ik dat het herstel wel steeds beter gaat. Voorheen deed ik ook altijd fullsquatten, nu blijf ik er net iets boven, dat scheelt ook iets.
.Het kan overigens ook zo zijn dat je frequentie te laag is en volume te hoog qua beentraining. Een week rust is wel vrij lang en zo wordt iedere training een behoorlijke opdonder. Wanneer je wat vaker squat met wat minder volume kan het zijn dat je lichaam zich beter aanpast.
Iig doe je te veel en dienen je trainingen aangepast te worden. Je quads trekken het kennelijk niet.
In m'n vorige schema pakte ik benen 2x per week met minder intensiteit.
Doelbewust als rehab.
Werd er eerder slechter op dan beter.
Noten for example... ongeveer 40 gram ofzo. op zich is er niks mis met whey en 2 bananen.. als de maaltijd ervoor een stevige is geweest en diegene erna ook een stevige is.
en wat betreft je knieën, je weet dat ik normaal ben van het 'don't be a p*ssy' 'stel je niet aan' en 'ga gvd eens knallen'. . . . . maar dit gast is suicide.
je zei zelf drop the ego, lower the weight. nu lower je al the weight maar als je nog steeds last hebt. Je doet precies wat iedere BB of iedere atleet je zal zeggen als ie gestopt is en terugkijkt naar vroeger en je hem om advies vraagt: LUISTER NAAR JE LICHAAM!!!
Ik ga ook niet deadliften met een riem als ik onderug blessures heb....
maar enfin.. jou knieën. vergeet niet dat je niet veel aan een ripped fysiek hebt als je de zomer moet doorkomen in een rolstoel![]()
Ik doe expres heel veel sets voordat ik aan m'n werksets begin, juist om goed op te warmen. Ik kom speciaal een kwartier eerder om eerst 3 sets lege stang superset met 3sets leg extensions te doen. Maar om eerlijk te zijn maakt het geen k*t uit, tot parallel zakken lukt bij 60kg al niet meer.
Ik denk dat 5 reps op 140 te weinig intensiteit zijn. Of denk je dat ie met 5 sets op 140 alsnog genoeg load geeft om een groeiprikkel te geven?
In principe ben ik wel blij met die 10 reps ik merk dat op de laatste paar reps m'n onderrug een beetje instabiel begint te worden dus die train ik mooi mee.
Hij ging deze keer al beter dan de vorige keer.
Ja ik weet het, maarja het wordt ook niet erger zo en het is al beter dan dat het was. Als ik het zo nog kan doortrainen tot de zomer vind ik het best.
Daarna ga ik net zo lang rustig aan doen tot m'n knieën weer gezond aanvoelen. Komt goed.
Ik zal voortaan 2 bananen nemen of wat anders toevoegen om de carbs wat omhoog te gooien in die tussendoor meal.
Zo ben jij er ook weer? Heb je al tijd gevonden om te filmen? Heb gehoord dat xtralarge je al een paar x heeft uitgenodigd om te komen squaten maar dat je allerlei smoesjes verzind. Is het niet handiger om gewoon toe te geven dat je het niet kunt?
Het gaat mij er vooral om dat jij een manier vind die voor jou werkt. En ik denk dat je beste wat spierpijn gaat hebben na 5x5 x 140 omdat je dat totaal niet gewend bent. En dan misschien elke week met 5 of 2,5 kg opbouwen als je knieen normaal doen.

Spanksta jij squat ook 3x per week, ik merkte zelf op het 5x5 schema ook dat spierpijn al snel niet meer merkbaar is (omdat ze gewend raken zoveel getrained te worden, train maar eens een spiergroep een tijdje niet en dan weer wel, merk je geheid qua spierpijn), maar de intensiteit vond ik juist goed hoog.. Korte maar intense setjes..@ Loo/Strongman
Ik denk dat je niet veel spierpijn zult hebben met 5*5 nee.. Omdat het volume hoog is maar de intensiteit laag.. Ik had ook geen spierpijn met mijn 8 weekste 5*5, geen moment..
Begon met 5*5*50 en zat op het einde op 5*5*80 ofzo.. Quads ook gegroeid.. Spierpijn wil niet zeggen dat je groeit ben ik in ieder geval achtergekomen!!
Toch blijf ik er bij loo, probeer het is. Volgens mij heb je niet zoveel te verliezen? Spiermassa verlies je niet zo maar, en wie weet werkt het wel voor je.