AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Je kan elke training zo zwaar mogelijk maken als je zelf wil, hangt van de intensiteit af. Iemand die elke keer volle bak traint op een split (zoals Loo) kan best zwaarder trainen dan iemand die 5x5 doet, een training die overigens imo niet eens zo zwaar is omdat de eerste sets toch maar op de automatische piloot zijn en slechts een voorbereiding op de laatste sets.

Helemaal Mee eens. Het kan inderdaad wel. Maar dat ligt dan voor de volle 100% aan de mindset. Deze heb ik in mijn post niet meegerekent, en alleen gekeken naar de oefeningen.

Maar een deadlift is bijvoorbeeld zwaarder dan een hyperextensionen een BOR is zwaarder dan een cable row. enz enz. Dit valt moeilijk te ontkennen.
Dit betekent dat een schema met 5 compounds bijvoorbeeld zwaarder is dan een schema met 2 compounds en de rest isolatie.

Zoals ik in mijn vorige post ook zei is dat niet meer dan logisch, omdat je met compounds een grotere load en meer spieren gebruikt.

Helemaal Mee eens. Het kan inderdaad wel. Maar dat ligt dan voor de volle 100% aan de mindset. Deze heb ik in mijn post niet meegerekent, en alleen gekeken naar de oefeningen.

Maar een deadlift is bijvoorbeeld zwaarder dan een hyperextensionen een BOR is zwaarder dan een cable row. enz enz. Dit valt moeilijk te ontkennen.
Dit betekent dat een schema met 5 compounds bijvoorbeeld zwaarder is dan een schema met 2 compounds en de rest isolatie.

Zoals ik in mijn vorige post ook zei is dat niet meer dan logisch, omdat je met compounds een grotere load en meer spieren gebruikt.

Daar ben ik het natuurlijk mee eens.

En the discussie gaat maar door-->

Weet je wat telt ****ing hardcore PICS met brute progressie en het interesseert mij geen **** als dat is gerealiseerd met 60% islolatie oefeningen.

De spiegel is het enige wat telt

Hehehe, ik moet zeggen dat ik deen van mezelf herken in je log.

Ben nu ook bezig aan een cut van 10 weken, geen hap verkeerd gegeten, geen drank, geen sigaretten, nauwkeurig trainen, cardioën... Al wat je wil...

Dan blik je vooruit, zie je daar die heerlijke zomer liggen met al die feestjes, meiden, drank, dope,... En dan komt dat dubbele wrange gevoel opzetten: belabberd eten, niet kunnen gaan trainen door de katers, al dat harde werk gedurende het jaar voor een stuk kapotschieten... It's a b*ch.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.766

Ben nu ook bezig aan een cut van 10 weken, geen hap verkeerd gegeten, geen drank, geen sigaretten, nauwkeurig trainen, cardioën... Al wat je wil...

Dan blik je vooruit, zie je daar die heerlijke zomer liggen met al die feestjes, meiden, drank, dope,... En dan komt dat dubbele wrange gevoel opzetten: belabberd eten, niet kunnen gaan trainen door de katers, al dat harde werk gedurende het jaar voor een stuk kapotschieten... It's a b*ch.

hahaha ****ed up ja, wat een verrotte sport is BB toch eigenlijk.
Zondag lag ik eerst de hele dag ergens aan een strandje, s'avonds ben ik wezen BBQen en daarna heb ik nog een terrasje gepakt.

Enerzijds wil je gewoon lekker genieten, lekker koud biertje zuipen, geen stress om voeding en shit, ff relaxen.
Anderzijds wordt je helemaal panisch; **** het is al twee uur geleden ik moet m'n eiwitten hebben, **** ik drink alcohol alcohol is katabool, **** als ik op het terras zit kan ik moeilijk met m'n tupperware bakje met koolvis gaan snacken, **** **** **** ik val af ik verlies massa, FUUUUUUUUUUUUUUUUCK!!!!!!!!!

Is iets puur persoonlijks natuurlijk... zelf zou ik dat nooit hebben/doen. Maar iedereen leeft zijn eigen leven (gelukkig) :)

haha, idd! Ik ben ok zo'n paniek-freak! Net wat je zegt loo, ;)

• #4.769
Is iets puur persoonlijks natuurlijk... zelf zou ik dat nooit hebben. Maar iedereen leeft zijn eigen leven (gelukkig) :)

Het is lastig een balans te vinden; enerzijds moet je rationeel nadenken en beseffen dat het een beetje overdreven is om de hele zomer met je koelboxje met magere kwark en makreel erin de rondte te lopen, anderzijds is bodybuilding geen sport voor rationeel nadenkende mensen.

Zo true ik kom pas net om het hoekje kijken in deze sport maar betrap mezelf erop dat ik soms minder geniet van de hedonistische levensstijl zo nu en dan, puur omdat ik dan teveel naar de consequenties kijk!
Aan de andere kant moet je dit ook wel doen omdat de consequenties ook niet te ontkennen zijn... dus de balans vinden is de sleutel.. hier ben ik nog naar opzoek :D

PS: Loo wordt er nog getrained?

• #4.771
DINSDAG

Gister te verrot om te trainen, vandaag een goede training gehad. Fit, goede mindset, geen lichamelijke klachten.
Hoog tempo gehouden omdat ik veel moest doen.
Alleen banken had misschien iets zwaarder gekund maar ik had geen fatsoenlijke spotter.

Borst

Schuindrukken dumbels
10 * 40
10 * 46
10 * 50
12 * 40

Bankdrukken
10 * 80
10 * 100
10 * 100

Schuine db fly's
10 * 18
10 * 22
10 * 28
10 * 32 + 8 * 14

Biceps

Standing db curls
12 * 14
10 * 18
10 * 22
10 * 22

One arm db curl op scott bench
10 * 14
10 * 18
10 * 20 (spot)
10 * 16 (spot)

Machine curls (rechte stang)
4 * 8 * ?

Triceps

CGBP
10 * 60
10 * 80
7 * 100 (spot)
10 * 80

Skull crushers
10 * 27,5
10 * 37,5
10 * 47,5
10 * 47,5 (1spot)

Rope pull downs
4 * 12 * 50 (fullstack)

Stevige DB Flyes!

prima training Loo, lekker hardcore zoals ik van je gewend ben! Je bent goed sterk overall, maar je borst gaat volgens mij flink voorop! :D Keep on pumping gap!

• #4.774

Thanks bro.
Die db fly's doe ik echt nooit, ik pak hem vrijwel altijd met kabels.
Als je altijd kabels pakt dan zijn dumbbells alleen maar makkelijker omdat halverwege de ROM de spanning al wegvalt vanwege gunstige uitwerking van de zwaartekracht.

prima training Loo, lekker hardcore zoals ik van je gewend ben! Je bent goed sterk overall, maar je borst gaat volgens mij flink voorop! :D Keep on pumping gap!

Thanks.
Ik ben sterker in push oefeningen dan in pull oefeningen ja.
Ieder z'n ding...Gelukkig is tiger sterk best sterk in z'n rug, zo kunnen we een beetje aan elkaar optrekken.

Het is lastig een balans te vinden; enerzijds moet je rationeel nadenken en beseffen dat het een beetje overdreven is om de hele zomer met je koelboxje met magere kwark en makreel erin de rondte te lopen, anderzijds is bodybuilding geen sport voor rationeel nadenkende mensen.
Ja idd ik heb dat ook dat ik graag m'n voeding en zo in orde wil hebben. Maar eigenlijk is het ook gewoon onzin dat je dat op ieder moment zou moeten hebben. Alsof je lichaam direct loads of muscle gaat verteren als je effe niet fatsoenlijk eet... :roflol: Gebeurt uiteindelijk ook pas na ruim een maand volgens mij als je helemáál niets meer aan BB doet (voeding, training etc.). En trouwens: wat is er mis als je een bakje koolvis op het terrasje naar binnen werkt? Daar heb ik nou serieus schijt aan :)

Een mens lijdt nog het meest voor hetgeen wat hij vreest, nietwaar dan.

Maar verder: erg lekkere, hardcore trainingen als ik het zo lees! :) Ik persoonlijk vind incline dumbbell presses ook erg lekker, m'n borst gaat er ook erg goed op.

En ik weet nog wel een leuk intensiteitverhogend trucje voor dumbbell flyes: gewoon een gewicht nemen waarmee je 10 reps kunt maken, en vervolgens als je dan failt met flyes doe je direct je armen zó verstellen dat je presses gaat maken. Die presses doe je dan met een erg laag gewicht, maar juist omdat je je chest met flyes zo vermoeid hebt krijg je dat gewicht amper omhoog gepresst :D

Zeker goed gebuffeld.. Medelijden met jouw titte, wat en gewichten!

Weer een flinke training weggezet ouwe!

f**got, met je 50kg dumbbells :P

hele nette cgbp na zo'n martelgang van gewichten :D

Dikke gewichten Loo ... die contest lijkt je goed te doen :p

Dan ga je toch voor de tussenweg? Zolang je maar hard traint en genoeg eten binnenkrijgt is er niet zoveel aan de hand.

Thanks bro.
Die db fly's doe ik echt nooit, ik pak hem vrijwel altijd met kabels.
Als je altijd kabels pakt dan zijn dumbbells alleen maar makkelijker omdat halverwege de ROM de spanning al wegvalt vanwege gunstige uitwerking van de zwaartekracht.

Thanks.
Ik ben sterker in push oefeningen dan in pull oefeningen ja.
Ieder z'n ding...Gelukkig is tiger sterk best sterk in z'n rug, zo kunnen we een beetje aan elkaar optrekken.

Dat had ik laatst ook tijdens optrekken dat iemand zich aan me begon op te trekken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven