MuscleMeat

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.741
:popcorn:

Ik kan m'n log ook geen drie uur aan laten om ff een terrasje te pakken he.
Ik ga ff m'n koolvis bakken en dan ga ik er eens ff lekker zitten om de laatste vier pagina's te lezen.

Bend over ass****, met een dildo van 20 kilo, muahahaha

Doe je nog mee aan de contest trouwens, ik ben wel benieuwd hoe je fysiek er dit jaar bij staat!

Neen, doe niet mee aan de contest, maar als je echt nieuwschierig bent naar mn fysiek: heb net nog n rugfotootje van gisteravond in mn trainingslogje geplaatst.

• #4.744
Punt drie, het slaat op het feit dat die gewichten in het PL hok vrij normaal zijn. En ja we trainen allemaal met dumbbells en barbells (SM, PL, HG, BB) dus er is wel degelijk een vergelijking.

Dit is niet helemaal waar vriend zoals xtralarge ook al zei; powerlift gericht trainen is totaal anders dan bodybuild gericht trainen, echt totaal anders.
Over het algemeen wil je met powerliften een gewicht zo efficiënt mogelijk van punt A naar punt B bewegen. Efficiënt mogelijk betekent; met zo min mogelijk energie. Dus een zo ergonomisch mogelijke manier. Bodybuilding is totaal anders. Je wilt het gewicht ook van A naar B bewegen, maar tijdens die beweging wil je zo veel mogelijk stress op je te trainen spiergroep leggen. En dat betekent dat de beweging zwaarder wordt, je maakt hem feitelijk zwaarder dan nodig. Het boeit namelijk niet hoeveel gewicht je verzet, de intensiteit voor je spieren daar gaat het om.
Tuurlijk willen we wel allemaal sterker worden, en kracht is vaak de enige maatstaf die we hebben in de logs, dus proberen we zware gewichten te verzetten. Maar ik betrap mezelf er de laatste tijd ook vaak op dat ik te gefocussed ben op zware gewichten. Gelukkig is tiger4evah er dan om te zeggen; **** it gewicht boeit niet. En dat is ook zo. Je moet een keuze maken; enerzijds moet je een zware load hebben maar anderzijds mag die load je beweging niet dusdanig beïnvloeden dat je OF teveel secundaire spieren erbij gaat betrekken OF een dusdanige ****ed up ROM gaat krijgen dat de stress naar beneden gaat.
Ik kan wel een paar jongens uit het PL hok noemen die veel sterkere schouders of borst of whatever hebben dan mij, maar met alle respect hun fysiek ziet er niet uit. No delts, no chest.
Ieder z'n doelen. Maar powerliften en bodybuilding vergelijken is imo niet helemaal correct.

Los daarvan zal split met 60-80% isolatieshit zoals Loo regelmatig eens traint imo nooit in de buurt kunnen komen van keiharde compound-only trainingen met flinke volumes, maar goed, ieder zn meug.
Wat niet wil zeggen dat Loo niet goed traint en erg sterk is, maar dat is nog iets anders dan hardcore.

Dus volgens jouw standaarden zijn compound-only trainingen de indicatie voor hardcore? Dorian Yates deed ook achtelijk veel isolatie in z'n video blood and guts, zijn die trainingen dan niet zo hardcore omdat het veel isolatie is en weinig compound?

Hardcore heeft imo niks te maken met de trainingsroutine die je volgt, of de gewichten die je pakt. Het is de inzet die je geeft. Dat ene uurtje in de gym, en die 23 uur er omheen. Want dat is volgens mijn standaarden hardcore; die ****ing zieke voeding vanaf het moment tot je opstaat tot je gaat slapen.
Dat ene uurtje in the gym stelt weinig voor, als je tijdens dat uurtje geen ballen hebt kan je beter een andere sport zoeken. Maar 24/7 aan voeding en rust denken, dat is mentaal veel zwaarder en mijn standaard voor hardcore.

Ik zal nogmaar eens vermelden dat ik Loo wel goed vind trainen voordat je me nogmaals de mond openbreekt. Maar Jopthelis heeft een punt als hij zegt dat Loo in verhouding tot anderen overdreven veel complimenten krijgt voor wat gewoon trainingen zijn zoals zovelen die doen.

Achja weet je, vanaf het begin van dit log hebben een aantal members het vallen en opstaan van "Loo's reis naar de ultieme fysiek" meegemaakt.
Ik was/ben de enige die hier m'n mental state en anderen zaken post zoals weekendverslagen e.d. Ik heb dat gedaan omdat ik van mening ben dat al dat gene van invloed is op mijn prestaties in the gym. En tuurlijk maak ik af en toe wat amusante zaken mee die hier ook de revu passeren. Ik kreeg er van een aantal veel kritiek op, mijn antwoord was; kankerstraal dan op uit m'n log.
Ik kreeg van veel meer members positieve kritiek erop. Uiteindelijk is dit log uitgegroeid tot toch wel een aardig populair log met een best absurd aantal bezoekers per dag, soms een paar honderd.
Waarschijnlijk een aantal members/gasten die denken; wat een kenkermongool is dat, maar ook een aantal members die misschien zaken van mij in zichzelf herkennen, of zich kunnen vinden met mijn visies op zaken, whatever.
Misschien dat ik daarom meer positieve feedback krijg dan het gemiddelde log waarin alleen cijfertjes worden gepost zonder enige achtergrondinformatie what so ever. Ik wil niet arrogant overkomen ofzo, maar het is zoals het is. Ik post zoals ik zaken ervaar, en toevallig trekt dat veel aandacht. Zowel negatief als positief.

Neen, doe niet mee aan de contest, maar als je echt nieuwschierig bent naar mn fysiek: heb net nog n rugfotootje van gisteravond in mn trainingslogje geplaatst.

Ik ga meteen checken ben benieuwd man!

Hardcore heeft imo niks te maken met de trainingsroutine die je volgt, of de gewichten die je pakt. Het is de inzet die je geeft. Dat ene uurtje in de gym, en die 23 uur er omheen. Want dat is volgens mijn standaarden hardcore; die ****ing zieke voeding vanaf het moment tot je opstaat tot je gaat slapen.
Dat ene uurtje in the gym stelt weinig voor, als je tijdens dat uurtje geen ballen hebt kan je beter een andere sport zoeken. Maar 24/7 aan voeding en rust denken, dat is mentaal veel zwaarder en mijn standaard voor hardcore.

+ een hele berg

Ben het wel met Boto eens, dat een compound only schema met een hoog volume een stuk zwaarder is dan een schema waarbij het grootste gedeelte isolatie is.
IMO is isolatie uitrusten van de compounds.

Verder moet iedereen gewoon verder gaan met aarslikken.

Dus volgens jouw standaarden zijn compound-only trainingen de indicatie voor hardcore? Dorian Yates deed ook achtelijk veel isolatie in z'n video blood and guts, zijn die trainingen dan niet zo hardcore omdat het veel isolatie is en weinig compound?

Ik kom ook net terug van een terrasje dus hou het ook maar "kort". :D

Compounds-only zijn zeker geen indicatie voor hardcore trainingen, maar ik merk wel dat deze met hoog volume vaak gewoon een pak zwaarder zijn dan de gemiddelde standaardtraining met 1 of 2 compounds.
Een pro on roids gaan vergelijken met de gemiddelde jackass hier is natuurlijk ook twijfelenswaardig :D, die intensiteit is sowieso enorm verschillend.
Met alle respect, maar mensen die jouw laatste training (los van je mindset de laatste maanden, want die is erg verbeterd, ik hoop dat je deze in de zomer iets of wat kan behouden :)) serieus hardcore noemen puur omdat je erg sterk bent in die eerste oefening en verder gewoon een basic training neerzet hebben waarschijnlijk nog nooit of zelden zelf een brutale black out gehad na een slopende training. En dat was mijn enigste "ergerlijk" puntje zowat, maar eens je in discussie geraakt... Maar dan heb je inderdaad gelijk dat bodybuilding heel wat meer is dan die paar uurtjes in de week knallen in de gym, dus.. who the **** cares uiteindelijk? :cool:
Ik kanker hier wellicht gewoon zoveel over omdat ik mezelf vanuit mijn eigen perfectionisme best wel kan ergeren aan mensen die in mijn log zaken zoals "brutale training" of zo plaatsen terwijl ik verdomme 2 regels boven of onder mijn training net zei dat het een serieuze k*ttraining was en niets lukte, en dat zie je hier overal wel wat gebeuren. Ik hecht dan veel meer waarde aan posts met degelijke feedback van mensen die je training serieus doornemen en zich niet blindstaren op wat cijfertjes.

Achja weet je, vanaf het begin van dit log hebben een aantal members het vallen en opstaan van "Loo's reis naar de ultieme fysiek" meegemaakt.
Ik was/ben de enige die hier m'n mental state en anderen zaken post zoals weekendverslagen e.d. Ik heb dat gedaan omdat ik van mening ben dat al dat gene van invloed is op mijn prestaties in the gym. En tuurlijk maak ik af en toe wat amusante zaken mee die hier ook de revu passeren. Ik kreeg er van een aantal veel kritiek op, mijn antwoord was; kankerstraal dan op uit m'n log.
Ik kreeg van veel meer members positieve kritiek erop. Uiteindelijk is dit log uitgegroeid tot toch wel een aardig populair log met een best absurd aantal bezoekers per dag, soms een paar honderd.
Waarschijnlijk een aantal members/gasten die denken; wat een kenkermongool is dat, maar ook een aantal members die misschien zaken van mij in zichzelf herkennen, of zich kunnen vinden met mijn visies op zaken, whatever.
Misschien dat ik daarom meer positieve feedback krijg dan het gemiddelde log waarin alleen cijfertjes worden gepost zonder enige achtergrondinformatie what so ever. Ik wil niet arrogant overkomen ofzo, maar het is zoals het is. Ik post zoals ik zaken ervaar, en toevallig trekt dat veel aandacht. Zowel negatief als positief.

Zo is het zeker. Ik zeg dan ook niet dat ik dat zelf scheef vind, maar ik begrijp het standpunt van Jopthelis wel als relatieve nieuwkomer hier. :)

Laatst bewerkt:
Ben het wel met Boto eens, dat een compound only schema met een hoog volume een stuk zwaarder is dan een schema waarbij het grootste gedeelte isolatie is.

het blijft gewoon moeilijk om alles te vergelijken B - compounds trainen - splitten met isolatie-oef , het is allemaal mogelijk - iedereen moet gewoon zijn ding doen - er zijn meer wegen naar rome -

p.s onderschat een isolatie-oef niet - ga maar eens zwaar flyes doen - is echt geen uitrusten hoor :cool:

Ligt maar net aan het aantal reps/sets, wel/niet tot failure/ beyond failure.

Verder zeg ik niet dat je stelling niet klopt. Ik denk alleen dat het niet zo zwart/wit is als jij zegt.

Ligt maar net aan het aantal reps/sets, wel/niet tot failure/ beyond failure.

Verder zeg ik niet dat je stelling niet klopt. Ik denk alleen dat het niet zo zwart/wit is als jij zegt.

Hmmz, waarschijnlijk niet inderdaad.

Mijn ervaring is toch dat bijvoorbeeld 5*5 compounds knallen een stuk zwaarder is, en meer rust nodig heeft dan een tradtitioneel splitschema.
Maar dit kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

Opzich is het natuurlijk ook wel logisch dat compounds zwaarder zijn. De load is meestal groter en je gebruikt meer spieren. Dit geeft dus meer belasting op je lichaam.
Dit wil niet zeggen dat een splitschema niet hardcore kan zijn, maar dat beweer ik ook niet.

uhh als de trainingen van Loo niet hardcore zijn, weet ik het ook niet meer :dunno:

maar goed, wie ben ik.. een bezoeker van zijn log.

Ben benieuwd naar de nieuwste pictures Loo. :P Van wat ik gelezen heb je aardig je best gedaan de laatste weken. Nog even.. en je kunt beachproof genieten van de zomer.

100 proteine-kudo's voor Loo. ;)

Heb je trouwens je doelstellingen voor dit voorjaar bereikt die je aan het eind van vorig jaar in gedachte had?

Word er nog getraind dan?

• #4.754
Ben benieuwd naar de nieuwste pictures Loo. :P Van wat ik gelezen heb je aardig je best gedaan de laatste weken. Nog even.. en je kunt beachproof genieten van de zomer.

100 proteine-kudo's voor Loo. ;)

Heb je trouwens je doelstellingen voor dit voorjaar bereikt die je aan het eind van vorig jaar in gedachte had?

Ik zal een dezer dagen eens ff wat foto's schieten.

Ik ben deels tevreden;

Als ik kijk hoe ik er vorig jaar mei bij stond dan had ik nu, 12 maanden verder, meer massa kunnen pakken. Maar vorig jaar was echt een ****ed up jaar met blessures en school stress en shit.
Als ik kijk naar de winst die ik vanaf januari dit jaar heb gemaakt dan kan ik zeer tevreden zijn. Ik stond er rond de jaarwisseling echt verrot bij, maar vanaf januari heb ik aardig m'n best gedaan en heb ik het geluk gehad dat ik zonder blessures (op m'n knie na) en gezeik flink door heb kunnen trainen.
Ik heb toch wel significante verbeteringen kunnen maken. Op benen na, ze zijn wel gegroeid sinds ik met wraps weer zwaar kan trainen, maar ze blijven achterlopen. Logisch. Ik merk wel dat het steeds lastiger wordt om nog dramatische verbeteringen in je fysiek te maken. Je bent zo een half jaar verder. En de laatste weken heb ik steeds meer zo'n "burn-out" gevoel. Soms heb ik een paar dagen zware motivatie en zit ik echt "in the zone", dan heb ik weer een paar dagen dat ik denk; "jezus ik ben het zo spuugzat he, al dat vieze vreten, die verrote spierpijn, WEER naar die sportschool, WEER al die energie wegtrainen".
Ik moet voor deze zomer ff een goede balans zien te vinden tussen lekker genieten en feestvieren maar niet in die belachelijke mate dat m'n fysiek er zwaar onder lijdt, want ik ken mezelf; meestal wordt een periode hard trainen gevolgd door een periode hard naar de ***** gaan. Alleen dit jaar wil ik het ff anders doen.

Gister stond eigenlijk borst op het programma, maar ik was zo moe dat ik de hele middag heb geslapen. Toen ik wakker werd voelde ik al aan m'n ballen dat het geen goede training zou worden, dus ik heb voor het eerst sinds 10 weken ofzo een training overgeslagen. Nu schuift alles een dagje door, maakt niet uit. Tiger4evah en ik werken via het "joker-systeem". Je hebt 4 jokers per jaar die je in mag zetten om een training te skippen wegens bitcherigheid. Dit is m'n eerste joker. :D

En als de jokers op zijn?

Ik zal een dezer dagen eens ff wat foto's schieten.

Tiger4evah en ik werken via het "joker-systeem". Je hebt 4 jokers per jaar die je in mag zetten om een training te skippen wegens bitcherigheid. Dit is m'n eerste joker. :D

Ben echt benieuwd hoe je erbij staat... Vooral je rug moet volgens mij wel massa bijgekomen zijn sterke.
Mooi systeem met een maatje trainen die ook hardcore traint is toch wel essentieel of in ieder geval makkelijker om te gainen. Goed combi zijn jullie!

Trainze straks.

Ben echt benieuwd hoe je erbij staat... Vooral je rug moet volgens mij wel massa bijgekomen zijn sterke.
Mooi systeem met een maatje trainen die ook hardcore traint is toch wel essentieel of in ieder geval makkelijker om te gainen. Goed combi zijn jullie!

Trainze straks.

Eens met Xtra.. (Helaas) Ben zowiezo benieuwd naar je fysiek..

zo, ben ik ook wel benieuwd loo, je schept hoge werwachtingen door alles wat ik lees, ben benieuwd hoe je erbij staat! :D

Hmmz, waarschijnlijk niet inderdaad.

Mijn ervaring is toch dat bijvoorbeeld 5*5 compounds knallen een stuk zwaarder is, en meer rust nodig heeft dan een tradtitioneel splitschema.
Maar dit kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

Opzich is het natuurlijk ook wel logisch dat compounds zwaarder zijn. De load is meestal groter en je gebruikt meer spieren. Dit geeft dus meer belasting op je lichaam.
Dit wil niet zeggen dat een splitschema niet hardcore kan zijn, maar dat beweer ik ook niet.

Je kan elke training zo zwaar mogelijk maken als je zelf wil, hangt van de intensiteit af. Iemand die elke keer volle bak traint op een split (zoals Loo) kan best zwaarder trainen dan iemand die 5x5 doet, een training die overigens imo niet eens zo zwaar is omdat de eerste sets toch maar op de automatische piloot zijn en slechts een voorbereiding op de laatste sets.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven