Fitness Seller

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Beste mensen,

Aangezien ik nog steeds geveld ben door het griepvirus heb ik tijd zat om m'n trainingsschema's uit te schrijven.
Ik heb voor de komende zes weken het volgende trainingsschema (zie spoiler).
Gelieve uw commentaar.

Noot; de volgende oefeningen wil ik ter variatie NIET in dit schema hebben, aangezien ik ze in mijn volgende schema ga verwerken;
• bent over rows
• dumbbell rows
• pull ups breed
• leg extensions
• dumbbell presses
• shrugs dumbbell

trainingsschema;

Zondag

RUG
Deadlift !!!
Small grip pull ups
Pulldown behind the neck
Straight arm pulldown (machine)

BICEPS
Zittende dumbbell curls (tegelijk)
Hammer curls dumbbell
Barbell curl (op scott bench)

Maandag

BORST
Bankdrukken
Schuindrukken dumbbells
Schuine fly's dumbbell
Dippen

TRICEPS (3 sets per oefening)
One arm triceps extensions
Push down stang
Touwtjes boven je hoofd

Woensdag

BUIK
Crunches (voeten vast) met dumbbell
Side bent op hyperextention machine

BENEN
Squat wide stance
Leg Press small stance
Lying leg curl
Stiffed leg dead lift
Kuiten op smith machine

Vrijdag

SCHOUDERS
Neck press stang
Side raise machine
Front raises dumbbell
Bent over raises kabel

TRAPS;
Shrugs voorlangs losse stang
Shrugs achterlangs smith

BICEPS
Concentration curl + Posedown curl

Laatst bewerkt:
Ziet er lekker uit Loo, knal ze!!!

Het ziet er een mooi schema uit, maar er zitten dumbbell shrugs in en die wou je juist vermijden, omdat je ze in je volgend schema gaat gebruiken:p?
Op je borst-triceps dag, zou je niet 1 oefening weglaten of 2 oefeningen vervangen door een skullcrusher? Omdat je met dippen je triceps toch al aardig meeneemt niet?
Ga je nu dan enkel deadliften en pullbewegingen doen en in het volgend schema dan hoofdzakelijk rowbewegingen?

Het ziet er een mooi schema uit, maar er zitten dumbbell shrugs in en die wou je juist vermijden, omdat je ze in je volgend schema gaat gebruiken:p?

oeps, aangepast:p dumbbell shrugs zijn idd voor m'n volgende schema, ik zit dan in een nieuwe gym waar de dumbbells zwaarder gaan.

Op je borst-triceps dag, zou je niet 1 oefening weglaten of 2 oefeningen vervangen door een skullcrusher? Omdat je met dippen je triceps toch al aardig meeneemt niet?

klopt ja, ik heb een beetje gemengde gevoelens over die dag.
dippen = voor een groot gedeelte triceps. En daarna nog 3 triceps oefeningen doen neigt naar overkill.
Weet je, ik ga 3 sets per oefening doen voor triceps, wat dacht je daarvan?
Skullcrushers doe ik al in m'n volgende schema...

Ga je nu dan enkel deadliften en pullbewegingen doen en in het volgend schema dan hoofdzakelijk rowbewegingen?

In m'n volgende schema ga ik zowiezo DB rows doen (nieuwe gym= zwaardere DB) en BOR's doen (heb ik nog nooit gedaan)

zie comment

Kan je in je nieuwe gym ook op zondag trainen? Hier in de buurt ken ik echt geen enkele gym waar dat kan!
Je zal het snel merken hoe je triceps herstelt ook hoor, je kan dan nog altijd switchen. Cable rows zijn mss een optie als je nu een row wilt doen?
BOR is echt lekker, ga je niet meer kwijtwillen eens je hem doet:D.

Rustig aan gedaan ben nog steeds grieperig
4 sets 15 reps elk.

MAANDAG

Rug

deadliften
small grip pull ups
lat pully behind the neck
straight arm pull down machine

Biceps

seated dumbbell curls (tegelijk)
hammer curls touw
scott bench ez-bar curls

mooi volume snel beter worden Loo

Imo doe je je rugtraining echt wel te tekort als je niet 1 row erbij doet.

Verder wel 'ok' schema, met natuurlijk net zo veel voor biceps als voor benen, zoals het een echt bodybuilder betaamt :D.

Rustig aan gedaan ben nog steeds grieperig
4 sets 15 reps elk.

MAANDAG

Rug

deadliften
small grip pull ups
lat pully behind the neck
straight arm pull down machine

Biceps

seated dumbbell curls (tegelijk)
hammer curls touw
scott bench ez-bar curls

bang om zwaar te gaan? Komop man, rows rows en rows!

Persoonlijk vind ik oefeningen eruit laten ter variatie onzin. Als je nu je vb je benen traint met squatten of leg press, bij bijde train je toch volle bak quads. Alleen zijn squats beter, dus squatten als je moet kiezen tussen de 2. Varieren doe je met sets, rep ranges en split schema's.

Persoonlijk vind ik oefeningen eruit laten ter variatie onzin. Als je nu je vb je benen traint met squatten of leg press, bij bijde train je toch volle bak quads. Alleen zijn squats beter, dus squatten als je moet kiezen tussen de 2. Varieren doe je met sets, rep ranges en split schema's.

Daar ben ik het niet mee eens, je lichaam gaat wennen aan bepaalde oefeningen.
Doe je een oefening constant in je schema, dan is hij minder effectief.

Je merkt duidelijk wanneer je een oefening een tijdje niet hebt gedaan, dat hij weer effectiever is. Met effectiever bedoel ik dat de stress op de spier groter is, hetgeen resulteert in (meer) spierpijn. Wat je ook vaak merkt is dat je weer sneller vooruit gaat als je een oefening een tijd niet hebt gedaan. Doe je een oefening altijd in je schema, dan merk je na verloop van tijd dat de progressie in die oefening minder wordt. En stilstand = achteruitgang.
Daarnaast is het goed je spieren met verschillende oefeningen te belasten, maar je kan nooit elke rugoefening in je schema gooien. Vandaar om de zoveel tijd een aantal oefeningen wisselen.

Maargoed smaken verschillen natuurlijk, ik merk dat af en toe switchen van oefeningen voor mij effectief is, nieuwe impuls = nieuwe groei.

weer rustig getraind, 15 reps. Dodelijk saai maar ik ben nog niet helemaal nieuw dus het is ff niet anders...

DINSDAG

Borst

Bankdrukken
Schuindrukken dumbbells
Schuine fly's dumbbells
Dippen

Triceps (3 sets per oefening)

Standing cable triceps extension
Push down rechte stang
Touwtjes boven het hoofd

Je mag gewichten vermelden hoor Loo:p!

Je mag gewichten vermelden hoor Loo:p!

Beschamend, ik ben nou echt aan het "fitnessen".
Beetje om me heen kijken tijdens de set enzo, dodelijk saai.
Ik merk dat ik nog een beetje zwakjes ben van die griep + ik heb geen zin in ****ing spierpijn deze week dus vandaar
Vanaf maandag weer 100 % knallen.

Ik merk dat ik nog een beetje zwakjes ben van die griep + ik heb geen zin in ****ing spierpijn deze week dus vandaar

Haha, ken ik, ik was vandaag ook niet in mijn normale doen na mijn schijtervaring dit weekend!

:sd:

Kom op bro,knallen met die gewichten he!!!Een veredelde vorm van fitness is ook niet bepaald de bedoeling he.;)

Geen zin in spierpijn!!!!:whip:

Daarom kunnen voetballen zo goed wielrennen, en wielrenners zo goed voetballen. Aangezien dat allebei ook benen is:rolleyes:.
Verschil in oefening=verschil in coördinatie=verschil in belasting=groei.

@Loo: Als je ziek bent moet je juist zwaar gaan, om alle bacillen en antistoffen je lichaam uit te pompen, zo werkt dat;) en dan lekker kotsen na een training.

In dat geval zou ik eerder voor cardio gaan.

Als je ziek of ziekjes bent moet je juist elke activiteit die je weerstand initieel verlaagd vermijden.

"ff lekker sporten om de bacterieën eruit te zweten is een fabeltje"

rustig aan doen dus...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven