AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Lekkere benches en fly's, voeding komt weer op gang zie ik, nice!

MAANDAG

Wederom weinig tijd om te trainen, daarom alleen borst gepakt.
Borst ging redelijk, geen spiervermoeidheid of verzuring meer gelukkig. Pomp zit er al beter in. Nou nog groeien :D

Borst

Bankdrukken
10 * 50
10 * 70
10 * 90
10 * 90

Schuindrukken
10 * 60
10 * 80
10 * 80 (spot)
10 * 60

Dumbbell fly's
10 * 14
10 * 20
10 * 26
10 * 26

Voeding

half 12 wakker.:o

12.00 bord brinta + whey shake
14.00 4 boterhammen + 4 eieren (vit C + multi)
17.00 bord pasta + 150gram tonijn + creatine (visolie + vit E)
19.00 trainen
20.00 AA met creatine + whey shake met dextrose
21.00 bord stamppot + 250 gram biefstuk (visolie)
23.30 100gram noten + 500 gram kwark (vit C)

Je borst blijft wel ijzersterk Loo!

Waarom drink je eigenlijk zoveel AA'tjes? Die dextrose is toch wel genoeg in principe?

Lekker gewerkt Loo-tje even die borst uit elkaar geklapt.
Voeding is ook netjes man-->:thumbs:

sterke chest, nu nog op tijd opstaan voor je 1e maaltijd en je bent right on track :p

Ik zie dat je na training AA met creatine neemt en whey met dextrose; maar proteine benadeelt de opname van creatine, daarom altijd half uurtje wachten met whey na creatine is het principe geloof ik..

Gaat iets beter eh? Wel jammer dat je geen tijd hebt man... maja, komt ook wel weer eh..

Vreten is nog niet echt geweldig makker... maar beter dan vorige week. Hou het nu ff vast, anders gaat het met trainen ook k*t eh?

Kom op Loo, laat zien dat je DBB ownt ;)

sjff_03_img1227.jpg

degelijke training en voeding....maar WTF half 12 opstaan :eek:

Ik zie dat je na training AA met creatine neemt en whey met dextrose; maar proteine benadeelt de opname van creatine, daarom altijd half uurtje wachten met whey na creatine is het principe geloof ik..
Eiwit benadeelt de opname van creatine? Bron?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.691
Merk je al wat vooruitgang in je fysiek?

Ik ben al weer een kilo of 3, 4 aangekomen denk ik. Moeilijk te zeggen.
M'n fysiek is al weer wat voller, maar dat is logisch. Dat is weer een hoop glycogeen/vocht en ook wat vet erbij. Dat is de rebound van een maand jack shit eten. Ik mis nou nog gewoon wat keiharde spiermassa. M'n fysiek komt nog niet eens in de buurt van wat het was. Het gaat langzaam, maar zolang ik een stijgende lijn blijf houden is het goed.

Lekkere benches en fly's, voeding komt weer op gang zie ik, nice!

Je borst blijft wel ijzersterk Loo!

Lekker gewerkt Loo-tje even die borst uit elkaar geklapt.
Voeding is ook netjes man-->:thumbs:

sterke chest, nu nog op tijd opstaan voor je 1e maaltijd en je bent right on track :p

Gaat iets beter eh? Wel jammer dat je geen tijd hebt man... maja, komt ook wel weer eh..

Vreten is nog niet echt geweldig makker... maar beter dan vorige week. Hou het nu ff vast, anders gaat het met trainen ook k*t eh?

Kom op Loo, laat zien dat je DBB ownt ;)

Thanks.
Het gaat al "iets" beter ja. Ik zit echter nog niet echt lekker in m'n ritme.
Bodybuilding is een combinatie van factoren he; je training moet goed zijn, maar ook je voeding en je rust. Op alle drie de punten valt nog een en ander te verbeteren. De trainingen zijn qua mental state nog niet intens genoeg, en qua fysieke kracht/uithoudingsvermogen is m'n lichaam nog steeds aan het "rehabiliteren" van die maand. Ik merk het aan m'n coördinatie, recupering tussen sets, spieruithoudingsvermogen, en vooral spierpijn.
De voeding is nog rommelig, ik loop nog een beetje achter de feiten aan, soms te veel tijd tussen de meals, soms geen goede planning, soms pure luiheid. De rust was deze week door omstandigheden erg slecht.
En zo valt er een en ander te verbeteren. Zonde ik had er meer uit kunnen halen de afgelopen weken.
De drive is er, de kennis is er ook, ik ken m'n lichaam zo goed ik weet precies wat er voor nodig is om te groeien. Nou de knop om zetten en 110% dedicated die sprint maken.

Waarom drink je eigenlijk zoveel AA'tjes? Die dextrose is toch wel genoeg in principe?

Juist ja.
Ik ben er niet zo'n fan van om m'n creatine in m'n whey shake te doen.
Misschien kan het prima, maar mijn gevoel zegt dat het de opname iets beïnvloed.
Daarom kies ik direct na de training voor creatine met een AA. Die heeft eerste prioriteit.
Sowieso vind ik AA een van de beste post work out drankjes vanwege de combi van snelle suikers (dextrose) en ook wat langzamere suikers (o.a maltodextrine). Dus die AA met creatine zorgt eigenlijk voor de meest gunstige opname.
Maar ik vind het zonde om die window of opportunity niet volledig te benutten, dus daarom kies ik ook voor snelle eiwitten(whey) en nog wat dextrose een kleine 10 min na die AA.
Zeker omdat de tijd tussen m'n pre en post work out meal vrij groot is. De tijd zonder eiwitten is te lang (zonder post work out shake).
Die extra +- 30gram dextrose in m'n shake is misschien overbodig, maar ik wil er zeker van zijn dat die glycogeendepots maximaal gevuld worden. Naarmate ik verder ben in m'n "come-back" zal ik die dextrose wat verlagen, er vanuit gaande dat die glyoogeendepots wel aardig vol zitten. Maar ik heb m'n suikers nu wat hoger (gedurende de hele dag trouwens).

degelijke training en voeding....maar WTF half 12 opstaan :eek:

Ik had het nodig :D

Ik denk zelf dat het belang van suikers na de training wel beetje overdreven is. Zolang je gewoon een goede maaltijd krijgt.

Ik neem het zelf ook wel gewoon voor de zekerheid, wetenschap is er ook nog niet helemaal uit geloof ik.

Dat ben ik niet met je eens Daster dat principe(dextro wheyshake) heeft zich allang bewezen. Is heel veel info over te vinden....

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.695
Ik denk zelf dat het belang van suikers na de training wel beetje overdreven is. Zolang je gewoon een goede maaltijd krijgt.

Ik neem het zelf ook wel gewoon voor de zekerheid, wetenschap is er ook nog niet helemaal uit geloof ik.

Dat zal altijd een eeuwige discussie blijven, net zoals de invloed van cortisol-vorming tijdens (langere) trainingen.

Je zal altijd mensen hebben die zeggen; die post-wo shake of drank is niet zo belangrijk.

Ik zeg; het is een kleine moeite, en er zijn toch wel erg veel aanwijzingen dat het wel degelijk een significante werking heeft dus ik zie eigenlijk geen enkele reden om het niet te doen....

Dat zal altijd een eeuwige discussie blijven, net zoals de invloed van cortisol-vorming tijdens (langere) trainingen.

Je zal altijd mensen hebben die zeggen; die post-wo shake of drank is niet zo belangrijk.

Ik zeg; het is een kleine moeite, en er zijn toch wel erg veel aanwijzingen dat het wel degelijk een significante werking heeft dus ik zie eigenlijk geen enkele reden om het niet te doen....

Kleine moeite grote verschil he? :)

Wie zegt dan dat het niet werkt en waar is discussie over????

Ben ik ook benieuwd naar..:D

Wie zegt dan dat het niet werkt en waar is discussie over????

Dacht dat 3XL nog niet zo lang geleden een topic opende waarin deze dingen ontkracht werden. In de
Muscular Development een paar maandjes terug stond ook al zo'n artikel dat het allemaal niet zo nodig
was. Enkel voor de kleine insuline piek zou je het kunnen doen zeg maar, maar dat verschil was nagenoeg
verwaarloosbaar.

EDIT: en heel in het verleden postte Smoothmold ook al zoiets. Er zijn trouwens niet zo heel veel geldige
onderzoeken die aantonen dat Dextrose na de training enigzins iets van voordeel zou geven. Dacht dat
er maar één of twee echt wetenschappelijk onderbouwde waren.

Ik moet eens zoeken in mijn boekjes en dat inscannen denk ik :p

Damn en ik maar als een trouwe hond elke keer die shakes drinken na de training heheheheh. Maar er zijn ook voldoende onafhankelijke artikelen die beweren dat het juist wel zinvol is.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven