lijkt wel een romanian wat loo deed...heb ik ook een tijd gedaan. Althans vooral toegelegd op het bovenste deel waardoor mn upperback veel meer ontwikkeld was dan mn lowerback.
Maar opzich wel geinig hoe je een deadlift een deadlift kan noemen wanneer het gewicht niet dood is
Dat klopt ja, tiger en ik deden hem allebei zonder al te veel die hamstrings erbij te betrekken. (overigens bewust omdat we hem echt op de erector wilde pakken en minder op glutes/hams).
Als je met je LB vrij stijf blijft staan en alleen je UB buigt, dan heb je ook nog eens het voordeel (indien je zoals mij korte hams hebt) dat je hams op rek komen tijdens het zakken waardoor het omhoog gaan alleen maar makkelijker wordt (zie het als een elastiek).
Nu met deadstop mis je dat, en je bent wel verplicht je glutes en hams erbij te betrekken, anders is het niet te doen. Maar dat is niet erg, die kunnen nu ook wel wat extra werk gebruiken
Waarom kies je er voor om uit te breiden (dus volume omhoog) en niet bijv. om de intensiteit omhoog gooien?
Ik wil die intensiteit sowieso weer naar 110 % brengen, gewoon weer tot failure trainen, maar dan nog wil ik wel een iets hoger volume gaan draaien. Ik denk dat dat net ff iets beter is, zeker met oogpunt op de pomp = meer rek op fascia = meer ruimte voor groei.
dat zijn variaties...
een deadlift is MET deadstop, einde discussie...
@loo: om het 'lostrekken' van de grond te trainen raad ik je platform deadlifts aan (dus jij staat op een verhoogje, hoeft niet heel hoog te zijn 5cm is al genoeg).
Ik zie niet in waarom je dan sterker zou worden in het onderste deel? Sumo style moet je imo enkel doen als je sterke poten hebt, anders werkt het nadelig.
Mijn advies: plateau deadlifts. Leg 1 of 2 schijven op de grond en dl vanaf daar. Je ROM is hierdoor groter, en je zult voornamelijk sterker worden onderin.
Ja misschien gaan we dat wel een tijdje doen ja. Het is nu nog niet echt hinderlijk (we zijn ook geen powerlifters dus gewicht boeit niet zo gek veel), maar het is wel goed dat we nu veranderd zijn van deadlift methode.
We deadliften ook nog niet zo lang (schandalig

) dus we leren af en toe nog wat bij.
Ik wil je allereerst ff complimenteren met je training Loo! En ook mooi om te lezen dat je er zelf ook positief over bent! Go for it brother!
Maar wil ook meteen ff iets vragen mbt die yates rowes; Die zijn toch wat minder horizontaal met de vloer? Je staat dus wat rechter dan met normale barbell rows? Ik weet dat je bij pandlay rows helemaal met de grond horizontaal moet staan... bij ''standaard rows'' iets minder.. en bij yates rows sta je dus nog wat rechter? En hoe breed pak jij de barbell? Heb net wat youtube stuff zitten bekijken van yates rows en het ziet er verdomd goed uit. Morgen staat er een rugtraining op het programma voor me, dus mischien meteen een kans op die yates row te doen.
Thanks ijzerbroeder het gaat sinds deze week weer lekker ja ik zie het weer zitten na een moeizame start. Ben jij nog een beetje aan het knallen?
Juist ja, met yates row sta je nog iets rechter dan met een gewone BOR.
Het is een beetje aanvoelen hoe recht (of hoe horizontaal) je moet staan.
Sta je te recht; dan wordt het meer een soort shrugs. Sta je te ver voorover, dan wordt het meer een gewone BOR. Het mooie van die Yates row is dat je meer gewicht kan pakken dan met een gewone BOR, waar al gauw balans en evenwicht een rol gaat spelen. Ik pak een yates row iets minder breed dan een gewone BOR, en ik probeer m'n ellebogen iets meer naar achter te trekken ipv je ellebogen echt zijwaarts te houden (wat automatisch gebeurd als je de stang breder beet pakt).
Tijdens het zakken goed die armen stretchen (het is al een vrij korte slag dus zorg dat je wel een goede ROM maakt) en dan de stang tegen je navel (of net iets eronder) trekken. Ik doe meestal 1 werkset met iets meer gooi en smijtwerk en minimaal 1 werkset waarbij ik die topcontractie ff vasthou; goede mind-muscle connectie houden en goed squeezen.
Het is een brute oefening voor je lats en je midde traps, leuke variatie op gewone rows!
Succes
Woensdag
Gister een rustdag, niks boeiends, toch ff voeding vermelden.
09.30 brinta + whey shake
12.00 4 boterhammen met dikke laag pindakaas (2 extra lepels) (vit C + multi)
15.00 bord pasta + 250gram tonijn (visolie + vit E)
17.30 banaan + whey shake
20.30 100gram rijst + 300gram zalmfilet + 150gram broccoli + 50 gram boontjes
23.00 big mac
Yo xtralarge?
Verse zalmfilet met rijst, broccoli, peultjes en sugarsnaps.
Sausje gemaakt met roomboter, bieslook en rode ui, op smaak gebracht met zout en peper.
Alles gestoomd (= vitaminebom)