AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
nee vanaf volgende week ga ik uitbreiden.

Pak nu alleen nog wat basic compound oefeningen, maar ik kan nu wel zeggen dat ik aardig herstelt bent van m'n "geweldige vakantie inclusief darminfectie", dus vanaf volgende week het volume wat uitbreiden.

darmproblemen ken ik alles van:(

heb je problemen bij het eten?
aan je voeding te zien lukt het nu wel zeker?

veel succes met het uitbreiden in ieder geval!

Ik heb in die tijd dat ik train al talloze supplementen de revu zien passeren, en ik geloofde er nooit zo in (op creatine na). Tot ik een aantal ervaren jongens over no-xplode hoorde. Ik dacht; gasten waar hebben jullie het over jullie zijn ****ing beesten en dan ga je mij vertellen dat no-xplode heftig is en werkt?
Dus ik werd nieuwsgierig en ik kan echt voor 1000% zeker zeggen dat het werkt, niet alleen placebo-effect.
Je wordt niet sterker ervan, je krijgt niet een brute pomp ervan, maar de drive en focus is zeker weten beter. Ik kan beter doorgaan, agressief, een beetje hyper, gewoon knallen, doorgaan, no pain no gain.
En na de training ben ik helemaal verrot, beetje duizelig, misselijk, ****ing bezweet, omdat ik alles gegeven heb. En zo hoort het ook.
Nee die shit werkt zeker, het is geen wondermiddel maar het doet zeker wat, zonder twijfel. Het is geloof ik ook een van de best verkochte supps van het moment.
Misschien moet je wat intensiever trainen bro, misschien merk je dan wel verschil ;)

Tsja, die focus inderdaad, misschien. Maar verder kon ik weinig verschil merken. Zal het nog eens een kans geven, als ik echt verschil zie in mjin trainingen en gewichten dan zie je dat het werkt.

Touch&go gaat me voorkeur niet naar uit maar op lichtere gewichten deadstop is ook overdreven. :p
Alles onder de 100 doe ik meestal touch & go. :p

ow, had je voer nog niet zien staan.... ahum, ik spees um zeker.

Antwoord: Stukken beter Loo! ;)

hahaha ja man, ik deed op een gegeven moment 170 op reps en 180 of 190 kreeg ik niet eens van de grond. Dus ik ging ff informatie vergaren, toen bleek dat ik hem niet genoeg doodlegde waardoor ik eigenlijk helemaal niet voldoende het loskomen van de grond trainde. Dus sindsdien probeer ik hem na elke rep ff dood te leggen, dat is verdomme meteen 3x zo zwaar:mad:
Nu met 160 ook, de lock out is geen enkel probleem als ik eenmaal los ben ga ik als een speer omhoog zonder hitch, maar iedere keer dood gewicht pakken zuigt.
Maargoed ik ga dit ff een tijdje doen, ik vind het nu wel ff prima dat er niet zoveel gewicht op de bar zit, en dan weer een tijdje touch and go met zwaarder gewicht doen, dat vind ik voor de pomp toch lekkerder.
Variatie kan geen kwaad, maar ben toch voor de deadstop.

Het is precies hoe je het aangeeft. Wanneer je steeds touch & go doet train je maar een rep een echte deadlift en dat is wanneer je de eerste rep pakt. Dan is het idd zo dat je bij iets zwaardere gewichten het gewicht niet eens van de grond kan krijgen.

Wil je echt in het onderste deel sterker worden dan adviseer ik je eens te varieren met de sumo deadlift. Bij deze variant is het zwaarder het gewicht van de grond te krijgen het locken is daarentegen weer wat eenvoudiger. En de halting deadlift (deadlift tot net voorbij de knie en terug) kan je ook zeker daarbij helpen.

lijkt wel een romanian wat loo deed...heb ik ook een tijd gedaan. Althans vooral toegelegd op het bovenste deel waardoor mn upperback veel meer ontwikkeld was dan mn lowerback.

Maar opzich wel geinig hoe je een deadlift een deadlift kan noemen wanneer het gewicht niet dood is :P

nee vanaf volgende week ga ik uitbreiden.

Pak nu alleen nog wat basic compound oefeningen, maar ik kan nu wel zeggen dat ik aardig herstelt bent van m'n "geweldige vakantie inclusief darminfectie", dus vanaf volgende week het volume wat uitbreiden.

Waarom kies je er voor om uit te breiden (dus volume omhoog) en niet bijv. om de intensiteit omhoog gooien?

lijkt wel een romanian wat loo deed...heb ik ook een tijd gedaan. Althans vooral toegelegd op het bovenste deel waardoor mn upperback veel meer ontwikkeld was dan mn lowerback.

Maar opzich wel geinig hoe je een deadlift een deadlift kan noemen wanneer het gewicht niet dood is :P

uhhhhhhm heb je eventjes;

romanian deadlift
stiffed leg deadlift

etc....:P

dat zijn variaties...
een deadlift is MET deadstop, einde discussie...

@loo: om het 'lostrekken' van de grond te trainen raad ik je platform deadlifts aan (dus jij staat op een verhoogje, hoeft niet heel hoog te zijn 5cm is al genoeg).

Ik wil je allereerst ff complimenteren met je training Loo! En ook mooi om te lezen dat je er zelf ook positief over bent! Go for it brother!

Maar wil ook meteen ff iets vragen mbt die yates rowes; Die zijn toch wat minder horizontaal met de vloer? Je staat dus wat rechter dan met normale barbell rows? Ik weet dat je bij pandlay rows helemaal met de grond horizontaal moet staan... bij ''standaard rows'' iets minder.. en bij yates rows sta je dus nog wat rechter? En hoe breed pak jij de barbell? Heb net wat youtube stuff zitten bekijken van yates rows en het ziet er verdomd goed uit. Morgen staat er een rugtraining op het programma voor me, dus mischien meteen een kans op die yates row te doen.

Variatie kan geen kwaad, maar ben toch voor de deadstop.

Het is precies hoe je het aangeeft. Wanneer je steeds touch & go doet train je maar een rep een echte deadlift en dat is wanneer je de eerste rep pakt. Dan is het idd zo dat je bij iets zwaardere gewichten het gewicht niet eens van de grond kan krijgen.

Wil je echt in het onderste deel sterker worden dan adviseer ik je eens te varieren met de sumo deadlift. Bij deze variant is het zwaarder het gewicht van de grond te krijgen het locken is daarentegen weer wat eenvoudiger. En de halting deadlift (deadlift tot net voorbij de knie en terug) kan je ook zeker daarbij helpen.

Ik zie niet in waarom je dan sterker zou worden in het onderste deel? Sumo style moet je imo enkel doen als je sterke poten hebt, anders werkt het nadelig.

Mijn advies: plateau deadlifts. Leg 1 of 2 schijven op de grond en dl vanaf daar. Je ROM is hierdoor groter, en je zult voornamelijk sterker worden onderin.

lijkt me een idd een goede oefening, die plateau deadlifts.

maar is het niet moeilijk om zo een rechte rug te houden?
wel eens proberen volgende rugtraining.

Ik zie niet in waarom je dan sterker zou worden in het onderste deel? Sumo style moet je imo enkel doen als je sterke poten hebt, anders werkt het nadelig.

Mijn advies: plateau deadlifts. Leg 1 of 2 schijven op de grond en dl vanaf daar. Je ROM is hierdoor groter, en je zult voornamelijk sterker worden onderin.

Je ROM word dan toch kleiner? :p

Oh, ik dacht dat je de bar (of de plates) op 2 plates moet leggen, ik snapte al het logica niet maar nu wel. :roflol:

Wat ik altijd zo apart vind aan Loo's topic is dat hij in weken hét verschil kan maken.
Krachttoename, massa erbij of juist eraf, ander fysiek op foto's enz terwijl hij toch al enige jaren deze sport bedrijft. Het lijkt mij een geweldige motivatie om door te blijven gaan.

Ik zie bij mezelf maar bar weinig vooruitgang het laatste jaar. Mijn borst ontwikkelt zich maar niet zoals ik het wil, net zoals mijn krachttoename enz. Frustrerend.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.739

Dat klopt ja, tiger en ik deden hem allebei zonder al te veel die hamstrings erbij te betrekken. (overigens bewust omdat we hem echt op de erector wilde pakken en minder op glutes/hams).
Als je met je LB vrij stijf blijft staan en alleen je UB buigt, dan heb je ook nog eens het voordeel (indien je zoals mij korte hams hebt) dat je hams op rek komen tijdens het zakken waardoor het omhoog gaan alleen maar makkelijker wordt (zie het als een elastiek).
Nu met deadstop mis je dat, en je bent wel verplicht je glutes en hams erbij te betrekken, anders is het niet te doen. Maar dat is niet erg, die kunnen nu ook wel wat extra werk gebruiken :D

Waarom kies je er voor om uit te breiden (dus volume omhoog) en niet bijv. om de intensiteit omhoog gooien?

Ik wil die intensiteit sowieso weer naar 110 % brengen, gewoon weer tot failure trainen, maar dan nog wil ik wel een iets hoger volume gaan draaien. Ik denk dat dat net ff iets beter is, zeker met oogpunt op de pomp = meer rek op fascia = meer ruimte voor groei.

dat zijn variaties...
een deadlift is MET deadstop, einde discussie...

@loo: om het 'lostrekken' van de grond te trainen raad ik je platform deadlifts aan (dus jij staat op een verhoogje, hoeft niet heel hoog te zijn 5cm is al genoeg).

Ja misschien gaan we dat wel een tijdje doen ja. Het is nu nog niet echt hinderlijk (we zijn ook geen powerlifters dus gewicht boeit niet zo gek veel), maar het is wel goed dat we nu veranderd zijn van deadlift methode.
We deadliften ook nog niet zo lang (schandalig :o ) dus we leren af en toe nog wat bij.

Ik wil je allereerst ff complimenteren met je training Loo! En ook mooi om te lezen dat je er zelf ook positief over bent! Go for it brother!

Maar wil ook meteen ff iets vragen mbt die yates rowes; Die zijn toch wat minder horizontaal met de vloer? Je staat dus wat rechter dan met normale barbell rows? Ik weet dat je bij pandlay rows helemaal met de grond horizontaal moet staan... bij ''standaard rows'' iets minder.. en bij yates rows sta je dus nog wat rechter? En hoe breed pak jij de barbell? Heb net wat youtube stuff zitten bekijken van yates rows en het ziet er verdomd goed uit. Morgen staat er een rugtraining op het programma voor me, dus mischien meteen een kans op die yates row te doen.

Thanks ijzerbroeder het gaat sinds deze week weer lekker ja ik zie het weer zitten na een moeizame start. Ben jij nog een beetje aan het knallen?

Juist ja, met yates row sta je nog iets rechter dan met een gewone BOR.
Het is een beetje aanvoelen hoe recht (of hoe horizontaal) je moet staan.
Sta je te recht; dan wordt het meer een soort shrugs. Sta je te ver voorover, dan wordt het meer een gewone BOR. Het mooie van die Yates row is dat je meer gewicht kan pakken dan met een gewone BOR, waar al gauw balans en evenwicht een rol gaat spelen. Ik pak een yates row iets minder breed dan een gewone BOR, en ik probeer m'n ellebogen iets meer naar achter te trekken ipv je ellebogen echt zijwaarts te houden (wat automatisch gebeurd als je de stang breder beet pakt).
Tijdens het zakken goed die armen stretchen (het is al een vrij korte slag dus zorg dat je wel een goede ROM maakt) en dan de stang tegen je navel (of net iets eronder) trekken. Ik doe meestal 1 werkset met iets meer gooi en smijtwerk en minimaal 1 werkset waarbij ik die topcontractie ff vasthou; goede mind-muscle connectie houden en goed squeezen.
Het is een brute oefening voor je lats en je midde traps, leuke variatie op gewone rows!
Succes

Woensdag

Gister een rustdag, niks boeiends, toch ff voeding vermelden.

09.30 brinta + whey shake
12.00 4 boterhammen met dikke laag pindakaas (2 extra lepels) (vit C + multi)
15.00 bord pasta + 250gram tonijn (visolie + vit E)
17.30 banaan + whey shake
20.30 100gram rijst + 300gram zalmfilet + 150gram broccoli + 50 gram boontjes
23.00 big mac :D

Yo xtralarge?

Verse zalmfilet met rijst, broccoli, peultjes en sugarsnaps.
Sausje gemaakt met roomboter, bieslook en rode ui, op smaak gebracht met zout en peper.
Alles gestoomd (= vitaminebom)

14xnvyo.jpg

Laatst bewerkt:
Wat ik fijn vind bij rows is gewoon beginnen met Pendlay Rows, 2 of 3 sets elke set het gewicht verhogen en als je niet meer kunt, verdergaan met gewone BOR's. Weer 2-3 sets het gewicht verhogen en daarna over op de Yates Rows. Zo pak je de lats en bovenrug vanuit alle hoeken goed aan :)

Bord eten ziet er goed uit trouwens :)

• Like
Waarderingen: Loo
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven