XXL Nutrition

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Weer even bijgelezen in je log Loo! Was weer vermakelijk zo in mijn pauze!

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.922
MAANDAG

Week 5; isolation first. Da's weer eens wat anders, voor ff een weekje. Of misschien wel twee weken als het goed aanvoelt.
Daarna twee weken op 6 herhalingen beuken. En daarna een weekje deload.

Borst

Schuine db fly's
12 * 12
12 * 22
12 * 28
12 * 32
12 * 24

Standing cable fly's
12 * 15
12 * 20
12 * 25
12 * 20

Schuindrukken
10 * 60
10 * 80
10 * 80

Bankdrukken
10 * 80
8 * 80
12 * 60

Triceps

Rope pulldown
4 * 12 * fullstack (andere was bezet)

C.G.B.P
10 * 40
10 * 60
10 * 70 (spot)

Dips
3 * 12 * bw

Voeding

****ed up het gasfornuis is kapot dus kan niet koken vandaag.

09.30 bord brinta + whey shake (biergist)
12.30 5 boterhammen + 125 gram kipfilet (vit C + multi)
15.00 100gram rijst (met chilli concarne) + whey shake
18.00 150gram rijst + 200gram makreel (biergist)
19.00 trainen
pwo; AA + creatine, whey shake + dextrose
21.30 4 pannekoeken met stroop + 500gram kwark (vit e + visolie)

Is niets voor mij denk die isolatie eerst. Hopelijk gaat je fornuis weer binnekort, boterhammen altijd is ook niet dat :kots:

voeding zit best okeej loolooo keep it!

Best relaxt, dat voor vermoeien he? Voel je je alleen zo weak op de compounds...

nice Loo :thumbs:

En hoe voelt dat? Eerst isolatie?

Heb ik zelf nog nooit gedaan eigenlijk

Ben ook wel benieuwd eigenlijk of iso eerst een beetje bevalt! Tell us Loo:D

MAANDAG

Week 5; isolation first. Da's weer eens wat anders, voor ff een weekje. Of misschien wel twee weken als het goed aanvoelt.
Daarna twee weken op 6 herhalingen beuken. En daarna een weekje deload.

Borst

Schuine db fly's
12 * 12
12 * 22
12 * 28
12 * 32
12 * 24

Standing cable fly's
12 * 15
12 * 20
12 * 25
12 * 20

Schuindrukken
10 * 60
10 * 80
10 * 80

Bankdrukken
10 * 80
8 * 80
12 * 60

Triceps

Rope pulldown
4 * 12 * fullstack (andere was bezet)

C.G.B.P
10 * 40
10 * 60
10 * 70 (spot)

Dips
3 * 12 * bw

Voeding

****ed up het gasfornuis is kapot dus kan niet koken vandaag.

09.30 bord brinta + whey shake (biergist)
12.30 5 boterhammen + 125 gram kipfilet (vit C + multi)
15.00 100gram rijst (met chilli concarne) + whey shake
18.00 150gram rijst + 200gram makreel (biergist)
19.00 trainen
pwo; AA + creatine, whey shake + dextrose
21.30 4 pannekoeken met stroop + 500gram kwark (vit e + visolie)
Lekker gozer, prima idee ter variatie om isolatie is eerst te pakken

De discussie iso voor compounds is al eens eerder gevoerd. Heb het een tijdje terug gedaan, maar 3xl heeft me overtuigd dat het niet optimaal werkt. Weet dat Yates het in latere jaren bij de benen heeft gedaan, volgens mij om blessures te voorkomen.

De discussie iso voor compounds is al eens eerder gevoerd. Heb het een tijdje terug gedaan, maar 3xl heeft me overtuigd dat het niet optimaal werkt. Weet dat Yates het in latere jaren bij de benen heeft gedaan, volgens mij om blessures te voorkomen.
Heel veel pro's zie je het bij de benen doen. Eerst een paar sets leg extension!

Heel veel pro's zie je het bij de benen doen. Eerst een paar sets leg extension!

Ik denk dat dat eerder als opwarming is...

Dorian deed het inderdaad ook, maar Dorian squatte dan ook niet meer na verloop van tijd.

Tsja ... persoonlijk vind ik het ook wel lekker trainen voor de compounds. Ik neem er minder
gewicht door waardoor mijn vorm strakker blijft en ik een betere contractie krijg.
Plus je spaart tijd uit aan opwarming ...

• #6.934
Ik moet zeggen dat het niet mijn voorkeur heeft, eerst isolatie voor compound.

Om maar even gister als voorbeeld aan te halen; als je met fly's begint dan kom je al snel op bizar zware gewichten voor fly's. Ik pakte gister 12 x 32 maar ik had zeker 36 of 38 kunnen pakken. Fly's zijn best wel een zware belasting voor je spier/pees-weefsel vanwege de rek die erop komt, en als je als eerste oefening (koud) eraan begint dan kan je erg zwaar pakken wat het risico op blessures verhoogt.
Daarnaast vind ik het juist lekker om fly's als een van de laatste oefeningen te pakken om juist weer wat rek te maken nadat je pecs wat zijn verkort door de pomp; door fly's rek je het geheel weer wat op; maakt weer ruimte voor groei, bloedstoevoer, etc.

Over bloedstoevoer gesproken; Als je eerst wat isolatie-oefeningen gaat doen dan creeër je een pomp, in principe wel goed maar dat kan ook tegen je gaan werken. Als je een brute pomp hebt dan drukken je aderen alleen maar je capillairen dicht waardoor de bloedstoevoer alleen maar minder wordt. Soms heb je dat je door de pomp juist minder goed kan trainen (ook mindere ROM kunt maken). Daarom bewaar ik isolatie-oefeningen liever voor het einde van m'n trainingen; om nog ff die fascia te rekken.

Voor benen is het een ander verhaal; als je gewrichtsproblemen hebt is het verstandig om goed op te warmen cq. voorvermoeien met isolatie zodat je niet zo zwaar met de compounds uit komt.

In ieder geval; ik hou dit ff een weekje, misschien twee, aan, omdat het deel uit maakt van een groter plan ;) ;
"het keep guessing schema".
patent van Loo. Copyright op aanvraag.

Gaat weer lekker hier. Geen last meer van je knie? En waar o waar blijven die brute MP's nou;)

• Like
Waarderingen: Loo
  • #6.936
Gaat weer lekker hier. Geen last meer van je knie? En waar o waar blijven die brute MP's nou;)

Ik moet zeggen; benen gaan gewoon gruwelijk lekker sinds ik terug ben uit Bali. Thanks for asking.
Die maand rust is toch goed geweest. Ik liep maanden te k*tten met die brakke knie, elke training pijn en zo'n vies zeurderig gevoel de dagen erna.
Maar sinds ik terug ben heb ik niet alleen nauwelijks last meer, m'n benen groeien ook als kool. Echt bizar, ze zitten nu al bijna op het oude niveau maar dan met betere vorm (meer outer quadsweep). M'n vriendinnetje zei het ook al; je benen worden met de week gewoon groter.
Da's mooi want voorheen wilde het niet zo. Als ze deze mate van progressie houden dan kan ik ze eindelijk bij laten trekken met m'n UB.

Misschien hield die ****ed up knie de groei gewoon tegen, ik heb er ook geen andere verklaring voor.
En ik heb nu andere, scheverige schoenen; m'n knie wilde nog weleens naar binnen klappen, sinds ik deze schoenen heb sta ik veel stabieler.

De komende weken gewoon nette vorm erin houden, er staat nu niet zo'n druk op m'n schouders om achtelijk zwaar te gaan, als ze groeien met deze intensiteit is het prima. Niks forceren.

Oja en die M.P's; still waiting till i've got my balls back bro...Maar moet goed komen, kan niet anders. Borst idem...

Goed te horen. Welke schoenen dan? scheviger of steviger? ik sta nog steeds op mn allstars maar wil ook nog wel is naar binnen hangen met mn knie..

En ik heb nu andere, scheverige schoenen; m'n knie wilde nog weleens naar binnen klappen, sinds ik deze schoenen heb sta ik veel stabieler.

Dat geloof ik meteen, deze waren het toch? :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Just kidding..

• #6.939
Goed te horen. Welke schoenen dan? scheviger of steviger? ik sta nog steeds op mn allstars maar wil ook nog wel is naar binnen hangen met mn knie..

reebok dmx ride.

Die zijn vrij stug en hebben een vrij dikke zool (iets hakverhoging).
Je hebt ongetwijfeld nog betere squatschoenen maar deze waren de meest stevige bij de scapino (en maar 40 euri) :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Sorry voor Topic kaping maar die schoenen brachten een vraag op. Ik squat altijd op blote voeten (homegym, dus het kan). Zou het beter zijn voor m'n knieen als ik m'n hardloopschoenen gebruik voor Squats?

Goeie trainingen verder. Ben benieuwd wat voor gewichten er gebruikt gaan worden over een paar weken met 6 herhalingen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven