AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.641
thanks gasten :thumb:

Gooi deze er dan meteen uit want ook ik merkte problemen bij de leg curl. Vervang die oefening voor een GHR of de goodmorning, bij die laatste pak je meteen ook je rug aan.

Beide oefeningen zijn killers voor de hams.

doe ik

idd goodmornings doen loo, is DE oefening voor hamstrings, niet te zwaar, zonder riem en knallen maar...

bij squats kan je mischien es boxsquats doen, doordat je remt mbv een box/bench hoef je niet te remmen op je knien, wat je minder pijn op levert...

doe ik.

ik ga over een tijdje sumo-squats doen, m'n quads gaan wonder boven wonder best goed de laatste tijd, die binnenkant begint gewoon achter te lopen. Dus een tijdje wijd staan.

Leg curls zijn blessuregevoelige oefeningen he, dat weet je als fysio neem ik aan?

klopt.

Leg eens uit waarom dat zo is?

zie onderstaande

Gevoelig voor de aanhechtingen tussen de hamstring en onderbeen

Daar heb ik altijd last van, m'n hams "trekt" te hard aan m'n knie.
Daarnaast is de vrij gefoceerde ROM (je wordt gedwongen een bepaalde beweging te kiezen) sowieso al niet zo gezond, zeker niet bij heavy weights.
Daarbij dacht ik dat de hamstrings ook invloed had op de positie van de meniscus, maar dat zou ik ff na moeten kijken.

Nette squats Loo! :thumbs: Doe je nooit lunges? Of wat variaties op je squat? Front squat ofzo?

Lunges doe ik nog wel regelmatig, los en vast in de smith.
Voorheen variëerde ik wel veel met stands; smal of wijd staan, maar sinds die langdurige knieblessure durf ik het voorlopig niet aan om een andere stand dan de meest comfortabele/veilige aan te nemen.

Maar m'n knie voelt wonder boven wonder erg goed aan dus ik ga binnenkort weer eens een tijdje sumosquatten.

Goeie training !!
Hoe was je voeding Loo'tje en hoe kan er gespot worden met een legpress ???

Het is zo'n incline leg press, met z'n stalen plaat waar je de schijven op knalt.

Die benentraining is best bruuuut!

Daar heb ik altijd last van, m'n hams "trekt" te hard aan m'n knie.
Daarnaast is de vrij gefoceerde ROM (je wordt gedwongen een bepaalde beweging te kiezen) sowieso al niet zo gezond, zeker niet bij heavy weights.
Daarbij dacht ik dat de hamstrings ook invloed had op de positie van de meniscus, maar dat zou ik ff na moeten kijken.

Het kan wel aan je kruisbanden trekken en goed opletten op het balans in de spieren hamstrings en quadriceps.
Als dat goed zit en je hebt toch nog last dan zou ik ermee stoppen, dan is er iets mis.
Er van uitgaande dat je gewoon een warming up doet.

zware squats - netjes 2x8x120 is heavy shit
persoonlijk vind ik de goodmorning weer niks
ik kies nu nog voor de stiffs

zware squats - netjes 2x8x120 is heavy shit
persoonlijk vind ik de goodmorning weer niks
ik kies nu nog voor de stiffs

Heb geen ervaring met Goodmornings, vind Stiffs goeie oefening voor de hamstrings maar schijnt vrij k*t te zijn voor je onderrug.

Heb zelf nooit probs met onderrug tijdens SLD, vind het een lekkere oefening. Ook maar eens good mornings gaan proberen.

RDL ook prima oefening imo.

Voor hams is de RDL wel een killer. Ik doe hem wekelijks, gevolgd door sitted leg curl. Voelt lekker.

Hebben ze bij jullie een sitted leg curl Loo?

Het kan wel aan je kruisbanden trekken en goed opletten op het balans in de spieren hamstrings en quadriceps.
Als dat goed zit en je hebt toch nog last dan zou ik ermee stoppen, dan is er iets mis.
Er van uitgaande dat je gewoon een warming up doet.

Dat vind ik knap. Kan je dat uitleggen?

Ik doe ook RDL voor de hams.
SLD is inderdaad slecht voor je onderrug, omdat ie in essentie met een gebogen onderrug wordt uitgevoerd, not good dus.

Dat vind ik knap. Kan je dat uitleggen?

Ik doe ook RDL voor de hams.
SLD is inderdaad slecht voor je onderrug, omdat ie in essentie met een gebogen onderrug wordt uitgevoerd, not good dus.
Zo denk ik er ook over maar dat is meer omdat dit mijn vooroordeel is, ik heb me nooit zo in de oefening verdiept. De goodmorning, die overeenkomstig is, kan ik mijn rug wel recht houden. Daar voel ik me beter bij.

Loo ik zag dat je eerst of nu nog steeds creatine voor en na je training nam, hoeveel gram neem je dan per keer?

is een verbintenis in de knie, zie wikipedia:

De kruisbanden in de knie. Deze voorkomen verschuiving van het boven en onderbeen, voorwaarts of achterwaarts.

:nowai:
Ik doelde meer op het feit dat je hamstrings aan je kruisbanden trekken, kan je hier misschien meer over vertellen?

Hamstrings kunnen niet aan de kruisbanden trekken, maar die bewegingen wel aan je knie en kruisbanden.

Ik doe tegenwoordig ook regelmatig de dumbbell straight back deadlift dus met twee dumbbells in je handen.
3x8 hh is 1 set.

1) Eerst small stance voeten recht 8hh
2) Dan voeten wijder en echt naar buiten(sumo stance) 8hh
3) vervolgens voeten small stance en tenen naar binnen.

Zo pak je echt je hams goed aan misschien leuk om eens te proberen.

Groeten,

X

Laatst bewerkt:
Hamstrings kunnen niet aan de kruisbanden trekken, maar die bewegingen wel aan je knie en kruisbanden.

Dus wat je eigenlijk wilde zeggen was dat je hamstrings aan je onderbeen trekken, waardoor er verschuiving plaats vindt. Wat extra belastend is voor de kruisbanden?
Dan druk je je wel erg slecht uit.

Verder ben ik het er wel mee eens, behalve dat een open keten oefening niet alleen de kruisbanden extra belast, maar alles binnen in het gewricht, zoals menisci en kraakbeen.

Kruisbanden zijn namelijk erg sterk, en kunnen nooit beschadigd raken van enkele leg curls.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.658
DONDERDAG

Matige training. Ik wist het al van te voren, ik had zo'n gruwelijke spierpijn in m'n hele lb van benen trainen dat ik een iboprufennetje moest nemen om er nog wat van te maken.
Maar het bleef lastig. Maarja kan niet altijd feest zijn.

Rug

Deadlift (1sec stop)
10 * 60
10 * 100
10 * 130
6 * 160

Pull ups
4 * 8 * bw

Small grip pull downs
10 * 60
8 * 80
10 * 80
12 * 70

BOR's
10 * 60
10 * 80
10 * 100
10 * 100

Small grip seated rows
10 * 60
10 * 85
8 * 107,5 + 8 * 70 + 8 * 45
8 * 107,5 + 8 * 70 + 8 * 45

Voeding

10.30 bord cruesli + whey shake
13.30 4 boterhammen + 150gram kipfilet
16.30 bord stamppot + 200gram biefstuk (vit C + multi)
17.30 trainen
post workout ; whey shake + 50 gram brinta wake up
20.30 125gram rijst + 6 eieren (visolie + vit E)
23.00 3 pannekoeken + 500gram kwark

Lekker volume gepakt wel Loo :thumbup:
Nice gepumpt!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven