Brutaal Loo, had ik ook maar zo'n trainingspartner. Bij mij in de gym huppelt alleen een

instructeur die meezingt met Kiss met zo'n uber hoog stemmetje, loopt ie naar me toe nee zo moet het niet doe maar lager gewicht. Als ik 12 herhalingen hebt gedraaid en dan fail. hoef ik volgens mij geen lager gewicht
Me sig komt uit A call for blood - hatebreed
Tuurlijk moet je het altijd zelf doen, en kan je niet altijd in "de kielzog van je trainingspartner" trainen en altijd "op sleeptouw" gaan, dat is voor je trainingspartner ook niet relaxed. Maar het is inderdaad erg lekker als iemand je er op zware trainingen ff doorheen sleept, die je ff die laatste reps eruit laat persen, of ervoor zorgt dat je niet teveel rust tussen je sets zodat de intensiteit hoog blijft.
Dat is echt de kracht van een goede trainingspartner, die zorgt dat je trainingen neerzet die je alleen nooit zou neerzetten.
En dan neem je het feit dat het een ugly ass mother****er is die naar zweet stinkt maar voor lief...
dat is hem ja!
Ik lag ook een paar keer op m'n rug man, dat gebeurt eigenlijk bijna nooit.
Gewoon geen zuurstof meer.
Lekker Loo.
Heerlijk om te trainen met iemand die gewoon wat meer kan hebben he!
Lekker gerept, moet er niet aan denken
mooi werk loo.......
gruwelijke training met die DL
thanks!
Sow netjes die setjes van 15 reps.
Hoe doe jij het over de lange termijn Loo met je trainingsperiode, beetje freestylen of een plan? 8 weken massa, deload, 4-6 weken kracht?
Ik zit er zelf aan te denken om begin volgend jaar een weekje of 6 a 8 WSB te gaan trainen, even wat kracht bij zetten. Daarna met monster weights de 8 weken massa in te gaan.
Ik doe wel echt aan periodiseren, dat werkt toch het beste.
Ik probeer een game-plan op te stellen en me daar ook aan te houden.
Het is vooral belangrijk om dan ook niet te b**chen en de rit uit te zitten, ook al valt het tegen. Het is makkelijk om te zeggen na 1 training of 1 week "
mmm dit is toch een k*toefening ik doe hem niet, of dit is een k*t reprange ik ga weer terug naar iets anders". Want dan werkt het niet.
Daarmee in gedachten houdend; de praktijk is soms anders dan het plan wat je op papier hebt.
Soms heb je op papier gezet een bepaalde methode 4 weken aan te houden maar "voel" je dat je er in week 5 & 6 nog veel uit kan halen, dus verleng je hem nog een week. Gewoon, omdat het kan. Of je hebt in week 10 een deload gepland, maar je voelt in week 8 dat je toe bent aan een deload. Dan luister je gewoon en plan je hem een week eerder. Dus het is vooropgestelde periodisering, maar het is nooit verkeerd om gaandeweg aanpassingen te maken die ten dienste staan van een beter resultaat.
Ik heb vanaf m'n "terugkeer" trouwens het volgende gehanteerd;
Een soort "keep guessing" schema, met variabele repranges en oefeningen.
(Vooral die paar weken naar 6 reps is me goed bevallen, ff wat kracht opbouwen en wennen aan zware load om vervolgens weer terug te schakelen op meer reps (maar met zwaarder gewicht). Dat ga ik vaker doen)
week 1 compound under failure
3x10hh
week 2 compound failure
3x10hh
week 3 idem
week 4 compound + isolatie
3x10/12hh
week 5 isolation first
4x10hh
week 6 heavy
4x6hh
week 7 idem
week 8 deload
(niet getraind
)
week 9 H.I.T
(variabele reps/negatives/spotten/etc)
week 10 idem
week 11 high reps/low rest
3x15hh
week 12 idem
en dan ga ik waarschijnlijk terug naar 8hh
oefeningen wissel ik ook om de zoveel weken.
Dit bevalt me wel, het houdt je geest ook "fris".
Misschien ga ik in de toekomst wat extreem switchen van methodes, om nog meer te shocken. En dan 4 weken aanhouden ipv 2 of 3, om meer winst per periode te boeken.
Beestige training Loo, ik weet wat die high reps aanrichten, echt ziek. Goed gedaan man... Damn bro, ik had graag meegedaan... Ik train solo, en soms mis je even die extra duw in je rug, of klap in je smoel if you like...
prijs je gelukkig met zo'n trainingspartner man. Echt chill!
Let me know als wij een keer gaan trainen eh? Ready when you are!
Die high reppers vielen echt tegen man! Ik zat vroeger vrij vaak op 15 reps, maar m'n wederkeer hiernaar viel vies tegen.
Ik ben altijd in voor een trainingsmeet bro. Ik ga binnenkort sowieso ff met grotesjaak trainen in Utecht, tiger4evah en beginnerbb ook erbij. Gezellie.
dan zie je zo´n stuk tekst en dan verwacht je wat en dan zie je de training...... wordt er hier uberhaupt nog wat uitgevreten Loo of blijft het alleen maar bij mooi typen.. kom op man!
Ik kon er niet meer van maken ik ging echt stuk van die 15 reppers, serieus.
Ik doe liever 200kg deadliften op 1 rep dan 15 reps op 120.
Moet jij eens proberen; een tijdje 15 reppers met weinig rust, zal jou helemaal tegenvallen met jouw vetpercentage.
thanks junior.
Nice nice 15 reps. Wacht maar tot je bij de Squat dat moet doen, been there done that, ik moet je zeggen dat ik ook zowat instortte.

Heb ook eens 2 setjes gedaan van bij elkaar 50 reps, met 50kg met weinig rust, die voelde ik ook zelfs voor een pussyweight.
Ik zie nu al op tegen die benentraining ja....
Autsj 15's doet al pijn als ik eraan denk.
Zelf durf ik alleen maar tussen de 5-10 te blijven
Waarom doe je nu opeens terug touch & go bij je Deadlifts?
Ik werd die deadstops een beetje zat. Omdat ik nu toch ff in een high rep/low rest schema'tje zit vond ik het een goede gelegenheid om weer ff te "pompen" met deadliften. Had ook een ziekelijke pomp erin, die pendlay rows erna waren dodelijk.
Maar die deadstop hou ik er zeker in hoor, ik ga niet te lang zonder deadstop trainen. Ondanks dat ik het zwaar vind zuigen zie ik het nut er zeker van in en heeft het m'n 1rm omhoog gebracht. (al blijft het onderste gedeelte van de lift veruit m'n zwakste punt).
Te lui waarschijnlijk om 15 reps met deadstop te doen, is wel vermoeiend moet ik zeggen maar je 1RM zal echt genadeloos hard omhoog gaan Loo, dus ik zou zeggen doe gewoon deadstop, even if it kills you.
zie bovenstaande