MuscleMeat

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.741
Tiger4evah was wat te rebels, maar aangezien ik toch een redelijke invloed heb op de leiding hier heb ik na stevige onderhandelingen een deal gemaakt die ze niet konden weigeren.

Tiger4evah mag terug komen onder voorwaarde dat hij zich als voorbeeldig member zal gedragen en op de PVV zal stemmen de eerst komende verkiezingen.

EricR de genadige, de barmhartige.

Laatst bewerkt:
Ik doe wel echt aan periodiseren, dat werkt toch het beste.
Ik probeer een game-plan op te stellen en me daar ook aan te houden.
Het is vooral belangrijk om dan ook niet te b**chen en de rit uit te zitten, ook al valt het tegen. Het is makkelijk om te zeggen na 1 training of 1 week "mmm dit is toch een k*toefening ik doe hem niet, of dit is een k*t reprange ik ga weer terug naar iets anders". Want dan werkt het niet.
Daarmee in gedachten houdend; de praktijk is soms anders dan het plan wat je op papier hebt.
Soms heb je op papier gezet een bepaalde methode 4 weken aan te houden maar "voel" je dat je er in week 5 & 6 nog veel uit kan halen, dus verleng je hem nog een week. Gewoon, omdat het kan. Of je hebt in week 10 een deload gepland, maar je voelt in week 8 dat je toe bent aan een deload. Dan luister je gewoon en plan je hem een week eerder. Dus het is vooropgestelde periodisering, maar het is nooit verkeerd om gaandeweg aanpassingen te maken die ten dienste staan van een beter resultaat.

Ik heb vanaf m'n "terugkeer" trouwens het volgende gehanteerd;

Een soort "keep guessing" schema, met variabele repranges en oefeningen.

(Vooral die paar weken naar 6 reps is me goed bevallen, ff wat kracht opbouwen en wennen aan zware load om vervolgens weer terug te schakelen op meer reps (maar met zwaarder gewicht). Dat ga ik vaker doen)

week 1 compound under failure 3x10hh
week 2 compound failure 3x10hh
week 3 idem
week 4 compound + isolatie 3x10/12hh
week 5 isolation first 4x10hh
week 6 heavy 4x6hh
week 7 idem
week 8 deload (niet getraind :o)
week 9 H.I.T (variabele reps/negatives/spotten/etc)
week 10 idem
week 11 high reps/low rest 3x15hh
week 12 idem

en dan ga ik waarschijnlijk terug naar 8hh

oefeningen wissel ik ook om de zoveel weken.

Dit bevalt me wel, het houdt je geest ook "fris".
Misschien ga ik in de toekomst wat extreem switchen van methodes, om nog meer te shocken. En dan 4 weken aanhouden ipv 2 of 3, om meer winst per periode te boeken.

Ok netjes. Ja ik switch zelf niet zo snel omdat ik het toch wel fijn vind om minimaal een week of 4 hetzelfde te doen.

Ik hanteer nu:

8 weken massa (compounds op 6-10 reps, isolatie er bij op 8-10 reps).
2 weken deload
6 weken kracht/massa (compounds op 2-6 reps, isolatie op 6-10)
1 week deload

Zoiets wil ik het nu doen, zit nu in de kracht/massa weken. Misschien dat ik na die 1 week deload nog een weekje 1rm's ga checken.

Verder probeer ik elke week wel anders te doen in de zin dat ik 2 schema's heb, een week 1 en week 2 schema waarin ik dus andere oefeningen doe.

Naja, even kijken hoe het loopt, begin volgend jaar weer 8 massa weken en na die deload denk ik 6 weken WSB ofzo. Maar de afwisseling is wel erg aangenaam moet ik zeggen. Anyways, knal ze!

Dit topic moet gebundeld worden en als boek uitgegeven worden. Mogelijke titel "De BB-Bijbel"

Zeker waar wat je zegt op de vorige pagina. Het einde is soms zeker dichterbij dan je denkt. Ook ben ik een beetje afgunstig dat je nog tijd hebt om te trainen, voor de proleten zoals ik is een schema eigenlijk niet te doen. Wisselende diensten/storingsdienst..nu 3 dagen achter elkaar trainen, straks 4 dagen op klus grrr

yoo buffel!

wanneer kom je trainen bij All-in? het is december heh ;)

Ik kon er niet meer van maken ik ging echt stuk van die 15 reppers, serieus.
Ik doe liever 200kg deadliften op 1 rep dan 15 reps op 120.
Moet jij eens proberen; een tijdje 15 reppers met weinig rust, zal jou helemaal tegenvallen met jouw vetpercentage.

ik train al op 12 en 15 reps, vetpercentage heeft er geen reet mee te maken..

Ik mis toch een aantal factoren in je periodisatie. Heavy heb je 4x6 staan. Beetje beperkt voor kracht. Hypertrofie kun je volstaan met uitputting met submaximaal gewichten en is het minder wetenschap maar voor kracht zou ik toch eens wat meer varieren. ME trainingen met 3x3, dubbels en singles. Daarbij eventueel ook je Rate of force production mee nemen door speed te trainen in krachtperiodes (Dynamic effort)

En idd waarom nu weer touch en go op je DL.

Verder weer genoten van je log as usual.

periodiseren/varieren/afwisselen in set/reps/oef
is gewoon simpel het beste voor een krachtsportbodybuilder
ziet er goed uit je schema

• #7.750
Ok netjes. Ja ik switch zelf niet zo snel omdat ik het toch wel fijn vind om minimaal een week of 4 hetzelfde te doen.

Ik hanteer nu:

8 weken massa (compounds op 6-10 reps, isolatie er bij op 8-10 reps).
2 weken deload
6 weken kracht/massa (compounds op 2-6 reps, isolatie op 6-10)
1 week deload

Zoiets wil ik het nu doen, zit nu in de kracht/massa weken. Misschien dat ik na die 1 week deload nog een weekje 1rm's ga checken.

Verder probeer ik elke week wel anders te doen in de zin dat ik 2 schema's heb, een week 1 en week 2 schema waarin ik dus andere oefeningen doe.

Naja, even kijken hoe het loopt, begin volgend jaar weer 8 massa weken en na die deload denk ik 6 weken WSB ofzo. Maar de afwisseling is wel erg aangenaam moet ik zeggen. Anyways, knal ze!

ja ik moet die periodes ook iets langer hanteren, minimaal 4 weken eigenlijk.
thanks voor de tip denk dat ik jouw schema ook ga aanhouden.

yoo buffel!

wanneer kom je trainen bij All-in? het is december heh ;)

Inderdaad pinda!
Je zegt het ook elk jaar, maar als puntje bij paaltje komt....:sad:

Eerste kerstdag misschien?

Ik mis toch een aantal factoren in je periodisatie. Heavy heb je 4x6 staan. Beetje beperkt voor kracht. Hypertrofie kun je volstaan met uitputting met submaximaal gewichten en is het minder wetenschap maar voor kracht zou ik toch eens wat meer varieren. ME trainingen met 3x3, dubbels en singles. Daarbij eventueel ook je Rate of force production mee nemen door speed te trainen in krachtperiodes (Dynamic effort)

En idd waarom nu weer touch en go op je DL.

Verder weer genoten van je log as usual.

akkoord, ik zal binnenkort eens gaan brainstormen op een nieuw schema.

check anders es log van kukishu:P die heeft (zeker voor een bber) een nogal mannelijke manier (lees: pl achtige manier) van trainen

Loo! dikke respect dat je nog zo lekker bezig ben kerel!

• #7.753
DINSDAG

High reps/low rest. Valt tegen, wel beter te doen dan gister, geen zuurstof tekort. Wel een vieze verzuring rond de 12e rep iedere keer. En een dikke pomp, in m'n triceps ook.

Borst

Schuindrukken Smith (60graden)
15 * 60
15 * 80
15 * 80

Bankdrukken
15 * 60
15 * 80
15 * 80 (1spot)

Dumbbell fly's
15 * 14
15 * 20
15 * 22

Standing cable fly's
15 * 10
15 * 15
15 * 20

Chest press machine (of whatever)
15 * 50
15 * 70
15 * 85

Voeding

10.00 bord brinta + whey shake (biergist)
13.00 5 boterhammen + 140gram kip (vit C + multi + 2 kiwi's)
16.30 bord pasta + 200gram tonijn
17.30 trainen
pwo; whey shake + 50gram brinta wake up
20.00 125gram rijst + 200gram kip (biergist + visolie + vit E)
23.00 handje noten + 500gram kwark

zeer nette workout Loo!

zijn 5 borstoefeningen niet wat te veel van het goede?:D

nouja, moet je zeker een lekkere pomp gegeven hebben.

• #7.755
zeer nette workout Loo!

zijn 5 borstoefeningen niet wat te veel van het goede?:D

nouja, moet je zeker een lekkere pomp gegeven hebben.

Nou...we kijken iedere keer met de 4e oefening op de klok, en dan denken we; ach **** it we pakken er nog een oefening bij, we zijn net pas binnen.

Maar dit is een schema'tje die je niet te lang moet aanhouden, het is wel lekker om ff te "shocken", als je altijd rond de 10 traint en je gaat dan ineens elke set op 15 doen dan geef je weer ff een andere groeiprikkel.
Bijkomend voordeel is dat m'n CZS nu ff rust krijgt met deze relatief lage gewichten. En de pomp is groter = meer rek van fascia.
En door de verzuring creeër je meer capillairen.
En zo zijn er voor elke methode wel z'n voor- en nadelen te verzinnen.

• #7.757

Hoe meer je naar een trainingsmethode gaat waarin de verbranding met tussenkomst van zuurstof geschiet hoe meer de toevoer van (zuurstofrijk) bloed een rol gaat spelen.
Als je volgens deze methode traint (hoge reps en niet volledig herstel tussen de sets) dan speelt de bloedstoevoer meer een rol dan bij low reps/high rest.
Derhalve mag je verwachten dat het capillarisatie-effect groter is.
De pomp in je spieren is sowieso groter, misschien wel maximaal, en het lichaam gaat altijd aanpassingen maken om de bloedstoevoer zo goed mogelijk te maken. Daarom capillarisatie.

Zo krijg je van deze trainingsmethode ook een beter "buffersysteem" ; zuurstoftekort (verzuring) > alkali bindt aan melkzuur > alkalireservers worden helemaal leeggetrokken > na de training krijg je supercompensatie van alkalireserves.

Met glycogeendepots zelfde verhaal.

Of je van deze paar weekjes significante fysiologische verbeteringen krijgt betwijfel ik, maar op zeker dat een bodybuilder die vaak op high reps traint een beter capillair systeem en glycogeendepots heeft dan een powerlifter die altijd op low reps traint.

Laatst bewerkt:
Hoe lang ga je dit doen Loo, misschien is het wel leuk om ff te doen na mijn kracht periode, paar weekjes op 15 reps. Het is op zijn minst erg lekker voor je ego om met zo'n monsterpomp rond te lopen :)

Hopelijk kan ik ook na de opleiding Bachelor Fysiotherapeut net zoals jij praten. Wat een taaltje zeg, Insha'Allah!:)

Ik weet niet of dit ergens op de afgelopen pagina's staat, maar hoe sta je er tegenwoordig beetje bij qua gewicht, vetpercentage en lengte?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven