XXL Nutrition

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Er is wel degelijk een grote relatie tussen kracht en massa.. Vooral bij bodybuilders.

Juist bij powerlifters die heel sterk zijn zou het zomaar kunnen dat ze heel weinig massa hebben.

Laatst bewerkt:
Voedingsschema

Zoals je onderstaand kan zien, is mijn voedingsschema.( Met dank aan EricR ) Ik heb er geen grammen bij gezet aangezien ik geen benul heb hoeveel het is. Warme maaltijden kan je sowieso van uitgaan dat het een vol bord is. Nu is een vol bord bij iedereen anders, maar bij mij is het gewoon vol als je begrijpt wat ik bedoel. Tevens weet ik niet het aantal cals wat ik met dit schema binnen schuif, ziehier;

1.

Brinta
Melk
2 caps visolie
1 cap vitamine
1 cap magnesium
10 gr wit goud
60 gr eiwit

2.

6 volkoren boterhammen
kipfilet

3.

Rijst
4 eieren
Ui
Tomaatje of een paprika

4.

500 gr kwark
60 gr eiwit
10 gr wit goud

5.

Rijst
4 eieren
Ui
Tomaatje of een paprika

6.

400 gr Tonijn in olie
60 gr eiwit
10 gr wit goud
Pasta in tomatensaus

7.

500 gr kwark
4 pannenkoeken met jam/stroop
Ananas

8.

60 gr eiwit
10 gr wit goud

6 Liter water over de dag verspreid.

To do list voor mezelf; als een mother****er een rijstkoker en tupperware bakjes fixen.

Wat vinden jullie ervan?

Ik begin er trouwens maandag mee, dit weekend wordt toch een groot feest @ Dirty Dutch heb ik het gevoel.

Net trouwens ff een nakkie genomen;

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bedank me morgen maar, voor bovenstaand.

Er is wel degelijk een grote relatie tussen kracht en massa.. Vooral bij bodybuilders.

Juist bij powerlifters die heel sterk zijn zou het zomaar kunnen dat ze heel weinig massa hebben.
Er is niemand op aarde die 300kg raw squat en niet een indrukwekkende rug & benen heeft.

Wat meer volume op Shrugs kan geen kwaad. Met BB Shrugs is het enige werksetje 15x110. Daar ga je geen gigantische traps van krijgen.

Je bent wel panisch voor een eiwit tekort of niet? :roflol:

Volgens mij kan je met driekwart of de helft hiervan ook groeien en is dit "too much".

Het is vaak genoeg uitgelegd bij WSB. Ook voor bodybuilders zou deze kennis gewoon standaard moeten zijn.

Kracht vergroten kan door:
-Spiermassa vergroten (Voornamelijk Repetitive effort bij WSB) onderzoek naar het alleen effect in percentages van spiermassa op kracht varieert nogal.
-Het lichaam leren zoveel mogelijk motorische eenheden tegelijkertijd te gebruiken. Max effort training bij WSB. Dus trainen tot loeizware dubbel of single.
-Met een submaximaal gewicht de intentie hebben om het gewicht met maximale snelheid te verplaatsen. De mate waarin het lichaam binnen een bepaalde tijd de kracht kan uitoefenen. Dynamic effort genoemd. Trainen met 60-70% van je max met veel dubbels en triples zolang de snelheid hoog is.

Aangezien een hogere max uiteindelijk ook leidt tot een hoger gewicht op setjes voor repetive effort zullen in krachtperiodes voor bodybuilders ook de andere methodes van nut zijn om kracht te vergroten.

OT: Lekker pomp werk weer Loo. Qua balans goede voeding maar totaal blijft mager.

True wat betreft gewicht in relatie tot massa, maar als bb'er zou zeker niet de focus op loodzware gewichten moeten liggen..het komt IMO vanzelf! Ik bank ook geen 110kg, maar heb een grotere borst dan het gros in onze gym..

Maar Loo, moet lekker zijn afscheid te nemen van die hatelijke 15-reppers! What's in it next week??

Oja, die voeding kan beter..ik zie enigsinds hardcore neigende ingredienten, maar het is wel een beetje karig!

Er is niemand op aarde die 300kg raw squat en niet een indrukwekkende rug & benen heeft.
Dat zeg ik toch ook niet?

Ik zeg alleen dat een bodybuilder die 300kg squat veeel grotere rug en benen heeft dan een powerlifter die dat squat.

Kijk eens naar de benen van Roelly Winklaar en vergelijk die met de benen van Konstantinovs..... Ze zullen ongeveer hetzelfde squatten

Maakt niet veel uit gewichten als je zuiver bodybuilding doet.

Volgens mij kan je met driekwart of de helft hiervan ook groeien en is dit "too much".

Bwah, valt goed mee.
Ik neem zelf ook liefst niet teveel carbs en als je dan 500 kCals boven onderhoud moet komen, zit je al snel aan veel eiwitten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.973
Je gaat weer lekker de laatste tijd man, hoop discipline en zeer consequent bezig.
Toch vraag ik me af waarom elk setje netjes op 15 uitkomt.

Als je tot uiterste gaat is vreemd dat je elke keer op precies 15 uitkomt, kortom de ene keer zit er een 14 in de andere keer een 16 of 17 hh, want elke dag is immers anders.
Dan vraag ik me af doe je het niet te veel volgens het boekje ipv dat je tot het alleruiterste gaat?

Dat is een scherpe opmerking bro, het klopt dat ik deze twee weken niet echt helemaal tot failure ga bij iedere oefening. Ik probeer de nadruk de afgelopen twee weken te leggen op bloedvolume, en de intensiteit vooral te halen uit kortere rustperiodes ipv spierfalen.
Deze week heb ik bijvoorbeeld nagenoeg dezelfde gewichten en reps gepakt als vorige week, maar ik heb nog iets meer gepusht om minder rust tussen de sets te pakken, en ik heb de sets hier en daar wat netter gemaakt dan vorige week.
Zo is de intensiteit toch hoger terwijl ik "op papier" dezelfde load heb gepakt, en ogenschijnlijk onder m'n max zit te trainen.

En zo is het sowieso met de logs; het is soms lastig te zeggen of een training goed of slecht was. Je kan vorige week wel een lelijke set van 6 x 120 gemaakt hebben, en deze week een supstrakke set van 5 x 120.
Op papier is deze week slechter, maar in de praktijk kan die 5 x 120 wel veel effectiever geweest zijn dan die 6 x 120 van vorige week.
Daarom zet ik er ook altijd bij of het een goede of slechte training is geweest.

Ik was er ook nooit zo overtuigd van... Maar in een pak zit 35gr eiwit en een shitload aan snelle suikers. Niks mis mee om rondom de training te drinken hoor.

Verzadigde vetten zijn goed voor de testosteronspiegel :thumbup:

En Loo komt met zn huidige voeding maar net over de 3000 heen dus hij kan al helemaal wat gebruiken om zn calorieën te uppen ;)

Dat klopt ja, maar ik ben er echt op tegen om m'n voeding met "dirty calories" te uppen. Ik kan bijvoorbeeld wel een pak chocomel gaan drinken per dag, dan knal ik m'n kcal's meteen omhoog, maar dat zijn allemaal kcal's uit enkelvoudige suikers. Dat is gewoon een foute manier van kcal's uppen, en mijn inziens ook tegenstrijdig mbt de hele principes van een gezonde lifestyle.
Ik wil het echt op een clean bulk houden.
Maar ik blijf het lastig vinden, gister zat ik bijvoorbeeld weer op een matige 3500kcal's, wel 330 eiwit en 330 carbs, dat is dan wel weer aardig.

Brute training, vind alleen je ontbijt heel mager man... En je 2e maaltijd trouwens ook ???

ja dat kwam ff zo uit, moest s'ochtends iemand wegbrengen vandaar dat ik eerst alleen een shake en brinta wake up nam; eigenlijk hoort meal 1 en 2 het ontbijt te zijn...

Maatje van me traint ook, en is aardig sterk. Had met hem een discussie of hij goed op zijn voeding lette, waarop hij nee antwoorde, en zei erbij 'maar ik drink wel veel chocomel'. Heb die gast hard uitgelachen, dat was zo'n 6 weken geleden.... En vandaag zelf mijn eerste litertje chocomel weggedronken :D

stop the chocomel hype!

Net trouwens ff een nakkie genomen;

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bedank me morgen maar, voor bovenstaand.

Dat is geen yayo, ik zie het gewoon. Volgens mij is dat het andere witte goud.
Maar bedank mij ook maar vanavond, ik neem creatine-pillen voor je mee, je mag ze gratis hebben, ik gun je je groei;

30uxn9v.jpg

Nou....tuurlijk is er wel een relatie tussen kracht en massa.
Maar er zijn genoeg brute fysieken die (relatief gezien) p*ssy krachtstats hebben, en nog veel meer matige fysieken die brute krachtstats hebben.
Iedereen kent wel voorbeelden van ijzerbroeders die gruwelijk sterk zijn maar qua fysiek toch een erg matige vertoning zijn.
Dus het zegt lang niet altijd iets...

Wat meer volume op Shrugs kan geen kwaad. Met BB Shrugs is het enige werksetje 15x110. Daar ga je geen gigantische traps van krijgen.

Roger, volgende week opschakelen naar volgende versnelling.

hahaha ja ik zit altijd ruim boven de 300gram, vaak bijna evenveel als m'n carbs. Misschien moet ik de verhouding wat verschuiven???

Het is vaak genoeg uitgelegd bij WSB. Ook voor bodybuilders zou deze kennis gewoon standaard moeten zijn.

Kracht vergroten kan door:
-Spiermassa vergroten (Voornamelijk Repetitive effort bij WSB) onderzoek naar het alleen effect in percentages van spiermassa op kracht varieert nogal.
-Het lichaam leren zoveel mogelijk motorische eenheden tegelijkertijd te gebruiken. Max effort training bij WSB. Dus trainen tot loeizware dubbel of single.
-Met een submaximaal gewicht de intentie hebben om het gewicht met maximale snelheid te verplaatsen. De mate waarin het lichaam binnen een bepaalde tijd de kracht kan uitoefenen. Dynamic effort genoemd. Trainen met 60-70% van je max met veel dubbels en triples zolang de snelheid hoog is.

Aangezien een hogere max uiteindelijk ook leidt tot een hoger gewicht op setjes voor repetive effort zullen in krachtperiodes voor bodybuilders ook de andere methodes van nut zijn om kracht te vergroten.

OT: Lekker pomp werk weer Loo. Qua balans goede voeding maar totaal blijft mager.

goede post.
Ik ga de komende weken werken aan het uppen van m'n voeding.

True wat betreft gewicht in relatie tot massa, maar als bb'er zou zeker niet de focus op loodzware gewichten moeten liggen..het komt IMO vanzelf! Ik bank ook geen 110kg, maar heb een grotere borst dan het gros in onze gym..

Maar Loo, moet lekker zijn afscheid te nemen van die hatelijke 15-reppers! What's in it next week??

Oja, die voeding kan beter..ik zie enigsinds hardcore neigende ingredienten, maar het is wel een beetje karig!

4 x 8 reps, heb er zin in!

Maakt niet veel uit gewichten als je zuiver bodybuilding doet.

snoob has seen the light!

Fijn weekend beesten!

Uitverkocht? Niet voor mij mother****ers!

http://www.youtube.com/watch?v=PKv3VD6RnrU&feature=related

Gaat goed beest!
Op naar de 8reps!

lol loo gaat weer katabool denkik :D

En wat is de status na DD? xD

whahaha, als ik een dikke snuif zou nemen, kots ik in notime mijn kostbare eten weer uit whahaha

Nee, ik zet liever een spuit in me reet ;)

en hoe was dirty dutch jongehh?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven