henk3
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 33
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 64kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Loo's 2009 evaluatie
Na een avondje overmatig bacardi-misbruik, en met slechts 2 broodjes kroket achter de kiezen, is het zo op de laatste dag van 2009 een mooie gelegenheid om geheel volgens traditie m'n (bodybuilding)carriere tot op heden nog eens even kritisch onder de loep te nemen.
We gaan terug in 2008;
De mens is een gewoonte-dier, en veelal is gedrag voorspelbaar. Ik ben daarin geen uitzondering.
Zoals elk jaar, begon ik 2008 met frisse moed.
De beginmaanden van het jaar zijn altijd uitstekend om hardcore aan de gang te gaan. Het zijn rustige tijden, en het dieptepunt m.b.t de staat van kataboolheid tijdens de jaarwisseling laat een gevoel van schuldigheid achter die maanden blijft hangen.
Zo ook begin 2008. En er werd hard geknald!
Tiger4evah werd m'n nieuwe trainingspartner in een nieuwe gym, en goede tijden hebben we beleefd!
Maar 2008 werd een slecht jaar; de combinatie van een opstapeling van blessures met een stressvolle stage maakte het moeilijk om voluit te blijven trainen.
Vanaf September (einde stage) brak er een periode aan waarin de tjoek tjoek hardcore train weer langzaam op gang kwam, en voorzichtig aan verdwenen de blessures.
We rijden verder met de trein 2009 in;
2009;
Zoals ik al eerder aangaf; de mens is een gewoonte-dier. Als je weet wat je gewoontes zijn, als je een bepaald patroon in je gedrag ontdekt, dan kan je daar op anticiperen. Zeker als je zoals mij er bijna een obsessie van maakt om je voelen, denken en handelen te evalueren, dan zou je je bewust moeten zijn van je goede en minder goede gedragspatronen en hierop kunnen anticiperen.
"een ezel in het algemeen stoot zich niet 2, of 3, of 4 keer aan dezelfde steen"
Je hoeft geen "rocket scientist" te zijn om te zien dat in mijn lifestyle ook een bepaalde tendens gedurende het jaar te zien is;
Het begin van het jaar start erg hardcore en dedicated, zodra de eerste warme zonnestralen doorbreken en de hemelse poorten gevuld met korte rokjes en goud glanzend blonde haren open gaan dan breekt er een periode aan van een rollercoaster van monster katabole dagen en monster hardcore dagen (waarin de monster katabole dagen de overhand hebben), en nog voordat de zomer ten einde loopt overstemt het schuldgevoel zo erg dat de tjoek tjoek hardcore train weer gevuld wordt met kolen om weer een lange rit te maken richting een respectabele fysiek.
In 2009 wilde ik het anders doen; ik probeer mijn hardcore periode veel langer door te trekken, hoe verder ik in de zomer pas de eerste fles bacardi inschenk, hoe korter de periode van kataboolheid zal zijn voordat de zomer weer voorbij is.
Daarnaast begon ik 2009 vol goede moed aan een relatie.
De vaste logbezoekers herrinnerden zich vast de hilarische taferelen rondom december waarin "Loo's first relationship" van start ging
Efin, ik was vastberaden om het een kans te geven, immers een relatie zou ook m'n hele lifestyle in positieve zin veranderen.
Helaas is deze relatie kort in het nieuwe jaar beïndigd; het beklemmende gevoel werd steeds overheersender en als een vogeltje vloog ik uit m'n kooitje. Zielig voor het meisje, die er overigens niks aan kon doen, een leerzame les voor mij.
Het had echter geen invloed op de schaal van hardcoreheid, want eerlijk is eerlijk, ook de eerste periode van 2009 verliep gewoon erg hardcore. Weinig op aan te merken (op zware knieproblemen na), gewoon een lekkere lange periode goed "in the zone"; een hardcore mindstate.
We nemen een sprong naar Juni;
Wederom een epic periode; Beginnerbb en ik waren de meeste verrote studenten van de hele opleiding, zo lui, zo gemakzuchtig, het is gewoon schandalig. Het resulteerde in een ongekend stressvolle periode om nog op de allerlaatste deadline overal punten binnen te schrapen. Er moest met spoed nog een stage gevolgd worden, vrijwilligerswerk gedaan worden, overal moesten de regels en wetten verbogen en verdraaid worden om nog punten binnen te halen. Stresslevel skihigh maar uiteindelijk hebben we de wel zeer zoete smaak van de overwinning geproefd want eind juni was het zo ver;
En zoals ik al eerder zei; de mens is een gewoonte-dier.
Het afstuderen was het perfecte excuus om eerdere voornemens
finaal te vergeten de de overwinning te vieren. Het waren weer mooie tijden, ik citeer een willekeurig afstudeerfeestje
(er zo kwamen er daarna nog een paar)
Er werd die periode nog wel getraind, maar dat was meer om m'n zuurverdiende kilo's massa zoveel mogelijk te behouden, over groeien werd niet eens gedroomd. Maar ik vond het allemaal niet zo'n probleem; ik stond er immers acceptabel bij. En met een redelijke fysiek, droog, hard, rond, ging ik mijn welverdiende vakantie in. Ik citeer eind augustus;
Deze vakantie, lief dagboek, deze vakantie werd een genadeloze straffing van de bodybuilding duivel. Genadeloos. De meest katabole maand van m'n leven, och wat had ik het slecht;
En zo begon ik in September weer met frisse moed maar een verk*nkerde fysiek aan een come-back. En tot op heden gaat het goed, erg goed.
Ik heb eigenlijk redelijk non stop geknald.
Goede doordachte schema's, goede trainingen. Goede mentaliteit.
De voeding kan nog steeds verbeterd worden, het is nog niet constant genoeg, mede doordat ik vaak te laat op sta. Het is m'n zwakke punt, en in 2010 moeten de touwtjes strakker aangetrokken worden op dit punt omdat er anders een stagnatie in groei gaat plaats vinden. De winst die ik sinds September heb gepakt is niet meer dan m'n "oude kilo's", en m'n "oude kracht.
Het is niks bijzonders, sterker nog, ik zit nog steeds niet helemaal op m'n oude niveau.
De mens is een gewoonte-dier. Zoals elk jaar gaat ook begin van 2010 een goed begin worden. Ik heb (niet geheel onbelangrijk) al sinds de zomer een vaste relatie, en helaas moet ik bekennen dat dit meisje de Loo wel aardig getemd heeft. Ik kan het niet meer over m'n hart verkrijgen om nog buiten de deur te snoepen, dus ik blijf daarom vaak binnen. Ik heb niks meer te zoeken buiten. Laat mij maar lekker gezellig op de bank, met een bakkie kwark.
Daarnaast heb ik een nieuwe trainingsmaat. Tiger4evah blijft m'n mattie, even goede vrienden, maar de beste vriend had/heeft (ongetwijfeld door omstandigheden) zo'n lange periode van demotivatie achter de rug dat ik er voor gekozen heb om (een tijd) met iemand samen te trainen die nog wel hongerig is. Samenloop van omstandigheden, en we zien hoe het in de toekomst loopt, ik wens hem in ieder geval alle gains van de wereld en een eerste plaats op de YBF. Tot slot begin ik volgende week met m'n nieuwe baan, het is tijd om volledig afscheid te nemen van "geld te verdienen zonder te werken" en te kiezen voor een baan in mijn vakgebied.
En zo begint 2010 goed voor me.
Ik wil wederom iedereen bedanken voor de steun, de kritiek, de liefde, en vooral de haat, en wens een ieder in 2010 maximale spiermassa en kracht toe.
Maar vergeet 1 ding niet; het leven bestaat niet alleen uit squats en deadlifts.
(maar it damn feels good to lift some big ass weights)
LOl loo hoe je eht bekijkt wanneer ga je nu eens een jaar hardcore trainen ipv 5maanden? ga ervoor beest geen katabole drankjes meer maar anabole! laat die sos staan en snuif no-xplode!
Het wordt wachten totdat iemand dit hele verhaal gaat quoten om vervolgens alleenneer te zetten.
Hmm, je post begon zo positief..Mede door dit log heb ik eindelijk weer t licht gezien. In '10 ga ik mimimaal 1 x per 2 maanden een dikke fuif plannen, met de nodige katabole activiteiten.
Bij deze: THX LOO![]()