- Waardering
- 3.522
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is slechts een aanname, nooit bewezen. En volgens mij klopt de aanname niet eens, want je zou dan sets van 60-80 seconden moeten maken ofzo en NIEMAND doet dat. Alleen bij HIT misschien
Doe je de deadlift puur voor je onderrug dan?
Met die oefening pak je voornamelijk je hamstrings en glutes... Pogingen om LB uit te schakelen vind ik bij voorbaat een fail eigenlijk.

Deads gaan goed vooruit. Maar wanneer heb jij die 200kg deadlift dan gedaan?
Deadlift
10 * 60
10 * 100
8 * 130
5 * 160
3 * 190
1 * 200 (PR,, leuk ik vermeld een keer een PR, zeldzaam in dit log)
.
Goede training Loo.
Vind je pendlay row een lekkere oefening?
DINSDAG
Onderrug voelde beter aan met DL. Maar het blijft zwaar
Pendlay rows haat ik ook. Maar gelukkig binnenkort verse oefeningen.
Ach beetje varieren tussen toch n go en deadstops is toch prima
Doe je de deadlift puur voor je onderrug dan?
Met die oefening pak je voornamelijk je hamstrings en glutes... Pogingen om LB uit te schakelen vind ik bij voorbaat een fail eigenlijk
waarom?Je gaat bij een bench press toch ook niet proberen je borst uit te schakelen...
Ik doe deads ook voornamelijk voor lower back! Ik vind het maar al te hatelijk dat ik er ondanks dat ik het probeer niet te krijgen er een dikke reet van krijg![]()
Doe dan geen deads, als je je benen ermee wilt uitschakelen. Het blijft een LB oefening.
En zoals ik al zei is de belasting op je onderrug vooral statisch.
Je gaat bij een bench press toch ook niet proberen je borst uit te schakelen...
Geen idee. Maar om de onderrug te isoleren is het in ieder geval geen goede oefening.Dus deadliften ter verbetering van de onderrug is eigenlijk geen goede keuze, daar jullie pretenderen dat deadlift eigenlijk een oefening voor LB is?
Dat vraag ik me oprecht af. Eerlijk gezegd heb ik geen idee of je geen massa aan zet met statische oefeningen."de belasting op je onderrug is vooral statisch" > en daarmee wil je zeggen dat het geen goede oefening is om massa aan te zetten op je onderrug ofzo?
Het ging hier toch over touch 'n go ten opzichte van deadstop?Dus als ik zeg dat ik probeer m'n hams zoveel mogelijk buiten beschouwing te laten om hem meer vanuit m'n onderrug te pakken, dan is dat eigenlijk onzin?
Ik zou persoonlijk hele andere oefeningen doen als ik alleen mn onderrug wilde pakken.
De beweging zit in je heupen, dus je kunt de nadruk eigenlijk alleen maar op glutes en hamstrings leggen (heupextensie)... De belasting op je onderrug blijft altijd isometrisch, dus als je hem voor je onderrug pakt is het voldoende om voorovergebogen te blijven staan met de barbell in je handen.
Als je een dynamische oefening voor je onderrug wil doen moet je denken aan pullthroughs of erector crunches.
Ja doe good mornings, pullthroughs, hyperextensions, rackpulls, denk dat je daar meer onderrug mee 'isoleert' dan een deadlift.
Geen idee. Maar om de onderrug te isoleren is het in ieder geval geen goede oefening.
Dat vraag ik me oprecht af. Eerlijk gezegd heb ik geen idee of je geen massa aan zet met statische oefeningen.
Het ging hier toch over touch 'n go ten opzichte van deadstop?
Dan vraag ik me ten zeerste af of je de hams wel mnider belast. Jouw redenatie is dat je je hams meer uitschakelt, omdat je minder diep zakt met je kont, hier sla je denk ik de plank erg mis.
Een straight leg deadlift bijvoorbeeld, waar het dan meer op begint te lijken, belast de hamstrings juist extra, daar de ROM groter wordt.