wat me opviel: je doet nooit upright rows ? is hier een reden voor ?
Yah blijf jij maar upright rows doen binnen paar jaar zul je weten waarom.. et is een zeer blessure gevoelige oefening!
Inderdaad zeer blessure gevoelig, net als behind the nek press.
Nog veel beterschap Loo, post 1759 zegt genoeg. Dat je maar snel weer kan trainen
oke en kun je ook uitleggen waarom ?
dacht altijd dat het wel een goeie schouderoef. was!
heeft te maken met de stand van je pols. je buigt je pols waardoor er veel spanning staat op de pezen. Dat is het gebied wat het eerste eraan gaat bij de upright row. imo ook echt een oefening die je beter niet aan kunt gaan beginnen.
oke ik heb hem gepakt met kabel maar pakte hem toen te smal waardoor nadruk meer op traps kwam te liggen.
toen wijder geen pakken met barbell een tijd... meeste doen bij ons met ez-stang miss is dat beter ?
Welke pezen?
Als je em niet te zwaar pakt is er weinig aan de hand lijkt me.
van je onderarmen. maar gewricht ook dat zeker. anyhow, imo zwaar overrated oefening en voegt geen reet toe, doe dan liever ouderwetse lateral raises of presses voor de zijkant schouder
Ik vond upright rows vroeger wel een goede oefening, laatste jaren pak ik hem niet meer zo vaak omdat ik hem achtelijk zwaar moet pakken om hem goed te voelen, en bij dergelijke gewichten krijg ik idd last van m'n polsen en onderrug. Ik vind hem inderdaad ook weinig toevoegen op de oefeningen die ik al doe voor schouders. Dus ik ga akkoord met bovenstaande posts.
Maar misschien is het weleens goed om upright rows weer in m'n schema te gooien, inderdaad lang niet meer gedaan....
zit je al bij de fysio? aangezien je neit meer post
Jongen die man mankeert niets, hij heeft afgelopen zaterdag een groep turken total loss geslagen. Volgens mij waren het Blaqpoet en Klaas2, maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Ik leef nog, ik heb bewust een weekje "off" genomen, vanwege m'n schouder ook.
Wel elke dag wezen kickboksen, ben al een stuk beter. Morgen ff een bokszak ophangen.
Dus nog een maandje en dan wordt het payback voor alle ter***lijers die me nu met sparren klappen geven. Komt goed.
Afgelopen week wel slecht gegeten, zeer slecht.
Moeilijk om me aan me dieet te houden als ik niet train, maar dat probleem heeft iedereen denk ik wel.
Maakt niet uit, de batterij is weer maximaal opgeladen en heb nu weer veel zin om een tijdje te knallen. Een weekje rust is goed soms.
Gister wilde ik al weer trainen maar ik had ****ing maagkrampen de hele dag.
Vandaag naar de fysio geweest, uitgebreid onderzocht, en hij had wel door dat er iets niet helemaal lekker liep in die rechter schouder maar hij kon er niet echt achterkomen wat het was. Vermoedelijk een scheurtje in m'n voorste kapsel. Hij belt me nog terug voor een afspraak met een schouder therapeut. En in die tussentijd maar ff niet trainen.
Dus uiteraard wel wezen trainen net, hij heeft immers niks gevonden.