AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
heeft te maken met de stand van je pols. je buigt je pols waardoor er veel spanning staat op de pezen. Dat is het gebied wat het eerste eraan gaat bij de upright row. imo ook echt een oefening die je beter niet aan kunt gaan beginnen.

Krijg je alleen als je hem te smal pakt. Daarom handen op schouder breedte. Doe ik ook altijd. En hoezo pezen? Polsgewricht lijkt me eerder.

Inderdaad zeer blessure gevoelig, net als behind the nek press.

Nog veel beterschap Loo, post 1759 zegt genoeg. Dat je maar snel weer kan trainen

Jongen die man mankeert niets, hij heeft afgelopen zaterdag een groep turken total loss geslagen. Volgens mij waren het Blaqpoet en Klaas2, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Krijg je alleen als je hem te smal pakt. Daarom handen op schouder breedte. Doe ik ook altijd. En hoezo pezen? Polsgewricht lijkt me eerder.

van je onderarmen. maar gewricht ook dat zeker. anyhow, imo zwaar overrated oefening en voegt geen reet toe, doe dan liever ouderwetse lateral raises of presses voor de zijkant schouder

presses voor zijkant schouders? :scratch: nu begrijp ik er werkelijk niks meer van.
Presses = voorkant schouder.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.785
wat me opviel: je doet nooit upright rows ? is hier een reden voor ?

Yah blijf jij maar upright rows doen binnen paar jaar zul je weten waarom.. et is een zeer blessure gevoelige oefening!

Inderdaad zeer blessure gevoelig, net als behind the nek press.

Nog veel beterschap Loo, post 1759 zegt genoeg. Dat je maar snel weer kan trainen

oke en kun je ook uitleggen waarom ?

dacht altijd dat het wel een goeie schouderoef. was!

heeft te maken met de stand van je pols. je buigt je pols waardoor er veel spanning staat op de pezen. Dat is het gebied wat het eerste eraan gaat bij de upright row. imo ook echt een oefening die je beter niet aan kunt gaan beginnen.

oke ik heb hem gepakt met kabel maar pakte hem toen te smal waardoor nadruk meer op traps kwam te liggen.

toen wijder geen pakken met barbell een tijd... meeste doen bij ons met ez-stang miss is dat beter ?

Welke pezen?
Als je em niet te zwaar pakt is er weinig aan de hand lijkt me.

van je onderarmen. maar gewricht ook dat zeker. anyhow, imo zwaar overrated oefening en voegt geen reet toe, doe dan liever ouderwetse lateral raises of presses voor de zijkant schouder

Ik vond upright rows vroeger wel een goede oefening, laatste jaren pak ik hem niet meer zo vaak omdat ik hem achtelijk zwaar moet pakken om hem goed te voelen, en bij dergelijke gewichten krijg ik idd last van m'n polsen en onderrug. Ik vind hem inderdaad ook weinig toevoegen op de oefeningen die ik al doe voor schouders. Dus ik ga akkoord met bovenstaande posts.

Maar misschien is het weleens goed om upright rows weer in m'n schema te gooien, inderdaad lang niet meer gedaan....

zit je al bij de fysio? aangezien je neit meer post :D

Jongen die man mankeert niets, hij heeft afgelopen zaterdag een groep turken total loss geslagen. Volgens mij waren het Blaqpoet en Klaas2, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Ik leef nog, ik heb bewust een weekje "off" genomen, vanwege m'n schouder ook.
Wel elke dag wezen kickboksen, ben al een stuk beter. Morgen ff een bokszak ophangen.
Dus nog een maandje en dan wordt het payback voor alle ter***lijers die me nu met sparren klappen geven. Komt goed.

Afgelopen week wel slecht gegeten, zeer slecht.
Moeilijk om me aan me dieet te houden als ik niet train, maar dat probleem heeft iedereen denk ik wel.
Maakt niet uit, de batterij is weer maximaal opgeladen en heb nu weer veel zin om een tijdje te knallen. Een weekje rust is goed soms.
Gister wilde ik al weer trainen maar ik had ****ing maagkrampen de hele dag.

Vandaag naar de fysio geweest, uitgebreid onderzocht, en hij had wel door dat er iets niet helemaal lekker liep in die rechter schouder maar hij kon er niet echt achterkomen wat het was. Vermoedelijk een scheurtje in m'n voorste kapsel. Hij belt me nog terug voor een afspraak met een schouder therapeut. En in die tussentijd maar ff niet trainen.
Dus uiteraard wel wezen trainen net, hij heeft immers niks gevonden.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • #1.786
DINSDAG

Rustig aan getraind, meer op bloedvolume; hoog tempo.
Geen enkele schouderpijn, raar na dat onderzoek van vanmiddag...

Schouders

Seated side raises
12 * 8
12 * 10
12 * 12
12 * 12

Bent over side raises
12 * 12
12 * 12
12 * 16
12 * 18

Front press op smith
12 * 60
10 * 70
12 * 70 (1spot)
10 * 60

Front raise rechte stang kabel
1 setje met 20 kg schijf (14 *)
3 * 12 * 15

Biceps

One arm db curl op scott bench
14 * 10
12 * 12
10 * 14
10 * 14

Hammer curls
3 * 14 * 25

Barbell curls
15 * 20
10 * 30
10 * 30

Lekkere training heb je gedaan Loo. Goede Bent Over ook.

Apart dat er niks gevonden is, afwachten dan maar.

Succes!

GRT Friso

Is niet zo apart. Bij zulke vage klachten is het vaak lastig om een duidelijke diagnose te stellen.

Lekkere training weer Loo.

• #1.788
Is niet zo apart. Bij zulke vage klachten is het vaak lastig om een duidelijke diagnose te stellen.

Lekkere training weer Loo.

Hij dacht misschien aan een scheurtje in het labrum, die kop loopt duidelijk niet lekker in de kom, je hoorde hem een paar keer goed knikken en protesteren.
Bij krachtoefeningen e.d niet zo'n probleem, omdat je dan de hele regio aanspant en de kop door de R.C in kom wordt getrokken.
Maar in ontspannen toestand, bij iets onvoorziene bewegingen, dan gaat het fout.

Ook is er behoorlijk wat afweerspanning tov links.

Moet maar ff kijken wat die andere therapeut zegt, vandaag had ik weer relatief weinig last...

ik zie de upright row tegenwoordig via de kabel als w-up oefening , want ook ik had dat met dat verhaal t.a.v de polsen , sinds ik zo doe zijn mijn polsjes weer vrij van pijnprikkels

Tuurlijk helpt de zijkant van de schouder ook wel mee. Maar je pakt vooral de voorkant van je schouder.
Presses voor zijkant schouder slaat dus nergens op. Je moet er altijd nog een oefening bij doen, waarbij voornamelijk de zijkant schouder wordt aangepakt.

ieder zijn eigen, vergeet niet de zijkant schouder is maar kleeeeeeeeeeeeeein, heel erg klein, als je front presses doet en zwaar dan zijn 2 setjes lateral al genoeg anders overtrain je ze als een gek. is niet voor niks blessurepunt nr.1

ieder zijn eigen, vergeet niet de zijkant schouder is maar kleeeeeeeeeeeeeein, heel erg klein, als je front presses doet en zwaar dan zijn 2 setjes lateral al genoeg anders overtrain je ze als een gek. is niet voor niks blessurepunt nr.1

:rolleyes:

Geloof nou maar gewoon dat presses vooral bedoeld zijn voor de voorste schouderkop, je pakt de zijkant van de schouder maar miniem mee.
Je kan daarna best de zijkant schouders nog flink aanpakken. De lateral delts zorgen juist voor de mooie ronde schouder.

@MarcJ, zal je maar eens opnieuw in de materie verdiepen want BeginnerBB heeft toch echt gelijk.
En volgens mij overtrain je de lateral echt niet snel hoor(heb dit nog nooit gehoord in iedergeval). Weet dit niet 100% zeker maar je moet toch echt op zijn minst 1 oefening hiervoor doen. Als je de voorste koppen teveel aanpakt krijg je een heel raar fysiek.
Het is juist de kunst om een ronde schouder te krijgen. En daarvoor moet je alle 3 de koppen aanpakken.
En volgens mij zijn er meer blessures aan de voorste kop dan aan de middelste of achterste.

• #1.796
Geloof nou maar gewoon dat presses vooral bedoeld zijn voor de voorste schouderkop, je pakt de zijkant van de schouder maar miniem mee.
Je kan daarna best de zijkant schouders nog flink aanpakken. De lateral delts zorgen juist voor de mooie ronde schouder.

+ achterkant schouders ook apart pakken.

@MarcJ, zal je maar eens opnieuw in de materie verdiepen want BeginnerBB heeft toch echt gelijk.
En volgens mij overtrain je de lateral echt niet snel hoor(heb dit nog nooit gehoord in iedergeval). Weet dit niet 100% zeker maar je moet toch echt op zijn minst 1 oefening hiervoor doen. Als je de voorste koppen teveel aanpakt krijg je een heel raar fysiek.
Het is juist de kunst om een ronde schouder te krijgen. En daarvoor moet je alle 3 de koppen aanpakken.
En volgens mij zijn er meer blessures aan de voorste kop dan aan de middelste of achterste.

een ieder zijn eigen, van presses doen mijn voorste en zijkant schouder pijn, van bor en rows mijn achterkant schouders... ieder zijn eigen

• #1.799
WOENSDAG

No comment

Benen

Fullsquat
14 * 60
14 * 80
10 * 100
10 * 100
12 * 80

Leg extensions (1sec hold)
12 * 55
12 * 75
12 * 75
12 * 75

Leg press
12 * 140
12 * 200
12 * 250
10 * 250

Seated leg curls
12 * 45
12 * 55
6 * 85 (kk tiger4evah :cool:)
12 * 45

Standing calve raises
5 * 20 * ? 175 ofzo

Seated calve raises
3 * 20 * 40
15 * 40 + 15 * 20

zware gewichten :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven