AndroidHealthClinic

Loshangend vel na veel afvallen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat is mijn ervaring ook inderdaad. Ik ben ooit gegaan na een stuk gelopen relatie, daardoor gedwongen verhuis... etc, via huisarts naar een psycholoog doorgestuurd.
Veel nuttige technieken aangeleerd gekregen voor coping. Medicatie is zelfs niet over gesproken geweest.

Ik heb er zelf gelukkig nooit naartoe hoeven gaan, maar wel een aantal goede vrienden van me. Ik heb dus wel een klein beetje een beeld van wat zo iemand doet.

Dat is mijn ervaring ook inderdaad. Ik ben ooit gegaan na een stuk gelopen relatie, daardoor gedwongen verhuis... etc, via huisarts naar een psycholoog doorgestuurd.
Veel nuttige technieken aangeleerd gekregen voor coping. Medicatie is zelfs niet over gesproken geweest.

Nou ik was op mijn 15e uit huis gezet.
De enige die mij opving was me oma
Mijn ervaring is dat je geen f**k hebt aan instanties en dat bijna niemand je komt helpen.
Alles komt er op neer hoe jij met tegenslagen omgaat.
Ga je zitten janken of pak je een houtje en zet je het tussen je tanden.
Das dan ook de philosophy die ik voor alles toepas.
En waar ik op vertrouw.
De meeste kunnen niet dealen met pijn daarom zoeken veel mensen ook uitwegen in drugs of wat dan ook.
Die discipline die kan je alleen zelf krijgen.
En niemand kan het van je afpakken.

:)

• Like
Waarderingen: vntl
Nou ik was op mijn 15e uit huis gezet.
De enige die mij opving was me oma
Mijn ervaring is dat je geen f**k hebt aan instanties en dat bijna niemand je komt helpen.
Alles komt er op neer hoe jij met tegenslagen omgaat.
Ga je zitten janken of pak je een houtje en zet je het tussen je tanden.
Das dan ook de philosophy die ik voor alles toepas.
En waar ik op vertrouw.
De meeste kunnen niet dealen met pijn daarom zoeken veel mensen ook uitwegen in drugs of wat dan ook.
Die discipline die kan je alleen zelf krijgen.
En niemand kan het van je afpakken.

:)

Aan veel instanties heb je wel iets als je zelf meewerkt en er open voor staat,

En waarom ben je dan eerst zo dik geworden?

Aan veel instanties heb je wel iets als je zelf meewerkt en er open voor staat,

Dat ligt er maar net aan. Ik ben op mijn 16de ook in een daklozenopvang terecht gekomen nadat ik uit huis gegooid was. Dit was de oplossing die mijn reclasseringsambtenaar mij destijds aanbood. Ik lag met een alcoholistische Somaliër en een Afghaanse bolletjesslikkers op één kamer. Niet bepaald een plek waar je een ‘veelpleger’ onder moet brengen. Een jaar later kreeg ik ook nog eens te horen dat Glenn Mills een leuk plekje voor mij was, aantal jaar later hebben ze dit van ellende dicht moeten gooien omdat je er gekker uit komt dan er in gaat.

Dat ligt er maar net aan. Ik ben op mijn 16de ook in een daklozenopvang terecht gekomen nadat ik uit huis gegooid was. Dit was de oplossing die mijn reclasseringsambtenaar mij destijds aanbood. Ik lag met een alcoholistische Somaliër en een Afghaanse bolletjesslikkers op één kamer. Niet bepaald een plek waar je een ‘veelpleger’ onder moet brengen. Een jaar later kreeg ik ook nog eens te horen dat Glenn Mills een leuk plekje voor mij was, aantal jaar later hebben ze dit van ellende dicht moeten gooien omdat je er gekker uit komt dan er in gaat.
Maar stond je ook open voor de hulp of was je toen zelf nog helemaal op een slecht pad waardoor ze niet veel andere keus hadden als jou naar zo een plaats te sturen.
Sommige mensen zitten op een bepaald moment zo slecht in hun leven dat er voor hun gewoon nog geen oplossing is.

Maar stond je ook open voor de hulp of was je toen zelf nog helemaal op een slecht pad waardoor ze niet veel andere keus hadden als jou naar zo een plaats te sturen.
Sommige mensen zitten op een bepaald moment zo slecht in hun leven dat er voor hun gewoon nog geen oplossing is.

Het enige wat ik nodig had was een andere leefomgeving. Mijn ouders zijn op mijn 17de
geïmmigreerd, sindsdien leef ik zelfstandig. Tussen mijn 15-17 heb ik mij misdragen en zo onder de rader gekomen van jeugdhulpverlening. Mijn ervaring met hun is dat zij niet écht naar de persoon in kwestie kijken, en meteen denken te weten hoe de vork in de steel zit. Toen ik GlennMills als uitspraak op mijn 17de kreeg ben ik in hoger beroep gegaan, intussen werd ik 18...ze nemen daar alleen mensen aan tot 18 dus werd het een werkstraf. Weer een plek waar je heel de dag op mag trekken met junks en ex gedetineerden. Uiteindelijk is het allemaal niet nodig geweest en zijn mijn problemen verdwenen met het vertrek van mijn ouders. Ik geef ze niet de schuld van alles, maar het had veel invloed. Problemen werden bij ons thuis namelijk niet uitgepraat maar opgelost met een paar tikken. Dit neem je mee op straat en heb hier helaas nog steeds last van. Wonder boven wonder heb ik nu een goede baan en ben absoluut niet crimineel oid. Tja heel persoonlijk verhaal maar dat is verleden tijd. Het verbaasd mij nu nog steeds hoe instanties zo’n domme keuzes konden maken, vandaar dat ik het nu hier vertel.

Dat is natuurlijk een verschrikkelijk situatie om in te belanden die ik ook niemand toewens. Op die leeftijd word het ook wel heel moeilijk je in een andere leefomgeving te plaatsen, al helemaal als je criminele feiten hebt gepleegd (waarvan ik absoluut niet beweer dat ze in de beginselen jou fout zijn ofzo)
@Eagleone beweert dat niemand komt helpen. Dit klopt dus helemaal niet.
Dat het niet altijd de juiste hulp is daar volg ik je wel in.
Er bestaat geen handleiding wat de perfecte oplossing is voor iedereen.
Er valt echter niet over te discussiëren dat onze samenleving (zeker tegenover hoe het in de meeste andere landen is) zijn uiterste best doet om iedereen te helpen.

Laatst bewerkt:
Juist, er is namelijk helemaal geen universele plicht om te helpen, maar het is wel fijn dat in onze geciviliseerde samenleving vrijwel iedereen een vangnet heeft.

Jeetje wat heftig om te lezen zeg.
Fijn dat alles nu weer beter gaat.

Als iemand depressief is of een burn out heeft word niet gekeken naar de oorzaak dat diegene misschien ongelukkig is omdat hij een te druk leven heeft vol met stres en zichzelf het lazerus werkt elke dag.

Ik ken in mijn omgeving alleen maar gevallen die het tegendeel bewijzen.

• Like
Waarderingen: Pren
Ik ken in mijn omgeving alleen maar gevallen die het tegendeel bewijzen.

Idem, er zijn toch wel wat collega’s die een burn-out gehad hebben. Wat ik ervan zie is dat zij goed opgevangen zijn en de hulp krijgen die zij nodig hebben.

• Like
Waarderingen: Pren
En waarom ben je dan eerst zo dik geworden?

Omdat ik, net zoals iedereen, natuurlijk niet wist hoe ik met zulk soort dingen om moest gaan toen ik jong was.
Je word geboren in een wereld waarin je moet leren zwemmen en word in het diepe gegooid en daarmee zoek je het maar uit.
Ik zocht een uitweg in verkeerde vrienden en veel eten en blowen. Gelukkig nooit verder gegaan als die shit.
Velen die ik in die tijd leerde kennen zijn nu nog verslaafd aan hard drugs. En lopen nog steeds in hetzelfde circeltje rond.
Ik ben altijd al een zoekend persoon geweest. Voelde me anders als de mensen en de groepen waar ik toen mee omging.
Werd altijd vaak als de pispaal gebruikt of in de zeik genomen en uitgelachen. Uiteindelijk zie ik het nu zo dat ik altijd al anders als hun was.
Ik was gewoon sterker als hun. En meer zelfstandig. Maar omdat ik mezelf niet begreep werd dat als zwakte gezien.

Waarom werd je uit huis gezet?

Een fucked up gezins situatie. Mijn vader en mijn moeder waren uit elkaar gegroeid. En ik en mijn zusje zaten tussen de ruzie in.
De ruzie werd niet onderling uitgevochten maar via ons (de kinderen) helaas... Uiteindelijk woonde ik nog bij mijn moeder maar raakte de kloof tussen ons steeds groter omdat mijn moeder toevlucht zocht bij het uitgaan en nieuwe mensen (vooral mannen ) ontmoeten.
Ik kon het niet waarderen dat mijn moeder vaak met een andere vent over de vloer kwam en daarom ontstond er steeds vaker conflict .
Toen mijn moeder de man ontmoette die ze nu heeft werden wij gedwongen om in zijn huis te gaan wonen.
En dat ging voor mij niet goed...

Uiteindelijk heb ik nu weer gewoon goed contact met mijn ouders... Ik heb leren vergeven. Ook al vind ik dingen niet juist of stem ik er niet geheel mee in hoe ze gegaan zijn... Ik begrijp ze. Ik begrijp dat mijn moeder zich ook in de steek gelaten en verlaten voelde. En dat ze alleen moest vechten. En daardoor toevlucht zocht in wat ze deed. Het is fucked up dat het leven zo loopt maargoed.. Life is a b*ch.
En ik besef goed dat ik ook niet makkelijk geweest ben voor haar. Ik zie zelf in dat ook ik, veel dingen anders had moeten doen.

Maargoed je kunt dingen en gebeurtenissen niet veranderen.
Uiteindelijk is PIJN en tegenslagen een twee snijdend zwaard.

En hoe je ermee omgaat is aan jou.
Ga jij eraan ten onder of word je er een sterker persoon door?
Fouten maken doet iedereen. Vergeef jezelf en vergeef ook anderen en zie het als de ultieme training voor jou om een krachtig persoon te worden. Om te worden wie jij echt bent voorbestemd te zijn.

Nu heb ik in plaats van anderen de schuld te geven en te blowen te roken en andere shit te gebruiken mijn toevlucht gevonden in trainen en geestelijk op zoek te zijn naar antwoorden.
En natuurlijk mijn ervaring delen met anderen en zo mensen tot hulp zijn die in soortgelijke situaties verkeren.

Mijn therapie is niet duur xD Slechts 80 euro per consult ! :P
Just kidding ik geloof niet in geld, in my world in my eyes everything is free :)

The Riddle of Steel
is central to the plot of John Milius's 1982 movie, Conan the Barbarian.

"Crom is strong! If I die, I have to go before him, and he will ask me, 'What is the riddle of steel?' If I don't know it, he will cast me out of Valhalla and laugh at me." ~Conan the Barbarian

Conan is nailed to a dead tree in the desert for several days until rescued. As he heals, he reflects upon the Riddle of Steel. No longer does the barbarian limit himself to direct brute assault. Using covert methods and battlefield tactics, Conan and his friends inflict great damage to their enemy. However, the cumulative result of all Conan's vengeance does not harm the overall power of Thulsa's cult. It isn't until his father's sword is broken that Conan realizes the true answer to the riddle: all the power of both steel and flesh come from one's beliefs.

Flesh grows weak. Steel becomes brittle. But the will is indomitable.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven