Fitness Seller

LUCTOR ET EMERGO (log sergeant Mossad)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Bij een romanian deadlift heb je natuurlijk geen startpunt vanaf de grond.
Althans ik niet met mijn lange stelten(1,96) Ik probeer altijd wel de stang langs mijn schenen te laten glijden bij een RDL. Weet niet of dat eigenlijk goed is goede vraag....

Oke,
Ja de vraag was dan ook of het bij RDL ook belangrijk is om de stang langs de schenen te laten zakken. Uiteraard heb je geen startpunt bij RDL, gewoon zahctjes tik and go (in mijn geval -1.86mtr)

Je train toch in een hardcoregym waarom vraag je daar geen advies, dat lijkt me makkelijker dan het op internet te doen.

Oke,
Ja de vraag was dan ook of het bij RDL ook belangrijk is om de stang langs de schenen te laten zakken. Uiteraard heb je geen startpunt bij RDL, gewoon zahctjes tik and go (in mijn geval -1.86mtr)
Bij de RDL wordt de rug in zijn normale positie gehouden hierdoor is er alleen sprake van beweging ter hoogte van de heup, waardoor de stang 'bij de meeste mensen' (afhankelijk van fysieke verhoudingen) niet verder komt dan halverwege het onderbeen.
Bij de SLDL ga je op dat moment de rug ronden (max. bewegingsuitslag erector) waardoor de stang dieper komt.

Je kan RDL met gebogen benen doen wat meer de glute betrekt en RDL met gestrekte benen wat het accent op de hams houdt.

• Topic Starter Topic Starter
Je train toch in een hardcoregym waarom vraag je daar geen advies, dat lijkt me makkelijker dan het op internet te doen.

Je vergist je daarin mensen met ervaring hebben inderdaad veel kennis.
Maar neem van mij aan dat die echt niet alles weten en ook nog een hoop kunnen leren. DBB is een goede en informatieve internetsite met een aantal members met een hoop kennis. Een hoop dingen die je hier leest weet men vaak niet in een gym.

niet verder komt dan halverwege het onderbeen.

Ok thanks dan voer ik hem inderdaad goed uit. Exact vanaf dat punt heb ik de neiging om om te schakelen naar een SLDL. Begrijp eerlijk gezegd niet dat koekie met een holle rug de grond kan aanrakken? Ik ben aardig lenig in mijn benen maar dat lukt echt niet.

Je vergist je daarin mensen met ervaring hebben inderdaad veel kennis.
Maar neem van mij aan dat die echt niet alles weten en ook nog een hoop kunnen leren. DBB is een goede en informatieve internetsite met een aantal members met een hoop kennis. Een hoop dingen die je hier leest weet men vaak niet in een gym.

Ok thanks dan voer ik hem inderdaad goed uit. Exact vanaf dat punt heb ik de neiging om om te schakelen naar een SLDL. Begrijp eerlijk gezegd niet dat koekie met een holle rug de grond kan aanrakken? Ik ben aardig lenig in mijn benen maar dat lukt echt niet.

Veel mensen lopen met verkorte hamstrings rondt. Die zorgen ervoor dat je de grond niet aan kan raken, maakt verder niks uit:)

Verder maakt het imo niks uit of je een SLDL of een RDL doet. Je kan er beide je hams goed mee trainen en dat is het doel, toch?

Laatst bewerkt:
Dan zal het wel aan je lange benen liggen: mij lukt het met gemak (en dan met kleine schijven, niet die gekleurde).
De meesten kunnen met een rechte rug de grond niet aanraken hoor.
Heeft verder weinig met lange benen/verkorte hamstrings te maken.

Veel mensen lopen met verkorte hamstrings rondt. Die zorgen ervoor dat je de grond niet aan kan raken, maakt verder niks uit:)

Verder maakt het imo niks uit of je een SLDL of een RDL doet. Je kan er beide je hams goed mee trainen en dat is het doel, toch?

SLDL is met een gebolde rug. Beter kies je dan voor de RDL.
Ik doe de RDL altijd met iets gebogen knieën, anders heb je snel de neiging om naar hyperextensie te gaan, wat te veel druk op de knieën geeft.

Bij de RDL wordt de rug in zijn normale positie gehouden hierdoor is er alleen sprake van beweging ter hoogte van de heup, waardoor de stang 'bij de meeste mensen' (afhankelijk van fysieke verhoudingen) niet verder komt dan halverwege het onderbeen.
Bij de SLDL ga je op dat moment de rug ronden (max. bewegingsuitslag erector) waardoor de stang dieper komt.

Je kan RDL met gebogen benen doen wat meer de glute betrekt en RDL met gestrekte benen wat het accent op de hams houdt.

Thanks voor de goede info!

Ik ben vrij lenig in me benen moet ik zeggen. Mijn benen hebben genetisch ook zo'n echte ''ethiopiër'' look. Ik zet er ook moeilijk massa op aan.

De meesten kunnen met een rechte rug de grond niet aanraken hoor.
Heeft verder weinig met lange benen/verkorte hamstrings te maken.

SLDL is met een gebolde rug. Beter kies je dan voor de RDL.
Ik doe de RDL altijd met iets gebogen knieën, anders heb je snel de neiging om naar hyperextensie te gaan, wat te veel druk op de knieën geeft.

Ja ik buig mijn knieën ook heel lichtjtes. Voelt ook beter overigens dan helemaal gestrekt.

Waarom kan ik de mensen dan op 2 handen tellen die meer pullen dan 220kg?

Deadlift
1. 380kg - IronSport (geared)
2. 380kg - Unlimited
3. 370kg - squatbeast (raw)
4. 340,5kg - Ylke (geared)
5. 320kg - sterkte (raw)
6. 315kg - dr livingstone (raw)
7. 315kg - MikeDiesel
8. 310kg - g-men (geared)
9. 305kg - 3XL (raw)
10. 305kg - MonsterStrength
11. 300kg - Ylke (raw)
12. 300kg - victormor (raw)
13. 300kg - snoob (raw)
14. 285kg - RubenSossa (straps)
15. 275kg - Chewie (raw)
16. 275kg - matthieu (raw)
17. 275kg - wackonielsie (geared)
18. 272kg - harpep (raw)
19. 270kg - a1s (raw)
20. 240kg - Leophyte (raw)
21. 240kg - edgar1979 (raw)
22. 240kg - Worf (raw)

:stfu:

hahahaha mooie reply.

Dan mag ik ook brutaal worden;)

Jouw trainingen van 2 jaar geleden big G. verschillen niet zoveel met die van mij ben op sommige onderdelen zelfs sterker. Verschil is dat ik 8 maanden train en niet veel DL en jij al jaren trainde ook toen en vooral op de DL. Dit is exact hetzelfde schema wat jij toen hebt gevolgd.:p
Ik vind je progressie vooral van de afgelopen 2 jaar uitzonderlijk goed. Of zie ik dat verkeerd? Heb je daarvoor meer BB- gericht getraind?

Open de toon;

Er is niks mis met brutaal zijn en jij mag dat zeker aangezien je een serieuze sporter bent geworden en dus dat recht hebt verworven.

Je hebt gelijk. Ik heb lang als een bodybuilder getraind in combinatie met een sportopleiding waar ik tot 30 uur totaal sporte in de week. Daarbij komt mijn hoge volume en mijn toen heel strikte eetschema. Dit zat serieuze vooruitgang op kracht in de weg.

Toen ik klaar was met de ALO werd ik in een paar maanden tijd al 5 kg zwaarder en toen ik m´n log ging bijhouden bij de powerliftsectie hier op DBB en me in deze trainingsprincipes ging verdiepen ging ik vrij snel vooruit.

De sleutel was dat ik de spiergroepen vaker ging belasten oa door UB-LB en door meer pure compounds te pakken werden zwakke plekken heel snel gevonden en verbeterd.

Jij hebt ook gelijk in het feit dat je al vrij sterk bent maar vergeet niet dat ik nog steeds natural ben.

Vind dit nergens op slaan. Tuurlijk liften pl-ers of stm-ers zwaardere gewichten. Bb-ers zitten gewoon hoger in de reps. Maar er heerst hier op dbb een deadlift virus. Nergens wordt zoveel belang gehecht aan de deadlift dan hier. Zelfs meer dan de squat imo. Je ziet dan ook echt zo'n deadlift wedloop waarbij er flinke gewichten worden getrokken, maar de techniek is dan ook vaak onder de maat.

Ik vind 180kg deadliften op reps zeker sterk, heb weinig boodschap wat anderen doen. Gewoon met je eigen progressie bezig zijn.

Mij valt gewoon op dat stm-ers over het algemeen wat zwakker zijn op de bench, alles in verhouding natuurlijk. Logisch want die oefening is toch minder van belang. Je hebt meer aan kracht vanuit je schouders als je kijkt naar de onderdelen. Je ziet dan ook vaak dat de oh press dicht bij de bench press ligt.

Ik lift ook meer op reps dus wat wil je nu zeggen. Voor de grap eens 20x200 gedaan, er zit nog wel meer in.

Een bekende goeroe van het ijzer zei ooit eens `Het gaat niet om zwaar gewicht, en het gaat ook niet om de hoge reps. Het gaat erom hoge reps zwaar te kunnen.

Een hogere max zal altijd leiden tot hogere reps op submax, dus onderschat dit niet.

Er wordt hier niet voor niets zoveel aandacht aan de DL geschonken. Naast de squat is dit gewoon de allerbeste oefening.

Het grote verschil met de powerliftsectie en hier, is dat er bij de jongens met de grote mond puur getraind wordt op het verhogen van kilo's op DL. Het enige doel van trainen is zwaarder gaan in gewicht. Daarom wordt er veel getraind op techniek, 1rm's en assisted oefeningen. Allen om de deadlift te verhogen.
Hele schema's worden er uitgeschreven om specifiek een bench of dl te verhogen.
Logisch dat een powerlifter veel en veel sterker is in een deadlift.

Een bodybuilder denkt totaal anders. Ik herriner me nog een uitspraak van jay cutler; hij zei dat hij met deadlift zo licht mogelijk in gewicht wilt blijven. Bodybuilders proberen een oefening altijd zo zwaar mogelijk te maken, en trainen puur op hypertrofie ipv van kracht. Onvergelijkbaar met powerlifters.

Daarom ligt het DL gemiddelde hier lager, maar die paar keer dat tiger4evah, ik en Xtralarge deadliften komen wel al heel snel richting de 200kg, en dan nog reps maken ook. Go figure als we het hele jaar op kracht gaan trainen...

Er zit een kern van waarheid in het eerste stukje. Maar Jay vind ik een watje vergeleken met bv Branch en Ronnie. Over het algemeen zijn in mijn opinie de allerbeste bodybuilders nog steeds begonnen als powerlifters met een heel hoge deadlift en squat. En ja ook Arnold.

En probeer eens een tijdje op kracht te trainen zou ik zeggen. Maar let op een 200 Dl na een nachtje doorhalen valt wat zwaarder als een paar setjes side raises;)

dus ik kan van jou over 3 weken 200 kilo deadlifts verwachten :p

Hmmm.

Gast wat wil je nu laten zien als het merendeel hier regular DL doet en ook Xtralarge. Tuurlijk is het niet moeilijk om een rechte rug te houden met een sumo DL.
:duh:
Daar gaat het helemaal niet over. Had deze reactie toch niet van jou verwacht, teleurstellend.

Hint: Gaat over de assistance oefeningen, lees de tekst.

Je mag dan goed presteren gmen, maar je hoeft niet zo bijdehand lopen te gaan doen. Je weet zelf donders goed dat een 220dl helemaal niet slecht is, ook in het PL hok niet.

Dat ik zeg dat iets op 2 handen te tellen is bij wijze van. Begrijp je?

Daarbij, als ik dan een keer een serieuze reactie geef op je training, hoef je het niet meteen af te doen met: Ohh zijn mijn resultaten dan niet goed genoeg?

Ook voor jou valt er nog genoeg bij te leren wat betreft training. Lees periodiseren, spelen met intensiteit, you name it.

:duh:
Daar gaat het helemaal niet over. Had deze reactie toch niet van jou verwacht, teleurstellend.

Hint: Gaat over de assistance oefeningen, lees de tekst.

Sorry dat ik je teleurstel.

Oke ik zal hem nog eens beter bekijken, maar aangezien je verwijst naar het filmpje met: Mooie techniek. Vandaar mijn reactie.

Je mag dan goed presteren gmen, maar je hoeft niet zo bijdehand lopen te gaan doen. Je weet zelf donders goed dat een 220dl helemaal niet slecht is, ook in het PL hok niet.

Daarbij, als ik dan een keer een serieuze reactie geef op je training, hoef je het niet meteen af te doen met: Ohh zijn mijn resultaten dan niet goed genoeg?

Ook voor jou valt er nog genoeg bij te leren wat betreft training. Lees periodiseren, spelen met intensiteit, you name it.

ik zei ook niet dat 220 slecht was. Ik geloof dat ik zei: Met Xlarge zijn fysiek is zijn deadlift normaal en niet geweldig. Vervolgens heb ik volgens mij gezegd in het PL HOK is onder 220 niet bla bla waarmee ik alleen wilde aangeven wat het verschil is in beoordeling in 2 verschillende secties.

Ik geef voornamelijk opbouwende kritiek bij XL.

Dat snap ik, ik vond de reply ook gewoon mooi, snap je.

Aangaande je reactie: Je zei: "nu nog periodiseren"
Dat is nogal een summiere uit het niets komende opmerking, die je post in iemand anders zijn log. Als je nu in mijn log naar aanleiding van een langere trainingsperiode dat post met een verwijzing naar bv overtraining dan snap ik de opmerking en kan ik hem plaatsen.

Ik heb idd nog genoeg te leren, ik leer ook nog elke dag bij. Ik vind ook pas dat ik de afgelopen jaren echt wat heb geleerd over training.

Sorry dat ik je teleurstel.

Oke ik zal hem nog eens beter bekijken, maar aangezien je verwijst naar het filmpje met: Mooie techniek. Vandaar mijn reactie.
Begrijp het, maar dat over die techniek was niet bedoeld als kritiek naar jullie lifts. En haar techniek is ook gewoon mooi. Een mooie demonstratie van een aantal ondersteunende lifts. Zeker niet op de top van haar kunnen want dan hadden ze er vermoed ik iets anders uit gezien, ookal is het een sumo lift.

Xtra vroeg om advies om zijn techniek te verbeteren en daar zijn deze ondersteunende lifts heel goed voor, kan zowel met een reguliere stand worden uitgevoerd zoals ze in de tekst aangeeft.

Met dergelijke gewichten moet je techniek ook gewoon uitstekend zijn. Anders kan je het bij veel zwaardere gewichten helemaal vergeten.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties beesten.

Training alles ging lekker behalve de MP als startoefening k-zooi.

UB 2
Oef 1 military press

20x20
12x60
7x70
6x70
8x60

Oef 2 Close grip bench press
5x5hhx90

Oef 3 side raise
12x12
10x14
2x8x16

Oef 4 Barbell row
10x80
10x90
2x8x100

Oef 5 Front lat pull down
10x80
3x8x90 ging ook niet lekker

Oef 6 Dumbbell curl superset met push down
10x20kg + 10x45 kg 3 sets

Oef 7 rope crunch weighted + straight leg raise gestrekte benen
20hhx60 kg + 12 hh 3 sets

Even een kleine compensatie foto gemaakt na de workout voor de rug foto die MarcJ had gedropt in mijn log watch and learn bro:p

back after training eind juli 2009 001.jpg

back after training eind juli 2009 002.jpg

Ow man:) Die rug is al huge MF!:D

Lekkere side raises ook! Die rope crunches, ik heb die eens gedaan maar voelde ze bijna niet..speciale techniek voor ofzo?:o

Nice tatoo trouwens.

Vind jij je rug je beste spiergroep XL?
Gewoon even benieuwd aangezien je graag je rug showt aan ons. :p

Gaat lekker ouwe, foto's zien er goed uit!
Schouders gaan ook lekker.
Heerlijk toch, grote bek op het forum maar wel z'n praatjes waarmaken.
Netjes.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven