AndroidHealthClinic

Lunges, grootste c*nt oefening ooit

jtje

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
91kg
Oh wat heb ik een godsgruwelijke hekel aan lunges.
Omdat ik net weer begin heeft de trainer ze in mijn fullbody schema gedaan. Volgens hem goed voor de stabiliteit die je zometeen nodig hebt bij deadlifts etc.

Begin met:
squat 15x3
Lunges 15x2x3
Hamstring curl 15x3
Calf raise 15x3

Daarna
Seated row 3x15
Lat pull 3x15
Benchpress 3x15
Dumbbell incline fly's 3x15
Bicep curl (bar) 3x15
tricep dip 3x15

Die lunges vreten zo genadeloos veel energie i.v.m. balans, etc. dat ik ze er vandaag vanwege t warme weer uit heb gelaten. Kon spontaan alles 5-10kg hoger zetten. Heeft iemand anders dit ook? Wat raden jullie aan? 3 beenoefeningen houden en lunges wegflikkeren? Of is die stabiliteit zometeen nodig?

als ik niet bankdruk en dan incline presses doe pak ik ook 5-10 kg meer.
lunges is een goede oefening om je benen compleet te trainen, ik gebruik ze ook :
Front squat
Leg extension
Hamstring curl
Walking lunges
Standing calve raise
seated calve raise

- opstapjes (op een trap 1 been staat op traptree 3, andere been til je zo hoog mogelijk op, dumbbells in beide handen)
- hex bar squats
- walking lunges met dumbbells
- leg press
- leg extension / lying hams(superset)

bij de lunges voel ik het vaak al in de glutes 'schieten' zodat ik weet dat ik 5 dagen pijn heb

heerlijk hahaha

• Topic Starter Topic Starter
- opstapjes (op een trap 1 been staat op traptree 3, andere been til je zo hoog mogelijk op, dumbbells in beide handen)
- hex bar squats
- walking lunges met dumbbells
- leg press
- leg extension / lying hams(superset)

bij de lunges voel ik het vaak al in de glutes 'schieten' zodat ik weet dat ik 5 dagen pijn heb

heerlijk hahaha

5 beenoefeningen, wel split hoop ik? Die boven je doet er zelfs 6,

jazeker split

legday is legday only

Ik ben altijd voor het slopen van benen en daar horen (*persoonlijk) lunges bij :cool:
ik lig nu lekker bij te komen van benen........

Ik vind ze ook niet echt fijn, krijg last van mijn knieen ervan.
Ik heb hem daarom ingeruild voor de Bulgarian squat.

http://www.youtube.com/watch?v=eQUMw4JgMN0

Volgens mij pak je hier meer je kont mee dan je benen, of zo voelt het iig.
Het heeft mij goed geholpen bij het squatten, als je onderaan de beweging zit en weer omhoog moet komen.

heb ik ook in mn schema gehad

en dan op deze machine..

PL_Squat_lunge_2_LRG.jpg

killer..

Oh wat heb ik een godsgruwelijke hekel aan lunges.
Omdat ik net weer begin heeft de trainer ze in mijn fullbody schema gedaan. Volgens hem goed voor de stabiliteit die je zometeen nodig hebt bij deadlifts etc.

Begin met:
squat 15x3
Lunges 15x2x3
Hamstring curl 15x3
Calf raise 15x3

Daarna
Seated row 3x15
Lat pull 3x15
Benchpress 3x15
Dumbbell incline fly's 3x15
Bicep curl (bar) 3x15
tricep dip 3x15

Die lunges vreten zo genadeloos veel energie i.v.m. balans, etc. dat ik ze er vandaag vanwege t warme weer uit heb gelaten. Kon spontaan alles 5-10kg hoger zetten. Heeft iemand anders dit ook? Wat raden jullie aan? 3 beenoefeningen houden en lunges wegflikkeren? Of is die stabiliteit zometeen nodig?

Is het je doel om ego te tillen (kijken hoeveel kg je kan) of is het je doel om evenwichtig sterk te worden. Inhet eerste geval vooral zware en nuttige oefeningen eruit laten, in het tweede geval zou ik ze erin houden.

Bij upper/lower neem ik altijd lunges erbij. Killer voor de glutes imo.

Wel zeer belastend voor m'n enkels, maar die hebben ook niet veel nodig.

Gewoon tanden op elkaar en doorzetten. Met z'n k*tinstelling gaat het natuurlijk nooit wat worden. Krachtsport is niet de makkelijkste weg kiezen, dat is karakter vormen.

Hnnngggg lunges. Doe voor de grap wel eens 5 minuten achter elkaar door. Laatste keer (helaas al jaar geleden) zat ik op 164 stappen met 2x18kg dumbbells :')

Terug
Naar boven