Fitness Seller

Lunges, grootste c*nt oefening ooit

Dan doe je lunges toch lekker aan het einde van je training. Heb je er iig met de andere oefeningen geen last van.

Vind het een fijne oefening, maar zou niet mn squats eronder laten lijden ;)

Ik heb lunges er heeeeel lang geleden al uitgegooid. Schijt oefening.
Verrek steeds mijn bilspieren ermee. Zie het ook niet als een absolute noodzaak, dus toedeledokie.

Lunges kunnen prima vervangen worden door Bulgarian Split Squats. Je gebruikt niet iets minder stabilisatoren bij de laatstgenoemde. Helaas vind ik Bulgarian Split Squats wel dodelijk voor de rest van m'n workout. Ik ken geen oefening die meer energie vergt dan deze (squats en deadlifts incluis).

Maar nauwelijks stabiliteit training en dat is toch een belangrijke reden voor een lunge.

Als je bedoeld met die machine heb je gelijk maar los op een bankje heb ik meer moeite met de stabiliteit dan met lunges.

Kan nu na een paar weken eindelijk reps doen zonder me aan een stoel vast te houden terwijl ik hiervoor de lunges zelf al redelijk lang heb uitgevoerd.

Als je geen lunges wil doen, laat ze er dan gewoon uit.

Ik lunge twee keer per week en vind het een super oefening. Doe het met barbell, dit is nog moeilijker voor je balans, maar dit went wel na een paar sessies. Ik stap trouwens nooit uit met lunges! Ik blijf in de lunge-positie staan en doe mijn benen dan 1 voor 1. Uitstappen vergroot de druk op je knie, vandaar ook dat sommige mensen niet lungen vanwege pijn aan de knie etc.

Hnnngggg lunges. Doe voor de grap wel eens 5 minuten achter elkaar door. Laatste keer (helaas al jaar geleden) zat ik op 164 stappen met 2x18kg dumbbells :')

Wat is daar nou het nut van?!
Gooi een baar van 80kg in je nek en ga het dan nog eens doen ...

Normaal deed ik setjes van 3x12 per been (walking lunges) met 30-34kg per kant. Soms een keer jezelf uitdagen door iets anders te doen is ook wel eens leuk. Probeer het maar eens en zie jezelf falen :o

Normaal deed ik setjes van 3x12 per been (walking lunges) met 30-34kg per kant. Soms een keer jezelf uitdagen door iets anders te doen is ook wel eens leuk. Probeer het maar eens en zie jezelf falen :o

Zou het zelf toch veel mooier vinden dat ik m'n pr kwa gewicht verbreek dan 100 reps te doen... Heeft toch totaal geen zin? Lekker massa pakken ;)

Lunges zijn de meest functionele oefening voor core + onderste ledematen. Als je werkelijk bezig bent met je lichaam laat je ze niet weg, tenzij je een echte BB bent en puur voor massa gaat.

Dan doe je lunges toch lekker aan het einde van je training. Heb je er iig met de andere oefeningen geen last van.

Vind het een fijne oefening, maar zou niet mn squats eronder laten lijden ;)

Als je bedoeld met die machine heb je gelijk maar los op een bankje heb ik meer moeite met de stabiliteit dan met lunges.

Kan nu na een paar weken eindelijk reps doen zonder me aan een stoel vast te houden terwijl ik hiervoor de lunges zelf al redelijk lang heb uitgevoerd.

Eens met Abfab, die prioriteit stel ik ook.

Juist omdat stabiliteit zo lastig is doe ik eerst de oefeningen als squat en daarna pas lunges, ik zie het niet als een ultieme massa oefening maar goede balans helpt je uiteindelijk ook op de squat. Je moet de gewonnen massa ook onder controle hebben denk ik dan.....

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 21:57 ----------

Waarom zou 80kg opeens wel zoveel nuttig zijn?

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 22:01 ----------

Zou het zelf toch veel mooier vinden dat ik m'n pr kwa gewicht verbreek dan 100 reps te doen... Heeft toch totaal geen zin? Lekker massa pakken ;)

Zou het zelf veel mooier vinden......je schrijft zelf hoe subjectief je doel is. Hoe kan jij nu bepalen dat iets totaal geen zin heeft als je degene zijn doel niet kent??? Als hij zichzelf in de gym wil testen met een x gewicht en dan maximaal aantal stappen tot falen dan is zijn aanpak uiterst zinvol.

Volgens hem goed voor de stabiliteit die je zometeen nodig hebt bij deadlifts etc.

Losstaand van het nut van lunges, zie ik niet echt in hoe ze stabiliteit trainen voor de deadlift specifiek. Beste stabiliteitsoefening voor deadlifts is nog altijd deadlifts. Daarbij; Heb je uberhaupt een stabiliteitsprobleem met deadlifts? Het is nou niet bepaald een stabiliteitgevoelige oefening.

Laatst bewerkt:
Ik pak Bulgarian Split Squats 1 keer in de 8 weken. Normaal volg ik wekelijks dit schema:

■Leg Extensions: 1 warm up set of 15 reps, 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, increasing desired weight (1 min rest between sets)
■Leg Press: 2 warm up sets of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
■Hack Squat: 2 warm up sets of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
■Seated Hamstring Curl:1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
■Stiff-Legged Deadlift: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
■Calf Press: 1 warm up set of 10-12 reps, 3 rest-pause sets to failure, desired weight (10-15 sec rest between sets)
Dorian's Tips: Perform rest-pause sets to push beyond failure.

Heerlijke oefening maar mijn knie vind het niet zo leuk, Toch doe deze oefening 1x per week.
Altijd spierpijn in benen en billen.

Doe het niet meer na de squat, vorige keer ging ik bijna nokkie, ben zoiezo als snel duizelig als ik snel opsta.

Nog nooit lunges gedaan, vond het altijd en wijvenoefening.
Ga je daar echt nog extra massa mee aanzetten als je al zware squats hebt?

In mijn geval moet ik pakken wat ik pakken kan kwa oefeningen en ga ik niet voor massa op de benen, ik heb ooit een zwaar verkeersongeval gehad waarbij mijn voet alleen nog aan de huid en het vlees hing, voor de rest was alles door en naar de klote.
Revalideren was een jaar.
Enkel zaten bouten door, scheen ook, alles kapot zeg maar, konden ze niet goed maken door dat er een infectie bij was gekomen, dus geen plaatjes binnen helaas.
Die enkel werkt niet mee, me ene been is korter dan de ander en me knieën hebben ook schade door die klap toen.
Anyway ik probeer gewoon dingen voor benen te doen, zo van alles wat.
Squat doe ik soms setjes van 4x 10 x 80 op een machine, wel net iets dieper dan Leroy style maar ook niet helemaal hurken omdat vooral de enkel en knieën het niet kunnen.
Legpress soms maar vind ik niet fijn, Lunges dus weer wel, die oefening voelt echt goed en ik heb iets wat ik om mijn knie doe op benen dag.
Maar of je echt massa kan krijgen van deze oefening betwijfel ik inderdaad.
En ik voel me inderdaad net een wijf als ik lunges doe :D

In mijn geval moet ik pakken wat ik pakken kan kwa oefeningen en ga ik niet voor massa op de benen, ik heb ooit een zwaar verkeersongeval gehad waarbij mijn voet alleen nog aan de huid en het vlees hing, voor de rest was alles door en naar de klote.
Revalideren was een jaar.
Enkel zaten bouten door, scheen ook, alles kapot zeg maar, konden ze niet goed maken door dat er een infectie bij was gekomen, dus geen plaatjes binnen helaas.
Die enkel werkt niet mee, me ene been is korter dan de ander en me knieën hebben ook schade door die klap toen.
Anyway ik probeer gewoon dingen voor benen te doen, zo van alles wat.
Squat doe ik soms setjes van 4x 10 x 80 op een machine, wel net iets dieper dan Leroy style maar ook niet helemaal hurken omdat vooral de enkel en knieën het niet kunnen.
Legpress soms maar vind ik niet fijn, Lunges dus weer wel, die oefening voelt echt goed en ik heb iets wat ik om mijn knie doe op benen dag.
Maar of je echt massa kan krijgen van deze oefening betwijfel ik inderdaad.
En ik voel me inderdaad net een wijf als ik lunges doe :D
Respect man , dat je dan tog nog traint enzo!;) Maar hoe kun je dan lungen zonder voet of heb ik het verkeerd begrepen?

Ik doe ze niet zo graag, maar als ik ze niet doe dan heb ik bijna geen last van men benen de volgende dag en als ik ze wel doe dan kan ik bijna niet meer stappen volgende dag :D Dus voor mij is het duidelijk sowieso lunges in men workout.

Respect man , dat je dan tog nog traint enzo!;) Maar hoe kun je dan lungen zonder voet of heb ik het verkeerd begrepen?

Verkeerd begrepen of ik heb het verkeerd neergezet.

Nee voet kon nog net behouden blijven, operatie heeft toen 8 uur geduurd.

Kan zelfs sprinten als het moet, redelijk hardlopen, terwijl mij verteld was dat het nooit meer mogelijk was.

Verkeerd begrepen of ik heb het verkeerd neergezet.

Nee voet kon nog net behouden blijven, operatie heeft toen 8 uur geduurd.

Kan zelfs sprinten als het moet, redelijk hardlopen, terwijl mij verteld was dat het nooit meer mogelijk was.

Jezus christus, respect dat je gewoon nog je benen traint.

@TS: Lunges zijn top, ik snap niet waarom denken dat een oefening op de een of andere manier geen massabouwer kan zijn als je gewoon 10 reps of zo aanhoudt. Het vergt wel concentratie, maar ik vind het een fijnere oefening dan squats.

Bulgarian split squats zijn ook heel goed.

Terug
Naar boven