- Waardering
- 1.009
- Lengte
- 1m67
- Massa
- 59kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar nauwelijks stabiliteit training en dat is toch een belangrijke reden voor een lunge.
Hnnngggg lunges. Doe voor de grap wel eens 5 minuten achter elkaar door. Laatste keer (helaas al jaar geleden) zat ik op 164 stappen met 2x18kg dumbbells :')
Wat is daar nou het nut van?!
Gooi een baar van 80kg in je nek en ga het dan nog eens doen ...

Normaal deed ik setjes van 3x12 per been (walking lunges) met 30-34kg per kant. Soms een keer jezelf uitdagen door iets anders te doen is ook wel eens leuk. Probeer het maar eens en zie jezelf falen![]()

Dan doe je lunges toch lekker aan het einde van je training. Heb je er iig met de andere oefeningen geen last van.
Vind het een fijne oefening, maar zou niet mn squats eronder laten lijden![]()
Als je bedoeld met die machine heb je gelijk maar los op een bankje heb ik meer moeite met de stabiliteit dan met lunges.
Kan nu na een paar weken eindelijk reps doen zonder me aan een stoel vast te houden terwijl ik hiervoor de lunges zelf al redelijk lang heb uitgevoerd.
Wat is daar nou het nut van?!
Gooi een baar van 80kg in je nek en ga het dan nog eens doen ...
Zou het zelf toch veel mooier vinden dat ik m'n pr kwa gewicht verbreek dan 100 reps te doen... Heeft toch totaal geen zin? Lekker massa pakken![]()
Als hij zichzelf in de gym wil testen met een x gewicht en dan maximaal aantal stappen tot falen dan is zijn aanpak uiterst zinvol.Volgens hem goed voor de stabiliteit die je zometeen nodig hebt bij deadlifts etc.

Respect man , dat je dan tog nog traint enzo!In mijn geval moet ik pakken wat ik pakken kan kwa oefeningen en ga ik niet voor massa op de benen, ik heb ooit een zwaar verkeersongeval gehad waarbij mijn voet alleen nog aan de huid en het vlees hing, voor de rest was alles door en naar de klote.
Revalideren was een jaar.
Enkel zaten bouten door, scheen ook, alles kapot zeg maar, konden ze niet goed maken door dat er een infectie bij was gekomen, dus geen plaatjes binnen helaas.
Die enkel werkt niet mee, me ene been is korter dan de ander en me knieën hebben ook schade door die klap toen.
Anyway ik probeer gewoon dingen voor benen te doen, zo van alles wat.
Squat doe ik soms setjes van 4x 10 x 80 op een machine, wel net iets dieper dan Leroy style maar ook niet helemaal hurken omdat vooral de enkel en knieën het niet kunnen.
Legpress soms maar vind ik niet fijn, Lunges dus weer wel, die oefening voelt echt goed en ik heb iets wat ik om mijn knie doe op benen dag.
Maar of je echt massa kan krijgen van deze oefening betwijfel ik inderdaad.
En ik voel me inderdaad net een wijf als ik lunges doe![]()
Maar hoe kun je dan lungen zonder voet of heb ik het verkeerd begrepen?Respect man , dat je dan tog nog traint enzo!Maar hoe kun je dan lungen zonder voet of heb ik het verkeerd begrepen?
Verkeerd begrepen of ik heb het verkeerd neergezet.
Nee voet kon nog net behouden blijven, operatie heeft toen 8 uur geduurd.
Kan zelfs sprinten als het moet, redelijk hardlopen, terwijl mij verteld was dat het nooit meer mogelijk was.