Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Training Donderdag 15-10-09.
Eerste keer met fb schema, was wel wennen.
Squat(Smith machine):
10x40.
8x60.
8x70.
6x80.
4x92.5.
Redelijk tevreden.
Benchpress:
10x40.
8x50.
8x55.
6x60.
4x65.
Ik blijf echt een ecto met benche.( Met dumbbells kan ik veel beter overweg? )
Close grip pulldown:
10x?
8x?
6x?
Even niet opgelet, was wel zwaar tevreden over deze.
Sideraises(seated):
10x12.
8x14.
6x16.
Bent over raises:
10x10.
8x12.
6x14.
Tevreden! Perfecte houding en beheerst gedaan.
Skullcrunchers:
10x30.
8x35.
6x40.()
Hammer curls:
15x12.
12x16.
8x18.
Commentaar: Redelijk tevreden voor de 1e keer fb, alleen ben ik niet over me bench te spreken. Hopelijk verbeterd dat snel.![]()
Bro kijk je wel uit dat je NIET tot failure traint met FB?
Op welke intensiteit train je die laatste setjes?
Ik ben een keer helemaal naar de t*ring gegaan met een FB schema je bent gewaarschuwd bro.
Bro kijk je wel uit dat je NIET tot failure traint met FB?
Op welke intensiteit train je die laatste setjes?
Ik ben een keer helemaal naar de t*ring gegaan met een FB schema je bent gewaarschuwd bro.
ik had hem aanbevolen de grote 3 op 5 sets te trainen de rest 3.

Ik heb net hetzelfde probleem als jou.
De flat/incline barbell bench press lukt me langs geen kanten, terwijl de Dumbbell versies dan weer relatief goed gaan in verhouding met de rest.
in onderstaand lijstje bijvoorbeeld (bron: EMG studies) zie je de stimulatie die een oefening geeft aan de Pectoralis major (grote borstspier)
- Decline dumbbell bench press - 93
- Decline bench press (Olympic bar) - 89
- Push-ups between benches - 88
- Flat dumbbell bench press - 87
- Flat bench press (Olympic bar) - 85
- Flat dumbbell flys - 84
zoals je kunt zien is de dumbbell versie hier dus (al is het maar lichtjes) de overwinnaar.
optimaal gezien moet je natuurlijk niet naar cijfertjes kijken, maar ik denk dat we allemaal liever met 80 kg dan met 60 kg benchen. Je kan dus, als het de gewichten zijn die je storen, gewoon een tijdje niet meer met de barbell benchen, en nog wat verder doen met dumbbells.
je moet gewoon doen wat je graag doet, en als dat dumbbell benchen is, zal dat zeker geen minder positieve groei geven op je borst, in tegendeel zelfs.
je kan ook eens decline proberen, vind ik persoonlijk ook een heel leuke 'variant'
Net gewogen 85.2 Kg.
Zo naar duitsland, dus maandag pas de volgende training!
Fijn weekend.

rust ze...auf wiedersehen!
---------- Toegevoegd om 12:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:02 ----------
Heidi aus Tirol![]()