MuscleMeat

Macrofitten naar droge 90KG

Bezoekers in dit topic

Scarface17

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
13 nov 2012
Probeer anders front squat eens in de smith voor wat meer stabilisatie

hoxyz

Colossal Veteran
Lid geworden
16 okt 2013
Gewoon geen oefeningen doen die kut voelen. Al is een frontsquat wel gewoon feel krijgen, als ik het consequent doe gaat het easy, skip ik ze weken, doet 40kg al pijn.

OP
lennart666

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Upper VR:

Incline bench press
70x6 65x6 60x6 55x6 ieder setje meer gewicht en of reps maar voelde voorkant schouder nog van front squat anders kon hij nog zwaarder :mad:

Pull-up
10 8 8 eerste setje wat sneller laatste 2 focus op rug/ langzaam

DB Bench
30x12 30x8 24x12 Ging lekker! Laatste ff voor de reps

Cable Row
60x12 60x10 50x10 laatste traag gedaan en voelde lekker+ meer gewicht!

Tricep dips
13 11 10 Oke.

Barbell Curl
30x13 30x10 25x10 damn wat een pomp. Voelt alsof armen eraf vallen en dat met 3 sets.

Bench incline Side raise
6kgx10 4x10 4x10 2 secondes omhoog 2 sec zakken. Voelde hem goed geisoleerd.

Prima trainingen dus ben tevreden! Lekker schema maar hier en daar ga ik wel wat aanpassen.
Zal dit hier nog wel posten, sowieso paar veranderingen op donderdag.
Wss lunges erin en front squat eruit.

OP
lennart666

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Probeer anders front squat eens in de smith voor wat meer stabilisatie
Het is meer de druk op de schouders.. Heb eerlijk gezegd geen zin meer ernaar te kijken het voelt gewoon niet goed.

Gewoon geen oefeningen doen die kut voelen. Al is een frontsquat wel gewoon feel krijgen, als ik het consequent doe gaat het easy, skip ik ze weken, doet 40kg al pijn.
Exact dit. Zal nooit alleen oefeningen doen die ik leuk vindt maar oefeningen die kut voelen werkt fucking demotiverend.
Wil gewoon lekker focus kunnen leggen op hard benen trainen en niet kijken naar hoe ik m'n schouders het minst voel bij een benentraining.

OP
lennart666

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Oke heb even nagedacht over een nieuw schema voor de LB donderdag. Bovenste is oud onderste nieuw.

Oud
Lower DO:
Front Squat 3-4 x 6-8
Deadlift 3-4 x 6-8
hacksquat 2-3 x 10-12
Leg curl 2-3 x 10-12
Calf raise 3-4 x 6-8
Seated calf 2-3 x 10-12
Barbell ab Rollout 3/4 sets

Nieuw
Lower DO:
Hack squat 2-3 x 10-12
Deadlift 3-4 x 6-8
Dumbell lunges (denk walking met laag gewicht)
Leg curl 2-3 x 10-12
Calf raise 3-4 x 6-8
Seated calf 2-3 x 10-12
Barbell ab Rollout 3/4 sets

Pak ik eerst vooral quads daarna hams daarna weer quads en hams en natuurlijk een aantal synergists.
Wat denken jullie ervan?

Scarface17

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
13 nov 2012
Ik zou persoonlijk de voorkeur geven aan deadlift vóór hack squat.. maar dat is een persoonlijke keuze. Op hoeveel reps zet je die lunges?

OP
lennart666

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Over de frontsquat, ook al de clean grip uitgeprobeerd? deze werkt voor mij erg fijn. zoek nog wel even een voorbeeld erbij.

edit
Gevonden: Excuus voor de waardeloze site met populistische onzin en supplementen push, maar wel goede foto's:
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/front-squat-clean-grip

Jep ook al geprobeerd. Die voelde juist kut aan m'n Wrist. Kan bijvoorbeeld ook geen barbell curls doen met straight bar dus clean grip gaat 'm ook niet worden. Was wel iets beter voor mn schouder.

Heb me er eig al bij neergelegd te schrappen want werkt gewoon demotiverend zo en ik wil doorpakken nu. Miss probeer ik hem later nog. Wat vind je van het schema met lunges erin?

OP
lennart666

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Ik zou persoonlijk de voorkeur geven aan deadlift vóór hack squat.. maar dat is een persoonlijke keuze. Op hoeveel reps zet je die lunges?

Zat ik idd ook aan te denken maar wil liefst wel quad/ham/quad/ham houden en dan zou ik leg curls voor lunges doen. Waarom zou dat je voorkeur hebben btw? Lunges heb ik nog nooit gedaan dus even kijken wat goed voelt

Scarface17

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
13 nov 2012
Zat ik idd ook aan te denken maar wil liefst wel quad/ham/quad/ham houden en dan zou ik leg curls voor lunges doen. Waarom zou dat je voorkeur hebben btw? Lunges heb ik nog nooit gedaan dus even kijken wat goed voelt
Voel zelf de deadlift minder op benen, dus dat zou dan een goeie opwarmer zijn voor een goeie hack squat. Als je het andersom en direct zwaar gaat op de hack dan worden de deadlifts lastiger :p

Maar ik weet ook niet hoe je deze deadlift wil zetten, waarschijnlijk meer met een soort van squat vorm dan?

OP
lennart666

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Voel zelf de deadlift minder op benen, dus dat zou dan een goeie opwarmer zijn voor een goeie hack squat. Als je het andersom en direct zwaar gaat op de hack dan worden de deadlifts lastiger :p

Maar ik weet ook niet hoe je deze deadlift wil zetten, waarschijnlijk meer met een soort van squat vorm dan?

Ja daar heb je wel gelijk in.
Kan ook gewoon een SLDL pakken op donderdag met minder gewicht en goed op de hamstring pakken.
Dan moet DL na hack squat geen probleem zijn denk ik.
Hacklift is grotendeels quad natuurlijk.

Scarface17

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
13 nov 2012
Ja daar heb je wel gelijk in.
Kan ook gewoon een SLDL pakken op donderdag met minder gewicht en goed op de hamstring pakken.
Dan moet DL na hack squat geen probleem zijn denk ik.
Hacklift is grotendeels quad natuurlijk.
Zou ook kunnen. Kijk het eens een twee weken of zo aan hoe het bevalt.. Misschien ga je er juist wel lekker op.

OP
lennart666

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Zou ook kunnen. Kijk het eens een twee weken of zo aan hoe het bevalt.. Misschien ga je er juist wel lekker op.

Denk dat ik hem idd zo ff ga proberen. Nu eerst ff meals preppen.
Even kijken of die zoete aardappelen "friet" uit de oven met koolvis wat is.

Scarface17

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
13 nov 2012
Denk dat ik hem idd zo ff ga proberen. Nu eerst ff meals preppen.
Even kijken of die zoete aardappelen "friet" uit de oven met koolvis wat is.
Toevallig vanmiddag nog gegeten, zoete aardappel uit de airfryer :o

is wel jammie

OP
lennart666

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Nou die zoete aardappel met koolvis beviel niet :o
Dat is zacht uitgedrukt vond het echt niet om te eten.
Was ook helemaal slap geworden.
Voor morgen maar weer iets anders verzinnen dus.
Moet waarschijnlijk komende dagen gaan overwerken bij m'n stage dus trainingen verschuif ik deze week naar later op de avond.
Zit te twijfelen of ik dan PWO moet pakken omdat ik rond 9 uur ga trainen en rond 11 uur slapen.
Misschien half schepje voor de energie.

Scarface17

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
13 nov 2012
Moet waarschijnlijk komende dagen gaan overwerken bij m'n stage dus trainingen verschuif ik deze week naar later op de avond.
Zit te twijfelen of ik dan PWO moet pakken omdat ik rond 9 uur ga trainen en rond 11 uur slapen.
Ik zou het niet aanraden. Ik train zelf ook altijd in de avond door mijn afstudeerstage. Maar als ik pre zou pakken dan pakken dan kan ik niet slapen / slaap ik slechter en minder diep.

WesselvR

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2016
Lengte
1m79
Massa
82kg

Imo kun je die PWO gerust pakken. Als je flink traint dan heb je daar daarna weinig last van. Doe het zelf 2 of 3 keer per week laat, maar heb daar geen last van om in slaap te komen.

EDIT: Zo zie je maar weer, post hierboven geeft wat anders aan. Ieder zijn ding ;)

OP
lennart666

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Ik zou het niet aanraden. Ik train zelf ook altijd in de avond door mijn afstudeerstage. Maar als ik pre zou pakken dan pakken dan kan ik niet slapen / slaap ik slechter en minder diep.
Jep heb ooit ook die ervaring gehad idd met oldskool jack maar ga het toch nog eens proberen want kan de energie en focus wel gebruiken vandaag :D

Imo kun je die PWO gerust pakken. Als je flink traint dan heb je daar daarna weinig last van. Doe het zelf 2 of 3 keer per week laat, maar heb daar geen last van om in slaap te komen.

EDIT: Zo zie je maar weer, post hierboven geeft wat anders aan. Ieder zijn ding ;)

Jep maar één manier om daar achter te komen. Als ik na de training geen crash heb pak ik gewoon melatonine en valeriaan erbij dan slaap ik wel:rolleyes:

2green

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
18 nov 2011
Lengte
1m86
Massa
119kg
Vetpercentage
9%
Jep ook al geprobeerd. Die voelde juist kut aan m'n Wrist. Kan bijvoorbeeld ook geen barbell curls doen met straight bar dus clean grip gaat 'm ook niet worden. Was wel iets beter voor mn schouder.

Heb me er eig al bij neergelegd te schrappen want werkt gewoon demotiverend zo en ik wil doorpakken nu. Miss probeer ik hem later nog. Wat vind je van het schema met lunges erin?

Vindt het qua overzicht lastig om iets te zeggen over je schema en in hoeverre lunges erin passen. Gewend om excel sheets of google calc sheets te zien. Maar in het algemeen zijn lunges een van de standaard go-to's, dus zeker een goede bewezen oefening. Verder is het gewoon leuk om af en toe je schema wat om te gooien, een van die standaard dingetjes die de motivatie erin houden.

Qua clean grip zijn er een hoop mensen die daar moeite mee hebben, meende dat ik het aan het begin ook onprettig vond. Zijn wat oefeningen voor om dat goed te krijgen, mogelijk dat je die kunt gebruiken in je warm up ipv een andere vorm van cardio en dan over een maandje of wat opnieuw frontsquats proberen. Krachtsporters zijn nu eenmaal geprogrammeerd om te proberen, aanpassen en opnieuw te proberen :)

OP
lennart666

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Vindt het qua overzicht lastig om iets te zeggen over je schema en in hoeverre lunges erin passen. Gewend om excel sheets of google calc sheets te zien. Maar in het algemeen zijn lunges een van de standaard go-to's, dus zeker een goede bewezen oefening. Verder is het gewoon leuk om af en toe je schema wat om te gooien, een van die standaard dingetjes die de motivatie erin houden.

Qua clean grip zijn er een hoop mensen die daar moeite mee hebben, meende dat ik het aan het begin ook onprettig vond. Zijn wat oefeningen voor om dat goed te krijgen, mogelijk dat je die kunt gebruiken in je warm up ipv een andere vorm van cardio en dan over een maandje of wat opnieuw frontsquats proberen. Krachtsporters zijn nu eenmaal geprogrammeerd om te proberen, aanpassen en opnieuw te proberen :)

Jep zie lunges vaak voorbij komen en lijkt mij een goede oefening waarbij stabiliteit en kleine beenspieren ook belangrijk zijn. Heb op maandag ook nog de gewone squat en de leg press staan dus moet goed komen denk ik. Ben benieuwd!

Zoveel mensen doen de front squat en zijn er lovend over dus ga daar na deze bulk/ cut wel naar kijken maar nu wil ik me focussen op dit schema.
Warming up doe ik eigenlijk alleen LB en dan 5 minuutjes Crosstrainer.
Dus die clean grip oefeningen kijk ik ook na deze bulk/ cut wel weer naar :D
Wil nu gewoon knallen en dit schema mezelf eigen maken.
Is voor mij al een hele omschakeling in vergelijking met het splitschema, 4/6 oefeningen per spiergroep 1x in de week waar ik vandaan kwam.

De gains zijn ook goed al vraag ik me af hoeveel vocht dit is.
Daarom voor mezelf besloten tijdens de cut ook geen creatine monohydraat te pakken.
Gewicht vannochtend was 87,9 :cool:
Volgende week dus eindelijk boven de 88!

Naar boven