Scarface17
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 1.140
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Het is meer de druk op de schouders.. Heb eerlijk gezegd geen zin meer ernaar te kijken het voelt gewoon niet goed.Probeer anders front squat eens in de smith voor wat meer stabilisatie
Exact dit. Zal nooit alleen oefeningen doen die ik leuk vindt maar oefeningen die kut voelen werkt fucking demotiverend.Gewoon geen oefeningen doen die kut voelen. Al is een frontsquat wel gewoon feel krijgen, als ik het consequent doe gaat het easy, skip ik ze weken, doet 40kg al pijn.
Over de frontsquat, ook al de clean grip uitgeprobeerd? deze werkt voor mij erg fijn. zoek nog wel even een voorbeeld erbij.
edit
Gevonden: Excuus voor de waardeloze site met populistische onzin en supplementen push, maar wel goede foto's:
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/front-squat-clean-grip
Ik zou persoonlijk de voorkeur geven aan deadlift vóór hack squat.. maar dat is een persoonlijke keuze. Op hoeveel reps zet je die lunges?
Voel zelf de deadlift minder op benen, dus dat zou dan een goeie opwarmer zijn voor een goeie hack squat. Als je het andersom en direct zwaar gaat op de hack dan worden de deadlifts lastigerZat ik idd ook aan te denken maar wil liefst wel quad/ham/quad/ham houden en dan zou ik leg curls voor lunges doen. Waarom zou dat je voorkeur hebben btw? Lunges heb ik nog nooit gedaan dus even kijken wat goed voelt

Voel zelf de deadlift minder op benen, dus dat zou dan een goeie opwarmer zijn voor een goeie hack squat. Als je het andersom en direct zwaar gaat op de hack dan worden de deadlifts lastiger
Maar ik weet ook niet hoe je deze deadlift wil zetten, waarschijnlijk meer met een soort van squat vorm dan?
Zou ook kunnen. Kijk het eens een twee weken of zo aan hoe het bevalt.. Misschien ga je er juist wel lekker op.Ja daar heb je wel gelijk in.
Kan ook gewoon een SLDL pakken op donderdag met minder gewicht en goed op de hamstring pakken.
Dan moet DL na hack squat geen probleem zijn denk ik.
Hacklift is grotendeels quad natuurlijk.
Zou ook kunnen. Kijk het eens een twee weken of zo aan hoe het bevalt.. Misschien ga je er juist wel lekker op.
Toevallig vanmiddag nog gegeten, zoete aardappel uit de airfryerDenk dat ik hem idd zo ff ga proberen. Nu eerst ff meals preppen.
Even kijken of die zoete aardappelen "friet" uit de oven met koolvis wat is.

Ik zou het niet aanraden. Ik train zelf ook altijd in de avond door mijn afstudeerstage. Maar als ik pre zou pakken dan pakken dan kan ik niet slapen / slaap ik slechter en minder diep.Nou die zoete aardappel met koolvis beviel niet
Dat is zacht uitgedrukt vond het echt niet om te eten.
Was ook helemaal slap geworden.
Voor morgen maar weer iets anders verzinnen dus.
Moet waarschijnlijk komende dagen gaan overwerken bij m'n stage dus trainingen verschuif ik deze week naar later op de avond.
Zit te twijfelen of ik dan PWO moet pakken omdat ik rond 9 uur ga trainen en rond 11 uur slapen.
Misschien half schepje voor de energie.
Nou die zoete aardappel met koolvis beviel niet
Dat is zacht uitgedrukt vond het echt niet om te eten.
Was ook helemaal slap geworden.
Voor morgen maar weer iets anders verzinnen dus.
Moet waarschijnlijk komende dagen gaan overwerken bij m'n stage dus trainingen verschuif ik deze week naar later op de avond.
Zit te twijfelen of ik dan PWO moet pakken omdat ik rond 9 uur ga trainen en rond 11 uur slapen.
Misschien half schepje voor de energie.

Jep heb ooit ook die ervaring gehad idd met oldskool jack maar ga het toch nog eens proberen want kan de energie en focus wel gebruiken vandaagIk zou het niet aanraden. Ik train zelf ook altijd in de avond door mijn afstudeerstage. Maar als ik pre zou pakken dan pakken dan kan ik niet slapen / slaap ik slechter en minder diep.

Imo kun je die PWO gerust pakken. Als je flink traint dan heb je daar daarna weinig last van. Doe het zelf 2 of 3 keer per week laat, maar heb daar geen last van om in slaap te komen.
EDIT: Zo zie je maar weer, post hierboven geeft wat anders aan. Ieder zijn ding![]()

Jep ook al geprobeerd. Die voelde juist kut aan m'n Wrist. Kan bijvoorbeeld ook geen barbell curls doen met straight bar dus clean grip gaat 'm ook niet worden. Was wel iets beter voor mn schouder.
Heb me er eig al bij neergelegd te schrappen want werkt gewoon demotiverend zo en ik wil doorpakken nu. Miss probeer ik hem later nog. Wat vind je van het schema met lunges erin?

Vindt het qua overzicht lastig om iets te zeggen over je schema en in hoeverre lunges erin passen. Gewend om excel sheets of google calc sheets te zien. Maar in het algemeen zijn lunges een van de standaard go-to's, dus zeker een goede bewezen oefening. Verder is het gewoon leuk om af en toe je schema wat om te gooien, een van die standaard dingetjes die de motivatie erin houden.
Qua clean grip zijn er een hoop mensen die daar moeite mee hebben, meende dat ik het aan het begin ook onprettig vond. Zijn wat oefeningen voor om dat goed te krijgen, mogelijk dat je die kunt gebruiken in je warm up ipv een andere vorm van cardio en dan over een maandje of wat opnieuw frontsquats proberen. Krachtsporters zijn nu eenmaal geprogrammeerd om te proberen, aanpassen en opnieuw te proberen![]()