XXL Nutrition

Macrofitten naar droge 90KG

• Topic Starter Topic Starter
Allright. Ondanks mijn 4 uur slaap toch een knaltraining gehad!
Op de weg van stage in de auto met zonnetje, zonnebril op en de PWO drinkende al goed in de stemming gekomen.
Deze keer geen zieke rush van de PWO maar wel lekkere energie, zin om te trainen en merkte niks meer van m'n slaaptekort.

De training:
Bench
80x8 80x8 80x7 75x 8 Ging weer lekker!! Volgende week 85 zetten.

T-bar Row
75x8 80x8 80x7 70x8 slow Eindelijk wat gewicht kunnen pakken hier. Laatste setje evn rustig up/down gedaan

Military Press
30x12 30x11 25x11 Eindelijk ook hier progress!

Back row
85x8 80x8 75x8 85kg ging prima maar de laatste voelde ik beter dus denk dat ik voortaan hier gewoon tragere beweging ga doen voor beter gevoel in rug

Lat Pulldown
115x12 115x10 110x9 Net wat meer gewicht. Laatste was zwaar :eek: Maar deed een bredere gast setjes tussendoor dus kon mezelf niet laten kennen.

Lying Triceps ext barbell.
30x13 30x11 25x15 Klein beetje progress weer

Incline Biceps Curl
18x12 14x11 12x15 t*ring wat is biceps met veel reps toch zwaar zeker na rug training.. enige zonder progress.

Bench incline Side raise
6x10 6kgx10 4kgx12 deze ook weer erbij gepakt. ga ik twee keer per week doen

Al met al weer lekkere training dus! Deze bulk bevalt echt super.

Ik pak ook meer dan 60 gram vet, vaak rond de 80 gram. Up dat heel easy door een handje hazelnoten of iets dergelijks in mijn kwark te doen s'avonds. Dan weet ik zeker dat het goede vetten zijn.

Vandaag:
Carbs 166g
Vetten 81g
Eiwitten 162g

Zo doe ik dat ook! maar dan vaak met cashews, iets goedkoper.

Die macro's stel je toch zelf in?

Ik zit zelf overigens ook maar op 60 gr vet. Probeer elke dag wel makreel of haring te eten. Goed voor de eiwitten én vetten.
Als ik dan nog te kort kom idd nog een handje cashews.
Ben wel benieuwd naar jullie voeding. Kan ik wellicht nog inspiratie opdoen en wat van leren.
Mijn voeding is elke dag precies op macro. Maar sommige dingen kunnen allicht wel beter.

Imo best weinig vet. Zou dat echt naar minimaal 1gr per kg lichaamsgewicht gooien.
Beter voor testosteron ook onder andere en je komt er toch geen vetmassa in aan.

2wp88kj.png

Bij deze mijn luie voeding. Moest snel zijn vanochtend en vannacht meal preppen zou betekenen ->extra tijd kwijt->nog minder slaap -> katabool en chagrijnig omdat meal preppen terwijl ik wil slapen-> cortisol -> katabool dus dat wilde ik niet.
Niet iets om trots op te zijn deze voeding dus ik ben nu weer rijst met broccoli en kip aan het maken voor komende 2 dagen.

Met mijn schema van vandaag zit ik precies op 10% maar er komt nog kwark bij voor slapen.
Zit ik wel over mijn kcals heen maar vandaag getraind dus verhoogde eiwitsynthese dus wil ik dat ook 's nachts voeden.
Zit toch in de bulk.

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Bij deze mijn luie voeding. Moest snel zijn vanochtend en vannacht meal preppen zou betekenen ->extra tijd kwijt->nog minder slaap -> katabool en chagrijnig omdat meal preppen terwijl ik wil slapen-> cortisol -> katabool dus dat wilde ik niet.
Niet iets om trots op te zijn deze voeding dus ik ben nu weer rijst met broccoli en kip aan het maken voor komende 2 dagen.

Met mijn schema van vandaag zit ik precies op 10% maar er komt nog kwark bij voor slapen.
Zit ik wel over mijn kcals heen maar vandaag getraind dus verhoogde eiwitsynthese dus wil ik dat ook 's nachts voeden.
Zit toch in de bulk.

De afbeelding doet het niet man

Imo best weinig vet. Zou dat echt naar minimaal 1gr per kg lichaamsgewicht gooien.
Beter voor testosteron ook onder andere en je komt er toch geen vetmassa in aan.

Ik weet dat 1 gr het beste is , het is ook niet omdat ik bang ben aan te komen. Ik cut op 1950 , alls ik alle macro's verzorg hou ik maar heel erg weinig ruimte over voor carbs.
Gevolg is dan dat ik helemaal geen energie meer heb gedurende de dag , gevolg kut training --> slechte motivatie en flat as hell.
Ik had in het topic metabolisme van JW al eens gelezen dat je in deze situatie best wel je vet wat naar beneden kunt gooien om wat meer carbs te kunnen eten.
Sinds ik dat doe voel ik mij echt stukken beter.

Op de PC zie ik je afbeeldingen inderdaad ook niet , op de telefoon wel!

Whey en Oates , My protein zal wel blij met jou zijn :eek:

Training ziet er netjes man! Bench incline Side raise , hier ga ik altijd op stuk man.:mad:
Hoe lang ben je met zo'n training bezig ?

Klotezooi.. is dat met alle images?
De laatste even geëdit, staat nu op TinyPic.

Ik weet dat 1 gr het beste is , het is ook niet omdat ik bang ben aan te komen. Ik cut op 1950 , alls ik alle macro's verzorg hou ik maar heel erg weinig ruimte over voor carbs.
Gevolg is dan dat ik helemaal geen energie meer heb gedurende de dag , gevolg kut training --> slechte motivatie en flat as hell.
Ik had in het topic metabolisme van JW al eens gelezen dat je in deze situatie best wel je vet wat naar beneden kunt gooien om wat meer carbs te kunnen eten.
Sinds ik dat doe voel ik mij echt stukken beter.

Ja dat is idd volkomen logisch. Nog niet aan gedacht, in jouw geval zou ik hetzelfde doen je zit alsnog bijna tegen 1gr/kg.
Ff onthouden en kijken hoe dat in mijn cut gaat.

Whey en Oates , My protein zal wel blij met jou zijn :eek:

Ja Myprotein is heel blij met mij haha.
Net weer nieuwe bestelling binnen.
Was ff nood, normaal pak ik 2 van die shakes maar gisteren ff 4. zat iig wel aan mn macros.

Training ziet er netjes man! Bench incline Side raise , hier ga ik altijd op stuk man.:mad:
Hoe lang ben je met zo'n training bezig ?

Thanks!
Ja die bench incline side is een pittige maar ik denk wel goed voor de progress.
Nog nooit 2x in de week gepakt dus ben benieuwd.
Training ongeveer 1/1,5 uur. Neem altijd de rust die ik nodig heb om mijn hartslag omlaag te brengen.
Soms is dat wel 1/1,5 minuut.

Yep nu doet die het!
Onder het motto van IIFYM *nutella* drool: Lekker dat je gewoon zo veel kunt eten!

Ik zit op 2200 :( FML..

Yep nu doet die het!
Onder het motto van IIFYM *nutella* drool: Lekker dat je gewoon zo veel kunt eten!

Ik zit op 2200 :( FML..

Haha gewoon groeien dat scheelt.
Maar my time will come!

Ja die Nutella was eigenlijk geen Nutella zou dat echt nooit zo tussendoor pakken haha.
Zonder brood..
Maar iemand trakteerde op een hele lekkere plakkerige chocoladecake.
Leek me dat de macro's van Nutella vergelijkbaar waren dus die maar gepakt.

Lennart,

Waarom heb je voor de whey van Myprotein gekozen , is dat een weloverwogen keuze geweest?
Ik gebruik zelf een andere maar die is wel een stukje duurder. Misschien kan ik daar wat op besparen :rolleyes:

Lennart,

Waarom heb je voor de whey van Myprotein gekozen , is dat een weloverwogen keuze geweest?
Ik gebruik zelf een andere maar die is wel een stukje duurder. Misschien kan ik daar wat op besparen :rolleyes:

Ja.
Aspect 1: Bewezen kwaliteit. Bij de Nederlandse onafhankelijke tests zijn ze er goed doorheen gekomen.
Ook bij de tests van Labdoor.com zijn ze goed uit de test gekomen.
Aspect 2: Prijs. Goedkoop al dan niet de goedkoopste. Voorbeeldje: laatst gebruik gemaakt van 2 kortingsacties.
Smaak van de maand gaf me 25% korting en er liep nog een kortingsactie van 30% korting op alles.
Daardoor 5kg Impact Whey Chocolate kunnen kopen voor 42,-
Aspect 3: Smaak. De smaken van de whey zijn prima. Al is XXL natuurlijk beter hierin.
Daarnaast zijn hun ultra fine oats ook echt fine. Heb nooit een brok in m'n keel gehad.
Bij concurrentie had ik dat wel vaak. Deze oats maken de shake zelfs romiger.
Aspect 4: Zeer uitgebreid assortiment huismerk dat bijv ook omega 3, pindakaas, en andere interessante supps aanbiedt.
Hier verwacht ik dezelfde kwaliteit bij. Zo ga ik binnenkort eens hun T-Matrix proberen in de cut.

Als je de aanbiedingen in de gate houdt heb je imo veel waar voor je geld.

Ja.

Aspect 4: Zeer uitgebreid assortiment huismerk dat bijv ook omega 3, pindakaas, en andere interessante supps aanbiedt.
Hier verwacht ik dezelfde kwaliteit bij. Zo ga ik binnenkort eens hun T-Matrix proberen in de cut.

Als je de aanbiedingen in de gate houdt heb je imo veel waar voor je geld.

Waarom ga je een product ontworpen voor winst aan kracht and spiermassa gebruiken tijdens je cut? Imo kun je dat dan toch beter gebruiken tijdens je bulk nu?
Of is het de reden dat je spierbehoud hoopt te optimaliseren daarmee? BCAA verhaal?

Waarom ga je een product ontworpen voor winst aan kracht and spiermassa gebruiken tijdens je cut? Imo kun je dat dan toch beter gebruiken tijdens je bulk nu?
Of is het de reden dat je spierbehoud hoopt te optimaliseren daarmee? BCAA verhaal?

In de bulk heb ik al genoeg winst aan kracht en massa.
Dit hoop ik in de cut te kunnen voort zetten of laten stagneren.
Ook wil ik dan ff een maandje stoppen met crea voor evt vochtretentie en omdat ik het toch prettig vind ook al is cyclen achterhaald.

BCAA ga ik dan ook gebruiken tijdens trainingen idd.
Vind het wel interessant om te kijken of die T-Matrix iets doet bij me, is mijns inziens ook niet iets dat alleen bij een calorieoverschot werkt.
En als mijn kracht toeneemt zelfs in de cut zonder crea is voor mij bewezen dat het werkt ;)

Gisteren rustdag gehad. Trainingen schuiven deze week dus allemaal dagje op omdat ik dinsdag heb geskipt.
Gisteren ook kcals niet echt getrackt. Ik wist al dat ik 's avonds friet met snack ging eten dus dat ik hoog in kcals en vet zat.
De rest van de dag heb ik dus eiwit ook zo hoog mogelijk gehouden en vet zo laag mogelijk.

Zal vandaag weer eens wat meals proberen te tracken.
Stat kibbeling op het menu als lunch drool:
Als voorbereiding nu dus alvast een meal met een stuk minder vetten eten.
Had woensdagavond meals geprept, rijst met kip gekookt en afgewogen.
Op de dag zelf doe ik er dan geblancheerde diepbriesbroccoli bij.
Werkt op zich prima, alleen zit ik nu bevroren broccoli te eten..

Benieuwd naar training vanmiddag. Kijken of ik die lunges onder de knie kan krijgen.

Bevroren brocolli.. Whatever it takes bro :roflol:.

Zo ff afwezig geweest in m'n log dus kan weer wat trainingen toevoegen.
Vrijdag 's avonds getraind.
Goede training, al vielen de compounds zwaar...

Lower vrijdag
Hack squat
20x10 30x12 30x10 30x10 goed rustig gepakt en voelde hem heel goed in mn benen.
Met schijfjes eronder, geen spectaculair gewicht maar met deze reps al echt pittig.

Deadlift
30x12 70x8 90x8 90x8 gaat al omhoog in gewicht! Nu rustig opbouwen

Dumbell lunges (denk walking met laag gewicht)
Even geprobeerd maar kreeg balans niet lekker. Thuis ff proberen gevoel erin te krijgen. Vervangen door leg extension
Leg extension
97,5x12 97,5x10 90x11 Prima burn

Leg curl
70x12 70x10 met moeite 65x10 zwaar

Calf raise in de smith
150x8 140x8 140x7 130x8 voelde hem goed!

Seated calf
140x12 140x10 130x12 met moeite maar did it!

Barbell ab Rollout
10 10 10 8

Bij de compounds niet veel last meer van mijn onderrug maar is nog wel echt een aandachtspunt dus focus ligt nog op uitvoering.
Op zich prima training, al niet veel progress met gewicht gemaakt.
Wel alles eruit geperst.

Voeding ook even toevoegen aan deze log.
332tn9w.png

Dankzij de theorie die ik geleerd heb van JW helpt het mij om een stuk relaxeder om te kunnen gaan met voeding.
Zeker in de bulk ga ik dit gebruiken om wel te kunnen genieten en te eten wat vrienden eten (en meer:rolleyes:) maar wel gecalculeerd.
Zo heb ik me gisteren voorbereid door minder vetten te eten dan normaal omdat ik wist dat ik 's avonds naar vrienden ging ->late night food.
Gisteren zat ik op 4212 kcals. Doel normaal is 3450 kcals. Verschil 792 kcals dus vandaag 2658 om te compenseren.
Neem vandaag ook iets meer carbs maar dat is meer voor mn eigen feel.

Goed bezig , kapsalon drool:

Lekker getraind man , die walking lunges zijn echt heel zwaar in het begin. Maar dat ging bij bij mij eigenlijk redelijk snel beter , gewoon doorzetten dus.
Momenteel geblesseerd aan mij bovenbeen , al 3 weken geen benen getraind. :mad:

Goed bezig , kapsalon drool:

Lekker getraind man , die walking lunges zijn echt heel zwaar in het begin. Maar dat ging bij bij mij eigenlijk redelijk snel beter , gewoon doorzetten dus.
Momenteel geblesseerd aan mij bovenbeen , al 3 weken geen benen getraind. :mad:

Jep maar had ff geen zin te klooien in een volle gym en wilde ook door met training :D
Kut van die blessure. Wat heb je dan?

Terug
Naar boven