MuscleMeat

Madness Bulking Phase

• Topic Starter Topic Starter
Heb weer lekker kunnen knallen ondanks het wachten van 2 uur op station. Aangezien ik vorige week experimenteerde in de deload week ben ik erachter gekomen dat de revised versie mij zelfs nog meer aantrekt. Ik ben dus overgestapt op de revised versie.

Vandaag was ook weer een meting: 83,5 kg

Vanwege de creatine, vocht etc kan ik mijn metingen niet juist controleren, het fluctueert heel erg.

Maandag: 28-10-13
Front squats: 1x12x75kg
Chin-ups (shoulder width grip): 1x10x5kg
Bench press (very slight incline): 1x11x34kg
Seated rows (wide grip, pull bar to pecs): 1x12x59kg
Leg curls: 1x12x77kg
Concentration curls (alternate between arms with no/minimal rest) 1x12x12kg
Rope pressdowns: 1x12x41kg
Standing calf raises: Seated 2x20x36kg 2x10x36kg
Wide grip upright rows (barbell or cable) cable: 1x12x41kg

Lekkere training, ook vanwege de revised routine voel ik me elke dag all pumped up, omdat je alle spiergroepen target. Heerlijk, kent wel een nadeel, ik zal niet de hele tijd in gewicht omhoog kunnen, dit zal een stuk sneller een plateau bereiken, maar daar hebben we de deload voor na 3 weken. Ik merkte ook echt dat een deload heel belangrijk is en enorm helpt in spier opbouw.

Kijk! Nog een fan van full body :D

Gaat lekker man! Goede gewichten!

Waarom doe je de cable row niet eerder naar je navel? Aangezien je ook al een upright row erin hebt zitten.

Kijk! Nog een fan van full body :D

Gaat lekker man! Goede gewichten!

Waarom doe je de cable row niet eerder naar je navel? Aangezien je ook al een upright row erin hebt zitten.
Ja heerlijk full body ben wel benieuwd naar de intensiteit van 6x per week full body.. Klinkt madness. Alles gaat goed tot nu toe, ik zal één deze dagen wat foto's maken, me back is echt flink vooruit gegaan qua dikte verder mijn triceps knallen eruit letterlijk, daar kreeg ik al mijn complimenten over. Ik heb beetje een vochtkop en wat water retentie bij mijn buik, maar ik heb tot nu toe nog nooit een spinnenweb gezien bij mijn schouderkop en op mijn lats.. ben droger geworden denk ik zelfs, aders die ik nooit had springen er nu uit op bepaalde plekken!

Training van gister 29-10-13:

Stiffed leg deadlift: 1x12x115kg
Dips: 1x12xbwx17kg
Leg extension: 1x12x54kg
Pull ups: 1x12xbw (semi cheat)
Overhead Extension: 1x12x13kg rechts 1x10x13kg links
Incline DB curls: 1x12x10kg
Standing calff raises: 3x15x91kg
Lateral side raises: 1x12x9kg
Dumbel row: 1x12x22kg

Was een goeie training met vooruitgang op alle oefeningen weer, niks op aan te merken, goed gewerkt.

De t*ring.. 6 keer per week full body?

Ik kan mij niet voorstellen dat Kelei dit voorschrijft?

Je schept nu wel hele hoge verwachtingen voor de foto's he :D

Nice tren!

De t*ring.. 6 keer per week full body?

Ik kan mij niet voorstellen dat Kelei dit voorschrijft?

Je schept nu wel hele hoge verwachtingen voor de foto's he :D

Nice tren!
Kelei revised routine staat er toch echt zo in :p A/B kun je steeds rouleren. Ja best intens, maar het komt wekelijks op hetzelfde neer als D1/D2/D3 qua herhalingen alleen je pakt de spier frequentie vaker nu dus 6x ipv 2x. Hmm heftig, we zullen zien: Deload's cant wait haha

Hehe, never satisfied!

Nice beastmode!

Maar maak je nu al je sets nog steeds af tot de 50 reps met sets van 3-4 reps?

Maar maak je nu al je sets nog steeds af tot de 50 reps met sets van 3-4 reps?
Nee 30 reps ipv 50. Dus komt wekelijks neer op 90reps tov de 100 reps die ik eerst deed maar de frquentie is dus verhoogd.

Trouwens mijn rechterbicep heeft de 40cm gehaald vanochtend! Haha mooie mijlpaal

6 keer per week trainen, 30 reps in totaal maakt 180 reps per oefening?

2 push oefeningen + triceps is 540 reps voor je triceps??

Nee 90 want bij 6 dagen per week trainen pak je elke oefening 3 keer.

Nee 90 want bij 6 dagen per week trainen pak je elke oefening 3 keer.

Ik ken de oefeningen / invulling niet van het nieuwe schema.

Maar als hij 6 keer per week full body doet, zoals hij beschrijft. Doet hij dus élke dag, 2 push oefeningen en 1 isolatie voor triceps. Wat dus neer komt op 3 oefeningen. Of hij moet een 2 daagse split gebruiken en het verkeerd vermeld hebben..

ik snap er vrij weinig meer van.

Ik ken de oefeningen / invulling niet van het nieuwe schema.

Maar als hij 6 keer per week full body doet, zoals hij beschrijft. Doet hij dus élke dag, 2 push oefeningen en 1 isolatie voor triceps. Wat dus neer komt op 3 oefeningen. Of hij moet een 2 daagse split gebruiken en het verkeerd vermeld hebben..

ik snap er vrij weinig meer van.
Je doet elke dag 1 borst oefening en 1 triceps isolatie oefening

Je doet elke dag 1 borst oefening en 1 triceps isolatie oefening

Ik wil niet verveld doen maar ik zie 2 borst oefeningen (dips en incline bench press).

Plus die triceps isolatie oefening maakt toch écht 3 (in)directe oefeningen voor de triceps.

Ik wil niet verveld doen maar ik zie 2 borst oefeningen (dips en incline bench press).

Plus die triceps isolatie oefening maakt toch écht 3 (in)directe oefeningen voor de triceps.
Klinkt erg veel met hoe jij het analyseert daar geef ik je een punt, ik moet het eens bekijken na 1 week. Kan me oordeel niet geven op dit moment maar the original routine was iig heel goed te doen.

Klinkt erg veel met hoe jij het analyseert daar geef ik je een punt, ik moet het eens bekijken na 1 week. Kan me oordeel niet geven op dit moment maar the original routine was iig heel goed te doen.

Maar dat is toch ook helemaal niet raar? je traint tenslotte 6x per week full body. Waar anderen 1x per week een spiergroep aanpakken (daar ben ik ook geen voorstander van, maar even voor het grote contrast).

Ik ben gewoon kritisch naar nieuwe dingen en ik heb zelf helaas ervaring met overtraining van de triceps, daarom viel het mij meteen op ;)

Maar dat is toch ook helemaal niet raar? je traint tenslotte 6x per week full body. Waar anderen 1x per week een spiergroep aanpakken (daar ben ik ook geen voorstander van, maar even voor het grote contrast).

Ik ben gewoon kritisch naar nieuwe dingen en ik heb zelf helaas ervaring met overtraining van de triceps, daarom viel het mij meteen op ;)
Ja dat is waar, ken het zelf deed het vroeger ook, ben er zeker geen voorstander meer van. Integendeel, merk dat hoog volume me echt veel meer oplevert. Het is heel goed dat je kritisch bent, overtraining heb ik zelf nog nooit ervaren. Ik herstel goed op dit moment en neem een deload wanneer nodig. Nu met dit nieuwe schema, deload ik om de 3 weken. Ik moet het schema uitproberen, pakt het niet goed uit qua herstel schakel ik weer terug naar the original routine.

Ben zeer blij met je hulp, feedback en je kijk op trainingen. Leer ook veel van je log, ziet er ook altijd interessant uit.

Ja dat is waar, ken het zelf deed het vroeger ook, ben er zeker geen voorstander meer van. Integendeel, merk dat hoog volume me echt veel meer oplevert. Het is heel goed dat je kritisch bent, overtraining heb ik zelf nog nooit ervaren. Ik herstel goed op dit moment en neem een deload wanneer nodig. Nu met dit nieuwe schema, deload ik om de 3 weken. Ik moet het schema uitproberen, pakt het niet goed uit qua herstel schakel ik weer terug naar the original routine.

Ben zeer blij met je hulp, feedback en je kijk op trainingen. Leer ook veel van je log, ziet er ook altijd interessant uit.

Bedankt voor je compliment!

Ik wilde inderdaad voorstellen om het eerst aan te zien.

Als het herstel op het randje is zoubje eventueel elke 3e of 4e deload week kunnen omwisselen voor absolute rust. Ook nooit verkeerd na een aantal maanden hard werken!

Ik ben benieuwd hoe het je af gaat. Help mij herinneren dat ik dit schema ga proberen als ik in mijn log praat over een ander schema ;)

Nieuwe schema heeft 1 borst per dag en 1 triceps per dag. Dips (of flat BP) op A, incline BP op B.

Is nogal anders dan je hier normaal gesproken ziet, maar het werkt, en hoe. Sinds ik begonnen ben met Kelei zijn schema sta ik 5% droger en ben ik veel sterker, en nog steeds rond hetzelfde gewicht. Srs.

Nieuwe schema heeft 1 borst per dag en 1 triceps per dag. Dips (of flat BP) op A, incline BP op B.

Is nogal anders dan je hier normaal gesproken ziet, maar het werkt, en hoe. Sinds ik begonnen ben met Kelei zijn schema sta ik 5% droger en ben ik veel sterker, en nog steeds rond hetzelfde gewicht. Srs.

Dat liegt er niet om!

Het lijkt wel een beetje of je je persoonlijk aangevallen voelt, maar ik probeer geenszins Kelei of zijn schema af te kraken. De indeling waarop jij het brengt: Dips óf een bench press zou zeker wel kunnen. Nog blijft 6x per week veel als je kijkt naar het aantal reps (30) wat dus neer komt op 6x per week 3x10.

Maar hé, als het werkt.

Nogmaals ik ben het schema van Kelei ook van plan eens te doen.

Dat liegt er niet om!

Het lijkt wel een beetje of je je persoonlijk aangevallen voelt, maar ik probeer geenszins Kelei of zijn schema af te kraken. De indeling waarop jij het brengt: Dips óf een bench press zou zeker wel kunnen. Nog blijft 6x per week veel als je kijkt naar het aantal reps (30) wat dus neer komt op 6x per week 3x10.

Maar hé, als het werkt.

Nogmaals ik ben het schema van Kelei ook van plan eens te doen.
Haha nee hoor, voel me niet aangevallen, probeer gewoon de boel iets duidelijker te maken voor je :)

Kelei full body 1:
Front squat: 1x11x77,5kg
Chin ups: 1x10xbw+6kg
Bench press: 1x11x34kg
Seated row: 1x12x63,5kg
Leg curl: 1x12x79,5kg
Pulldown: 1x12x45kg
Seated calf raises: 1x20x36 1x18x36kg 1x16x36kg
Concentration curls: 1x10x13kg
Wide grip upright cable row: 1x10x43,5

Ik voelde me krachtig op deze training met name de uithouding en verzuring trad niet op zoals wel vaker bij de front squat of bench dat ik er volkomen doorheen zat maar nu niet, voelde goed!

Terug
Naar boven