XXL Nutrition

Masallah's Roaccutane log

Bezoekers in dit topic

:eek: Was ik net overgehaald om ook maar roaccutane aan te vragen omdat ik nu 24 ben en ook nog overal acne heb, schrikt el smurfo me toch weer af.
Ik werk in een restaurant(open keuken)en ga echt niet als 1 megapuist rondlopen.misch maar in de zomervakantie beginnen
Masalah ik wens je veel suc6 en hoop dat je dr vanaf komt

bij mij was het van dag 4 tot dag 14 echt een nachtmerrie. Maar neem je een weekje verlof dan, ik zou er zeker niet te lang mee wachten want binnenkort wordt het zomer. En 1 van de bijwerkingen is dat je supersnel verbrand in de zon. Dus ofwel moet je gans de zomer binnenzitten aan je pc ofwel pas na de zomer beginnen. Ik wil er juist tegen de zomer veel beter uitzien. Kan ik ook eens zonder t-shirt rondlopen zonder al te veel bekeken te worden. Misschien wordt het bij jou niet zo erg als bij mij maar op internet staat er ook dat er binnen de eerste 3 weken een opflakkering kan optreden. Hoe groot die is hangt af van persoon tot persoon. Wie weet treed de opflakkering bij jou niet op je gezicht maar op je rug ofzo. Ik vind roaccutane zeker een aanrader voor iedereen die VEEL last heeft van acne !!
 
Tis helaas een familiezaak, en zonder mij valt 50% van de keuken weg...
tevens ben ik meestal een pechvogel dus zou me niks verbazen als ik je zou overtreffen:(.durf het echt niet aan om zo te werken:D
misch maand voor de vakantie dan maar:o
 
Das wel k*t idd. De eerste keer dat ik deze sectie deftig bezoek en zie ik al meteen de log van snakeman en jou :p Wel supercool. Ik ga geen log maken maar ik ben ook begonnen met roaccutane sinds zaterdag 24 januari 2007.

Ik ben 178 cm en weeg 69 kg (lekker), ben naar de dokter geweest die mij ook al minocycline voorschreef wat ik al vele jaren neem maar ik blijf toch steeds lekker veel puisten krijgen. Na een depressief weekje zoeken op internet roaccutane tegengekomen en meteen gevraagd aan de dokter of ik hiervoor in aanmerking kom en dat mag beginnen nemen. Hij had het nog nooit voorgeschreven maar had er wel al van gehoord. Hij vroeg of ik wist waar ik aan begon omdat er redelijk wat bijwerkingen kunnen zijn en van die toestanden. Dan heb ik ja gezegd en heeft hij mijn bloed getrokken. Op 24 januari ben ik 30 mg/dag beginnen nemen. Dit waren 3 kleine pilletjes van 10 mg die ik na mekaar tijdens mijn ontbijt nam. Kan iemand bevestigen of dit de juiste manier is of moest ik die gespreid over de dag innemen?

De dokter zei ook dat als mijn leverwaardes goed blijven ik dit 4 maand moet nemen. Ik heb gezegd dat ik gehoord heb dat een roaccutanekuur 6 maanden duurt maar de dokter zei dat het maar 4 maand was. Ik ben er niet op ingegaan maar kan iemand dat bevestigen?

De eerste 3 dagen merkte ik na de inname van de pilletjes dat ik 4 uur geen bezweet hoofd had. Echt een leuk gevoel want normaal blinkt mijn hoofd de hele dag. Net of ik ingeolied ben ofzo :s Echt klote dus maar nu 4 uurtjes minder blinky blink vond ik op zich niet slecht.

Dag 4: wtf ik begin precies meer puisten te krijgen in mijn gezicht :s

Dag 5: the attack of the puisten !! Ze waren overal, vooral op het ganse snor-gedeelte. Er was geen plekje meer waar de snorhaartjes groeiden dat gespaard bleef. Dan maar uitduwen dus. Lekker allemaal uitgeduwd. Het zag er al ietsje minder erg uit en ik hoopte dat ze volledig gingen wegtrekken. Een paar uur later stonder ze er nog voller dan voorheen terug :o Het waren net puisten on steroids. Ze groeiden aan enorme snelheid. Dus dacht ik "kga ervan blijven". Ik bleef ervan maar toen gingen buur-puistjes samensmelten en probeerden ze nog kindjes te krijgen ook of scheurden verschroeiend open als ik at of wou praten. Ik kon mijn mond amper nog bewegen en ook op mijn kin en andere plaatsen van mijn gezicht was het erger dan ooit tevoren. Ik dacht dat ik een melaatse ging worden ofzo :s De komende 8 dagen waren een hel voor mij. Superdepressief, ik durfde amper buiten te komen en ging trainen rond 13 uur omdat er amper volk rondliep toen. Had toen examenperiode dus ik kon gaan wanneer ik wilde.
Op mijn rug, schouders en borst werd het niet erger maar bleef het gelijk.

Het einde van de tweede week:Het begint te beteren de puistjes trekken weg.

Begin derde week: Bijna geen puistjes meer in mijn gezicht. Wel zeer veel rode vlekjes op de acne-aanval van de voorbije 10 dagen. Best nog altijd vervelend. Mijn huid blijft nu maar liefst 8 uur zweetvrij en daarna is het nog atlijd maar lichtjes dat ik weer begin te zweten op mijn hoofd. Echt lekker :p
Geen vervelende katoenen zakdoek waarmee ik om de 2 uur mijn hoofd even mee afwrijf. Niet meer zo blinken en van die toestanden.

Begin vierde week: Amper nog een puistje op mijn gezicht, wel enkele kleintjes maar als je dat vergelijkt met vroeger stelt het nix voor.

na 29 dagen: doktersbezoek. Op mijn gezicht is het nu veel verbeterd. Mijn hoofd zweet zo goed als niet meer of een klein beetje zoals bij normale mensen. Ziet er best goed uit maar op mijn rug/schouders is het amper verbeterd. Bloed laten trekken, leverwaarde was goed, en ik mocht upgraden naar 40 mg/dag op speciale aanvraag van mezelf want ik las overal op het internet en hier trouwens ook dat iedereen aan de 60mg of zelfs meer zit. Kan ook zijn omdat ik maar 69 kg weeg. Hoeveel weeg jij snakeman?

Ben nu al 3 dagen aan 40 mg bezig/dag, nog altijd geen extra verschil te merken.

bijwerkingen: droge lippen maar de mijne verzorg ik met een lippestiftje voor droge lippen dus ze liggen nooit open en zien er nog steeds normaal uit. Drogere huid, valt echt niet tegen, ik vind er nix bijzonders aan zelfs. In het begin zag ik wel wat schilfertjes maar ik ben gewoon meer water beginnen drinken en meer beginnen eten omdat ik las dat je ook spiermassa kon verliezen. Door mijn waterinname te verhogen is mijn huid helemaal niet geschilferd meer maar toch nog steeds lekker droog. That's the way I like it :D Ik heb dan ook nog nix van crèmes of zalfjes op mijn gezicht gesmeerd.
Droge ogen, ja vooral snachts
als je wil opstaan is het wel wat vervelend, ze plakken dan gelijk wat dicht maar het is echt nix bijzonders.
Bloedneus? Een drogere neus vast en zeker maar bloeden heeft em nog maar 2 keer gedaan en dat was omdat ik mijn neus iets te hard gesnoten heb :D Bloedneus dus absoluut niet. Gewoon niet vollenbak snuiten maar ietsje zachter.

Ik heb net mijn supplementenbestelling uit amerika ontvangen. Neem sinds 2 weken 1 serving whey/dag dus daar is nix bijzonders aan. Ik eet nog atlijd lekker veel eiwit overdag en goed gezond, blijf lekker doortrainen en ik ga wel langzaam maar zeker vooruit. (ben een langetermijnsdenker :p) Wel zeer jammer dat ik die multi vits nu onbenut moet laten staan en ook mijn super creatine green magnitude van controlled labs. Mijn eerste creatine-ervaring die ik nu nog langer moet gaan uitstellen :(

Zo dit was het even tot nu toe. Hopelijk kan iemand op de vraagjes antwoorden die ik tussendoor gesteld heb :)
PS: sorry dat ik je topic kom verstoren Masallah! Maar kwist anders niet waar ik die vragen moest stellen want ik wil niet echt een log beginnen ofzo. En fak man !!! Ik wil wel zo een fysiek als u :D Post eens een foto waar je relaxed opstaat van de voorkant, wil ik wel eens zien of een buikpose :D

Om ff op je vragen terug te komen, de dermatoloog zal infeite zeggen ofdat
je de pilletjes verspreid moet/kan nemen of in een keer, dit staat ook in de
bijsluiter van de roaccutane.

Ik zelf mag de pilletjes 3 x 10 mg in een keer innemen, het aantal waarmee je
start word berekend op het aantal lichaamsgewicht dat je hebt, 0,5 mg per
kilogram lichaamsgewicht.

Wanneer dit aantal niet aanslaat kan er over worden gegaan op een hogere
dosering tot tenminste 1 mg per kg lichaamsgewicht, ook dit is te vinden in
de bijsluiter.

De kuur kan afhankelijk van de resultaten een duur hebben van 16 weken tot
en met 24 weken. Daarna zal een rustpauze van 8 weken plaats vinden voordat
de volgende roaccutane kuur begonnen kan worden, dit omdat de huid eventueel
na de kuur nog kan verbeteren.

De depressie is ook een van de bijwerkingen van de roaccutane, daar is dus niets
aan te doen.



Update

Afgelopen week bloed laten prikken, vandaag opgebeld en me leverwaardes waren goed.
Ben vandaag dus van start gegaan met 30 mg per dag, ook heb ik nog een zalf mee
gekregen die ervoor moet zorgen dat me huid de komende weken nog sneller uitdroogt
Eryacne 20 mg/g (erythromycine) heet deze zalf, het is een antibiotica dat 8 weken lang gebruikt mag worden.

Zal jullie vanaf nu verder op de hoogte houden!
 
Ik neem al 1,5 maand roaccutane nu. Ben begonnen op 40mg (2x20), inmiddels is het al 3x20 geworden (dankzij mijn gewicht & tolerantie :D:D)
Het is ook zo dat je een vaste hoeveelheid roaccutane moet binnen krijgen. Dus hoe meer jouw lichaam per dag aan kan, hoe sneller de kuur voorbij is. Aan dit tempo ben ik er in juli vanaf denk ik. (vlak na men examens :D mooi zo)

Maar ik heb eigenlijk nergens last van behalve die TERING droge lippen. Ik krijg er ook het schijt van om constant dat zalfje op mijn lippen te smeren, dus nu loop ik vaak met een dikke lip rond omdat ik dat korstje er de hele tijd aftrek en dan gaat die troep zwellen als een gek :D

Roaccutane is top !! Geen puistjes meer !! Na 1 maand zie je echt goed verschil al !
 
Ik neem al 1,5 maand roaccutane nu. Ben begonnen op 40mg (2x20), inmiddels is het al 3x20 geworden (dankzij mijn gewicht & tolerantie :D:D)
Het is ook zo dat je een vaste hoeveelheid roaccutane moet binnen krijgen. Dus hoe meer jouw lichaam per dag aan kan, hoe sneller de kuur voorbij is. Aan dit tempo ben ik er in juli vanaf denk ik. (vlak na men examens :D mooi zo)

Maar ik heb eigenlijk nergens last van behalve die TERING droge lippen. Ik krijg er ook het schijt van om constant dat zalfje op mijn lippen te smeren, dus nu loop ik vaak met een dikke lip rond omdat ik dat korstje er de hele tijd aftrek en dan gaat die troep zwellen als een gek :D

Roaccutane is top !! Geen puistjes meer !! Na 1 maand zie je echt goed verschil al !

Wel beter dat het goed gaat, laten we dan ook hopen dat het niet meer terugkomt, succes nog!


Ff een update, ben nu een week en 1 dag bezig, en sinds gister heb ik hele droge lippen voor de
rest geen bijwerkingen, afgelopen week zijn de puistjes iets minder geworden, sinds twee dagen
is het weer ietsje meer, maar niets erger dan ik ooit heb gehad.

Hoor veel al dat mensen de tweede week zeer klote doorgaan, ik merk nu in iedergeval nog niks.
Dit komt misschien ook door de extra zalf die ik er bij heb gekregen, deze zorgt ervoor dat de
huid plaatselijk nog sneller opdroogd.

Houd jullie op de hoogte!
 
Wel beter dat het goed gaat, laten we dan ook hopen dat het niet meer terugkomt, succes nog!


Ff een update, ben nu een week en 1 dag bezig, en sinds gister heb ik hele droge lippen voor de
rest geen bijwerkingen, afgelopen week zijn de puistjes iets minder geworden, sinds twee dagen
is het weer ietsje meer, maar niets erger dan ik ooit heb gehad.

Hoor veel al dat mensen de tweede week zeer klote doorgaan, ik merk nu in iedergeval nog niks.
Dit komt misschien ook door de extra zalf die ik er bij heb gekregen, deze zorgt ervoor dat de
huid plaatselijk nog sneller opdroogd.

Houd jullie op de hoogte!

Dat klote viel bij mij reuze mee, niks erger, eerder minder dan voorheen.
Pas op met die uitdrogende zalf! Ik zat onder de schilfers/soort van eczeem na een paar weken. Deed pijn met zweten. Hou het gewoon bij die roa! En was niks meer met zeep, behalve hetgeen wat niet anders kan;). Suc6 Kirl.
 
Dat klote viel bij mij reuze mee, niks erger, eerder minder dan voorheen.
Pas op met die uitdrogende zalf! Ik zat onder de schilfers/soort van eczeem na een paar weken. Deed pijn met zweten. Hou het gewoon bij die roa! En was niks meer met zeep, behalve hetgeen wat niet anders kan;). Suc6 Kirl.

Ga het in de gaten houden, het is sowieso tijdelijk totdat de zalf op is.
Zal de zeep ook achterwege laten dan, thanks!
 
Ga het in de gaten houden, het is sowieso tijdelijk totdat de zalf op is.
Zal de zeep ook achterwege laten dan, thanks!

No Problemo!
Hoelang ga je kuren?
 
No Problemo!
Hoelang ga je kuren?

Geen idee, waarschijnlijk sowieso 4 mnd, het is natuurlijk afhankelijk van de resultaten.
Heb het er verder nog niet over gehad met de dermatoloog, heb in iedergeval over 2 mnd wel weer
een afspraak, zullen dan waarschijnlijk opschroeven met de hoeveelheid mg per dag.

Het is afwachten :)
 
Even een update:

Ben nu bijna 4 weken bezig met de ROA op 30 mg per dag, ik had nog een afspraak staan bij de dermatoloog de 11e april.
Kon deze eigenlijk verzetten na 2 mnd naar de start van de ROA op 20 maart aangezien ik dit vergeten was, stond de afspraak
nog steeds, dus ik heb er gewoon gebruik van gemaakt, want doordat me huid steeds droger werd kreeg ik ook weer meer
last van eczeem aan de binnenkant van de elleboog.

Heb hiervoor zalf gekeken, en op die dag heeft de dermatoloog gelijk de huid gecontroleerd. Ze vond het er al veel gaver uitzien,
daarom kon ik gewoon verder gaan met 30 mg per dag omdat dit heel goed bij mij aanslaat, de volgende afspraak is pas in begin juni.

Dus zoals ik al heb gezegd ziet mijn huid er vele malen beter uit, ik heb geen last gehad van een toenemend aantal puisten
sterker nog, sinds dat ik ben begonnen zijn er naar mijn ogen geen nieuwe puistjes bijgekomen, in iedergeval geen grote,
dan moet het echt minescuul zijn.

Enige bijwerking die ik heb zijn droge lippen, niet echt veel anders dan dat je ook in de winter meemaakt.
Ben dus al zeer tevreden over de ROA.

Zal van de week wel even een foto, maken van hoe het er nu bijstaat.

Masallah.
 
Laatst bewerkt:
Dus zoals ik al heb gezegd ziet mijn huid er vele malen beter huid

Hehe.

Droge lippen had ik ook. Geen last van droge ogen?
 
Hehe.

Droge lippen had ik ook. Geen last van droge ogen?

Haha, shit dat krijg je met snel typen.

Ik draag zelf lensen en ik moet zeggen dat ik er geen hinder aan ondervind.
 
Even een update:

Ben nu bijna 4 weken bezig met de ROA op 30 mg per dag, ik had nog een afspraak staan bij de dermatoloog de 11e april.
Kon deze eigenlijk verzetten na 2 mnd naar de start van de ROA op 20 maart aangezien ik dit vergeten was, stond de afspraak
nog steeds, dus ik heb er gewoon gebruik van gemaakt, want doordat me huid steeds droger werd kreeg ik ook weer meer
last van eczeem aan de binnenkant van de elleboog.

Heb hiervoor zalf gekeken, en op die dag heeft de dermatoloog gelijk de huid gecontroleerd. Ze vond het er al veel gaver uitzien,
daarom kon ik gewoon verder gaan met 30 mg per dag omdat dit heel goed bij mij aanslaat, de volgende afspraak is pas in begin juni.

Dus zoals ik al heb gezegd ziet mijn huid er vele malen beter uit, ik heb geen last gehad van een toenemend aantal puisten
sterker nog, sinds dat ik ben begonnen zijn er naar mijn ogen geen nieuwe puistjes bijgekomen, in iedergeval geen grote,
dan moet het echt minescuul zijn.

Enige bijwerking die ik heb zijn droge lippen, niet echt veel anders dan dat je ook in de winter meemaakt.
Ben dus al zeer tevreden over de ROA.

Zal van de week wel even een foto, maken van hoe het er nu bijstaat.

Masallah.

Klinkt goed! Niet wassen met zeep oid hè? Scheelt ook in je eczeem klachten.
The way to an acne-free skin:D

Edit: Ik val in herhaling...
 
Laatst bewerkt:
Knallen met die shit! Gaat het worden bro!
 
Ja hier even een update, heb net even een foto geschoten van me schouders
en heb er ook gelijk een oude foto bij gezet, kun je het verschil zien.

[afbeelding niet meer beschikbaar]​

Het aantal mg blijft hetzelfde tot begin juni, 30 mg omdat hier me vorderingen tot nu toe goed mee zijn,
wanneer je hoger gaat in dosering heb je de kans dat de bijwerkingen toe gaan nemen.
Dermatoloog zij me ook dat, wanneer je hoger gaat in dosering dat je dan misschien een maandje eerder klaar
bent met de totale kuur maar dan heb je misschien wel meer last van die bijwerkingen, tja dan ga ik liever een maandje verder.
 
Ja hier even een update, heb net even een foto geschoten van me schouders
en heb er ook gelijk een oude foto bij gezet, kun je het verschil zien.

That's a Sweet Milky Baby Skin:cool:
 
wow, voor 5,5 week is dat super resultaat :) Kun je nagaan hoe het er over 2/3 maanden uitziet! Tof jongens...

Vandaag is het bij mij trouwens erger geworden, maar wel een heel droog gezicht. Heb het idee dat de rotzooi er nu uitkomt, ff volhouden :)
 
wow, voor 5,5 week is dat super resultaat :) Kun je nagaan hoe het er over 2/3 maanden uitziet! Tof jongens...

Vandaag is het bij mij trouwens erger geworden, maar wel een heel droog gezicht. Heb het idee dat de rotzooi er nu uitkomt, ff volhouden :)

Ik ben er nu ook al heel blij mee :D had niet zo snel resultaat verwacht,
heb je het trouwens via de dermatoloog voorgeschreven gekregen?!

Ik had trouwens ook Eryacne gel voorgeschreven gekregen om de huid nog
sneller te laten uitdrogen. Moet zeggen dat dat ook wel relax spul is.

Misschien dat het bij jou ook helpt om er voor te zorgen dat de puistjes niet
in grote getale terug te laten komen.
 
Back
Naar boven