MuscleMeat

Mass Confusion

aankomende weer 5 kg bij de gewichten erop als die lekker gaat misschien 10 kg verder wil ik het nog niet pushen i.v.m. oude blessures.
Dan hoop ik met deze batch LGD die week erop wat te kunnen merken van krachtwinst vorige keer was sowieso 20 procent.
Ik de cycle als die goed gaat verlengen naar max 12 weken daarna weer diepe cut en dan op vakantie als alles mee zit.
Mijn gewicht was deze ochtend: 111 kg lege maag alleen thee.
Tevens vindt ik het sommige dagen lastig om 300 gram of meer eiwitten uit voeding alleen te halen, komt ook omdat ik weinig geld heb.
Dus ik overweeg om weer caseïne whey aan te schaffen alleen ik vindt de prijzen zo achterlijk duur.
Ik moet even uitrekenen of ik dan goedkoper uit ben dan uit voeding. Ook ga ik meer vis eten ; tonijn/markreel/haring/pang file
En ook nog meer komkommer/tomaten/uien voor gezondheid o.a. bloeddruk en het versterken van het hart.
Kwa trainen ga ik nog 1 week fullbody trainen en dan ga ik over op een oldschool 5 daagse split schema om wat meer massa aan te maken.
Cardio blijft gewoon doorgaan ik ga steeds meer werken dus is er ook minder tijd dus ik dacht aan : 2 dagen HITT /1 a 2 dagen LISS (duur conditie) ...
Kan niet wachten tot 100% kan maxen op alle oefeningen en hoop dat ik de life-time PR'S haal binnen 2 jaar. Om de 4 weken ga hou ik mij aan,
7 dagen deload , alle oefeningen op 50% en de cardio tijdens dit proces ook gehalveerd -50%.
Vervolgens weer beginnen met een medium training en dan weer zwaar. Peak week eens in de maand want anders wordt het voor mij teveel.
Ook is het de bedoeling om weer het mountainbiken weer op te pakken dus even kijken hoe dat ga combineren met benen zwaar trainen.
Dat wordt het tactisch indelen van RUST en TRAININGEN.

/..out..
Ik heb t laatst uitgerekend. Per 100 gr proteïne ongeveer in €:
Magere Kwark 1,75
Whey 2,20
Magere melk 3
Kip 4
Ei 4,5
Koe 5

Ongeveer.

Wheyconcentraat is al ~ 2,75 voor 100g eiwit.
XXL

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.783
bedankt heren voor de feedback! @neet61 ik ben 36

• #2.784
Vannacht redelijk geslapen, vandaag even kijken wat ik doe sowieso eerst even lekker rustig opstarten.
Knie pijn is al stuk minder dan gister dus misschien als ik nog energie heb vandaag een stuk wandelen.
Voor de rest gewoon lekker eten ik blij dat ik weer wat meer koolhydraten eet voel me al een stuk energierijker.
Spiermassa is vergeleken met 6 maanden geleden een stuk minder en dat doet wel pijn.
Maar ik hoop dat de lgd cycle weer wat meer spiermassa aanzet zodat ik van het zomer er beetje goed bij sta.
Als deze batch niks doen dan bestel ik niet meer bij hun maar via ander label.
In het verleden met dit merk wel goede resultaten behaald dus we zullen zien.

Fijne zondag!

Maar als je eigenlijk liever geen spiermassa kwijt wilde, waarom dan zo enorm rigoureus cutten met de halve week niks eten enzo? 't viel te verwachten dat je vvm zou inleveren toch?

• #2.786
Maar als je eigenlijk liever geen spiermassa kwijt wilde, waarom dan zo enorm rigoureus cutten met de halve week niks eten enzo? 't viel te verwachten dat je vvm zou inleveren toch?
ja gedaan om even plateau te doorbreken van veelste hoog vetpercentage gezakt van 25 naar 15%. Tuurlijk is het geen verstandige keus en je hebt gelijk daardoor wel spiermassa ingeleverd. Maar ik ben nu wel meer tevreden over mezelf dan daarvoor dus ik voel mij nu ook zelfverzekerder dan voorheen. nu is het een kwestie van op onderhoud eten en cardio en krachttraining blijven doen.

bedankt heren voor de feedback! @neet61 ik ben 36
:thumb:
mooie leeftijd voor max kracht van je leven :)

ja gedaan om even plateau te doorbreken van veelste hoog vetpercentage gezakt van 25 naar 15%. Tuurlijk is het geen verstandige keus en je hebt gelijk daardoor wel spiermassa ingeleverd. Maar ik ben nu wel meer tevreden over mezelf dan daarvoor dus ik voel mij nu ook zelfverzekerder dan voorheen.
dat is ook wat waard!

• #2.788
vannacht vaak wakker dus niet echt fit vandaag, ook last van schouder en knie. Dus planning even aangepast voor komende week.
morgen fietsen LISS, woensdag extra uitgebreide fullbody omdat ik deze week maar 1 keer kan trainen.
Vanaf volgende week weer een 5 daags split schema zin in :D
vandaag echt weer ffn flink schoonmaken is hard nodig!

Laatst bewerkt:
  • #2.789
net bij de fysio geweest voor de knie en ik mag gewoon door blijven fietsen maar dan nog lichtere versnelling en af en toe een pauze om de belasting omlaag te houden. tevens heb ik aantal oefeningen weer mee gekregen dus die ga ik dan ook paar keer per week doen.
hij gaf ook aan als de knie pijn niet binnen 3 maand weg is een operatie aan de meniscus te doen.
dus ik las 3 rustdagen in m.b.t cardio en meer fietsen dan wandelen want dat is voor mij nog te zwaar.

• #2.790
Deze week gelukkig toch nog tijd voor 2 trainingen, ik ga deze week even extra zwaar en meer sets en proberen tot failure te gaan.
Morgen push training, donderdag pull. Aankomend weekend ga ik bij kameraden op bezoek.

• #2.791
LISS fietstochtje afstand 43 km gemiddeld 22 kmpu. Morgen push training erg zin in :D hopelijk mijn schouder ook :D de bedoeling is om beetje gas te geven en low rep training te draaien, daarna nog even stukje fietsen.

Zal je niet eens rustig aan doen, hogere reps met focus op de uitvoering en verder van falen ipv je gewrichten nog meer te belasten?

Enige wat ik voorbij zie komen is blessure, blessure, blessure

• #2.794
valt mee hoor. ik train nog steeds dus zo ernstig zijn de blessures niet.
maar is wel idd een verstandig idee maar ik vindt af en toe zo'n weekje low rep gewoon fijn en kan ik meer mijn ei kwijt.

Wat je zelf wilt natuurlijk maar ik kan mij ook niet voorstellen dat als je op deze manier traint ook maar enige vorm van progressie maakt

valt mee hoor. ik train nog steeds dus zo ernstig zijn de blessures niet.
maar is wel idd een verstandig idee maar ik vindt af en toe zo'n weekje low rep gewoon fijn en kan ik meer mijn ei kwijt.
Wat ik lees uit je reacties is 't voor jou ook grotendeels een mentaal iets, het sporten. En dat deel snap ik helemaal, de rust die je er in vindt. Maar als je fysio het heeft over een meniscus operatie is 't wel slim om iets aan te passen man. Ik heb geen idee hoe lang zo'n herstel duurt maar ik denk dat dat erger is dan nu even een beetje rustiger/verstandiger doen.

• #2.797
Wat je zelf wilt natuurlijk maar ik kan mij ook niet voorstellen dat als je op deze manier traint ook maar enige vorm van progressie maakt
Ik draai ook weken op 70% 8-12 reps en om de 4 weken deload op 50% 15 a 30 reps. En ik maak zeker nog wel goede progessie.

@TallAndSmal ja je hebt wel gelijk ik ben gewoon enorm eigenwijs en hardleers maar misschien kan ik beter even 2 weken/of meer wat hoger in reps en nog meer op mijn uitvoering letten.

• #2.798
Ik heb mijn programmering aangepast tussen de 6 a 12 reps met voldoende rust minimaal 1 minuut tussen de sets.
Dit hou ik 4 weken aan en dan ga ik voorzicht weer opbouwen naar de "uitdagende gewichten".
Maar ook daarin niet elke week meer maxen gewoon afwisselen voor meer spiermassa.
Bij cardio doe ik rustig aan voorlopig geen HITT trainingen op de fiets of hellinglopen gewoon rustig LISS maar dan wat langer.
Scheeld dat ik nu een goed fietspak heb mijn GPS van Garmin voor het fietsen nieuwe routes.

• #2.799
22-2 Push training

Incline smith press > 12x90 > 10x100 > 8x110
Decline smith press > 12x100 > 10x110 > 9x120
Smith shoulder press > 15x60 > 10x70 > 8x80
Incline pronated db fly (giantset) 50x20
Bent over db side raises (giantset) 50x14
Incline db french press (giantset) 50x14
Db extensions behind head (giantset) 50x14
V-pushdown (giantset) 80x30
Rope extensions (giantsets) 50x25