Fitness Seller

Mass Confusion

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.881
ik kan beter gewoon goed doorsparen en dan 1 keer goede en stevige fiets kopen met meer jaren garantie indien dat mogelijk is. Dan kan ik weer even voorruit.

ik kan beter gewoon goed doorsparen en dan 1 keer goede en stevige fiets kopen met meer jaren garantie indien dat mogelijk is. Dan kan ik weer even voorruit.
Koop maar geen carbon. Ik had de eerste carbon mtb van Cube en een ander clublid had al 4x het frame gebroken bij dat type. Aangezien hij ruim 25kg lichter was dan ik toen, verwachtte iedereen dat dat frame bij mij al bij de eerste training zou breken. Omdat ik heel voorzichtig was duurde dat een jaar, maar toen was de garantie al verlopen. Kon toen wel een crash replacement frame kopen, maar voor datzelfde geld een volledige alu Canyon aangeschaft. Daarvan brak het frame ook vrij snel en bleek ik de eerste te zijn die dat had klaargespeeld. Toen ik een foto opstuurde waarmee ik kon aantonen dat ik minder dan 100kg woog kreeg ik een nieuw frame, wel de verkeerde maat (L ipv M). Het oude frame liet ik lassen bij KLM, dat deden ze gratis omdat ze verder niets te doen hadden in hun werkplaats.

• #2.883
Omdat ik eind april een complete controle krijg bloedwerk/bloeddruk/gewicht/buik omvang/ . wil ik ruim voor die tijd gestopt zijn met cycle.
dus ik verhoogd de yk11 van 12 mg naar 16 mg / en lgd ook van 12 naar 16 mg. En dan ga ik 4 weken detox doen, weet nog niet welke, ik ben al aan het kijken. 3 lage dagen gehad , afgelopen weekend eerste keer patat sinds 3 maand ofzo, met 750 gram rundvlees balletjes met sate gehad.
enorm van genoten. Vandaag iets hoger in koolhydraten. Morgen heb ik een hoge dag dus dat ga ik ook even testen in the gym :D.
ik ben zichtbaar groter aan het worden vooral voller en meer definitie, er komen al mensen naar mij toe in the gym of ik anabolen kan regelen haha zo gaat dat in een klein dorp waar ik nu woon :D. gewicht is nu 116 kg (nuchter). maar moet nog wel naar de wc haha dus 114-115 kg.
ik ga iig weer plezier naar the gym en voel mij elke week eigelijk sterker voor kracht maar ook voor conditie.
ik probeer nu ook in te zien dat je niet elke training voluit moet gaan want het leven is een marathon en sport ook.

• #2.884
13-3 mix van low and high reps:

smith floor press
1x100
1x130
5x150
2x175 (PR met deze grip)

=> zat meer in heb ik het idee > volgende week met medium grip > 1x185

incline smith press bar tot de neck en 60gr. (voelt ook erg goed) > ik ga gewoon elke week afwisselen met grip en angles!
20x60
15x90
8x110

> decline press doe ik bij de schouder dag om het maximale eruit te halen, want triceps waren hier al gaar van :P

incline pronated db fly 45 gr / bij 60 gr minder contractie als de press.
30x32 (onearm)
30 sec rest > 18x34 (one arm)

bent over db side raises.
2x40x20 (one arm)

=> volgende week met 22/24 (ik vindt high reps wel veel beter aanvoelen dan low rep)

incline db french press 45 gr.
8x32 (one arm) / little forced
6x34 (one arm / little forced

=> volgende week 36/38 proberen en meer rust tussen sets*

lying one arm tate press/extensions
8x24 / little forced
6x26 /little forced

pushdown 3 dropsets.

comments: ging lekker vandaag en erg goede pump dus een dikke 8.5 +

Laatst bewerkt:
  • #2.885
net terug van een wilde fietstocht. wat een wind zeg pfoe afzien maar wel lekker als je dan weg terug met 40 km/u van de wind af gaat.
ik heb meerdere wielrenners en elektrische fietsers ingehaald haha :D. afstand 32 km , gemiddeld 23 km/u.

• #2.886
Planning van aankomende dagen.

Morgen: Rug (pull dominant) / rear delts / traps / biceps / forearms +LISS en niet al te ver 40 km is mooi zat
Woensdag rust wel fietsen > LISS lange afstand maar zo traag mogelijk met pauzes
Donderdag: benen/kuiten/buikspieren > Geen cardio i.v.m overbelasting na benen training
Vrijdag: schouders(dominant)/borst/triceps -> LISS lange afstand maar zo traag mogelijk met pauzes
Zaterdag: Rug (row variant) / rear delts / traps / biceps / forearms. + Interval training max 45 min volgas.
Zondag complete rust.

• #2.887
14-3 > Rug (pull dominant) / rear delts / traps / biceps / forearms

=> te laat in de sportschool want dus geen tijd voor echt zware training dus maar even echt gefocust op de lats en slow negatives.

pullup wide 3 werksets herhalingen tussen 20 en 8 reps /5sec down /2 up en eindigen met een Dropset
one arm pulldown hammergrip 3 werksets tussen 20 en 8 reps /3 sec down /2up en eindigen met een Dropset
one arm db latkickback 3 werksets korte rust pauzes 20 sec naar buiten draaien voor meer gevoel in lats.
smith front shrugs 2x30 met korte hold boven in.
smith behind back shrugs 2x30 ook met kort hold bovenin.
high smith row voor rear delts 20 en 15 reps -> fijne oefening
rear delt cable fly 2 giantsets totaal 90 reps
bent over db hammercurl 2x15
bent over db curl 2x10

morgen rustdag, einde van de week weer knallen met hogere gewichten.

• #2.888
pfoe dat schoonmaken is ook vermoeiend als je laag in koolhydraten zit :( maar het is weer schoon :D.
vandaag geen fietstocht want ik heb er geen energie voor dus keertje rust is ook wel goed. echt lastig voor mij balans vinden in het onbalans.
maar ik ga toch weer een stap voorruit dat ik er mij aan toe geef.
morgen rustdag voor (kracht) maar wel een mooie route LISS fietsen , ook even langs mijn ouders om mee te eten.
kortom nu al geslaagde dag :D (that's the spirit!)

• #2.890
net wakker extra laat gaan slapen heeft echt zo zijn voordelen ik slaap makkelijker in en slaap ook bijna de hele nacht door.
slechts maar 1 keer wakker geworden :D dus slapen gaat de goede kant op nu iets meer gas terug neem m.b.t cardio trainingen.
bij onrust ga s'avonds nog een een klein stukje lopen om mijn hoofd leeg te krijgen en dat helpt ook echt,
maar dat log ik niet . dat rondje zou iets van 5 km zijn dus niet het loggen waard :D
vandaag heerlijk rustig opstarten en zo even mijn bord zuurkool eten wat voor vandaag een van de weinig koolhydraat bronnen zijn ,
voor vandaag en oja 2 bananen tijdens de LISS tocht die ik waarmee ik om 9:30 mee ga beginnen :D.
het is wel beetje koud maar dat is gezonde lucht zei mijn oma vroeger altijd :D fijne dag mensen!

• #2.891
Echt lekkere spierpijn in mijn lats en dat met weinig gewicht. Ga ik vaker doen met die slow negatives bij de pullup wide en one arm pulldown. Ik ga gewoon high and slow combineren met low en high weight.
Vandaag 30 km zware interval gedaan.
en 20 km rustig. Ook nog 5 km gewandeld.

• #2.893
Goed geslapen zo naar de sportschool (benen) maar ik ga niet maxen vandaag omdat ik ook fysiek werk moet doen vandaag.
Dus ik probeer op 70% te trainen zodat ik nog wat energie over heb :D
Ik heb gewoon beperkte energie vooral de laatste tijd dus daarmee moet ik gewoon mijn balans vinden.

• #2.894
16-3 Legs/calves

stiffed smith deadlift
30x60
20x90
15x110
10x130

smith sumo squats
30x60
20x90
15x140
12x180

rackpulls>doe ik vrijdag bij rugtraining, ik moet zo zwaar fysiek werk doen en dan wordt mijn onderrug al genoeg belast.

adductors 8x20x125

calves on lp
2x50x100

legextensions
2x50x50

seated legcurl (echt een kut apparaat ik mis de liggende plate loaded die waren fijn)
2x30x35

tijd 25 min

cijfer 7+

• #2.895
20 km LISS@17 kmpu. 12 km gewandeld. @4.5 kmpu.
morgen weer een leuke training : schouders(dominant)/borst/triceps.
ik kan eerder beginnen morgen dus kan ik in de middag weer een wat langere tocht maken (LISS).
zaterdag is mijn "knal training" puur voor explosiviteit en kracht : rug/rear delts/traps/onderarmen/biceps.
en dan wil ik nog even "zware interval" doen maar niet te lang 15 km HITT max. Zondag complete rust.
edit: ik begin nu toch echt sterker te worden en minder zere gewrichten.
Maar elke week is in principe de basis van het split programma hetzelfde maar soms op andere dagen i.v.m. werk/rust.
Ik varieer wel met licht en zwaar gewicht zowel explosief als extra traag en daar zit bij mij de key.
Daarom ben ik al heel tevreden met de stack want ik krijg echt veel complimentjes hier en daar.

Laatst bewerkt:
  • #2.896
Vanochtend de wekker gemist, ik slaap echt diep laatste tijd dus nu direct door naar werk.
Dus vanmiddag een krachtsessie en later een wat "kleinere rondje" fietsen.
Vandaag wel opgestaan met iets last van de knie, komt omdat ik gister 50 meter heb uitgespit en de hele tijd door,
de knieën moet omdat bij mijn (tweede nieuwe baan)* bij de zorg boerderij , en dat ben ik niet gewend.
Dat is kwestie van techniek en gewenning. Dus even pas op de plaats. Maar dat overleven we ook wel weer :D
Fijn weekend mensen!

20 km LISS@17 kmpu. 12 km gewandeld. @4.5 kmpu.
morgen weer een leuke training : schouders(dominant)/borst/triceps.
ik kan eerder beginnen morgen dus kan ik in de middag weer een wat langere tocht maken (LISS).
zaterdag is mijn "knal training" puur voor explosiviteit en kracht : rug/rear delts/traps/onderarmen/biceps.
en dan wil ik nog even "zware interval" doen maar niet te lang 15 km HITT max. Zondag complete rust.
edit: ik begin nu toch echt sterker te worden en minder zere gewrichten.
Maar elke week is in principe de basis van het split programma hetzelfde maar soms op andere dagen i.v.m. werk/rust.
Ik varieer wel met licht en zwaar gewicht zowel explosief als extra traag en daar zit bij mij de key.
Daarom ben ik al heel tevreden met de stack want ik krijg echt veel complimentjes hier en daar.
Lekker bezig.. (ook) explosief trainen helpt inderdaad is mijn ervaring. Een paar explosieve uitvoeringen om motorunits te recruteren voor het uitvoeren van een zware oefening ook. Doe je dat extra trage voor spierspanning?

• #2.898
Lekker bezig.. (ook) explosief trainen helpt inderdaad is mijn ervaring. Een paar explosieve uitvoeringen om motorunits te recruteren voor het uitvoeren van een zware oefening ook. Doe je dat extra trage voor spierspanning?
Ja spierspanning en en meer focussen op de spier, naar mijn idee geeft dat ook meer spiermassa.

• #2.899
Fasted schouders/beetje borst/triceps;

smith shoulder press 75gr - 30xbar > 3x60 (warmup) > 3x100 (warmup) - werksets > 6x120 (VPR) > 5x130 (PR) dropset 22x100 > 30x60
Incline smith press 60 gr (tot de nek) > 3x60 (warmup) > werksets; 8x100 > 6x120 (PR met deze setting!)> dropset 15x80 ds 15x60
bent over one arm db side raises 2x30x30
incline db french press 60 gr (forced reps)> 2x15x36 (one arm)
lying db tate press (forced reps)> 2x12x34 (one arm)
v-pushdown dropsets 25x45 (FS/zware katrol, mega stroef)> dropset 35x34 > ds> 50x25 *

tijd: 30 min
rating 9+ heerlijke training en de incline tot de nek die hou ik erin wat een goed gevoel voor upperchest.
> nu even bijkomen en eten en dan zo fietsen (LISS) het is echt mooi weer korte broek aan en gaan! :D

• #2.900
ook weer eens lekker op tempo gefietst afstand 55 km gemiddeld 25.5 km/u
=> morgen knallen in de the gym. nu tijd voor ontspanning.

• Like
Waarderingen: horn
Terug
Naar boven