XXL Nutrition

Mass Confusion

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.582
ik ga morgen toch ffn een korte HITT training doen.. haha zo moeilijk rust dagen voor mij.. Zondag wel lekker uitslapen en verder lekker niks doen :D maandag upperbody part 1 (SS) zin aan :D

• #1.583
Weer eens een kut nacht weinig slaap vaak wakker en vaak pissen (komt door lithium krijg je veel dorst) geen zin meer om een poging te doen om te slapen. Nu lekker muziiek luisteren en roken :D ik ga ook niet wachten tot het licht ik ga lekker door duisternis fietsen.
Het wordt een combinatie van LISS en sommige stukken HITT. Tevens gooi de vetten omhoog nu ik minder carbs eet.
Gewicht is nu 118 kg. Dus gaat de goede kant op :D einde van de zomer wil ik 110 kg wegen zonder al teveel spiermassa verlies.
Tevens ben ik nu ook 2 weken gestopt met alcohol en wiet is heel moeilijk want heb ik meer als 20 jaar dagelijks gedaan.
Maar sporten is voor mij een uitlaatklep zolang als ik dat blijf doen kan hier vanaf blijven.

Laatst bewerkt:
  • #1.584
Interval fiets sessie > snelheid tussen 17-35 kmpu. Afstand 40 km gemiddeld komt dat op 24 kmpu.
Morgen ga ik een stuk wandelen, tijd geleden maar moet wel oppassen voor me knie dus ik ga niet te ver.
Vanmiddag nog even buikspieren + onderrug (recovery) doen en schoonmaken in huis.

Laatst bewerkt:
  • #1.585
Vandaag eerste proef dag van intermittent fasting, het is even wennen maar is wel goed vol te houden.
Als ik in de spiegel en op de weegschaal sneller resultaat zie dan houdt ik dit zo lang mogelijk aan.
En als extra boost 1 dag hellemaal niks eten ga ik volgende maand toepassen ook benieuwd hiernaar.
Het schijnt wel erg gezond te zijn voor lichaam.
Aankomende week ga ik met supersets werken i.p.v clustersets, maar ik lees dat clustersets meer massa bouwen, maar ik gebruik dan wel lichte gewichten als met supersets, ik ga het gewoon aanvoelen wat werkt en wat niet..
Het liefst draai ik een SPLIT 1 spiergroep per dag en dan zo zwaar mogelijk maar door mijn schouder blessure gaat dat nu niet lukken.
IIG veel zin aan maandag!

Laatst bewerkt:
Veel mensen vinden IF wel goed vol te houden. Dan is het: hé is het al 13.00, de hele ochtend nog geen honger gehad :p

• #1.588
Side note: ik gebruik bij press oefeningen niks geen legdrive maar dat ga ik nu wel doen wellicht hebt ik dan minder last van de schouder.
zo ffn sinds maanden weer een stuk wandelen hopelijk geen last van de knie :D

Laatst bewerkt:
Ja mijn vader is hiermee ook flink afgevallen en een maatje van mij ook dus ik dacht dat ga ik ook doen :D
't werkt ook best wel prima om gewicht mee kwijt te raken. Ik heb zelf altijd het gevoel dat honger vaak pas echt begint zodra je op een dag gegeten hebt.

Tenminste dat heb ik altijd. Ik heb nooit honger voor het ontbijt. Zelfs niet als m'n ontbijt pas om 12:00u is. Maar zodra ik nou eenmaal m'n eerste echte maaltijd binnen heb dan begint het gevoel van honger iedere zoveel uur.

Weet niet per se of ik IF en 24-36u vasten zou combineren maar je kunt het altijd proberen. Hoe raar het ook klinkt maar zo her en der 36-72u vasten vind ik nog steeds wel eens ooit best lekker om te doen. Wat ik ook effectief vond om gewicht mee te dumpen was OMAD, maar die vond ik stiekem toch wel erg lastig vol te houden. Het enige waar je met al dat vasten vooral mee op moet letten vond ik: 1- lage bloeddruk. 2- rebounds. Vooral rebounds. Lange tijd vond ik dat vasten ook super om te doen, deed iedere dag OMAD en dan 1 weekend dag helemaal vasten. Maar na een paar weken volgde m'n zaterdag vast eigenlijk altijd een zondag binge 🤣 Dan schiet het niet echt meer op.

Ben erg benieuwd hoe al dat vasten je gaat bevallen :)

• #1.590
't werkt ook best wel prima om gewicht mee kwijt te raken. Ik heb zelf altijd het gevoel dat honger vaak pas echt begint zodra je op een dag gegeten hebt.

Tenminste dat heb ik altijd. Ik heb nooit honger voor het ontbijt. Zelfs niet als m'n ontbijt pas om 12:00u is. Maar zodra ik nou eenmaal m'n eerste echte maaltijd binnen heb dan begint het gevoel van honger iedere zoveel uur.

Weet niet per se of ik IF en 24-36u vasten zou combineren maar je kunt het altijd proberen. Hoe raar het ook klinkt maar zo her en der 36-72u vasten vind ik nog steeds wel eens ooit best lekker om te doen. Wat ik ook effectief vond om gewicht mee te dumpen was OMAD, maar die vond ik stiekem toch wel erg lastig vol te houden. Het enige waar je met al dat vasten vooral mee op moet letten vond ik: 1- lage bloeddruk. 2- rebounds. Vooral rebounds. Lange tijd vond ik dat vasten ook super om te doen, deed iedere dag OMAD en dan 1 weekend dag helemaal vasten. Maar na een paar weken volgde m'n zaterdag vast eigenlijk altijd een zondag binge 🤣 Dan schiet het niet echt meer op.

Ben erg benieuwd hoe al dat vasten je gaat bevallen :)
Thanks voor de input :D waardeer ik.. Ik ga eerst IF een paar weken doen en als het resultaat goed is hou ik het hierbij mocht het niet opschieten dan ga ik doordeweeks wanneer ik geen krachttraining heb 1 dag vasten en idd als je gaat bingen dan schiet dat niet op ik probeer dan gewoon te houden bij kwark/kipfile/veel groente te eten maar we gaan het zien :D Vroeger onder de pep welleens 10 dagen wakker geweest en niks gegeten , maar dat gaan we niet meer doen teveel gedaan ik wil ook nog leven :D

Thanks voor de input :D waardeer ik.. Ik ga eerst IF een paar weken doen en als het resultaat goed is hou ik het hierbij mocht het niet opschieten dan ga ik doordeweeks wanneer ik geen krachttraining heb 1 dag vasten en idd als je gaat bingen dan schiet dat niet op ik probeer dan gewoon te houden bij kwark/kipfile/veel groente te eten maar we gaan het zien :D
Slim! Hoop dat het gaat werken voor je man. Vooral in combinatie met de hoeveelheid beweging die jij doet.

Heb zelf veel gevast, ook regelmatig 3-5 dagen, wat voor mij altijd goed werkt als de vast wat lastig gaat is een flesje water met 1-2 scoops elektrolytenpoeder. Voel je je veel minder slap, krijg je minder zwarte vlekken en het hielp ook met presteren in de sportschool. Mocht je het idee hebben dat dat vasten/IF je prestaties compleet verneukt zou dat een dingetje kunnen zijn wat je kunt proberen. Maakte voor mij een wereld van verschil :) Hielp ook goed tegen de honger overigens.

Mocht je het eens willen proberen?

• #1.592
Slim! Hoop dat het gaat werken voor je man. Vooral in combinatie met de hoeveelheid beweging die jij doet.

Heb zelf veel gevast, ook regelmatig 3-5 dagen, wat voor mij altijd goed werkt als de vast wat lastig gaat is een flesje water met 1-2 scoops elektrolytenpoeder. Voel je je veel minder slap, krijg je minder zwarte vlekken en het hielp ook met presteren in de sportschool. Mocht je het idee hebben dat dat vasten/IF je prestaties compleet verneukt zou dat een dingetje kunnen zijn wat je kunt proberen. Maakte voor mij een wereld van verschil :) Hielp ook goed tegen de honger overigens.

Mocht je het eens willen proberen?
Thanks man!

• #1.593
zo weer terug even een test rondje gedaan en lekker rondje over de berg gewandeld heel rustig.
geen last van knie dus dat is mooi > afstand 8.5 km gemiddeld 5 kmpu.
Dit gaan we langzaam verhogen en dan hoop ik in de zomer weer uren te kunnen wandelen :D toch het beste voor buikvet.

zo weer terug even een test rondje gedaan en lekker rondje over de berg gewandeld heel rustig.
geen last van knie dus dat is mooi > afstand 8.5 km gemiddeld 5 kmpu.
Dit gaan we langzaam verhogen en dan hoop ik in de zomer weer uren te kunnen wandelen :D toch het beste voor buikvet.
Vooral minder belastend voor de knie dan wielrennen, lijkt mij.

• #1.596
Nog ffen een heel rustig "herstel rondje " gefietst : afstand 25 km gemiddeld 15 kmpu.
Morgen upperbody training en veel cardio is bedoeling (crosstrainer/hellinglopen/fietsen)

• #1.597
Omdat ik momenteel upperbody train met specifieke oefeningen en gewichten met clustersets of supersets ga ik eerder naar de gym merk na 8 uur smorgen kan ik dan mijn programma niet uitvoeren. Zodra als ik wakker ben ga ik direct meestal rond 5 uur. En dan is het heerlijk rustig :D
Ik ga donderdag een poging doen om te zwemmen gewoon schoolslag wil namelijk ook hiervoor mijn conditie verbeteren en vindt het lekker rustgevend. Hopelijk denkt mijn schouder hier ook zo over :D

Laatst bewerkt:
  • #1.598
Ik ga dit jaar als het goed is verhuizen en er zit een sportschool aan het einde van de straat super chill, aankomende vrijdag wil ik daar alvast een sessie draaien om uit te proberen :D https://profitgym.nl/ is wel heel compleet allemaal maar ik wil juist zelf trainen zonder coach en voedingschema's ik ga gewoon in overleg wat hier in mogelijk is, ben wel benieuwd :D

• #1.599
Weer eens te vroeg wakker misschien zo nog poging 10 om weer in te slapen anders gewoon lekker zo naar de sportschool lekker rustig.
Ik slaap wel diep maar laatste tijd niet langer dan 6 uur per nacht maar het zit mijn herstel niet in de weg.
Misschien vanavond een keer later gaan slapen en hopelijk dan ook later wakker worden.

Laatst bewerkt:
  • #1.600
Heerlijke workout - upperbody superset + interval cardio
Alles achter elkaar met geen rust , heerlijk

Yates smith row
15x60 - 15x90 - 15x110
SS
Decline smith press
15x60 - 15x90 - 10x110

One arm smith row
15x60 - 8x70 - 6x75
SS
Decline cable fly (one arm bent over)
8x40 (Te zwaar> 2x10x35

Smith shoulder press
15x60 - 10x70 - 8x80
SS
Bent over db side raises
3x15x20
SS
Bent over db rear delt kickback
3x15x20

JM press (al zeker jaar niet meer gedaan dus licht)
3x15x60
SS
Reverse cable curl
20x30 - 15x40 - 10x50

DB one arm extension slow and hold behind head
6x20 (te zwaar) > 15x16
SS
DB preacher curl (one arm)
2x20x30

tijd: 20 min
cardio: heavy interval crosstrainer tussen 150 a 400 watt 45 min + interval helling lopen @10% @7 kmpu 15 min + 22 km fietsen gemiddeld 23 kmpu.

Cijfer: ondanks schouder pijn toch een dikke 9+ want het ging heel lekker!

=> morgen therapie dus naar de stad fietsen daarna wil ik nog een mooie grote ronde maken doel is 85 km LISS.
=> Donderdag wil sinds lange tijd weer baantjes zwemmen (even kijken of mijn schouder dat aan kan)
=> Vrijdag bij een nieuwe gym trainen dus lekker freestyle upperbody
=> Zaterdag wandelen , doel is 15 km
=> Zondag interval fietsen

comments: ik heb eindelijks een manier gevonden om vet te verbranden en spieren aan te zettten het gaat langzaam maar ik zie elke week goede veranderingen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven