Fitness Seller

MCT olie voor workout? (ketose)

Gennesis

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m77
Massa
90kg
Beste DBB'ers,

Na een zwaar gefaalde conversie van strict keto naar carbs (en een gewichtstoenname van 9kg op 2 weken tijd) had ik na mijn vakantie terug besloten om keto te doen, zit er inmiddels alweer 2 weken in en voel me super!

Nu heb ik gelezen dat MCT olie een goede invloed heeft op ketose, dat het direct naar de lever gaat en omgezet word tot ketonen die gebruikt kunnen worden als brandstof. Zou het enig voordeel bieden om pre-workout een bepaalde dosis MCT olie te consumeren? Zou dit de workout positief kunnen beïnvloeden door de grotere aanwezigheid van ketonen in het lichaam?

Alvast bedankt!

ps: keto bulk gaat nog altijd door, eerst die laatste kilo's vet eraf werken zodat ik weer een mooi startpunt heb! :)

ja dat kan, 20-40gr kokosolie voor trainen. Heeft ook in de flex gestaan van januari 2014 (pagina 107), met Roelly op de cover.

Ik kan op het moment niet trainen ivm het herstel van mn schouder operatie. Maar zit wel te denken om keto-dieet te gaan doen voordat ik helemaal dichtgroei van weken langs niks kunnen doen.

Maar als je het artikel van de flex mag geloven dan is dat wel de juiste manier om te kunnen knallen (zonder kh) tijdens je training

• Topic Starter Topic Starter
Artikel van flex is natuurlijk wel een beetje..ja...tis flex..:p.
Maar klinkt logisch, lees het overal een beetje dat mensen die op strict-keto zitten MCT/kokosolie nemen voor de workout.

Zal het eens proberen eens ik mijn keto-bulk begin, momenteel genoeg energie maar te weinig herstel vanwege cut.

Bedankt he ;)

:thumb:

Post ter zijner tijd hier je bevindingen, ben wel benieuwd!

• Topic Starter Topic Starter
Das voor binnen een kleine 2 weken! Zal het zeker laten weten, ging sowieso wel die keto-bulk proberen loggen! Niet veel mensen dat het geprobeerd hebben, denk dat het wel een kleine meerwaarde bied voor DBB!

Terug
Naar boven