- Waardering
- 9.093
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 18%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De spanning van de glutes wordt via de rectus femoris doorgegeven richting de knie, en zo wordt de knie mede ondersteund (Lombard paradox).Terwijl (heb ik het idee) als je echt je kont in die hole laat zakken het een meer natuurlijkere werking is hem er weer uit te moeten drukken, met bijbehorende spanning.
Behalve de slack pull ken ik geen cue om de stang omhoog te trekken die bijdraagt aan de techniek van de deadlift.Ik begrijp het wel gaat als ik zeg: het is de grond wegduwen, en tegelijk de stang omhoog trekken,
Algemene cues zijn; stang uit elkaar trekken, en stang breken.n echt focus op spanning op lats houden. Maar die spanning kan nog wel is vergaan tijdens de oefening, het us geen constante lat spanning helaas nog wat zoeken. Tips zeker welkom!![]()
Deze opstelling, met elastiek ook, helpt spanning op de lats te leren houden.Ik zie bij veel zware lifters ook dat ze spanning op de lats willen krijgen. Zoek hier nog wat naar, verlies meestal me spanning als ik dan buk.
Het is vaak geen kwestie van goed of fout, en nu ook niet denk ik, maar de vraag in hoeverre iets geschikt is. Volgens mij is het handig om de core proportioneel te leren spannen, ondertussen te kunnen blijven ademen met de spanning erop en geen riem nodig te hebben. Dat traint niet alleen makkelijker, maar je hebt er in het dagelijks leven ook iets aan. Tijdens max lifts zou ik wel lekker een riem om doen.Denken jullie echt dat ik anders verkeerde patronen opbouw? Op zich wel het idee dat het een tikje beter gaat maar kan compleet tussen me oren zitten.
Echt blij dat je reageert zat echt te hopen dat iemand nog op de details in zou gaan want die zijn zo belangrijk!De spanning van de glutes wordt via de rectus femoris doorgegeven richting de knie, en zo wordt de knie mede ondersteund (Lombard paradox).
Daarnaast is er nog de glute med die pronatie knee cave helpt voorkomen., wat je vmo en knie weer (verder) ontlast.

.Wil je zeggen dat je helemaal niet trekt met je bovenlichaam? Eigenlijk hou je je bovenlichaam dan gewoon stil/gespannen.Behalve de slack pull ken ik geen cue om de stang omhoog te trekken die bijdraagt aan de techniek van de deadlift.
Dank je voor de tipsAlgemene cues zijn; stang uit elkaar trekken, en stang breken.
Verder.. blijven oefenen, en als je op bepaalde punten merkt dat je de spanning kwijt raakt daar een oplossing voor zoeken.
Deze opstelling, met elastiek ook, helpt spanning op de lats te leren houden.
Dankje voor tipsHet is vaak geen kwestie van goed of fout, en nu ook niet denk ik, maar de vraag in hoeverre iets geschikt is. Volgens mij is het handig om de core proportioneel te leren spannen, ondertussen te kunnen blijven ademen met de spanning erop en geen riem nodig te hebben. Dat traint niet alleen makkelijker, maar je hebt er in het dagelijks leven ook iets aan. Tijdens max lifts zou ik wel lekker een riem om doen.
Het deel tot aan de knie is zegmaar een leg press en het tweede deel een hip thrust, waarbij je de heupen naar voren duwt.Wil je zeggen dat je helemaal niet trekt met je bovenlichaam? Eigenlijk hou je je bovenlichaam dan gewoon stil/gespannen.
Graag gedaan. Voor je bovenlichaam is de oefening (bijna) isometrisch. Je moet je lats immers ook spannen.Ja dank je! Vind het alleen wat moeilijk te begrijpen waarom mensen de deadlift dan een pull en een rug oefening noemen
Het is een hinge-beweging die het hele lichaam gebruikt en moeilijk is in te delen.Ja dank je! Vind het alleen wat moeilijk te begrijpen waarom mensen de deadlift dan een pull en een rug oefening noemen
Klopt.Komt alle explosiviteit bij een deadlift vanuit je benen / heupen dan? De armen zijn er enkel om vast te houden?
Mid sternum is midden borstbeen, maar dat zijn cues waar je weinig aan hebt in mijn beleving.k heb ook weer wat bench filmpjes gekeken en ik raakte altijd gewoon mijn chest. Ik snap de cue raak je mid sternum niet. Kan je dit zien als de onderkant van je chest? Ik zat denk ik te hoog raakte midden borst denk ik. Is mid sternum dat "holletje" dat er zit tussen je buikspieren en borst spieren?
Dat kan inderdaad heel lastig zijn.Vind het wel een beetje jammer dat ik dan stukjes over moet doen / opnieuw moet leren maar probeer dat maar als deel van het proces te zien.
Wat word er eigenlijk bedoelt met "pull slack" ik snap de logica niet helemaal. Zag Russel Orhii net zeggen dat hij dan als hij beneden is zijn lats spant / borst naar achter trekt en dan "de slack" eruit trekt.Dat kan inderdaad heel lastig zijn.
Het voelt steeds als overnieuw beginnen, vond ik althans.
Tegelijkertijd; ook verbetering van techniek is groei.
Er zijn veel goede filmpjes. Je kunt bijvoorbeeld zoeken naar: Dave Tate (Elitefts), Matt Wenning, Alexander Bromley, Mark Bell, Ed Coan, Squat University, J.M. Blakely, Louie Simmons (Westside barbell).Dat laatste filmpje is trouwens ook erg interessant. Geeft veel goede tips. Als je meer van dat soort filmpjes heb die bepaalde punten aankaarten waarbij je denkt ah daar had ik nog niet aan gedacht of, zo had ik het nog niet gezien. Als mensen iets net hinten of beschrijven of een bepaalde manier kan je dingen soms beter begrijpen.
Welke bron je het beste kan gebruiken hangt af van wat je al weet, je voorkeuren en wat je wilt weten.Nog een specifieke voorkeur voor 1/2/3 trainers haha? Ergens te beginnen.
Ja het internet is zo'n wespennest. Het is zo moeilijk als je niet weet waar je moet kijken.