Ik kom hier even inbreken hoor.
20200906 Legs
Legs = weak point #1 (quads, hams, adductors)
- Leg Press (Linear):
Wide, High Stance, hamstring focus
4 x 20 x 180 kg
1 minuut rust tussen sets
Lekker.
- Incline Squat Machine:
Close Stance, quad focus
4 x 20 x 100 kg
Benen niet strekken, constante spanning
Doorgaan tot de 20, met korte rust wanneer nodig.
1 minuut rust tussen sets
Bovenstane oefeningen kan ik steeds beter (lees, zonder pauzes) uitvoeren, dus binnenkort weer plussen.
- Smith-Machine Squat:
4 sets 90 kg exclusief BB
Voeten naar voren geplaatst voor hamstring focus. De oefening ging niet echt soepel doordat bij deze oefening m'n squatschoenen met verhoogde hak juist nadelig waren. Het liefst heb ik mijn tenen schuin omhoog op een tapse/schuine verhoging, maar die was er niet. Schijven neerleggen werkte niet, want gleden weg (betonnen vloer in dat deel van de gym). Volgende keer platte schoenen of m'n basketbalschoenen (stevig en ruwe zool) en eventueel rubberen matje pakken voor onder tenen, dan gaat het zeker beter en kan ik 'm zwaarder en goed pakken. Nu was het lastig concentreren en uitvoeren.
- Assisted Glute Ham Raise (GRH):
3 x 15
Heerlijk.
@Strive4muscle : toch gelukt een band (aan de reling) te gebruiken. Dit is echt heerlijk, voelde zo goed in mijn hamstrings. Thanks a lot.
- Leg Extension:
4 sets 45 kg (ca. 12 reps/set)
Dropset 35 kg met hold
- Lying Leg Curl:
4 sets 15 kg/side
Dropset 12,5 kg/side
- Adductor Machine:
4 sets 80 kg + band
- Seated Calf Raise:
4 sets 50 kg
Na set 3 en 4 dropset 40 kg
- Cardio: hometrainer + crosstrainer. Was aan het ouwehoeren, dus wel een half uur bezig geweest, maar intensiteit was redelijk laag op hometrainer (crosstrianer wat hoger om het af te maken). Fietsen naar huis.
99,4 kg
Weer lichter ondanks lichte cheat gisteren.
4700 kcal