Fitness Seller

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd wat je denkt voor voordelen te behalen met een sumo DL?
Bedoel je het voordeel van Sumo DL t.o.v. conventionele DL of het voordeel van DL überhaupt (aangezien ik meer bodybuilding gericht train en niet PL-gericht)?

Het antwoord op dat eerste is dat ik een wat beperkte motoriek en houding heb en het best lastig vind m'n rug correct te houden, netjes te liften, de juiste diepte te vinden. Toen ik eens een Sumo probeerde, merkte ik dat ik daarbij automatisch (met mijn kont) wat dieper zakte, gemakkelijker mijn rug recht hield en veel netter liftte. Daarnaast vind ik 'm veel fijner en lekkerder aanvoelen dan conventionele. Ik train trouwens ook nog wel eens Deficit DL, dan wel met normale (conventionele) voetpositie.

Een antwoord op dat tweede. Ondanks dat er voor hypertrofie zeker betere oefeningen (zullen) zijn, vind ik het voor kracht toch wel een belangrijke oefening. Redenen dat ik weer ga DL'en (zij het Sumo):
- Naast hypertrofie vind ik het belangrijk, ook op kracht te trainen. Squats en Benches pak ik ook graag 5x5. Aangezien hypertrofie mijn primaire doel is, plan ik de DL meer richting het einde van de training, zodat het overige rugoefeningen niet hindert. Ik wil niet te zwaar gaan om mij op techniek te focussen en wil ook niet dat het ten koste gaat van mijn Leg Day (dat is nu nog niet het geval);
- Ik wil mijn onderrug ook voldoende trainen (en prefereer dit boven Hyperexensions; die zijn ook goed, maar echt heel irritant);
- Ik denk dat een DL in het algemene voor je gehele lichaam(skracht) en motoriek een erg goede oefening is;
- Ik vind het gewoon een fijne, lekkere oefening en haal er voldoening uit.

---

Vanochtend vet veel trek, dus al best wat van m'n eetschema van vandaag gegeten, echt te veel eetlust. Verder wat broccoli en groenten (met XXL Light Sauce :roflol:) extra enzo, kon me niet inhouden, maar dus allemaal low kcal. Uiteindelijk in de middag lang gaan trainen en boodschappen doen, was zo laat terug dat ik een meal had gemist. Daarmee ben ik dus uiteindelijk nog lager dan m'n schema uitgekomen, dus dat is mooi. Er moet echt nog wat van af, gewicht daalt nauwelijks.

Ik voelde wat spierpijn in mijn hammies, m'n als ik met gestrekte benen voorover boog, niet normaal. Gelukkig hinderde het mijn training helemaal niet.

20200704 Legs
Veel PWO :P

- Front Squat:
5 x 100 kg
4 x 5 x 110 kg
Voelde heerlijk, goeie diepte.

- SLDL:
15 x 110 kg
Gek genoeg voel ik hier m'n hammies niet echt goed. Ik heb toen een matje neergelegd, waar ik met mijn tenen / voorkant voet op ging staan (ik had geen squatschoenen aan, dus geen hele hoge hak). Hiermee cre"eerde ik wat meer spanning.
3 x 10 x 140 kg
Hard zweten weer.

- Incline Squat Machine Small-Stance (soort Hack Squat, voeten tegen elkaar):
12 x 100 kg
2 x 12 x 120 kg

- Lying Leg Curl:
4 sets 20 kg per kant

- Leg Extension:
4 sets 50 kg
Dropset 40 kg met hold

Tussendoor lekker (extreme) stretchen.

- Seated SS Standing Calf Raise:
4 sets 60-50 SS 75 kg
Dropsetje na laatste set

- Abductor Machine:
15 x 70 kg
2 x 15 x 80 kg

- Crosstrainer:
25 minuten, weerstand opvoerend. Kom ik erachter dat de 'weerstand omlaag'-knop defect is. :roflol:

- Machine Abs:
3 sets

Nog wat staan ouwehoeren met een gast die ik spotte. Heerlijk lange training.

Fijn weekend nog. :wave2:

Gisteren even wat lager gezeten, 2700 kcal. Vandaag voor het eerst beneden de 106 kg: 105.9 kg. :P
Nu Push-training + cardio en abs, training 7 van de week.

20200705 Push

- Low Incline DB Press:

4 sets 46 kg

- Seated DB SHoulder Press:
4 sets 36 kg

- Incline Machine Press:
2 sets 80 kg
2 sets 90 kg

- Pec Deck:
4 sets 65 kg (ca. 15 reps/set)

- Machine Side Raise:
4 sets 10 kg per kant

- Reverse Cable Fly (Rear Delts):
3 sets 10 kg (ca. 13-15 reps/set)

- Bench Dips (verzwaard):
4 sets met dropsets BW+75-50-25-0 kg

- Cable Rope Triceps Pushdown (normal/close-grip):
4 sets 50/60 kg

- Abs-combo:
Dragon Flags/Flies (aka Bruce Lee abs) - crunches - penguins - russian twist - en nog wat waar ik de naam niet van weet zolang ik maar buikpijn krijg is het goed.

- Cardio: Homotrainer:
32 minuten

Lol het werkt echt

Laatst bewerkt:
Volgens de it'er is hij onherkenbaar voor buitenstaanders.
De naam kan altijd aangepast worden en de emoticon eventueel verwijderd ( :( )
Het gaat om de naam appelflap. Als ik nu zoek op **** krijg ik gelijk weer hits. De mening van een IT'er vind ik niet relevant.

De naam van de emoticon is letterlijk zn naam wie bedenkt dit :roflol:
Ik begrijp dat ik mij nergens druk om hoef te maken, want ik ben niet herkenbaar. Als dat mijn issue was, zou ik ook geen foto's en filmpjes posten. Zijn we net zo ver dat mijn naam niet meer gebruikt wordt...

Het gaat om de naam appelflap. Als ik nu zoek op **** krijg ik gelijk weer hits. De mening van een IT'er vind ik niet relevant.
bibi jij lijkt mij een snuggere gozer. Waarom heb je dit niet gelijk gedaan voordat je on ging? Of is er privé iets gebeurt waardoor je het niet meer wil?

Terug
Naar boven