MuscleMeat

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

Vanochtend stond ik er niet per se beter bij dan gisteren, dus dat is positief. :)Wel heb ik net benen getraind en het gevoel dat ik nu betere veins heb en iets voller sta, maar m'n buik is ook weer iets meer bloated. Goede punten om van te leren.

Ik merkte toen ik naar de gym ging wel dat ik een beetje leeg en op was, heb m'n lichaam afgelopen maanden denk ik toch wel uitgeput. Het is altijd apart hoe je mentaal en fysiek reageert. Afgelopen weken kon ik blijven gaan op een hongerdieet en nu na 3 dagen carbs laden en een paar dagen niet trainen ben ik meer op. Een beetje een déjà vu met de marathon. Wekenlang 100 km de week en trainingen van 35+ km en intervallen knallen zonder problemen en na de marathon is het ineens op en kon ik 3 weken nog geen sprintje trekken . Mindset en je fysiek blijven apart .:p

Ik heb besloten volgend jaar een wedstrijd te doen en nog zonder de foto's te hebben gezien al een aantal aandachtspunten om komend jaar aan te werken:
  1. Benen overall volume en massa (hamstrings, quads, adductors)
  2. Upper Chest
  3. Wijdte Lats
  4. (Omtrek armen, maar isolatie blijf ik ondergeschikt vinden aan de grote spiergroepen)

V.w.b. benen een aantal wijzigingen die ik ga doorvoeren:
  • Minder focus op squatten. (@Joostb_2000 bedankt voor de tip:thumbup:). Ik ga Squats niet skippen, ik houd Front Squat erin, maar niet meer elke training en pak Leg Presses voor Squats. Een goede Hack Squat is er helaas niet, wel een soort van Incline (squat) Machine.
  • Hoger in de rep range voor benen. Ik heb nu veel 5x5 gefrontsquat en de rest op 8-12 reps gepakt. Het zou echter goed kunnen dat ik gezien mijn marathonverleden meer slow twitch (Type I) vezels heb en als ik deze meer aanspreek en laat groeien, dit beter werkt. Ik ga het meerdere maanden een kans geven. @Spambod bedankt voor de tip! :thumbup:
  • Isolatie en adductorwerk blijven doen. Benen nooit skippen, net als ik nu al doe.
Verder nu even genieten van het eten en daarnam nieuwe onderhoud opzoeken . :D

Doei. :wave:

Ik log straks als ik thuis ben..
Hoeveel vezels je van type I of type II hebt is toch genetisch bepaalt, dat je lang marathon hebt gelopen is daar niet van invloed op toch, of heb ik dat verkeerd?

Vanochtend stond ik er niet per se beter bij dan gisteren, dus dat is positief. :)Wel heb ik net benen getraind en het gevoel dat ik nu betere veins heb en iets voller sta, maar m'n buik is ook weer iets meer bloated. Goede punten om van te leren.

Ik merkte toen ik naar de gym ging wel dat ik een beetje leeg en op was, heb m'n lichaam afgelopen maanden denk ik toch wel uitgeput. Het is altijd apart hoe je mentaal en fysiek reageert. Afgelopen weken kon ik blijven gaan op een hongerdieet en nu na 3 dagen carbs laden en een paar dagen niet trainen ben ik meer op. Een beetje een déjà vu met de marathon. Wekenlang 100 km de week en trainingen van 35+ km en intervallen knallen zonder problemen en na de marathon is het ineens op en kon ik 3 weken nog geen sprintje trekken . Mindset en je fysiek blijven apart .:p

Ik heb besloten volgend jaar een wedstrijd te doen en nog zonder de foto's te hebben gezien al een aantal aandachtspunten om komend jaar aan te werken:
  1. Benen overall volume en massa (hamstrings, quads, adductors)
  2. Upper Chest
  3. Wijdte Lats
  4. (Omtrek armen, maar isolatie blijf ik ondergeschikt vinden aan de grote spiergroepen)

V.w.b. benen een aantal wijzigingen die ik ga doorvoeren:
  • Minder focus op squatten. (@Joostb_2000 bedankt voor de tip:thumbup:). Ik ga Squats niet skippen, ik houd Front Squat erin, maar niet meer elke training en pak Leg Presses voor Squats. Een goede Hack Squat is er helaas niet, wel een soort van Incline (squat) Machine.
  • Hoger in de rep range voor benen. Ik heb nu veel 5x5 gefrontsquat en de rest op 8-12 reps gepakt. Het zou echter goed kunnen dat ik gezien mijn marathonverleden meer slow twitch (Type I) vezels heb en als ik deze meer aanspreek en laat groeien, dit beter werkt. Ik ga het meerdere maanden een kans geven. @Spambod bedankt voor de tip! :thumbup:
  • Isolatie en adductorwerk blijven doen. Benen nooit skippen, net als ik nu al doe.
Verder nu even genieten van het eten en daarnam nieuwe onderhoud opzoeken . :D

Doei. :wave:

Ik log straks als ik thuis ben..

Als je je zwakke punten zwak blijft trainen zullen ze altijd zwak blijven...

Armentraining moet je ook niet als isolatiewerk zien.

Veel succes alvast bij je 30 rep sets op de leg press waarbij het melkzuur zowat uit je p**mel spuit.

• Like
Waarderingen: BB_
Mogen wij zijn naam wel of niet zeggen dit werkt ferry verwarrend voor mij

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.897
Beetje flauw om te zeuren over ingeleverde spiermassa terwijl je kuurt. Alleen natty's mogen daarover klagen in een cut. ;)
Fair point. Zal ook wel meegevallen zijn. Benen zijn wel gekrompen, maar kan ook vet geweest zijn.
Doe je wel eens walking lunges? Ik weet wel dat de vorm en hoeveelheid massa op je benen voor een deel genetisch is, maar ik heb altijd de indruk gehad dat hoog volume walking lunges mij veel heeft opgeleverd. :)
Heb ik een aantal jaar lang 2x p/w gedaan, maar daar zijn mijn benen 0,0 cm op gegroeid. Overigens geen slecht idee om die weer eens toe te voegen. Overigens vind ik Bulgarian Splits effectiever.

Als je je zwakke punten zwak blijft trainen zullen ze altijd zwak blijven...
Wat bedoel je precies? Ik heb jarenlang benen tot failure getraind. Tegenwoordig doe ik squats niet meer per se tot failure, maar 5 x 5 op goede uitvoering en pas plussen als ik daar echt aan toe ben. Overige beenoefeningen wel redelijk tot failure en isolatiewerk met dropsets enzo.
Armentraining moet je ook niet als isolatiewerk zien.
Ik doe nooit losse armtraining. Ik doe meestal PPL met 2 biceps- of tricepsoefeningen op het eind of anders een splitschema waarbij ik 2 biceps- of tricepsoefeningen op mijn borst- of schouderdag pak. Als armen echt mijn zwakke punt waren, zou ik separate armtraining overwegen. Ik denk echter dat het niet noodzakelijk voor mij atm.

---

20200817 Legs (Freestyle)

- Lying Leg Curl:

5 sets 10-15-17.5-17.5-20 kg/side

- Leg Extension:
5 sets 40 kg

- Incline Squat Machine (quad focus):
16, 17, 15 x 100 kg met continu spanning

- Leg Press (hamstring focus):
3 x 15 x 200 kg

- Adductor Machine:
3 x 15 x 75 kg met hold

- Seated Calf Raise:
4 sets 50-40 kg

- Cardio: 30 minuten ontspannen hometrainer. Verzuring eruit fietsen en beetje rebounden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.898
Hoeveel vezels je van type I of type II hebt is toch genetisch bepaalt, dat je lang marathon hebt gelopen is daar niet van invloed op toch, of heb ik dat verkeerd?
Heb je wellicht gelijk in.
Marathon was mijn sterkste afstand en halve was ook nog wel oké. Sprinten kon ik voor geen meter. Daaruit maak ik op dat ik meer type I heb. De verhouding is wellicht genetisch, ik weet niet in hoeverre mijn vele duurlopen nog impact hebben op de verhouding, maar mijn type I zullen beter ontwikkeld zijn.

Overigens vind ik Bulgarian Splits effectiever.
Eens en dan het liefst in de Smith machine, bij walking lunges ben je imo veel te veel bezig met evenwicht zoeken elke rep ipv te focussen op de beweging om je spieren optimaal te belasten.

Terug
Naar boven