Fitness Seller

Michieln's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
'sup. Even een update;

De cut gaat prima, 2 mei was ik 82.1 kg, gister was ik 80.2 kg. Ben van 82.1 naar 81, naar 80.6, naar 80.2 gegaan. Op 2500-2600 kcal. Ga nu met ~100 omlaag, naar zo'n 2450 per dag. Ik zie al absoluut verschil in de spiegel.

Huidplooimeter was gister 11 (buik), 4-5 (borst) en 8 (been). Een maand terug was dit ongeveer 13-16 (buik), 5 (borst) en 8 (been). Middelomtrek is ook een paar cm gezakt (~77 cm vanochtend).

Ik ben eindelijk een keer serieus bezig, alcohol al een maand laten staan en dat laat ik zo tot van de zomer. Ook nog niet gecheat, al ga ik wel enigszins aan de hand van IIFYM door de cut (eet vooral waar ik zin in heb, maar wel bijna alleen maar goede voeding, geen junk food oid, ik hit m'n micros wel gewoon op 2500 kcal). Nauwelijks echt honger, dus het is allemaal goed te doen.

Ik train ongeveer 5 a 6 dagen per week, push/pull/legs. Niet bijster veel volume per sessie, maar over de week gezien nog vrij aardig. Schema en gewicht zijn als volgt (laatste drie trainingen):

Push
BB Bench Press (5RM): 78 kg, 6-5-4 / 2 minuten rust tussen elke set op 5RM oefeningen
BB Incline Bench Press (5RM): 60 kg, 6-6-6
DB Fly (10RM): 14 kg, 12-12-10 / 1,5 minuut rust tussen elke set op 10RM oefeningen
Cable Pushdown (10RM): 30 kg, 10-8-6
DB Lateral Raise (10RM): 14 kg, 9-8-7

Pull
Chin-ups: BW, 11-7-6-5
Pull-ups: BW, 6-5-5
Lever Chest-supported Row (10RM): 55 kg, 12-11-10
Cable Seated Row (wide grip) (10RM): 60 kg, 8-7-6
EZ-bar Curl (10RM): 20 kg (excl stang), 10-8-6

Legs
BB Front Squat (5RM): 70 kg, 5-5-5
Romanian Deadlift (10RM): 120 kg, 8-7-6
Leg Extension (10RM): 45 kg, 11-8-7
Lying Leg Curl (10RM): 45 kg, 10-7-6
Lever Standing Calf Raise (15RM): 60 kg, 15-12-10

Groetjes.

Waar meet je op de borst, aan de zijkant?
Schema ziet er aardig uit man.

Waar meet je op de borst, aan de zijkant?
Schema ziet er aardig uit man.
Zoals dat instructie papiertje van die caliper aangaf, voor een driepuntsmeting: zijkant borst, tussen tepel en oksel in ahw, en dan schuin (met de lijn van tepel naar oksel mee zeg maar).

Nog enige updates? Ben je al super ripped? :D

Poverty alles

Huidplooi is 10mm buik, 4mm borst en 7mm been. Beetje onderbuik vet nog maar vind het wel best zo, anders Ethiopiër

Zit al een week of twee weer op ~3000 kcal. Kwa trainen een beetje aan t experimenteren omdat ik straks toch drie weken in Frankrijk zit en daarna pas consistent kan gaan bulken

Update:

Ik volg op het moment een A/B full body achtig schema, gericht op low rep kracht, met wat higher rep isolatie oefeningen erbij. Als volgt:

DAG A:
BB Back Squat 3x5
BB Bench Press 3x5
BW Chin-ups 3 setjes
Cable Row (small grip) 3x5
DB Incline Curl 3x10
DB Seated Lateral Raise 3x10

DAG B:
BB Front Squat 3x5
BB Bench Press 3x5
BB Deadlift 1x5
BW Pull-ups 3 setjes
Cable Pushdown 3x10
DB Rear Lateral Raise 3x10
Standing Calf Raise 3x15

Ga gewoon zo vaak als ik trek/kan, soms is dat 5 keer per week, soms 3 keer.

Grote oefeningen zijn op het moment als volgt kwa kracht:
- Back squat 6 x 80 kg
- Front squat 6 x 70 kg
- Deadlift 5 x 127.5 kg (met straps)
- Bench Press 5 x 72.5 kg
- Chin-ups 8 x BW
- Pull-ups 7 x BW

Weeg overigens 80 kg nu, huidplooi is 10 mm (navel), 4 mm (borst), 7 mm (bovenbeen). 3 kg verloren in de cut, maar voel me een stuk comfortabeler met dit vp%.

Kwa voeding eet ik heel hoog in vet de laatste tijd. Alle maaltijden pre-WO eet ik nauwelijks koolhydraten, vaak word ik daar letargisch van. Post-WO eet ik een grote dosis koolhydraten, meestal zo'n 150g. Ik merk dat ik koolhydraten beter trek in maaltijden na m'n training, en later op de dag. Veel hoger dan 180g kom ik tegenwoordig niet overigens. Eiwit zit meestal rond de 200g, verdeeld over 5 maaltijden. Vet de rest.

Kwa producten eet ik het volgende (elke dag anders, maar zit wel een rode lijn in):
Zuivel: volle melk, volle yoghurt, komijnenkaas, whey
Vlees: kipfilet, kippenlever
Vis: zalm, sardientjes
Eieren
Groentes: broccoli, spinazie, wortels, sperziebonen, ui
Noten: macadamia, hazelnoot, walnoot
Granen: aardappels, havermout
Olie/boter: kokosolie, olijfolie, roomboter

Wat betreft sups, neem ik:
- soms whey
- betaine ED (2-3g, afhankelijk van hoeveel spinazie ik eet, wat ik overigens bijna elke dag eet. Hier stop ik overigens mee als het op is, vind het te duur)
- zink ED (22 mg tabs op het moment, ga nog 15 mg tabs halen om deze dosis iets te verlagen)
- soms vitamine D3
- levertraan (3 ml per dag, stop ik mee als het potje op is, te duur)

Zondag middag voor 3 weken naar zuid-Frankrijk, doei alle gains van de afgelopen paar weken :o Maar ja, wel even goed geëxperimenteerd met dit nieuwe schema en het bevalt me goed, ga als ik terug kom lekker een lange tijd bulken en kracht opbouwen.

Einde bericht.

Laatst bewerkt:
Nice Michieln het lijkt op de aanpak die ik 6 maanden terug voor mijn reis hanteerde qua voeding en na mate ook qua training low volume, less is better in the cut ^^

Ik ben weer in en sterkte verder met de cut!

Zit al een ruime tijd niet meer in de cut hoor! haha

Eet op het moment ~3300 kcal per dag, heel licht boven onderhoud, kom misschien 0.1-0.2 kg per week aan, maximaal. Maak overigens wel gains.

Zit al een ruime tijd niet meer in de cut hoor! haha

Eet op het moment ~3300 kcal per dag, heel licht boven onderhoud, kom misschien 0.1-0.2 kg per week aan, maximaal. Maak overigens wel gains.
Oh shit haha overheen gelezen, my bad!

Klinkt goed, kan niet wachten tot ik weer kan gaan bulken over 8 weken, wil weer even goed in shape komen, voelt toch een stuk beter. 6 maanden vakantie deed niet het allerbeste met me qua lichamelijke compositie, overigens sta ik op 80-81 kg, wil ik er 3-4kg af hebben.

May the gains be with you en veel plezier in Frankrijk!

hoe zit het precies met verhoogde mps bij 2 dagen achter elkaar squatten? onderbreek je de afbraak/supercompensatie van de vorige dag daardoor enigszins of werkt het additief?

heb ik me altijd afgevraagd. heb wel goede ervaring gehad met dagen achter elkaar trainen maar ben benieuwd naar de biochemie erachter.

hoe zit het precies met verhoogde mps bij 2 dagen achter elkaar squatten? onderbreek je de afbraak/supercompensatie van de vorige dag daardoor enigszins of werkt het additief?

heb ik me altijd afgevraagd. heb wel goede ervaring gehad met dagen achter elkaar trainen maar ben benieuwd naar de biochemie erachter.

Geen idee, maar mijn ervaring is dat hoge frequentie goed werkt

Geen idee, maar mijn ervaring is dat hoge frequentie goed werkt

son_i_am_disappoint.gif

Te weinig updates! Need..more..updates!
Bench je al 100?

Te weinig updates! Need..more..updates! Bench je al 100?

Nee bijna

Sinds een week weer aan het trainen, de hele maand daarvoor niet getraind ivm vakantie. Nu weer aan het bulken, 82 kg op het moment.

Ik doe full body, zo vaak per week als mogelijk.

A:
Squat 3x5
Bench press 3x5
Bent-over row 3x5
+ bicep, tricep, side delt, kuiten

B:
Front squat 3x5
Bench press 3x5
Bent-over row 3x5
Deadlift 1x5
+ bicep, tricep, side delt

Even de grote lifts omhoog krijgen. Op het moment zijn ze:
squat 6x82,5 kg
front squat 6x70 kg
bp 6x72,5 kg
bent-over row 6x55 kg
deadlift 4x127,5 kg

Oke ik denk dat ik weer ga loggen.

Maandag 1 september 2014

Front Squat

75 kg x 6 - 5 - 5

Bench Press
75 kg x 5 - 5 - 4

Bent-over Row
60 kg x 8 - 8 - 8

Deadlift
130 kg x 6

DB Incline Curls
12 kg x 12 (rest-pause afgemaakt tot 25 reps)

Cable Pushdown
25 kg x 9 (rest-pause)

DB Seated Lateral Raise

9 kg x 14 (rest-pause)

Lever Standing Calf Raise

60 kg x 17 (rest-pause)

Voeding:

(1) 6 eieren + 10g roomboter
(2) 30g whey + 300ml volle melk + 15g cacao
-training-
(3) 30g whey + 300ml volle melk + 15g cacao + 500g aardappel puree (incl. 100ml volle melk en 10g roomboter)
(4) 400ml volle melk + 2 sneetjes meergranen brood + 50g komijnenkaas + 225g spinazie + 35g walnoten
(5) 250g rundergehakt + 225g broccoli
Sups: creatine (3g), beta-alanine (2x 2g), betaine (3x 1g), levertraan (3ml)
Totaal: 219g E, 185g K, 177g V, 3300 kcal

Welke betaine heb je? Ik zou het ook wel willen nemen, maar ik vind het nogal prijzig.

En over prijzen gesproken, hoeveel kost levertraan itt omega 3 caps? Aangenomen dat je die neemt voor de omega 3.

Welke betaine heb je? Ik zou het ook wel willen nemen, maar ik vind het nogal prijzig. En over prijzen gesproken, hoeveel kost levertraan itt omega 3 caps? Aangenomen dat je die neemt voor de omega 3.
Ik heb deze: http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren/aminozuren/now-foods/tmg-1000-mg-trimethylglycine/

Levertraan heb ik deze van: http://www.qnaturals.nl/cod-liver-oils/fermented-cod-liver-oil-unflavored.html Vrij duur, maar nam het vooral omdat ik benieuwd was naar hoge dosissen vitamine A, niet zozeer voor de omega-3 vetten, al vind ik het wel een betere bron dan visolie caps.

Ik stop inderdaad met allebei (zodra de potjes op zijn) ivm de prijs.

Ik heb deze: http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren/aminozuren/now-foods/tmg-1000-mg-trimethylglycine/

Levertraan heb ik deze van: http://www.qnaturals.nl/cod-liver-oils/fermented-cod-liver-oil-unflavored.html Vrij duur, maar nam het vooral omdat ik benieuwd was naar hoge dosissen vitamine A, niet zozeer voor de omega-3 vetten, al vind ik het wel een betere bron dan visolie caps.

Ik stop inderdaad met allebei (zodra de potjes op zijn) ivm de prijs.

Bedankt!

Hoe staat je shape ervoor? Ik kan me nog een Kelei log van jou en Dominik herinneren een tijdje terug.

Wat voor (full body) opzet gebruik je nu?

Bedankt! Hoe staat je shape ervoor? Ik kan me nog een Kelei log van jou en Dominik herinneren een tijdje terug. Wat voor (full body) opzet gebruik je nu?

Voor schema: zie OP.

Kwa shape, benen lopen denk ik iets voor, verder heb ik nog nooit echt lang of goed gebulkt dus echte massa mis ik nog, heb de afgelopen 2 jaar wel wat mee gepakt met m'n gerommel maar zit nu pas echt op een punt dat ik voor mijn gevoel comfortabel gewicht aan kan zetten, zonder me dik te voelen.

Vind iig m'n schouders en benen er iets bovenuit steken op het moment, rest is gemiddeld. Wel vrij proportioneel allemaal overigens.

Mss dat ik ooit wel eens een foto post, maar ben daar verder niet zo van ;c

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven