Tijd voor een nieuwe reflectie na het meten vanochtend.
VOEDING
Ik heb me weer goed aan het schema gehouden. Soms eet ik wel eens iets anders dan wat er in het schema staat, maar dan wel met min of meer vergelijkbare voedingswaarde. Zo heb ik gisteravond in plaats van 2 gekookte eieren bijvoorbeeld een vega hamburger gebakken. Natuurlijk is de voedingswaarde niet precies hetzelfde maar op deze manier wissel ik soms wat af. Ik hou me echter zeker voor 90-95% exact aan het schema elke dag, ik weeg ook alles af etc.
Afgelopen zondag ben ik 's avonds wat gaan eten in de stad met mijn vriendin. Daar heb ik dan wel een uitzondering gemaakt op het schema, maar dat moet soms kunnen. Ik had vis (en veel ook) met een salade en wat patatjes. Ook heb ik hier 1 biertje gedronken. Ik drink heel weinig alcohol verder.
Aanstaande zaterdag is de eerste 'ongezond dag' die ik in ga lassen. Ik maak het niet te extreem maar er zal wel een pizzatje besteld worden en wat snacks 's avonds zullen er ook wel ingaan. Ik ben nu een maand bezig ongeveer en dit is de eerste keer dat ik zo'n dag heb. Ik wil dat ook ongeveer bij 1 keer in de maand houden. Toen ik begon met cutten zei ik eens per 2 weken, maar dat vind ik nu teveel eigenlijk, zovaak heb ik er niet eens behoefte aan.
KRACHTTRAINING
Krachttraining gaat wel goed, de hack squat gaat goed omhoog qua gewicht en de BOR ook. Vooral bij mijn borst zit ik al vrij lang op dezelfde gewichten, ik heb ook het idee dat mijn borst iets achterloopt. Hier zal ik de komende winter tijdens de clean bulk zeker wat meer aandacht aan gaan besteden. Het fullbody schema is opzich prima te doen maar ik blijf er toch bij dat een splitschema voor mij lekkerder trainen is. Ik ga ook gewoon weer een 3-daagse split doen in de winter tijdens de clean bulk.
CARDIO
Omdat ik graag wil dat mijn vet% nog wat sneller afneemt ben ik vanaf gisteren (ma. 13-04-09) begonnen met 10-15 min. HIIT cardio op de hometrainer direct na het opstaan. Ik doe dit elke dag bovenop mijn normale cardio (5x per week 40 min. hometrainer of tennis) en KT (2x per week). Hopelijk gaat dit wat extra resultaat opleveren.
RUST
Ik slaap elke nacht tussen de 7,5 en 9 uur. Dat is dus prima lijkt me.
TEVREDENHEID
Ik zie zeker dat mijn vet% gedaald is deze eerste maand. Ik had eigenlijk wel gehoopt dat het iets sneller zou gaan. Er is nu 1,6% af in een maand, ik had gehoopt dat het vooral in het begin sneller zou gaan. Over de ontwikkeling van mijn taille ben ik zeer tevreden, 6 cm eraf in een maand lijkt me netjes. Mijn VVM blijft ongeveer gelijk, dus ook dat is erg fijn.
METING
Druk op de bijlage om de resultaten te bekijken.
Mijn vriendin heeft het vet% meten op school geleerd maar het kan zijn dat het resultaat iets afwijkt, ze heeft namelijk nog niet heel veel praktijkervaring met het meten van vet%. De huidplooimeters die zij op school gebruikt zijn ook veel professioneler dan de simpele plastic tang die ik heb. Bij haar op school zakken de huidplooimeters automatisch met de gewenste druk in de huidplooi als je ze loslaat, dus dat is wel wat anders.