Fitness Seller

Mid's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Oef, Karakter! Zoveel cardio, nu ook nog altijd na de training?

Na de KT doe ik het nooit. Ik doe 2 keer per week KT en 5 keer per week cardio (40 min. hometrainer of tennis).
Nu ga ik daar dus elke dag (7 keer per week dus) gelijk na het opstaan 10-15 min. HIIT aan toevoegen op de hometrainer.

Dinsdag wordt mijn vet% weer gemeten trouwens.

Bedankt voor je reactie :).

Na de KT doe ik het nooit. Ik doe 2 keer per week KT en 5 keer per week cardio (40 min. hometrainer of tennis).
Nu ga ik daar dus elke dag (7 keer per week dus) gelijk na het opstaan 10-15 min. HIIT aan toevoegen op de hometrainer.

Dinsdag wordt mijn vet% weer gemeten trouwens.

Bedankt voor je reactie :).

Hoe lang doe je het beste cardio eigenlijk? ik doe altijd 30 min maar ik weet niet of dat genoeg is

Tijd voor een nieuwe reflectie na het meten vanochtend.

VOEDING
Ik heb me weer goed aan het schema gehouden. Soms eet ik wel eens iets anders dan wat er in het schema staat, maar dan wel met min of meer vergelijkbare voedingswaarde. Zo heb ik gisteravond in plaats van 2 gekookte eieren bijvoorbeeld een vega hamburger gebakken. Natuurlijk is de voedingswaarde niet precies hetzelfde maar op deze manier wissel ik soms wat af. Ik hou me echter zeker voor 90-95% exact aan het schema elke dag, ik weeg ook alles af etc.
Afgelopen zondag ben ik 's avonds wat gaan eten in de stad met mijn vriendin. Daar heb ik dan wel een uitzondering gemaakt op het schema, maar dat moet soms kunnen. Ik had vis (en veel ook) met een salade en wat patatjes. Ook heb ik hier 1 biertje gedronken. Ik drink heel weinig alcohol verder.
Aanstaande zaterdag is de eerste 'ongezond dag' die ik in ga lassen. Ik maak het niet te extreem maar er zal wel een pizzatje besteld worden en wat snacks 's avonds zullen er ook wel ingaan. Ik ben nu een maand bezig ongeveer en dit is de eerste keer dat ik zo'n dag heb. Ik wil dat ook ongeveer bij 1 keer in de maand houden. Toen ik begon met cutten zei ik eens per 2 weken, maar dat vind ik nu teveel eigenlijk, zovaak heb ik er niet eens behoefte aan.

KRACHTTRAINING
Krachttraining gaat wel goed, de hack squat gaat goed omhoog qua gewicht en de BOR ook. Vooral bij mijn borst zit ik al vrij lang op dezelfde gewichten, ik heb ook het idee dat mijn borst iets achterloopt. Hier zal ik de komende winter tijdens de clean bulk zeker wat meer aandacht aan gaan besteden. Het fullbody schema is opzich prima te doen maar ik blijf er toch bij dat een splitschema voor mij lekkerder trainen is. Ik ga ook gewoon weer een 3-daagse split doen in de winter tijdens de clean bulk.

CARDIO
Omdat ik graag wil dat mijn vet% nog wat sneller afneemt ben ik vanaf gisteren (ma. 13-04-09) begonnen met 10-15 min. HIIT cardio op de hometrainer direct na het opstaan. Ik doe dit elke dag bovenop mijn normale cardio (5x per week 40 min. hometrainer of tennis) en KT (2x per week). Hopelijk gaat dit wat extra resultaat opleveren.

RUST
Ik slaap elke nacht tussen de 7,5 en 9 uur. Dat is dus prima lijkt me.

TEVREDENHEID
Ik zie zeker dat mijn vet% gedaald is deze eerste maand. Ik had eigenlijk wel gehoopt dat het iets sneller zou gaan. Er is nu 1,6% af in een maand, ik had gehoopt dat het vooral in het begin sneller zou gaan. Over de ontwikkeling van mijn taille ben ik zeer tevreden, 6 cm eraf in een maand lijkt me netjes. Mijn VVM blijft ongeveer gelijk, dus ook dat is erg fijn.

METING
Druk op de bijlage om de resultaten te bekijken.

Mijn vriendin heeft het vet% meten op school geleerd maar het kan zijn dat het resultaat iets afwijkt, ze heeft namelijk nog niet heel veel praktijkervaring met het meten van vet%. De huidplooimeters die zij op school gebruikt zijn ook veel professioneler dan de simpele plastic tang die ik heb. Bij haar op school zakken de huidplooimeters automatisch met de gewenste druk in de huidplooi als je ze loslaat, dus dat is wel wat anders.

Meting140409.jpg

Super goed Mid, gaat lekker!
Keep up the good work! :)

Je discipline is van grote klasse! Ga zo door jongen, dat vetpercentage zal zeker wel gaan dalen!

Vandaag even helemaal niks, geen cardio ook. Ik voel duidelijk dat mijn lichaam even een dagje rust kan gebruiken :). Mijn voedingsschema volg ik wel gewoon uiteraard.

Deze week donderdag (morgen dus) en zondag krachttraining.

Full Body 1:

Deadlift (10-8-6-4-2)
10 x 50kg
8 x 50kg
6 x 60kg
4 x 70kg
2 x 70kg

Barbell Shrugs (12-10-8-6)

12 x 50kg
10 x 60kg
8 x 70kg
6 x 70kg

Military Press (10-8-6-4)
10 x 30kg
8 x 32kg
6 x 34kg
4 x 38kg

Incline DB Press (12-10-8-6)

12 x 18kg
10 x 18kg
8 x 18kg
6 x 18kg

Barbell Bicep Curl (12-10-8-6)
12 x 25kg
10 x 25kg
8 x 25kg
6 x 25kg

Two Handed Dumbbell Tricep Extension(12-10-8-6)

12 x 18kg
10 x 18kg
8 x 28kg
6 x 28kg
-----------------------------

Vandaag bewust met lagere gewichten getrained en buiktraining weggelaten. Ik had nog spierpijn van een vrij lange avond tennissen een paar dagen terug (ongeveer 3 uur fanatiek getennist toen) vandaar deze training.
Ging verder wel ok, niets bijzonders te melden :).

onderhoudstraining is ook eens goed! Keep it up!

Ik ga vanavond nog even Full Body 2 doen. Ik heb die weer iets ingekort, ik heb de flyes eruit gehaald. Ik wil me liever 100% kunnen focussen op de DB presses.

Gisteren had ik mijn eerste geplande 'ongezond eten' dag. Pizza, ijs, beetje chocola en wat frituur, het was lekker :). Ik ga zo'n dag ongeveer eens per maand houden. Eerst wilde ik het eens per 2 weken, maar zovaak heb ik er niet eens behoefte aan.
Afgelopen donderdag heb ik ook 4 biertjes op en ik heb afgelopen week een keer cardio overgeslagen. De afgelopen dagen waren dus wat zwakker, maarja dat moet kunnen en dat kan gebeuren. Het belangrijke is dat je dan wel snel de knop weer omzet en lekker weer gaat knallen. En vooral ook ervan genieten als je dan eens een uitzondering maakt.
Vandaag dan wel cardio gedaan terwijl ik dat op KT dagen eigenlijk niet doe, om het een beetje te compenseren.

Mijn training ga ik na het avondeten doen en zal ik dan ook posten uiteraard! :).

Full Body 2:

Hack Squat (12-10-8-6-4)
12 x 50kg
10 x 50kg
8 x 60kg
6 x 60kg
4 x 70kg

One Legged Calf Raises (3 setjes per been)

40 reps
40 reps
40 reps

Bent Over Row (10-8-6-4)
10 x 40kg
8 x 40kg
6 x 50kg
4 x 55kg

Flat DB Press (12-10-8-6)
12 x 18kg
10 x 18kg
8 x 24kg
6 x 24kg

DB Shoulder Press (10-8-6-4)
10 x 12kg
8 x 12kg
6 x 14kg
4 x 14kg

Dragonflags (3 sets rustig en gecontroleerd, met constante spanning op de buik)
5 reps
5 reps
5 reps

------------------------

Training ging wel lekker. Beetje voorzichtig gedaan met de hack squat, ik had niet zoveel kracht in mijn benen vandaag. De BOR wel met 5kg verhoogd.

Verder niet veel bijzonders te melden :).

Elke dag HIIT na het opstaan bovenop mijn normale cardio en KT wordt me iets teveel van het goede ben ik achter gekomen :). Ik hou het dus bij al mijn normale cardio en KT + 3 of 4 keer per week 10-15 min. HIIT direct na het opstaan. Kleine aanpassing dus.

Elke dag HIIT na het opstaan bovenop mijn normale cardio en KT wordt me iets teveel van het goede ben ik achter gekomen :). Ik hou het dus bij al mijn normale cardio en KT + 3 of 4 keer per week 10-15 min. HIIT direct na het opstaan. Kleine aanpassing dus.

:D same here, die HIIT is een echte killer ivm je herstel

:D same here, die HIIT is een echte killer ivm je herstel

Ik kan het ook gewoon niet elke dag opbrengen om eerlijk te zijn, niet eens zozeer qua herstel maar meer qua motivatie.
Ik doe al 5 keer per week cardio en 2 keer KT (elke dag sporten dus) en ook nog elke dag HIIT erbij direct na het opstaan dat is gewoon teveel van het goede voor mij :). Ik ben altijd vrij hard voor mezelf en ik vind dit dus ook wel een beetje 'zwak' van mezelf.
Aan de andere kant, ik hou me bijna elke dag perfect aan een voedingsschema, ik sport elke dag, ik doe alsnog 3 of 4 dagen per week HIIT na het opstaan etc.
Ik denk dus dat het qua wilskracht en discipline toch wel goed zit :). Als je teveel wil en je doet het een keer niet, dan heeft dat alleen maar een rotgevoel als gevolg, ik hou mijn schema dus liever realistisch zodat ik het ook gewoon perfect kan volhouden.

Ik krijg helaas last van mijn rechterknie de laatste tijd (is een zwakke plek, ik denk omdat ik als kind een keer onder een wipwap stond die naar beneden ging, vol op mijn knieschijf) en ook in mindere mate van mijn onderrug, daar heb ik ook altijd al wat last van gehad al is dat wel een stuk minder geworden sinds ik begonnen ben met deadliften.
Ik ga dus voorlopig wel door met deadliften en squatten, maar dan wel met lage gewichten. Ik vind dit uiteraard erg vervelend, maar mijn gezondheid komt op nummer 1.
Ik ga dan bijvoorbeeld 4 x 10 x 50kg doen met deadlift en squat.

deftige traininghoor! Doe gewoon alleen LIT na je training.. lijkt mij genoeg toch? teveel is ook niet goed!

deftige traininghoor! Doe gewoon alleen LIT na je training.. lijkt mij genoeg toch? teveel is ook niet goed!

Qua cardio bevalt dit me uitstekend hoor nu :). Resultaten zijn ook goed, dus daar ga ik niets aan veranderen. Ik hou sowieso niet van cardio na KT, liever op aparte dagen.

Bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:
Ik heb besloten dat ik deze week even geen KT doe, ik heb wat kleine pijntjes etc. Vanaf maandag ga ik weer knallen met KT. Ik heb deze week wel gewoon al mijn cardio gevolgd en blijf dat ook doen.
Vaste KT dagen worden vanaf nu maandag en donderdag (voor zover mogelijk).

Als ik in de spiegel kijk begin ik nu wel echt verschil te zien in vet%, dus dat is goed nieuws. Dinsdag weer meten!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven