XXL Nutrition

Mid's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Haha, morgen doe ik gewoon precies dezelfde training als die ik vandaag gedaan zou hebben.
Maar ik ga niet squatten als mijn hamstrings al pijn doen als ik alleen maar loop, dat heeft weinig zin ;-).

Rust heb je echt waar nodig :) Al de beren onder ons.. zelfs jullie hebben af en toe rust nodig:) anders treed je in supercompensatie en kan je vergeten dat je nog vooruit geraakt voor een tijdje!

• Topic Starter Topic Starter
Rust heb je echt waar nodig :) Al de beren onder ons.. zelfs jullie hebben af en toe rust nodig:) anders treed je in supercompensatie en kan je vergeten dat je nog vooruit geraakt voor een tijdje!

Ja dat weet ik :-) daarom neem ik ook rust en verzet ik mijn training een dag. Dan doe ik het toch juist goed? Ik kan uit jouw reactie niet echt opmaken of je vindt dat ik genoeg rust neem of juist niet.. :-)
Vandaag voelt alles weer prima aan, alle spierpijn is weg, dus ik kan vandaag weer gewoon lekker trainen.

Training van vandaag:

Zaterdag -- Benen/Schouders/Buik

Hack Squat
10 x 50kg
8 x 55 kg
6 x 60 kg
4 x 70 kg
10 x 50 kg
10 x 50 kg

One Legged Standing Calve Raises
40 reps
40 reps

Side/Lateral Raises
10 x 7,5 kg
8 x 7,5 kg
8 x 7,5 kg

Military Press
10 x 34,5 kg
8 x 36,5 kg
4 x 38,5 kg
8 x 30,5 kg

Side Bend
15 x 20 kg
15 x 20 kg
15 x 20 kg

Leg Raises
10 reps
10 reps
10 reps
10 reps
10 reps

--------------------------------

Vandaag weer is de hack squat gedaan omdat ik die ook in mijn full body schema op wil nemen. Ik moet nog wel wat aan de techniek werken, maar ging al een stuk beter als een tijd geleden. Military Press viel erg tegen in verhouding met vorige week helaas.
Verder gewoon redelijke training.

Ik ga de komende week geen krachttraining doen (weekje rust) en vanaf 16 maart begin ik aan mijn cutschema. Iets eerder dan gepland dus.
In de loop van de komende week zal ik mijn training- en voedingsschema voor de cut in de beginpost plaatsen.
Ik ga ook vet laten meten + foto's maken etc.
De foto's plaats ik echter niet meteen, ik wil eerst wat progressie maken met cutten voordat ik foto's post :-).

BEGINPOST UPDATE

Ik heb het fullbody schema dat ik ga volgen in de aankomende cut geplaatst in de beginpost. Ik heb het schema zelf samengesteld. Ik denk dat het wel redelijk goed is, maar als jullie nog tips hebben dan hoor ik het wel :-).
Ik hoop met dit schema zoveel mogelijk kracht en spiermassa te behouden tijdens de cut. Ik ga 2 keer per week krachttraining doen in de cut omdat ik ook veel tennis in de zomer en ik denk dat ik de rustdagen met dit schema ook goed kan gebruiken. Ik doe dan wel tennis of cardio op deze 'rustdagen'.

Ik ga me ook focussen op de techniek en goede gecontroleerde uitvoering van de oefeningen. Ik denk zelf dat controle en techniek belangrijker is dan hoe zwaar je een oefening doet. Ik bedoel daar dus mee dat ik liever iets minder gewicht pak als ik dan een betere techniek aan kan houden tijdens de oefening. Het kan dus zijn dat mijn gewichten in het begin iets omlaag zullen gaan.

Ja dat weet ik :-) daarom neem ik ook rust en verzet ik mijn training een dag. Dan doe ik het toch juist goed? Ik kan uit jouw reactie niet echt opmaken of je vindt dat ik genoeg rust neem of juist niet.. :-)
Vandaag voelt alles weer prima aan, alle spierpijn is weg, dus ik kan vandaag weer gewoon lekker trainen.

Ja je neemt voldoende rust hoor :) Mijn reactie is eigenlijk verkeerd geplaatst. Er was iemand anders die deed alsof we geen rust nodig hebben en dat jullie mannen allemaal beren zijn :p

Ja je neemt voldoende rust hoor :) Mijn reactie is eigenlijk verkeerd geplaatst. Er was iemand anders die deed alsof we geen rust nodig hebben en dat jullie mannen allemaal beren zijn :p

Iedereen heeft rust nodig, zelf de grootste beren houden toch een winterslaap :D Train, rust en eet goed en groei als kool!

Ja, rust is een essentieel onderdeel van sporten :-).

Er zijn verschillende redenen :). Ik ben mijn vet gewoon echt zat en wil er graag iets aan gaan doen. Ook wil ik inderdaad gewoon op mijn gemak kunnen cutten, ik hou voor mezelf ook niet van zero-carb toestanden enz, ik geloof erg in evenwichtige voeding. Ik geloof wel dat zero-carb en low-carb methodes goede resultaten opleveren, maar ik voel me er zelf niet fijn bij. Gezondheid staat op nr. 1 voor mij, daarna pas mijn doelen. Ik veroordeel hiermee niets of niemand, ik ben een sterk voorstander van de mening dat iedereen gewoon moet doen wat hij/zij fijn vindt voor zichzelf (zolang je andere mensen geen schade toebrengt natuurlijk).
Deze zomer zal ik dan niet zoveel massa overhouden, maar ik heb alle tijd en geduld. Het gaat mij erom waar ik me fijn bij voel en op het moment is dat vooral even minder vet :).
Of ik mijn lange termijn doel over 3 of 5 jaar haal, dat maakt mij niet zoveel uit. Ik hou toch wel vol en blijf toch wel gemotiveerd.

Met die opmerking over sporters die 'vooral rusten' bedoel je mij toch niet hoop ik ???? Ik sla nooit een training over, ik verplaats er alleen heel soms 1.

Bedankt voor je reactie weer powerhouse :).

Deze zomer zal ik dan niet zoveel massa overhouden, maar ik heb alle tijd en geduld. Het gaat mij erom waar ik me fijn bij voel en op het moment is dat vooral even minder vet :).
Of ik mijn lange termijn doel over 3 of 5 jaar haal, dat maakt mij niet zoveel uit. Ik hou toch wel vol en blijf toch wel gemotiveerd.

Met die opmerking over sporters die 'vooral rusten' bedoel je mij toch niet hoop ik ???? Ik sla nooit een training over, ik verplaats er alleen heel soms 1.

Bedankt voor je reactie weer powerhouse :).

Ja ik snap dat je een stuk fijner voelt als je wat vet verliest; je traint al een lange tijd zo hard.. dan wil je ook eens resultaat zien! Zelf stijgt mn vet% ook en dit vind ik toch wel minder als ik in de spiegel kijk..

Die opmerking was niet voor jou bedoeld hoor! ;)
Kan me alleen ergeren aan mensen die altijd alleen maandags in de gym te vinden zijn en de rest van de week nooit! Blijf maandag dan ook lekker weg, denk ik dan bij mezelf.

Ja ik snap dat je een stuk fijner voelt als je wat vet verliest; je traint al een lange tijd zo hard.. dan wil je ook eens resultaat zien! Zelf stijgt mn vet% ook en dit vind ik toch wel minder als ik in de spiegel kijk..

Die opmerking was niet voor jou bedoeld hoor! ;)
Kan me alleen ergeren aan mensen die altijd alleen maandags in de gym te vinden zijn en de rest van de week nooit! Blijf maandag dan ook lekker weg, denk ik dan bij mezelf.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb in ieder geval heel erg veel zin in de cut. Vrijdag zal ik ook mijn voedingsschema in de beginpost zetten. Mijn trainingsschema heb ik er al ingezet. Ga je zelf ook cutten voor de zomer of blijf je gewoon lekker massa pakken?

Ben wel benieuwd naar je cut schema, met al die begeleiding van je vriendin kan het alleen maar een succes worden, en misschien kan ik er ook nog wat van leren! ;)

Ben wel benieuwd naar je cut schema, met al die begeleiding van je vriendin kan het alleen maar een succes worden, en misschien kan ik er ook nog wat van leren! ;)
Ik verwacht ook wel wat kritiek eigenlijk hoor als ik het voedingsschema post :). Zoals ik hier boven ook ergens zeg hou ik zelf niet van (te) laag in koolhydraten gaan etc. terwijl dat tijdens een cut toch vaak wel wordt gedaan. Gezondheid en een compleet voedingspatroon staan bij mij absoluut op nummer 1.
Het schema is natuurlijk ook grotendeels volgens mijn randvoorwaarden opgebouwd en mijn vriendin heeft alles uitgerekend en suggesties aangedragen.
Ik wil bij deze dus alvast zeggen dat alle eventuele kritiek die er kan komen op mij gericht moet zijn en niet op haar :).
Het schema komt vrijdag trouwens.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb in ieder geval heel erg veel zin in de cut. Vrijdag zal ik ook mijn voedingsschema in de beginpost zetten. Mijn trainingsschema heb ik er al ingezet. Ga je zelf ook cutten voor de zomer of blijf je gewoon lekker massa pakken?

Ben benieuwd naar je voedingsschema! Ik denk dat het voor mij verstandiger is op de langere termijn om nu wat massa te pakken, maar ga wel over een maand na de KT een halfuurtje cardioen om het vet% wat naarbeneden te brengen. Moet me daarom maar richten op volgende zomer om écht afgetraind te zijn.

Ben benieuwd naar je voedingsschema! Ik denk dat het voor mij verstandiger is op de langere termijn om nu wat massa te pakken, maar ga wel over een maand na de KT een halfuurtje cardioen om het vet% wat naarbeneden te brengen. Moet me daarom maar richten op volgende zomer om écht afgetraind te zijn.

Het schema zal niet zo heel erg bijzonder zijn hoor :) maar ik verwacht wel dat het goed gaat werken.
Morgenochtend even wegen, vet meten etc. en dan de laatste aanpassingen maken aan het voedingsschema en dan zal ik het in de loop van morgen posten.
Bedankt voor je reactie en interesse :).

Voedingsschema is toegevoegd in de begin post.

De meting van vandaag:
Datum
13-03-2009
Gewicht
83 kg
Vet%
22,4
VVM
64,4 kg

Reflectie clean bulk

Voortaan gewoon altijd met een voedingsschema werken, want deze clean bulk had een stuk beter kunnen zijn. Ik ben wel zeer goed vooruit gegaan met kracht en heb ook zeker (spier)massa gewonnen op vooral borst, rug en benen.
Redelijk tevreden dus :).

Doel van de cut:

Op 16 maart wordt er begonnen, het vetmassapercentage is dan 22,4% bij 83 kg. De vetvrije massa bedraagt 64,4 kg. Het is de bedoeling de vetvrijemassa zo weinig mogelijk af te laten nemen.
Het doel is om het vetpercentage gedurende vijfeneenhalve maand (tot 1 september) te verlagen naar 12-15%. Als de vetvrijemassa hetzelfde blijft, komt dit neer op een lichaamsgewicht van tussen de 72,1 en 74,1 kg.

Cardio

De 1e maand van de cut zal ik 40 min. cardio doen, de 2e maand 50 min. de 3e maand 60 min. en daarna kijken we wel weer :). Tennis geldt ook als cardio, dus als ik tennis dan ga ik niet ook nog op de hometrainer die dag.

------

Als er op- of aanmerkingen zijn op iets uit mijn plan, dan hoor ik dat graag. Wel onderbouwen graag, anders heb ik er zo weinig aan.
Iedereen bedankt voor de interesse!

Elke 2 weken heb ik trouwens een cheatmeal in mijn schema, dat ben ik nog vergeten op te schrijven.

Laatst bewerkt:
Net even de foto's gemaakt voor het begin van de cut en dan morgen beginnen :-). Ik heb er zin in. Over de foto's in ontspannen houding ben ik vooral vrij ontevreden. Als ik spieren aanspan ziet het er gelukkig al een stukje beter uit.
Na een tijdje zal ik de progressie wel met foto's laten zien. Ik ga elke maand foto's maken, ik probeer dat iedere keer te doen op dezelfde plek met dezelfde lichtinval. Dit zal niet altijd precies lukken, maar ik ga het wel proberen.
Niemand trouwens iets te zeggen over mijn training- of voedingschema?

Ik ga morgen gelijk beginnen met de 1e full body workout.

Zit ik hier al een half uur te staren naar je voedingsschema en eigenlijk kan ik er niets aan
opmerken :p

Enneuh, bruut FB schema kerel ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven