Fitness Seller

Mijn fysiek is volgens FC Groningen te slecht....

huntelaar

Ripped Bodybuilder
Waardering
0
Ik ben bijna 14 jaar en een paar jaar geleden gescout voor FC Groningen, mijn techniek was goed en ze hadden nog nooit iemand met zoveel inzicht gezien...

Maar toen ik mee mocht trainen merkten ze dat ik veel te slap was...
Kwam toen dus net niet bij FC Groningen....

Maar ik zin op revanche!
Mijn uithoudingvermogen is wel goed.
Lange sprints kan ik ook aardig.
Maar de eerste paar meters ben ik veel slomer dan mijn tegenstanders, ik ben niet zo wendbaar.
En mijn bovenlichaam is heel slap....

Dat wil ik veranderen, maar hoe????
Welke oefeningen moet ik daarvoor gaan doen????

Ik ben niet van plan om met gewichten te gaan werken, zit midden in de groeispurt... (P.S. Ik heb wel gewichten vcan 2 kilo :P maar met echte zware gewichten wil ik niet werken...)

Ik wil:
-sterkere beenspieren krijgen
-sterke buikspieren krijgen
-sterkere borstspieren krijgen
-sterkere armspieren krijgen

BTW: Ik voetbal nu bij een niet zo'n goede club. (s.v. Lycurgus, Groningen)
Ik zit in de C1, we spelen 1e klasse. Ik sta mid-mid.
Ik ben van plan om na dit seizoen naar een betere club te gaan.

Ow ja, ik ben 1.71 meter lang, maar mijn gewicht weet ik niet....

Squaten en vreten.

explosiviteit trainen:

- korte sprintjes trekken
- kegeltjes plaatsen en zo rap mogelijk slalommen en je tijd bijhouden
- iemand vragen iets te werpen / schoppen en jij moet het vangen / wegschoppen zonder dat je weet naar waar hij mikt.

over het algemeen dus je reactievermogen verscherpen

als je met gewichten gaat moet je alles explosief en rap uitvoeren, maar daarvoor moet je zeer zeker zijn van je techniek. Niet doen dus

Er komen steeds meer jonge kinderen met vragen over voetbal of ligt het aan mij? En dan willen ze niet met gewichten trainen dan vraag ik me echt af wat je op een bodybuilding site doet.

explosiviteit trainen:

- korte sprintjes trekken
- kegeltjes plaatsen en zo rap mogelijk slalommen en je tijd bijhouden
- iemand vragen iets te werpen / schoppen en jij moet het vangen / wegschoppen zonder dat je weet naar waar hij mikt.

over het algemeen dus je reactievermogen verscherpen

als je met gewichten gaat moet je alles explosief en rap uitvoeren, maar daarvoor moet je zeer zeker zijn van je techniek. Niet doen dus

Oneens! Uit een ander topic:

Tiele zei:
Ik durf zo te stellen dat iemand die alleen maar deadlift en daarin sterker wordt ook hoger zal springen, indien hij zijn snelheid en atletisch vermogen op peil houdt.

Je verhoogt je kracht dames en heren. Snelheid als in sprinten en hoog springen zijn allemaal de uitkomst van een rekensom. Je kracht is een onderdeel binnen die rekensom. Verhoog je kracht en de uitkomst zal hoger zijn. Wat denk je dat voor een beginnende sprinter makkelijker te verhogen is, zijn kracht of zijn snelheid? Maar ik heb in dit topic al een site gegeven die het allemaal uitlegt: lees daar eens wat artikelen door.

De makkelijkste en efficiëntste manier om je snelheid te vergroten of je sprongkracht te verbeteren is sterker worden. Punt. Als we het gaan hebben over proffesionele, sterke atleten bij wie a. de kracht wel snor zit en b. de techniek al formidabel is, dán kan het ineens zo zijn dat er meer aan plyometrische reflexen etc. gewerkt moet worden. Maar ga er maar van uit dat als de gemiddelde jongeman beter in zijn sport wil worden, deadlifts hem reteveel gaan helpen.

en:

Vertical Jump FAQ

Ik ben van mening dat je gewoon moet achterdoen waarin je slecht bent. Hoe meer massa hoe trager je wordt, omdat meer massa nu eenmaal trager van 0 naar 20 km/h gaat.

Maar Tiele heeft ook gelijk,

pff ik weet het niet meer :(

is je vertical jump ook gemeten?

Ik ben van mening dat je gewoon moet achterdoen waarin je slecht bent. Hoe meer massa hoe trager je wordt, omdat meer massa nu eenmaal trager van 0 naar 20 km/h gaat.

Maar Tiele heeft ook gelijk,

pff ik weet het niet meer :(

meer massa is ook meer kracht en dus ren je sneller, daarom zijn sprinters over het algemeen ook vrij buff. Als je Tiele gelijk geeft heb jij ongelijk, het is dus een van de twee;).

Sprinters met Type 2fb vezels,.. hebben nog een andere reden om snel en buff te zijn...

ga naar een atletiekclub en train daar wat mee met de sprinters, binnen een paar jaar loop je al die voetballertjes naar huis.

Ik dacht dat je benen goed ontwikkelt waren? Uit je andere topic? Squaten + plyo's..

Wat Tiele zegt idd. Ook Powercleans zullen je enorm helpen en OH presses.
Het gaat voor heel veel dingen op maar daar komt hij weer: Starting strength van Rippetoe. Bij de uitleg van de oefeningen wordt duidelijk aangegeven wat voor voordeel je er in je andere sport (voetbal in jouw geval) van hebt. Je bent niet te jong voor krachttraining en je mag WEL met zware gewichten trainen tijdens je groeispurt.

Ik ben bijna 14 jaar en een paar jaar geleden gescout voor FC Groningen, mijn techniek was goed en ze hadden nog nooit iemand met zoveel inzicht gezien...

Maar toen ik mee mocht trainen merkten ze dat ik veel te slap was...
Kwam toen dus net niet bij FC Groningen....

Maar ik zin op revanche!
Mijn uithoudingvermogen is wel goed.
Lange sprints kan ik ook aardig.
Maar de eerste paar meters ben ik veel slomer dan mijn tegenstanders, ik ben niet zo wendbaar.
En mijn bovenlichaam is heel slap....

Dat wil ik veranderen, maar hoe????
Welke oefeningen moet ik daarvoor gaan doen????

Ik ben niet van plan om met gewichten te gaan werken, zit midden in de groeispurt... (P.S. Ik heb wel gewichten vcan 2 kilo :P maar met echte zware gewichten wil ik niet werken...)

Ik wil:
-sterkere beenspieren krijgen
-sterke buikspieren krijgen
-sterkere borstspieren krijgen
-sterkere armspieren krijgen

BTW: Ik voetbal nu bij een niet zo'n goede club. (s.v. Lycurgus, Groningen)
Ik zit in de C1, we spelen 1e klasse. Ik sta mid-mid.
Ik ben van plan om na dit seizoen naar een betere club te gaan.

Ow ja, ik ben 1.71 meter lang, maar mijn gewicht weet ik niet....

Als ik jouw was ging ik opzoek naar een goede personal trainer, en dan heb ik het niet over een bodybuilder want daar ben je niets mee. Jij wil functionele kracht met betrekking op voetbal. Ga eens naar de plaatselijke fitness en vraag of ze geen goede personal trainer kennen die jou kan helpen. Trainen als een bodybuilder gaat niet goed zijn voor je spel.

Probeer het eens bij plaza sportiva @ euroborg.
Er komen daar met regelmaat jongens van de fc..

als je daar bent, leg je je verhaal even voor.
ik weet dat daar een jongeman werkt die bezig is met een cursus fitness trainer B en daarvoor enkele proefpersonen nodig is om zijn verslagen te maken en dergelijke.
vraag daar maar eens naar harry.

Terug
Naar boven