MuscleMeat

Mijn fysiek is volgens FC Groningen te slecht....

Heej,

Op jou leeftijd is krachttraining geen enkel probleem.
Bij ons op de sportschool trainen ook jongens van zaalvoetbal onder begeleieding van een personal trainer.

Om hier gericht advies te geven zal ik toch iets meer van je moeten weten
Wat is je lengte
wat is je gewicht
wat is je buikomtrek

Waar jij ook veel voordeel in kunt halen tegenover leeftijdsgenoten is je voeding.
Als jou voeding goed zit zul je sneller herstellen en betere resulaten behalen.

Het is niet erg om krachttraining toe doen maar zeker wel onder begeleiding.
Theoretisch mag je vanaf je 12 aan krachttraining doen maar dan wel met de belasting die wel reel is.

Waar jij naar vraagt is moeilijk zo om te beschrijven op een forum om dat je veel moet weten wil je het geen trainen wat jij wilt.

Ik zal even een kort schets laten zien.

Er bestaan 3 grootste en belangrijke elementen in kracht

Maximaale kracht, Duurkracht en Kracht uithoudingsvermogen.

Tussen deze belangrijke krachten staan meerdere krachten waaronde startkracht.

Dit laatste wil jij gaan trainen.
je zoiets gaat trainen zal je eerst de basis elementen voor startkracht goed moeten bezitten.
Dit is o.a. voor startkracht nodig:
- explosieve kracht
- acceleratie snelheid
- duurkracht

Wat ik je zou adviseren om naar een sportschool te gaan waar ze je goed kunnen begeleiden.

suc6

Kom op man, beetje research kan je zelf ook wel doen. Typ het in google en je zult versteld staan.

Dat mannetje is 13.. wat verwacht je zelf als iedereen met engelse termen komt smijten.. google of niet veel zal ie er niet van snappen

• Topic Starter Topic Starter
Ik squat nu, niet met gewichten maar toch... en doe kuitspieroefeningen. Doe nog wat gewone buikspieroefeningen en wat voor de schuine buikspieren.

@Bentley, Inderdaad, in het Nederlands snap ik het uiteraard vele malen beter...
Ik snap geen reet van die Engelse termen

Jezus, bedankt big t voor deze t*ring mensen die hier komen zeg jezus! en dan komt er nog zon randebiel die vervolgens een topic maak met:'bedankt mods' opdonderen tis geen voetbalsite hier zoek een ander forum!

• Topic Starter Topic Starter
Jezus, bedankt big t voor deze t*ring mensen die hier komen zeg jezus! en dan komt er nog zon randebiel die vervolgens een topic maak met:'bedankt mods' opdonderen tis geen voetbalsite hier zoek een ander forum!

Als je deze topics shit vind kom je hier toch gewoon niet kijken????
Ik zit niet op dat soort reacties te wachten

en wij zitten niet op mensen zoals jou te wachten, dit is een bb fitness forum geen voetbal forum.. leuk dat je beter wilt worden en alles maar vraag dat maar aan de voetballers. straks komen de mensen die schaak spelen ook hier om te vragen welke zet ze moeten maken!

en wij zitten niet op mensen zoals jou te wachten, dit is een bb fitness forum geen voetbal forum.. leuk dat je beter wilt worden en alles maar vraag dat maar aan de voetballers. straks komen de mensen die schaak spelen ook hier om te vragen welke zet ze moeten maken!

Hij stelt toch een fysiek gerelateerde vraag:eyes:

Of ben jij de nieuwe mod die bepaalt wat er gepost mag worden?

Laatst bewerkt:
Het is niet erg om krachttraining toe doen maar zeker wel onder begeleiding.

Het probleem is alleen dat hij toch nergens goede begeleiding krijgt. De 'begeleiding' van tegenwoordig is dat je ultra slow reps kunt gaan maken op machines onder toeziend oog van een instructeur van het CIOS oid.

Heb je slee en een touw en een maatje die ook explosiever en krachtiger wil worden?

voetbal hehe

ik weet niet hoe ze het noemen, maar het is zeg maar een touwladder die plat op de grond ligt,

en daar mee trainen, daar kan je echt kapot opgaan,
in de films doen ze dat met auto banden in het leger ook

Het is zeker geen voetbalsite, maar deze jongen stelt een vraag waar krachtsporters veel verstand van hebben, en laten wij nou hier toch het meest mee te maken hebben. En nog iets het is een sportspecifieke training topic. Dus Huntelaar goede vraag hoor:thumb:.

Laatst bewerkt:
Het is zeker geen voetbalsite, maar deze jongen vraagt een vraag waar krachtsporters veel verstand van hebben, en laten wij nou hier toch het meest mee te maken hebben. En nog iets het is een sportspecifieke training topic. Dus Huntelaar goede vraag hoor:thumb:.

idd, vind de reply van brainy beetje jammer.

Doe ff rustig. Klik gewoon niet op dit topic. Dit gedeelte van het forum gaat sowieso al over sportspecifieke training. Dus zo'n vraag hoort hier gewoon thuis.
Of wil je ff laten hoe weten hoe hardcore je bent, met je sanca-sig :roflol:

Je moet niet te bang zijn om met gewichten te werken ;) .. Zit ook in de groeispurt, maar merk niks. Ik denk dat je het gewoon moet doen.

Ga eens kijken bij Groningen atletiek, genoeg talenten om je aan te spiegelen. Veel ex voetballers die heeeel erg hard lopen. Goede begeleiding en veel ervaring met atleten van jouw leeftijd. Probeer het een paar maanden en zie hoeveel je vooruit gaat

Terug
Naar boven