XXL Nutrition

Mijn fysiek is volgens FC Groningen te slecht....

sommige reactie hier:

kan je altijd nog bij Feyenoord 1 proberen

wat dacht je van een D boll only kuurtje?

en wij zitten niet op mensen zoals jou te wachten, dit is een bb fitness forum geen voetbal forum.. leuk dat je beter wilt worden en alles maar vraag dat maar aan de voetballers. straks komen de mensen die schaak spelen ook hier om te vragen welke zet ze moeten maken!

:roflol: :roflol: :roflol: hahaha geweldig :p

Ik raad je aan naar het zwembad te gaan en in het ondiep sprintjes te doen en gewoon op jezelf te oefenen door "eerste-meters-trainingen" te doen. Bijvoorbeeld de klassieke oefeningetjes van een paar kegels op een rij, met een 3- à 5-tal meter ertussen
naar het eerste kegeltje sprinten en terug, naar het tweede en terug, naar het derde en terug, aangezien je voetbalt, weet je vast wat ik bedoel. Werk ook aan je loopsT en ga niet meteen liggen als je aanzet en maak voor jezelf uit hoe groot de stappen zijn die je neemt. Sommige nemen liever kleinere stapjes, anderen lange halen.

Voetbal is sowieso een intervalsport, dus je mag even rusten tussen een aantal sprintjes door aangezien je jouw startsnelheid wil verbeteren, niet je uithoudingsvermogen.

Als je per se met gewichten wilt trainen, raad ik uiteraard squats aan en die mag je vrij explosief uitvoeren.

Als je naar deze link gaat kan je onderaan in het artikel het krachttrainingsschema van Tom Green vinden, ooit wereldkampioen op de 100 meter sprint. Je hoeft zelfs het engels niet te verstaan, je kan gewoon onderaan zijn schema bekijken, sets en reps staan er bij en naast de oefening kan je op 'view' klikken om te zien hoe je de oefening moet uitvoeren.

Bodybuilding.com - Tom Green - Champion Sprinter Training Program!

All Olympic lifts are obviously done emphasizing the proper technique, absolute quickness and power.

Dit is een quote uit het artikel, dus je moet de oefeningen wel explosief uitvoeren, wat mij ook logisch lijkt, met de juiste techniek (vraag hulp aan iemand in de gym).

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Simon

Ik heb veel jongens meegemaakt die naar prof niveau zijn gegaan.
Krachttraining krijg je gewoon daar. Is geen enkel probleem. Als je verder gewoon voldoet behalve op kracht word je gewoon op de opleiding gegooid. Als je dan na een jaar niet verbeterd kun je gewoon weer vertrekken.
Feit dat je nu bij een mindere club speelt zegt ook genoeg. Je voldoet op dat niveau misschien wel, maar hoger waarschijnlijk niet.

Ik ben het niet volledig met Tiele eens. Ik denk dat Jay Cutler sterker is dan ik, maar ik zou best 100 meter sprint tegen hem willen aangaan, ik denk dat ik hem er vierkant uitloop. Dus er zijn grenzen.
Daarnaast heb ik ook mannen met ecto beentjes een bal over 50 meter zo op je stropdas zien plaatsen.
Het gaat hier om sportspecifieke kracht. Dus squatten zal je wel helpen om sterker te worden, maar daarnaast is het heel belangrijk dat je ook specifieke krachttraining gaat doen, en aan je techniek blijft werken.
Rompstabiliteit is bij voetbal zeer belangrijk, dus ga je romp trainen, dat kan heel goed zonder gewichten. Daarnaast veel vreten om aan te komen, zodat je niet zomaar van de bal gezet word.

Citaat:
Duurkracht en Kracht uithoudingsvermogen.
Zijn het zelfde

- explosieve kracht
- acceleratie snelheid
Zijn ook het zelfde

:D

HAAAAAAAAAAAHAHA :roflol: Als je dit post dan heb je echt geen kennis.

Als je niks hiervan afweet kun je beter er niet mee bemoeien.

Laatst bewerkt:
HAAAAAAAAAAAHAHA :roflol: Als je dit post dan heb je echt geen kennis.

Als je niks hiervan afweet kun je beter er niet mee bemoeien.

alleen maar paar diplomas waar dit aangaat.

- explosieve kracht
- acceleratie snelheid
waar het deze 2 aangaat licht het heel erg aan de context waarin deze valt maar als dit voor KT is zijn deze nagenoeg t zelfde.
let wel nagenoeg, dus niet helemaal.

zelfde geld voor duurkracht en krachtuithoudingsvermogen.zijn kleine verschillen die nagenoeg ook verwaarloosbaar zijn want in jouw model met 3 belangrijkste krachttypes zijn deze allemaal t zelfde, anders moet je even alle 10 soorten opnoemen als je misverstanden wilt voorkomen.

je kan ook wat minder kinderachtig reageren trouwens, ik bedoelde het louter als kleine aanpassing en niet als aantijging, had het mischien wat beter moeten uitdrukken dat is toegegeven.
verder roflol je maar naar jezelf bro.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Rompstabiliteit is bij voetbal zeer belangrijk, dus ga je romp trainen, dat kan heel goed zonder gewichten. Daarnaast veel vreten om aan te komen, zodat je niet zomaar van de bal gezet word.

Welke oefeningen zijn het best voor de romp????

Ik vreet best veel, kan niet veel meer bij.

@SpprSi, bedankjt voor de site.....

*post zonder lezen van andere posts*

Ik heb ook op vrij hoog niveau gespeeld.
Nationaal in belgie, eerste klasse, brussels.
Ben inmiddels gestopt maar doet er niet toe.

Ik was keeper, en daar speel explosiviteit een grote rol;)

Hoe ouderwets en debiel het mag klinken.

Kijk eens wat rockyfilms, vooral de derde dachtik.

Die kleine pasjes, snel, kort, krachtig.
Dit zorgt voor explosiviteit.

Als je je sprint start, probeer e waarschijnlijk grotere passen te nemen omdat je dnkt dat je het anders niet haalt.
Je moet gewoon die kleine pasjes oefenen:)

ga touwspringen op hoog tempo,en ler te werken op je kuiten.

Buikspieren zijn voor extra duwkracht in duels nodig.
Daarvoor moet je eveneens je schouders ontwikkelen.

Maar begin zeker met die explosviteit, als je die hebt, kan je het al wat makklijker aan, echt harde duels worden er in nederland niet ingezet, daar is het allemaa wat technischer

Succes

Ik heb veel jongens meegemaakt die naar prof niveau zijn gegaan.
Krachttraining krijg je gewoon daar. Is geen enkel probleem. Als je verder gewoon voldoet behalve op kracht word je gewoon op de opleiding gegooid. Als je dan na een jaar niet verbeterd kun je gewoon weer vertrekken.
Feit dat je nu bij een mindere club speelt zegt ook genoeg. Je voldoet op dat niveau misschien wel, maar hoger waarschijnlijk niet.

+1

Of je fysiek te licht zal zijn kunnen ze pas weten als je een jaar of 18 bent. Probeer het anders eens bij Ajax. Volgens mij wegen de spelers daar gemiddeld 65KG.

alleen maar paar diplomas waar dit aangaat.

- explosieve kracht
- acceleratie snelheid
waar het deze 2 aangaat licht het heel erg aan de context waarin deze valt maar als dit voor KT is zijn deze nagenoeg t zelfde.
let wel nagenoeg, dus niet helemaal.

zelfde geld voor duurkracht en krachtuithoudingsvermogen.zijn kleine verschillen die nagenoeg ook verwaarloosbaar zijn want in jouw model met 3 belangrijkste krachttypes zijn deze allemaal t zelfde, anders moet je even alle 10 soorten opnoemen als je misverstanden wilt voorkomen.

je kan ook wat minder kinderachtig reageren trouwens, ik bedoelde het louter als kleine aanpassing en niet als aantijging, had het mischien wat beter moeten uitdrukken dat is toegegeven.

verder roflol je maar naar jezelf bro.

Luister,

Je krabbel een beetje terug eerst zeg je dat dit alles 'het zelfde is'.

En nu zeg je dat het nagenoeg het zelfde is. Dit kan ik niet uit jouw vorige geplaatste citaat lezen.

Maar vanuit mij dan sorry voor de rofl. het zal wel pure miscommunicatie zijn.

Toch ga ik even uitleggen wat het verschil is tussen duur kracht en kracht uithoudingsvermogen.

Duurkracht:

-training teggen vermoeidheid
-geringe krachtsinspanning
- 10/ 40 % maximale kracht
- aerobe

Kracht UHV:
- training tegen vermoeidheid
- zwaardere krachtinspanning
- 40/ 80 % Maximale kracht
- aerobe/anaerobe.

en wat betreft het volgende:

explosieve kracht:
- neuro musculair
- weerstand overwinnen
- Hoge contractie snelheid

Acceleratiesnelheid:

Dit is puur een situatie waarin je weerstand in een korte tijd moet overwinnen.

Dus dit alles is dus niet het zelfde, maar je hebt het wel gecombineerd nodig om een goed startkracht te hebben.
Ik snap ook wel dat dit voor een leek allemaal het zelfde lijkt, maar geloof me dat is het niet. Want anders zou het allemaal het de zelfde zelfstandignaamwoord hebben ;).

En nogmaals sorry voor mijn uitlating,
ik reageer zo omdat ik er niet zo van gediend ben als mensen mij zo denken te 'verbeteren' met een (slecht/ tot niet) theoretische onderbouwing terwijl ik sirieus iemand wil helpen.

Ik hoop dat je daar begrip voor heb.

zand erover :D
Groeten,

Laatst bewerkt:
Ok, dan is dat duidelijjk

Zou voor veel cleans, snatches en speed deadlifts gaan. Daarnaast nog een intervaltraining en een duurtraining. Als je dan de basis er nog aan toevoegt: Bench, chins, rows, dips dan zit je goed lijkt mij.

Zou niet voor powerlifting style trainen kiezen, liever oefeningen op snelheid en daarnaast met krachtoefeningen je basistraining assisteren.

Welke oefeningen zijn het best voor de romp????

Ik vreet best veel, kan niet veel meer bij.

Squats, oefeningen met losse gewichten, zogenaamde 'odd object' lifts, stenen, zandzakken ed, zonder riem. Lees maar eens de link door die ik eerder postte, daar staan veel nuttige artikelen op.

En nogmaals sorry voor mijn uitlating,
ik reageer zo omdat ik er niet zo van gediend ben als mensen mij zo denken te 'verbeteren' met een (slecht/ tot niet) theoretische onderbouwing terwijl ik sirieus iemand wil helpen.

Ik hoop dat je daar begrip voor heb.

zand erover :D
Groeten,

no problem, ik had het wel duidelijker kunnen uitleggen ja, heb je gelijk in.
ik bedoelde er verder niks mee, soms wil ik zo snel reageren dat er een onderbouwing inschiet met miscomms als gevolg, ik kan dat mn compleet voorstellen verder je staat in je recht, ik kon het dan weer op mijn beurt even niet hebben dat jij er zo direct met zon sarcasme mode in schoot haha.
laten we het op miscom houden:D

vraag het je grote voorbeeld die is geloof ik ook stevig bezig geweest
en is zeker niet te beroert om je antwoord te geven

ik denk dat het goed is om eerst eens na te gaan wat FC precies verstaat onder te slap.

is je bovenlijf te slap?
zijn je benen te slap? - is dit gemeten?
zijn je kortesprints te langzaam?
zijn je lange sprints te langzaam?
is je trainingsmentaliteit te slap?

kortom, wat is slap

als je dat weet dan kun je ook gericht trainen op je tekortkomingen.
Plaza sportiva kan je zoals eerder genoemd prima terecht, en stuur me anders maar een pm, k ken nog wel wat trainers voor je ( voor alle bovenstaande onderdelen)

Als zo'n grote krel mij een duw geeft val ik om....

Terug
Naar boven